BMW 540i
معرفی خودرو

بررسی BMW 540i M Sport 2021 | بررسی تخصصی

BMW 540i xDrive 2021 با پکیج M Sport کمی سبک است، اما ترکیب خوبی از فناوری کمک راننده، کیفیت داخلی و صفحه نمایش اطلاعات پر جنب و جوش دارد.

2021 BMW 540i

سری 5 فلاش رقبای تازه طراحی شده خود را ندارد، اما فناوری و برخی از کیفیت های داخلی آن از بهترین ها در این کلاس هستند.

به‌روزرسانی‌های سال 2021 سدان سایز متوسط ​​BMW سری 5 را با پیشرفت‌هایی در سیستم اطلاعات سرگرمی و همچنین سیستم هیبریدی ملایم 48 ولتی جدید در مدل‌های 540i، مانند آنچه که برای این بررسی رانندگی کردم، تازه نگه می‌دارد.

سواری و هندلینگ BMW 540i

2021-BMW-540i

پس از فلش برگشتی به کیفیت سواری BMW 330i M Sport، من برای دو هفته بی رحمانه پشتم را در نسخه M Sport 540i آماده کردم. خوشبختانه، اضطراب من زیاد شد. 2021 540i M Sport نسخه ای بسیار آرام تر از بسته اسپرت نسبت به سری 3 است. در واقع، به سختی می‌توان گفت که ماشینی که من سوار آن شدم، روی هر نوع سیستم تعلیق خاصی سوار شده است.

من باید تمام تصورات سواری و هندلینگ خود در بی ام و 540i را با این واقعیت که ماشین آزمایشی من مجهز به لاستیک های زمستانی بود، ارزیابی کنم. این نوع لاستیک می‌تواند فرمان خودرو را بی‌حس کند، سواری آن را فشرده و هندلینگ آن را تیز نباشد.

BMW 540i M Sport 2021

پکیج اسپورت M ارتفاع سواری 540 را 0.4 اینچ کاهش می دهد و خودروی آزمایشی من همچنین دارای پکیج هندلینگ دینامیک 3200 دلاری بود که تثبیت کننده رول فعال و کنترل دینامیک دمپر را اضافه می کرد. این پکیج لبه یا تیزی چندانی به خودرو نمی داد که به فرمان اسپرت متغیر اختیاری نیز مجهز بود. هنگام جابجایی بین حالت های رانندگی قابل تنظیم، تفاوت زیادی در احساس چرخش بدنه یا فرمان مشاهده نکردم. حتی با وجود این فناوری متمرکز بر عملکرد، 540i به دلیل احساس بی‌حس بودن فرمان و هندلینگ سخت، هرگز برای رانندگی جذاب نبود. باز هم، لاستیک های زمستانی ممکن است احساس رانندگی را کدر کرده باشند، اما آنها تایرهای زمستانی Pirelli Sottozero 3 عملکرد محور بودند.

بی ام و 540i

این خودرو حتی در جاده‌های مرطوب که سیستم چهار چرخ متحرک غیرقابل شلیک بود، فشار زیادی داشت. می‌توانستم پدال گاز را از یک توقف ضربه بزنم یا ماشین را در گوشه‌ای از سربالایی پرت کنم، و آن را مانند یک جاده خشک ببرد.

نکته مثبت رفتار مطیع 540i M Sport کیفیت سواری راحت آن بود، اگرچه لاستیک های زمستانی پر سر و صدا بودند. آرام‌بخشی کلی بی‌ام‌و با اکثر خودروهای کلاس همخوانی دارد – به استثنای مرسدس-AMG E53، اگرچه این خودرو بیشتر با BMW M550i با موتور V-8 توربوی دوقلو رقابت می‌کند. سدان های اسپرت لوکس جمع و جور در کلاس زیر 540 هندلرهای سرسخت تری هستند.

موتور و شتاب

BMW 540i

540i از یک موتور شش سیلندر خطی 3.0 لیتری تک توربوشارژر بهره می برد که 335 اسب بخار قدرت و 332 پوند فوت گشتاور دارد. بی ام و می گوید این موتور می تواند 540i xDrive چهار چرخ متحرک را در 4.6 ثانیه از 0 تا 60 مایل در ساعت برساند. با دیفرانسیل عقب استاندارد، 4.9 ثانیه است. موتور شش سیلندر و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک یک جفت هماهنگ هستند – آرام و باصفح – اما تجربه کلی بیشتر از یک سدان پرفورمنس، یک کروزر لوکس است. صداهای کمی به جز تقویت موتور الکترونیکی در کابین شنیده می شود. هیچ صدایی از اگزوز یا صدای خروج هوا از ورودی هوا وجود ندارد. 540i یکی از آن ماشین‌هایی است که در آن می‌توانید نامه‌ها را با سرعت‌های مشکوک حمل کنید، در حالی که احساس می‌کنید با سرعت بیش از 40 مایل در ساعت یک کلیک انجام نمی‌دهید – به همین دلیل آرام و آرام است.

سیستم هیبریدی ملایم جدید که در 540i استاندارد است کمی عملکرد و مصرف سوخت را افزایش می دهد. این سیستم از یک موتور استارت ژنراتور 48 ولتی و یک باتری دوم تشکیل شده است که انرژی را برای تامین برق چراغ ها، فرمان، شیشه های برقی، سیستم کنترل آب و هوا، سیستم صوتی و صندلی های گرم کن انباشته می کند. هنگامی که از طریق موتور استارت ژنراتور بازگردانده می شود، این انرژی ذخیره شده همچنین می تواند سیستم درایو را با 11 اسب بخار اضافی تقویت کند که BMW می گوید به واکنش خارج از خط کمک می کند و باعث افزایش سریع سرعت در هنگام شتاب گیری می شود. (هم مرسدس و هم آئودی سیستم های برقی مشابهی را به ترتیب در کلاس E و A6 ارائه می دهند.)

آیا 11 اسب بخار را متوجه خواهید شد؟ احتمالاً نه، زیرا زمان 0-60 خودرو را تنها یک دهم ثانیه سریع‌تر می‌کند، اما سیستم به طور کلی محجوب است. رتبه بندی مصرف سوخت برای سال 2021 بالاتر هستند – در مجموع 1 مایل بر گالن تا 26 مایل بر گالن برای AWD 540i افزایش یافته است. رتبه‌بندی بزرگراه‌ها 2 مایل بر گالن، به 31 مایل بر گالن، و رتبه‌بندی شهرها 1 مایل بر گالن، به 23 مایل در کیلوگرم افزایش یافته است.

فناوری

یک صفحه نمایش لمسی 12.3 اینچی جدید جایگزین صفحه نمایش 10.25 اینچی قبلی در وسط داشبورد سری 5 شده است. جنب و جوش و وضوح صفحه نمایش لمسی مرکزی و خوشه ابزار دیجیتال 12.3 اینچی، نمایشگرها را به زیباترین نمایشگرها تبدیل کرده است، با متن واضح و خوانا و اجرای بزرگ Apple CarPlay که کل صفحه را پر می کند. در تمام صفحه های بزرگ ارائه می شود. CarPlay بی سیم استاندارد است، که به ویژه به عنوان والدین مطلوب است، زیرا می توانم تلفنم را به یک بچه غرغرو در صندلی عقب بدهم و همچنان از CarPlay استفاده کنم (این کار را با اتصال سیمی امتحان کنید). با این حال، یکی از مشکلات این است که ویژگی شارژ بی‌سیم اختیاری خودرو به اندازه اتصال سیمی برای پر کردن عمر باتری سریع نیست. باتری گوشی من در حالی که روی پد شارژ بود، بیشتر شارژ خود را حفظ کرد، یا به سختی افزایش یافت.
صفحه نمایش لمسی همچنین برخی از جالب‌ترین گرافیک‌های واقعیت افزوده را که در یک خودرو دیده‌ام، با نماهای 360 درجه نشان می‌دهد که اطراف سری 5 را نشان می‌دهد. این سفری است برای دیدن یک تصویر ماشین روی هم قرار گرفته که با نماهای دوربین واقعی احاطه شده است تا به شما کمک کند میزان نزدیکی خود را به چیزها بسنجید. کاملا مفید است
برخلاف برخی از خودروسازان لوکس، BMW هیچ کار احمقانه‌ای انجام نداده است که به قابلیت استفاده لطمه بزند، مانند حساس کردن تمام کنترل‌ها به لمس یا جفت کردن یک کنترلر کنسول با یک نمایشگر غیر لمسی. همه کنترل‌های 540 ساده هستند، اگرچه رابط روی صفحه نمایش iDrive کمی پیچیده است حتی زیرا دسترسی به ویژگی‌های اصلی آن نسبت به نسخه‌های قبلی آسان‌تر است. شما باید آن دوره آموزشی در نمایندگی را جدی بگیرید و با دفترچه راهنمای مالک آشنا شوید.

نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *