استراتژی های بازاریابی ایمیلی
تکنولوژی

بهترین استراتژی های بازاریابی ایمیلی

به گزارش دیلی تک، در دوران دیجیتال امروز، جایی که تکنیک‌های بازاریابی به طور مداوم در حال تکامل هستند، بازاریابی ایمیل همچنان یک ابزار پایدار و قدرتمند برای ارتباط با مخاطبان هدف شما می‌ماند. استراتژی‌های بازاریابی ایمیل می‌توانند به طور قابل توجهی بر روی موفقیت برند شما، روابط با مشتریان و تولید درآمد تأثیر بگذارند. این مقاله به بررسی برخی از بهترین استراتژی‌های بازاریابی ایمیل می‌پردازد که کسب‌وکارها می‌توانند از آن‌ها بهره‌وری قابل توجهی را داشته باشند.

بازاریابی ایمیلی

استراتژی‌های بازاریابی ایمیل

بازاریابی ایمیل بیش از ارسال محتوای تبلیغاتی به ایمیل‌های مشترکان شما است. این موضوع در مورد ساخت روابط، ارائه ارزش و پرورش سرنخ‌ها برای تبدیل آنها به مشتریان وفادار است. هنگامی که به طور استراتژیک اجرا می‌شود، یک استراتژی بازاریابی ایمیل به خوبی طراحی شده می‌تواند بازگشت‌های قابل توجهی از سرمایه‌گذاری فراهم کند.

ایجاد محتوای جذاب

محتوا قلب ایمیل‌های شماست. محتوای جذاب و ارزشمندی ایجاد کنید که به مشکلات مشترکان شما پردازد، راه‌حل‌ها ارائه دهد و سرگرم کننده باشد. از ترکیب متن، تصاویر و حتی ویدیوها برای نگاه آراسته و جذاب نگهداری از ایمیل‌های شما استفاده کنید.

شخصی‌سازی برای افزایش اشتیاق

شخصی‌سازی به معنای تطابق محتوا براساس تعاملات گذشته، تاریخ خرید و ترجیحات است. یک ایمیل شخصی نشان می‌دهد که شما از مشتریان خود درک دارید و می‌تواند منجر به نرخ‌های اشتیاق بالاتری شود.

اتوماسیون

اتوماسیون بازاریابی به شما امکان ارسال ایمیل‌های به موقع و مرتبط بدون مداخله دستی مداوم را می‌دهد. ایجاد ایمیل‌های خوش‌آمدگویی اتوماتیک، یادآورهای سبد خرید ترک شده و دنباله‌های پرورشی برای راهنمایی مشترکان در طول مسیر مشتری می‌تواند منجر به نتایج موفقیت‌آمیزتری شود.

بهینه‌سازی برای موبایل

اکثر ایمیل‌ها به وسیله دستگاه‌های موبایل باز می‌شوند، بنابراین اطمینان از بهینه‌سازی ایمیل‌های خود برای انواع صفحه‌نمایش برای ارائه تجربه‌ای بی‌سور صرفه‌جویی برای کاربران موبایل ضرور است.

آزمایش A/B

آزمایش A/B شامل ارسال دو نسخه از یک ایمیل به یک بخش کوچک از مخاطبان شما برای تعیین اینکه کدام عملکرد بهتر دارد. سرآغاز، تصاویر و تماس‌های عمل به منظور بهینه‌سازی استراتژی ایمیل شما را آزمایش کنید.

ادغام رسانه‌های اجتماعی

بازاریابی ایمیل خود را با تلاش‌های رسانه‌های اجتماعی خود ادغام کنید. دکمه‌های به اشتراک‌گذاری اجتماعی را در ایمیل‌های خود قرار دهید تا مشترکان را تشویق به به اشتراک‌گذاری محتوای شما با شبکه‌های خود کنید و دسترسی برند خود را گسترش دهید. در بازاریابی ایمیل، برجسته نمودن خود در یک ایمیل‌نامه پر از ایمیل چالش‌برانگیز است. در اینجا ایمیل‌های تعاملی نقش ایفا می‌کنند. آنها مثل یک نسیم تازه در دنیای دیجیتال هستند. این ایمیل‌ها طراحی نشده‌اند تا فقط خوانده شوند، بلکه تا تجربه شوند. با جای‌دهی عناصر تعاملی، شما می‌توانید با مخاطبانتان به یک شکلی درگیر کنید که ایمیل‌های سنتی و استاتیک نمی‌توانند با آنها رقابت کنند.

قدرت تعامل

ایمیل‌های تعاملی همه چیز درباره برانگیختن کنجکاوی و دعوت به مشارکت هستند. به جای ارائه اطلاعات به صورت خطی، این ایمیل‌ها به گیرندگان تشویق می‌کنند که به صورت فعال مشارکت کنند. آیا این یک آزمون قابل کلیک است، یک نمایش محصول پویا یا یک کاروسل ظاهری جذاب است، این عناصر وادار مشترکان به اقدام، کلیک و کاوش می‌کنند.

تحریک مشارکت

بشر به طبیعت خود به چیزهایی که شادکننده و بازی‌گونه هستند جذب می‌شوند. ایمیل‌های تعاملی به این کنجکاوی ذاتی با تبدیل کردن عمل باز کردن یک ایمیل به یک ماجرای کوچک تبدیل می‌شوند. تصور کنید که یک ایمیل دریافت می‌کنید که به شما امکان می‌دهد یک چرخ مجازی بچرخانید تا تخفیفی غیرقابل مقاومت را آشکار کنید.

از خواننده به شرکت‌کننده‌های فعال

ایمیل‌های استاتیک معمولاً گیرنده‌ها را به عنوان مشاهده‌گران بی‌فعال نگه می‌دارند. آنها محتوا را سطحی می‌خوانند و ممکن است اگر چیزی توجهشان جلب شود، کلیک کنند. ایمیل‌های تعاملی، به عبارت دیگر، مشترکان را به شرکت‌کنندگان فعال تبدیل می‌کنند. این تغییر در مشارکت می‌تواند به نرخ‌های بالاتری از کلیک و حتی تبدیل منجر شود.

ساخت اعتماد

در دورانی که نقض داده و نگرانی‌های حریم خصوصی اخباری را تشکیل می‌دهند، اطمینان از امنیت و حریم خصوصی اطلاعات مشتریان شما امری بسیار مهم است. حفاظت از داده و پایبندی نقش اساسی در ایجاد اعتماد بین برند شما و مخاطبان آن ایفا می‌کند.

اهمیت حریم خصوصی داده

حریم خصوصی داده به معنای محافظت از اطلاعات شخصی و حساسی است که از مشتریان و کاربران جمع‌آوری می‌شود. به عنوان یک کسب‌وکار، مسئولیت شما این است که این داده‌ها را با بیشترین دقت و احترام مدیریت کنید. وقتی مشتریان به شما اطلاعات خود را اعتماد می‌کنند، انتظار دارند که شما از آن به مسئولیت‌پذیری و شفافیت استفاده کنید.

پایبندی به مقررات

مقرراتی مانند آیین‌نامه کلی حفاظت از داده (GDPR) و قانون CAN-SPAM دستورالعمل‌هایی را برای کسب‌وکارها در مورد جمع‌آوری، پردازش و استفاده از داده مشتریان مشخص می‌کنند. این مقررات تضمین می‌کنند که مشتریان کنترلی بر روی داده‌های خود داشته باشند و از ارتباطات ناخواسته محافظت شوند. عدم پایبندی ممکن است منجر به جریمه‌های سنگین و آسیب‌های شهرتی شود.

شفافیت اعتماد می‌سازد

شفافیت کلیدی در ایجاد و حفظ اعتماد است. به مشتریان خود اطلاع دهید که چگونه از داده‌هایشان استفاده خواهید کرد، چه کسانی به آنها دسترسی خواهند داشت و چگونه می‌توانند حقوق خود را اجرا کنند. این اطلاعات باید به راحتی دسترسی‌پذیر باشند و به زبان واضح و قابل درک نوشته شوند.

درخواست رضایت صریح

قبل از جمع‌آوری هر گونه داده مشتری، حاشیه‌نویسی مشتری اصیل را بدست آوردن ضروری است. این به این معناست که باید مشتریان در مورد نوع جمع‌آوری داده، هدف آن و چگونگی پردازش آن آگاه سازید. رضایت باید به طور آزادانه داده شود، خاص، آگاهانه و بدون ابهام.

حفاظت از داده در هر مرحله

امنیت داده بخشی اساسی از حریم خصوصی داده است. برای حفظ صحت داده، از دسترسی غیرمجاز، نقض‌ها و حملات سایبری محافظت کنید. رمزنگاری، سرورهای امن و مرتب ارزیابی‌های امنیتی ضروری هستند.

ساخت اعتماد مشتری

وقتی مشتریان می‌دانند که داده‌های آن‌ها ایمن است، احتمال ارتباط با برند شما و به اشتراک‌گذاری اطلاعات خود را بیشتر می‌کنند. تعهد خود را به حریم خصوصی داده روی وب‌سایت و در ارتباطات خود برجسته کنید. نمادهای اعتماد و گواهینامه‌های اعتماد را به منظور نمایش از اختصاص دادن به ایمن کردن داده‌های مشتری به نمایش بگذارید.
سری به تطابق فراتر از الزامات هر چند که پیروی از مقررات یک الزام قانونی است، اما این همچنین یک فرصت برای تفاوت‌سازی برند شماست. از طریق اولویت دادن به حریم خصوصی داده واقعاً نشان می‌دهد که شما به واقعیت بهداشت مشتریتان اهمیت می‌دهید. این می‌تواند به گفته دهان به دهان مثبت، تجدید سفارش و وفاداری بلند‌مدت منجر شود.

نظارت و بهبود مداوم

حریم خصوصی داده یک تلاش یک‌باره نیست. این نیازمند نظارت مداوم، به‌روزرسانی‌ها و بهبودها است. همچنین، همچون تکنولوژی و مقررات، شیوه‌های حفاظت از حریم خصوصی شما نیز باید به روز شوند. به طور منظم فرآیندها و سیاست‌های جمع‌آوری داده‌های خود را مرور کنید تا اطمینان حاصل کنید که با آخرین استانداردها هم‌آهنگ هستند.

اندازه‌گیری و تجزیه و تحلیل موفقیت

از تجزیه و تحلیل آمار بازاریابی ایمیل برای پیگیری شاخص‌های کلیدی مانند نرخ باز شدن، نرخ کلیک و نرخ تبدیلی استفاده کنید. تجزیه و تحلیل این داده‌ها به شما کمک می‌کند تا درک کنید کدام بخش‌ها موفق بوده و کدام بخش‌ها نیاز به بهبود دارند.

یادگیری از تجزیه و تحلیل

بر اساس تجزیه و تحلیل‌هایتان، استراتژی بازاریابی ایمیل خود را بهبود ببخشید. با روی‌آوردن به رویکردهای مختلف، از موفقیت‌ها و شکست‌ها یاد بگیرید و استراتژی خود را به‌موقع تطابق دهید.

بازاریابی ایمیلی

در دنیای بازاریابی دیجیتال، جایی که استراتژی‌ها به سرعت آمده و رفته، بازاریابی ایمیل یک قدرت بی‌پایان است. سفر ما از بهترین استراتژی‌های بازاریابی ایمیل نیازمندی به درک از مخاطبانتان، ایجاد محتواهای ارزشمند و تقویت ارتباطات واقعی می‌کند. از تقسیم‌بندی مشترکانتان برای اهمیت، تا ایجاد محتوای جذاب که با آنها هم‌آهنگ است، هر گامی به موفقیت کمپین‌های ایمیل شما کمک می‌کند. شخصی‌سازی، اتوماسیون و خطوط موضوعی موثر به ایمیل‌های شما زندگی می‌بخشند و تضمین می‌کنند که به گیرندگان برسند و با آنها در تعامل باشند.

بازاریابی ایمیل هنوز هم به‌عنوان یک ابزار ارتباطی مستقیم و شخصی در دنیایی که نویز دیجیتال می‌تواند حتی پیام‌های خوش‌نیت‌ترین را هم در بر بگیرد، باقی مانده است. با درآوردن این استراتژی‌ها و رهبری در منظر ایمیل با زرنگی، شما توانایی ایجاد ارتباط‌های دایمی، تقویت وفاداری به برند و دست‌یافتن به نتایج قابل توجه را دارید.

10 بهترین استراتژی بازاریابی برای موفقیت

موفقیت بازاریابی ایمیل نیازمند یک استراتژی مناسب ایمیل مارکتینگ است. بیاموزید چگونه به سطح بالاتری برسانید و کمپین‌هایی ایجاد کنید که به تبدیل انجام دهند. بازاریابی ایمیل یک مسیر بلند را طی کرده است. تنوع ابزارها و ارائه‌دهندگان خدمات ایمیل امروز به بازاریابان راه‌های بی‌شماری برای دسترسی به مشتریان پتانسیلی می‌دهند. اما برای کسب نتایج خوب، شما به یک استراتژی نیاز دارید که به طور مداوم تبدیل کند.

این به این معناست که باید مجموعه‌ای از تاکتیک‌های بازاریابی ایمیل را در مکان قرار دهید تا بتوانید تنظیم، اندازه‌گیری، بهبود و ادامه‌ی ارائه تجربه عالی به مشترکین داشته باشید. برای کمک به شما، تعدادی از استراتژی‌های بازاریابی ایمیل کلیدی را گردآوری کرده‌ایم که می‌توانید برای بهبود کمپین‌های خود و تبدیل آن‌ها به یک دارایی بازاریابی قدرتمند استفاده کنید.

1. پاک‌سازی لیست ایمیل خود

پاک‌سازی لیست ایمیل به معنی حذف آدرس‌های ایمیل از فهرست تماس شما است که به مدت طولانی غیرفعال بوده‌اند و همچنین حذف مخاطبانی که از اشتراک خارج شده‌اند. برای بهره‌برداری حداکثری از تلاش‌های بازاریابی که برای رشد فهرستتان انجام داده‌اید، گاهی اوقات باید آن را هم پیچید. با حذف مخاطبان غیرفعال، مخاطبانی که از اشتراک خارج شده‌اند، مخاطبانی که محتوای شما را به عنوان اسپم معرفی کرده‌اند و آدرس‌های ایمیلی که برمی‌گردند، شما با یک لیست با کیفیت بالاتر باقی می‌مانید. در طولانی‌مدت، این به بهبود شهرت فرستنده شما و ارسال کلی ایمیل کمک می‌کند.

2. ارائه ارزش به مشترکین

بعدی، ارائه ارزش به مشترکین نیز برای یک استراتژی بازاریابی ایمیل موثر همانند حیاتی است. اگر به طور مداوم ارزش ارائه دهید، مشترکین شما احتمالاً به طور مداوم ایمیل‌های شما را باز می‌کنند و می‌خوانند. در واقع، آنها ممکن است حتی شروع به انتظار پیام‌های شما در صندوق ورودی‌شان کنند. در مورد آنچه مشتریان از شما می‌خواهند و نیاز دارند فکر کنید و استراتژی ایمیل خود را بر اساس آن ایجاد کنید. شاید شما یک فروشگاه لباس آنلاین هستید و یک مشکل اصلی برای مشتریان شما عدم توانایی در امتحان کردن محصولات شما قبل از خرید است. استراتژی بازاریابی ایمیل شما می‌تواند و باید به این مسئله پردازد.

در خبرنامه‌های ایمیلی خود یا کمپین‌های بازاریابی محتوا، ممکن است مقالاتی با مشورت در مورد خرید لباس‌های آنلاین داشته باشید. به طور مشابه، می‌توانید راهنمای اندازه‌گیری ساده خود را تبدیل به یک پیدا کننده اندازه سفارشی کنید و در ایمیل‌های خود به آن لینک دهید. محتوای ایمیلی از این دست همان ارزشی است که ما توسط ارائه به مشترکین می‌پذیریم. البته، تبلیغات و ویژگی‌های محصولات جدید هم ارزش ارائه می‌دهند، اما مصرف‌کنندگان انتظار دارند این نوع محتوا را ببینند، بنابراین به عنوان محتوای استثنایی نمی‌آید.

3. بهینه‌سازی CTA

تماس‌های به اقدام (CTA) شما می‌توانند به طور قابل‌توجهی بر روی نرخ کلیک در ایمیل‌های شما تأثیر بگذارند. یک CTA ضعیف به معنای کمتر شدن بازدیدکنندگان و در نهایت کمتر شدن فروش است، بنابراین ارزش دارد که وقت خود را صرف بهینه‌سازی CTAs کنید. با استفاده از دکمه‌ها و متن CTAs آزمایش کنید و تمرکز کنید تا کلماتی را برای مشترکینتان بسازید که جذابیتی دارند و آنها را به کلیک کردن ترغیب کنند.

4. به اشتراک‌گذاری محتوای ساخته‌شده توسط کاربر

محتوای ساخته‌شده توسط کاربر یک راه عالی برای افزایش آگاهی از برند است. وقتی مشترکین می‌بینند که مشتریان دیگر از برند و محصولات شما لذت می‌برند، احتمالاً بیشتر به دانستن بیشتری از شما علاقه‌مند می‌شوند. ادغام مواردی مانند تصاویر مشتری، ویدئوها، نقدها و داستان‌ها در ایمیل‌هایتان احساس جامعه را ایجاد می‌کند و ترغیب به بیشترین تعداد کلیک می‌کند. بر اساس تحقیقات، تا 80 درصد مصرف‌کنندگان اعلام کرده‌اند که UGC تصمیم‌گیری خرید خود را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

اگر دچار مشکل در پیدا کردن محتوای ساخته‌شده توسط کاربر شده‌اید، در نظر بگیرید یک کمپین هشتگ شروع کنید. با تشویق مشتریان به علامت‌زدن شما در رسانه‌های اجتماعی و نمایش محصولات شما، این روش علاوه بر گسترش خبر، برگه‌ای برای جمع‌آوری محتوای ساخته‌شده توسط کاربر در یک مکان ایجاد می‌کند. علاوه بر کمک به افزایش نرخ کلیک و تبدیل، نمایش محتوای ساخته‌شده توسط کاربر نقش مهمی در ایجاد یک جامعه حول برند شما ایفا می‌کند. این یک مسیر دوطرفه بین شما و مشتریانتان ایجاد می‌کند.

5. اتصال به رسانه‌های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی یک مؤلفه دیگری از هر استراتژی بازاریابی ایمیل موثر هستند. راه‌های زیادی برای این دو کانال بازاریابی دیجیتال با هم تعامل دارند تا به توسعه دسترسی به برند شما کمک کنند. ابتدا، باید مطمئن شوید که در کمپین‌ها و خبرنامه‌های ایمیل خود CTAs به رسانه‌های اجتماعی مختلف خود را اضافه کنید.

6. نوشتن عبارات موضوعی موثر

عبارت موضوعی شما اولین چیزی است که مشترکین شما خواهند دید. با توجه به این که 30 درصد از مشترکین ایمیل تنها بر اساس عبارت موضوعی ایمیل را باز می‌کنند، اگر جذاب نباشد، آنها کلیک نخواهند کرد. به همین دلیل است که باید وقت خود را بر روی عبارات موضوعی خود صرف کنید. این می‌تواند تفاوت بین کلیک‌های زیاد و عدم کلیک کردن باشد.

علاوه بر این، رقابت در صندوق‌های ورودی ایمیل امروزی سخت است. مردم هر هفته ده‌ها ایمیل بازاریابی دریافت می‌کنند. وظیفه شما این است که ایمیل‌هایتان را بیش از حد تبلیغی نگران نشوید ولی به گونه‌ای که متمایز ولی بی‌خرج نیز نیاید.

7. استفاده از تقسیم‌بندی

تقسیم‌بندی فهرست ایمیلی شما به گروه‌هایی از افراد با عقاید مشابه به شما امکان می‌دهد که محتوایی را ارسال کنید که به مخاطبان هدف شما بیشتر مرتبط باشد. ممکن است تصمیم بگیرید که براساس ویژگی‌های جمعیتی، علاقه‌ها، اقدامات یا اطلاعات شخصی مشترکین، مانند مکان زندگی مشترکین یا شغل آنها تقسیم‌بندی کنید.

8. جذب دوباره مشترکین غیرفعال

همیشه دلایل زیادی وجود دارد که تا پایان فعالیت رابطه مخاطبین غیرفعال می‌شوند. به هر حال، تلاش برای دوباره جذب آنها حتماً ارزش دارد. ترغیب مشتریان موجود، حتی اگر غیرفعال باشند، به خرید اغلب آسان‌تر و موثرتر از پیدا کردن مشتریان جدید است. در واقع، مشتریان جدید پنج برابر گران‌تر از مشتریان موجود هستند.

9. شخصی‌سازی ایمیل‌های خود
آیا می‌دانید که 70 درصد از برندها از شخصی‌سازی ایمیل استفاده نمی‌کنند؟ این آمار حتی شگفت‌آورتر می‌شود زمانی که متوجه می‌شوید که 90 درصد از مصرف‌کنندگان می‌گویند که احتمالاً تراکنش با یک شرکتی که پیشنهادها را مستقیماً مرتبط با آنها ارائه می‌دهد، بیشتر است. امروزه، شخصی‌سازی ایمیل چیزی است که تمام کسب و کارها، بدون توجه به اندازه آنها، می‌توانند و باید انجام دهند. این به مشتری خدمتی فردانه‌تر فراهم می‌آورد و آسان انجام می‌شود.

10. ارسال ایمیل در بهترین زمان

یک ایمیلی که در روز دریافت شود، نرخ باز شدن بسیار متفاوتی نسبت به یکی که در وسط شب دریافت شود، خواهد داشت. در مورد زمانی که اعضای شما احتمالاً ایمیل‌های خود را بررسی می‌کنند فکر کنید. اگر قصد دارید آنها را در هنگام کار گرفتار کنید، ارسال ایمیل‌های خود را بین ساعات 9 تا 5 انجام دهید که احتمالاً نتایج بهتری را به دنبال خواهد داشت تا ارسال آنها در یک صبح شنبه، با ارسال ایمیل‌های خود در زمان‌های مختلف آزمایش کنید و نرخ باز شدن و کلیک‌ها را ثبت و رصد کنید. برنامه Brevo دارای ویژگی بهینه‌سازی زمان ارسال خاص دارد که از یک الگوریتم یادگیری ماشین برای پیدا کردن بهترین زمان برای ارسال به مخاطبان خاص شما استفاده می‌کند.

نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *