جیپ رانگلر Jeep Wrangler Unlimited 4xe 2021
معرفی خودرو

نقد و بررسی جیپ رانگلر Jeep Wrangler Unlimited 4xe 2021 | تصاویر کابین

جیپ رانگلر Jeep Wrangler Unlimited 4xe 2021 یک پیشرانه هیبریدی پلاگین جدید دریافت می کند، اما تا حد زیادی یک جیپ رانگلر باقی می ماند، فقط یکی با مصرف سوخت بهتر – تا زمانی که باتری را شارژ نگه دارید.

جیپ رانگلر Jeep Wrangler Unlimited 4xe 2021

رقابت بیشتر با Wrangler های غیر PHEV – اگرچه چند PHEV دیگر وجود دارند که می توانند در خارج از جاده انجام دهند – Wrangler Unlimited 4xe ممکن است به لطف اعتبار مالیاتی فدرال موجود، راه خوبی برای خریداران خودرو رانگلر باشد تا سطح تریم بالاتری را بپردازند. اما تجربه ای که ارائه می دهد مورد علاقه من نیست.

جیپ رانگلر Jeep Wrangler Unlimited 2021

مانند سایر برندهای زیر چتر Stellantis، جیپ دوست دارد انتخاب های زیادی را در چارچوب پارامترهای یک وسیله نقلیه به خریداران ارائه دهد. من قبلا گرند چروکی را بررسی کرده بودم که می توان آن را به عنوان یک SUV لوکس سطح بالا، یک آفرود توانمند یا در دو طعم هیولای موپار لاستیک خرد کن. در حالی که جیپ موتور هلکت را به رانگلر پرتاب نکرده است – هنوز — خودروی الکتریکی هیبریدی پلاگین 4X جدید جیپ رانگلر نامحدود برای سال 2021 گزینه دیگری برای خریداران در خط تولید رانگلر از قبل متنوع است.

جیپ رانگلر Jeep Wrangler

علاوه بر 4xe، خریداران می‌توانند رانگلر دو یا چهار در را انتخاب کنند که از موتور گازی چهار سیلندر توربوشارژ (همان موتور 4xe)، یک توربو دیزل شش سیلندر، یک V-6 گازی یا V-8 6.4 لیتری جدیدتر و کاملاً غمگین.

با این حال، جیپ به طرز عجیبی – و به طرز ناامیدکننده‌ای – گزینه‌های 4xe را در مورد تعداد درب‌ها و انتخاب‌های سطح تریم محدود می‌کند. 4xe فقط به صورت چهار در و فقط در سه تریم رانگلر رده بالا در دسترس است: Sahara ممتاز، High Altitude برتر و روبیکون خارج از جاده. تعداد درهای Wrangler 4xe ممکن است مربوط به بسته‌بندی پیشرانه PHEV باشد، اما دیدن تریم‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر 4xe خوب است. تریم صحرا که ما آزمایش کردیم 56380 دلار با احتساب مقصد اما قیمت داشت نه از جمله هرگونه اعتبار مالیاتی موجود؛ در حال حاضر واجد شرایط دریافت 7500 دلار اعتبار مالیاتی فدرال (و احتمالاً اعتبارات ایالتی یا محلی اضافی) است.

جیپ رانگلر Jeep Wrangler Unlimited 4xe 2021

رانندگی با جیپ رانگلر Jeep Wrangler Unlimited 4xe 2021

قبل از شروع، یک هشدار سریع: برداشت من از رانندگی در جاده است (با وجود اینکه خیابان های شیکاگو اغلب برداشت های خوبی از یک پارک خارج از جاده دارند). نسخه‌ای که ما آزمایش کردیم یک Sahara بود، بنابراین تمام ویژگی‌های آفرود یا لاستیک‌های روبیکون را نداشت، و ما فرصتی برای خارج کردن آن از جاده نداشتیم. 4xe تقریباً همان مشخصات آفرود را مانند سایر رانگلرها حفظ می کند، و این – به علاوه گشتاور فوری موتور الکتریکی آن – باید آن را به اندازه برادران غیر PHEV خود در پیاده روها قدرتمند کند.

من واقعاً آرزو می‌کنم که می‌توانستم 4xe را در خارج از جاده برانم، زیرا تجربه آن در جاده‌ها بهتر از سایر رانگلرهایی که من رانندگی کرده‌ام، نبوده است. مانند سایر رانگلرها، 4xe به اصلاحات دائمی فرمان نیاز داشت تا به طور مستقیم ردیابی شود، و سواری، اگرچه بیش از حد سفت نبود، هنوز هم بسیار دست و پا چلفتی به نظر می رسید. این بهایی است که کسی برای توانایی رانگلر در خارج از جاده و فاکتور جذاب فرهنگی می پردازد، اما بدون اینکه بتوانم آن را از جاده آسفالته خارج کنم، ناامید آمدم.

جیپ رانگلر 2021

تا قبل از ورود Rubicon 392، Wrangler 4xe سریع‌ترین رانگلری بود که می‌توانست بخرد – اگرچه با سرعت 0 تا 60 مایل در ساعت 6.0 ثانیه توسط جیپ، این سرعت پایین‌تری بود. در رانندگی معمولی، پیشرانه به تنهایی با نیروی الکتریکی کمی از خط خارج می شود. وقتی موتور گازی به کار می‌افتد، بهتر می‌شود، که (به اعتبار جیپ) یکپارچه اتفاق می‌افتد. با قدرت الکتریکی و گازی که در مجموع 375 اسب بخار قدرت و 470 پوند فوت گشتاور تولید می کند، 4xe برای عبور آسان و ادغام بزرگراه ها به اندازه کافی سریع است. بخشی از کندی آن تحت نیروی الکتریکی تقریباً به طور قطع به دلیل سنگینی 4xe است: وزن یک Sahara 4xe 5100 پوند است – تقریباً 800 پوند بیشتر از یک Sahara چهار سیلندر فقط گاز.

حالت رانندگی پیش‌فرض 4xe، هیبریدی است که از برق و گاز استفاده می‌کند. حالت‌های دیگر عبارتند از: Electric خود توضیحی (اگرچه اگر پدال را له کنید، موتور گازی همچنان به کار می‌افتد) و E-Save که فقط از گاز چهار سیلندر استفاده می‌کند و سریع‌ترین احساس را در هنگام توقف دارد. برد 21 مایلی فقط الکتریکی 4xe که توسط EPA تخمین زده می‌شود، هم بسیار کوتاه است و هم برای خودرویی با آیرودینامیک یک خانه، بسیار چشمگیر است. با این حال، صرف نظر از اینکه این رقم چقدر چشمگیر است، هر چیزی غیر از یک لمس سبک روی پدال گاز، برد را خیلی سریع کاهش می دهد.

جیپ رانگلر Jeep Wrangler Unlimited 4xe 2021

جیپ می‌گوید با استفاده از کانکتور شارژ تقریباً استاندارد J1772، باتری 17.3 کیلووات ساعتی 4xe را می‌توان با یک شارژر 240 ولتی سطح 2 با توان 7.2 کیلووات یا بالاتر در عرض دو ساعت کاملاً شارژ کرد. (برخی از سخت افزارهای سطح 2 رتبه بندی پایین تری دارند.) استفاده از شارژری که در خانه به آن دسترسی داشتم بدون درد بود (به غیر از نصب جیپ در گاراژ تنگ دو ماشینم) و در واقع حدود دو ساعت طول کشید تا باتری به طور کامل شارژ شود. خالی.

شارژ از یک پریز برق خانگی استاندارد 120 ولت گاهی اوقات با یک پلاگین هیبریدی امکان پذیر است زیرا باتری های کوچک تری نسبت به برق های خالص دارند، اما 4xe ممکن است بهترین گزینه نباشد. ما آزمایش نکردیم، اما بر اساس ریاضیات سخاوتمندانه، 12 ساعت یا بیشتر طول می‌کشد تا از حالت خالی شارژ شود. و همانطور که همیشه اشاره می کنیم، یکی از کلیدهای رضایت بخش موتورهای برقی این است که بتوانید با پیش گرم کردن یا خنک کردن کابین قبل از حرکت در حالی که خودرو هنوز به برق است، برد خود را حفظ کنید. طبق تجربه ما، سطح 2 برای تولید گرمای کافی ضروری است. یا تهویه مطبوع و ارزش سرمایه گذاری را دارد.

جیپ رانگلر Jeep Wrangler Unlimited 4xe 2021

با این حال، شارژ عمومی چیزی شبیه به یک ماجراجویی است، به همین دلیل است که ما همچنان به خریداران خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی توصیه می کنیم شارژ خانگی را نصب کنند. این به‌ویژه برای PHEV‌هایی مانند Wrangler 4xe که دارای رتبه‌بندی معادل mpg-e برآورد شده توسط EPA در ترکیبی از 49 mpg-e در هنگام کارکرد تحت نیروی گاز و برق است – اما تنها امتیاز ترکیبی 20 mpg را تنها تحت توان گاز دارد. رانگلرهای چهار در فقط گازسوز دارای 22 مایل در گالن همراه با چهار سیلندر و 21 مایل بر گالن همراه با V-6 هستند. بنابراین، مگر اینکه 4X خود را شارژ نگه دارید، در واقع مسافت پیموده شده بنزین را بدتر از زمانی خواهید داشت که فقط یک رانگلر معمولی خریداری کرده باشید.

برای کسانی که می‌خواهند از گشتاور الکتریکی فوری 4xe در مسیرهای خارج از جاده استفاده کنند، جیپ می‌گوید که ایستگاه‌های شارژ را در مسیرهای مسیر نصب می‌کند، که از مسیر Rubicon و در Big Bear در کالیفرنیا و در Moab، یوتا شروع می‌شود. برای مسیرهای بدون شارژ، همیشه حالت E-Save وجود دارد که باتری را تا زمانی که به جایی که می‌خواهید از آن استفاده کنید، پر نگه می‌دارد.

جیپ رانگلر Jeep Wrangler Unlimited 4xe 2021

علاوه بر مزایای مصرف سوخت، شارژ نگه داشتن بسته باتری 4xe به این معنی است که مجبور نیستید صدای چهار سیلندر راکتی را در زیر کاپوت بشنوید. در حالی که عملکرد مناسبی را ارائه می دهد، صدایی ریز و ضعیف به نظر می رسد، و فقدان نسبی خاموش کننده صدا در کابین رانگلر، آن را بیش از یک وسیله نقلیه معمولی مزاحم می کند – بهایی که برای گرفتن سقف می پردازید. و درها خاموش است

مانند سایر PHEV ها (و همچنین هیبریدی ها و EV ها)، Wrangler 4xe دارای ترمز احیا کننده است که از موتور به عنوان ژنراتور برای بازگشت انرژی به بسته باتری استفاده می کند. علاوه بر این، حالت Max Regen وجود دارد که با یک دکمه در زیر صفحه نمایش لمسی فعال می شود، که یک ویژگی ترمز تقریباً یک پدال را فعال می کند که در آن خاموش کردن گاز باعث کاهش سرعت جیپ حتی سریعتر از ترمز می شود. کاملاً تا حد توقف کامل کار نمی کند، در نهایت نیاز به استفاده از پدال ترمز واقعی دارد، و بیش از حد چسبنده و غیرخطی به نظر می رسد. من معمولا آن را کنار گذاشتم. سیستم ترمز معمولی نیز از نظر احساس و خطی بودن چیزهایی را به همراه داشت، اما حداقل خطی تر از حالت Max Regen بود.

نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *