Acura TLX Type S 2021
معرفی خودرو

نقد و بررسی Acura TLX Type S 2021 | بررسی تخصصی

آکورا Acura TLX Type S 2021 از طریق مجموعه ای از جادوگری های تکنولوژیکی باعث می شود که در گوشه ها بدون اخم کردن در مسیرهای مستقیم پوزخند بزنید.

Acura TLX Type S

اکثر برندهای لوکس نسخه‌های عملکردی مقرون‌به‌صرفه سدان‌های اصلی خود را کنار گذاشته‌اند، اما TLX Type S یک گزینه مقرون‌به‌صرفه است – اگر به اندازه برخی آتش‌نفس‌کننده نباشد.

سدان لوکس جمع و جور TLX که برای سال 2021 دوباره طراحی شده است، دینامیک چشمگیر و موتور 2.0 لیتری توربوشارژ قوی دارد، اما آرزوی بیشتری دارد. TLX Type S دقیقاً همین است، با یک توربوشارژر 3.0 لیتری V-6 و انبوهی از چیزهای خوب در یک بسته عملکردی باکیفیت که چیزی را خراب نمی کند. با احتساب مقصد، قیمت این سدان از 53845 دلار شروع می‌شود.

Acura TLX Type S 2021

آکورا در دهه گذشته یک برند نامتعارف بوده است، با سدان‌ها و شاسی‌بلندهای منقاری، سیستم‌های چندرسانه‌ای دو صفحه‌نما و هیبریدی‌هایی که برای مصرف سوخت کار چندانی انجام نمی‌دهند. اکنون، به نظر می رسد که با جدیدترین محصولات خود از نظر ظاهر، عملکرد و ارزش پیشرفت کرده است. TLX خالی از ویژگی‌های عجیب نیست – برای مثال اکثر آکوراها هنوز فاقد صفحه‌نمایش لمسی برای سیستم‌های چندرسانه‌ای خود هستند – اما Type S آنقدر خوب است که می‌توانم آن را از دست بدهم.

Acura TLX Type S 2021

شش سیلندر، یک توربوشارژر

در قلب Type S یک موتور 3.0 لیتری V-6 قرار دارد که از یک توربوشارژر دوقلو استفاده می کند تا 355 اسب بخار قدرت تولید کند که 83 اسب بخار بیشتر از موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربو TLX است. اجرا بسیار شبیه BMW است، با کمترین تاخیر توربو علیرغم اینکه آکورا توربوهای دوقلو را انتخاب نکرده است .

Acura TLX Type S 2021

تنظیمی که برای پاسخگویی ارزشمند است. مقداری تاخیر وجود دارد، اما در حالت‌های عملکردی که از تمام 10 دنده در گیربکس 10 سرعته اتوماتیک Type-S استفاده می‌کنند، ناچیز است.رانندگی با تیپ S یک لذت حسی است: عصبانیت هنگام تعویض دنده بالا می‌آید، غرغر در دنده‌ها پایین می‌آید و صداهای شتاب‌گیر توربوشارژرها. V-6 در حین شتاب، زمزمه طبیعی و تصفیه شده ای دارد – حداقل من فکر از V-6 می آید. گوش های من ممکن است فریب صداهای موتور تقویت شده لوله های آکورا را از طریق سیستم استریوی TLX بخورند.

Acura TLX Type S 2021

با این حال، صدای دیجیتالی شده آنقدر یکپارچه و دلپذیر است که سنتز شدن آن نقطه ضعفی نیست. اجرا به مراتب بهتر از سیویک تایپ R 2020 و 2021 است.، جایی که به راحتی می توان فرکانس های رونق مصنوعی را از بلندگوهای درب تشخیص داد.از نظر مکانیکی، TLX Type S دارای فلپ‌هایی در صدا خفه‌کننده‌های خود است که در حالت‌های مختلف رانندگی برای افزایش صدا باز می‌شوند، و نتیجه نهایی این فریب مکانیکی/الکتریکی یک تجربه شنیداری واقعاً خوشایند است (به هر حال برای من). این برخلاف جنسیس G70 2022 است، که 3.3 لیتری توین توربو V-6 دارای یک موسیقی متن نسبتاً غیرقابل توصیف است. در خودروهای کمتر اسپورت، این سرمایه گذاری زیاد روی صدای پیشرانه ممکن است تلاش بیهوده باشد، اما موسیقی متن یک خودروی پرفورمنس بخش بزرگی از احساس ارتباط با خودرو است، و Type S ناامید کننده نیست.

Acura TLX Type S 2021
چی است کمی ناامیدکننده این است که تمام این قدرت برای ایجاد انگیزه در یک خودروی 4200 پوندی (حتی با چرخ‌های سبک وزن اختیاری آکورا) است. این صدها پوند از سدان‌های اسپرت لوکس AWD از جمله آئودی S4 (3847 پوند)، جنسیس G70 3.3T (3887)، BMW M340i (3849) و مرسدس-AMG C43 (3836 پوند) سنگین‌تر است. همه این خودروها نسبت قدرت به وزن مطلوب تری دارند. در تست قبلی، ما یک BMW M340i AWD را در تنها 3.89 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت رساندیم، در حالی که Acura زمان 0-60 “حدود 5 ثانیه” را برای Type S گزارش می دهد. رانندگی Type S درست بعد از G70 3.3T که اخیراً ارزیابی کردیم. ، آکورا نسبت به آن ماشین ساده‌تر احساس می‌کند، که شتاب سخت‌تری برای ضربه زدن به شما در صندلی شلوار ارائه می‌دهد.

10 دنده، همه چیز خوب است

اگرچه روی کاغذ شبیه گیربکس انتقالی از شرکت مادر هوندا به نظر می رسد، اما گیربکس 10 سرعته اتوماتیک TLX Type S در مقایسه با واحد ارائه شده در مینی ون Odyssey، MDX SUV، سدان آکورد و حتی مدل پایه TLX، تجربه کاملا متفاوتی را ارائه می دهد. تغییرات مکانیکی و برنامه‌نویسی گیربکس را تقویت می‌کند و تعویض دنده را سریع می‌کند و به احساس مستقیم بودن و واکنش‌پذیری کمک می‌کند که بیشتر شبیه به یک اتوماتیک دوکلاچه است تا مثلاً 10 سرعته بدون پاسخ Odyssey. استحکام تعویض ثابت در سراسر دنده‌ها وجود دارد – بر خلاف، مثلاً فورد موستانگ GT 10 سرعته، که می‌تواند با دریچه گاز سبک حتی در حالت تهاجمی‌ترین حالت رانندگی، نرم شود. TLX Type S با توجه به حالت Sport Plus قابل انتخاب توسط راننده، دنده‌ها را به‌قدری تغییر می‌دهد که می‌توانید کل پیشرانه را در واکنش به لرزه درآورید. برنامه نویسی تهاجمی است، اما با توجه به درگیری مثبت حاصل، پاسخ سریع دست و پا و تعویض دنده و حداقل شکار دنده، ارزش آن را دارد.

آکورا مدل 10 سرعته تیپ S دارای مبدل گشتاور جدید، دنده‌های داخلی قوی‌تر، کلاچ‌های بهبودیافته و خنک‌کننده مایع انتقال برای کنترل نیروی اضافی است. تغییرات مکانیکی با برنامه‌ریزی منحصربه‌فرد برای تعویض دنده‌ها 40 درصد سریع‌تر و 30 درصد افزایش سرعت در حالت Sport Plus همراه است.

نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *