درآمد از اسپاتیفای
تکنولوژی

اسپاتیفای چقدر به هنرمندان پول می پردازد؟

به گزارش دیلی تک، میانگین درآمد از اسپاتیفای $0.008 در هر پخش است. مقدار کل کمیسیون هنرمند وابسته به درآمد ماهیانه اسپاتیفای، محبوبیت هنرمند و درصدی است که توسط شرکت موسیقی اخذ می‌شود. این توضیح کوتاه است، اما در واقعیت پاسخ کمی پیچیده‌تر است. با اسپاتیفای به یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها برای دسترسی به موسیقی تبدیل شده است و نه تنها در ماموریت ارائه موسیقی به جمعیت بلکه در تلاش برای مهار کاهش درآمد هنرمندان است. با تولید کپی‌های فیزیکی که در دهه 90 تقریباً 30 میلیارد دلار درآمد سالیانه برای صنعت موسیقی ایجاد می‌کردند، این عدد در طی سال‌ها به طور چشمگیری کاهش یافت و تا سال 2011 به حدود 10 میلیارد دلار رسید.

این به معنای کاهش تعداد موسیقی‌های گوش داده شده نیست، بلکه شیوه‌ای که درآمد از موسیقی تا پایین آمدن از زمان ظهور پخش آنلاین، دانلود غیرقانونی و وب‌سایت‌های موسیقی مانند یوتیوب بسیار تغییر کرده است. اسپاتیفای اکنون امیدوار است که رهبر تبدیل کردن کسانی که قرار است قاچاقی کنند به پخش کننده‌های قانونی شود و از سال 2008 به بیش از 3 میلیارد دلار در مجموع کمیسیون موسیقی پرداخت کرده است.

اسپاتیفای

هنرمندان چگونه پول در می‌آورند؟

تقریبا 70 درصد از درآمد حاصل از Spotify به صاحبان موسیقی باز می‌گردد. صاحب موسیقی، اغلب شرکت ضبط، سپس درآمد را بین افرادی که در تولید موسیقی شرکت داشته‌اند تقسیم می‌کند. اگرچه هر بار که یک آهنگ پخش می‌شود، پرداختی ایجاد می‌کند، اما این به معنای آن نیست که کمیسیون‌های اسپاتیفای بر اساس ‘در هر پخش’ کار می‌کند. واقعیت افزایش درآمد از مقدار کاربران جدیدی است که به خدمات اسپاتیفای ملحق می‌شوند و سال به سال ادامه پیدا می‌کند.

هنرمندان چه مقدار پول در اسپاتیفای درآورند؟

پاسخ به این سوال به سادگی قابل پاسخ دادن نیست زیرا به متغیرهای زیادی وابسته است. با این حال، می‌توان از فرمول زیر برای محاسبه کمیسیون‌ها استفاده کرد. مقداری که یک هنرمند دریافت می‌کند، به میزان درآمد کلی که اسپاتیفای در هر ماه مشخصی (از اشتراک‌ها و تبلیغات) تولید می‌کند، محبوبیت هنرمند نسبت به تعداد کل پخش‌های اسپاتیفای، درصدی که توسط صاحب موسیقی گرفته می‌شود و نرخ کمیسیون هنرمند بستگی دارد. به طور معمول، صاحب نشان تصمیم می‌گیرد چقدر از کمیسیون‌ها به هنرمند اختصاص دهد و هنرمندان مستقل تا 100 درصد از کمیسیون‌های خود را می‌توانند حفظ کنند.

درآمد از اسپاتیفای به ازای یک میلیون پخش

در مقایسه با سایر پلتفرم‌های موسیقی، اسپاتیفای به ازای هر میلیون گوش دادن به موسیقی هنرمندان میانگین 7 هزار دلار پرداخت می‌کند، در مقابل 41 دلار به ازای هر میلیون پخش رادیویی، اگرچه این توافق سودآور به نظر می‌رسد، اما بیشتر مواقع فقط برای هنرمندان معروف صدق می‌کند. با میانگین فقط 0.008 دلار در هر پخش، احتمالاً هیچ هنرمند ناشناخته‌ای از طریق اسپاتیفای به تنهایی میزان قابل توجهی پول درآورد.

ممکن است به نظر برسد که هنرمندان از اسپاتیفای بهره‌ای نمی‌برند، اما من شخصاً از طریق اسپاتیفای هنرمندانی را کشف کرده‌ام که به طور دیگری با آن‌ها آشنا نمی‌شدم و اگرچه پخش‌های من احتمالاً آن‌ها را ثروتمند نمی‌کند، اما محبوبیت آن‌ها می‌تواند افزایش یابد و پول از طریق بلیت‌های کنسرت و کالاهای تبلیغی درآمدزایی شود، که اکنون منبع اصلی درآمد حتی برای معروف‌ترین هنرمندان است.

کمیسیون اسپاتیفای

کمیسیون‌ها درآمدی هستند که به عنوان یک هنرمند از پخش موسیقی‌تان توسط کسانی که موسیقی‌تان را پخش می‌کنند کسب می‌کنید. و از ماه مه 2022 به میزان میانگین اسپاتیفای به هنرمندان میان $0.003 تا $0.005 در هر پخش پرداخت می‌کند. بنابراین این به نسبت 70 به هنرمند و 30 به اسپاتیفای به عنوان درآمد محاسبه می‌شود.

علاوه بر این، فرآیند پرداخت اسپاتیفای بر اساس هر پخش به مدت چند عامل وابسته است، که عبارتند از:

– کل درآمد پخش اسپاتیفای
– پرداخت جهانی مذاکره شده به عنوان درصدی از آن درآمد
– تعداد کل پخش‌ها در اسپاتیفای
– تعداد کل پخش‌های شما از موسیقی‌تان در اسپاتیفای

اگر تعجب می‌کنید که هنرمندان چقدر در اسپاتیفای درآمد کسب می‌کنند؟ خب، فکر می‌کنم به هنرمندی که هستید و چقدر مخاطب دارید بستگی دارد. به عنوان مثال، هری استایلز یا رولینگ استونز ممکن است به عنوان هنرمندان محبوب مقدار قابل توجهی کمیسیون دریافت کنند زیرا موسیقی‌شان محبوب است. اما برای هنرمندان مستقل تر یا کسانی که در آغاز راه در دنیای پلتفرم‌های دیجیتال موسیقی هستند، این یک شروع عالی است. صنعت موسیقی به طور کامل دیجیتال شده است، بنابراین به عنوان هنرمند باید بتوانید با پلتفرم‌های دیجیتال موسیقی کار کنید تا موسیقی‌تان توسط تعداد بیشتری از مردم شنیده شود.

جایی که مخاطبان شما موسیقی شما را گوش می‌دهند تأثیر دارد. زیرا اسپاتیفای به همان میزان بابت هر پخش از شما دریافت نمی‌کند اگر مثلاً در کانادا زندگی می‌کنید 0.0027 دلار در مقایسه با پرتغال که 0.0018 دلار پرداخت می‌کند. نوع طرح اشتراکی که مخاطبان شما انتخاب کرده‌اند تا موسیقی‌شان را در اسپاتیفای گوش دهند، تأثیری بر درآمد کمیسیون دارد، زیرا طرح پریمیوم نسبت به طرح رایگان، درآمد بیشتری را به ارمغان می‌آورد. بنابراین هنگامی که یک مشترک پرداخت‌کننده موسیقی‌تان را پخش می‌کند، این باعث ایجاد پرداخت بیشتری به ازای هر پخش در اسپاتیفای خواهد شد.

نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *