نیسان لیف 2021
معرفی خودرو

بررسی نیسان لیف 2021 | بررسی تخصصی

هوای سرد برد را در هر خودروی الکتریکی از بین می‌برد، بنابراین من تعجب نکردم که دمای زیر انجماد منجر به برد واقعی کمتر از برآورد EPA از 215 مایل شده است.

نیسان لیف 2021

با 100 درصد شارژ، رایانه آنبورد Leaf مسافت 187 مایلی را با کنترل تهویه مطبوع روشن و در حالت رانندگی عادی یا 203 مایل با کنترل تهویه مطبوع خاموش پیش بینی کرد. تغییر هر تعداد تنظیمات می‌تواند بر برد تأثیر بگذارد: در یک نقطه، Leaf حدود 166 مایل برد را با 91 درصد شارژ باتری با کنترل آب و هوا روشن و در حالت رانندگی عادی نشان داد. قرار دادن آن در حالت رانندگی Eco آن را به 175 مایل افزایش داد و با خاموش کردن کنترل های تهویه مطبوع آن را به 195 مایل افزایش داد. بعد از ذکر این عدد، البته به سرعت آب و هوا را با توجه به دمای حدود 15 درجه در بیرون تغییر دادم.

نیسان لیف

محدوده کلی کمتری که من دیدم با توجه به آب و هوا انتظار می رفت، اما تخمین محدوده سفر به سفر نیسان لیف 2021 به همان اندازه کنجکاو بود (معروف به بد) مانند برگ 2011 ما. شاید هوا سرد باشد – یا رانندگی مکرر من در بزرگراه، که کارایی کمتری نسبت به رانندگی شهری در یک خودروی برقی (برعکس ماشین بنزینی) دارد – اما بین محدوده تخمینی نمایش داده شده قبل از سفر و محدوده باقیمانده تفاوت زیادی وجود داشت. وقتی سفر کامل شد و این اختلاف هرگز به نفع من نبود.

به عنوان مثال، پس از یک سفر 43.5 مایلی، برد پیش بینی شده لیف نشان داد که من 65 مایل رانده بودم. فکر نمی‌کردم توپ‌های منحنی را به سمت تخمین‌گر برد پرتاب کنم. من در حالت عادی در سراسر مناطق مسطح غرب میانه رانندگی کردم و دما روز به روز ثابت بود.

اگر بخواهیم منصف باشیم، حدود 60 درصد از آن سفر با سرعت 65 تا 70 مایل در ساعت بود، اما سایر خودروهای برقی برد را با دقت بیشتری پیش‌بینی می‌کنند یا اطلاعات قابل‌توجهی برای کمک به من در رانندگی مؤثرتر ارائه می‌دهند. Bolt EV (259 مایل برد تخمینی، قیمت اولیه 37495 دلار) دارای تخمین‌گر است که هم محدوده پیش‌بینی‌شده و هم افراط‌های بالا و پایین را برای توضیح تفاوت‌ها در سبک رانندگی و شرایط ارائه می‌دهد. همچنین اطلاعات بلادرنگی را ارائه می‌کند که نشان می‌دهد سبک رانندگی شما چگونه به محدوده‌های پیش‌بینی‌شده گرایش دارد. تسلا مدل 3 و مدل XI که در ماه‌های گرم‌تر آزمایش شدند، پیش‌بینی‌های دقیق و وحشتناکی داشتند، حتی زمانی که من مسیر رانندگی پیشنهادی را نادیده گرفتم. شاید Leaf در پیش بینی برد در سرما و در بزرگراه چندان عالی نباشد.

شارژ نیسان لیف 2021

وقتی زمان شارژ فرا می رسد، لیف سه گزینه دارد، از کندترین تا سریع ترین. شارژ 120 ولتی سطح 1 وجود دارد که از یک پریز معمولی خانگی استفاده می کند. شارژ 240 ولتی سطح 2، که رایج ترین شارژ برای وسایل برقی شارژ خانگی است. و شارژ سریع DC سطح 3، که اغلب در موسسات عمومی یا تجاری در جاده ها یافت می شود. از این سه، من به آزمایش دو روش سریع‌تر برای شارژ کردن توجه کردم. در دسترس بودن شارژ (خانه یا عمومی) از ایالت به ایالت و خانه به خانه دیگر به شدت متفاوت است، و این تجربه من در خانه حومه شهر شیکاگو بود. ماشین آزمایشی من با یک کابل شارژ قابل حمل نیسان اختیاری (1548.85 دلار)یک راه حل سطح 1 و 2 که شامل یک دوشاخه چهار شاخه 240 ولتی است که می تواند به یک پریز لوازم خانگی سازگار وصل شود (نوعی که برای خشک کن لباس خانگی می بینید)، و همچنین آداپتوری که آن را به یک استاندارد تبدیل می کند. دوشاخه 120 ولتی سه شاخه. نیسان می‌گوید این کار می‌تواند نیاز به نصب شارژر سطح 2 دیواری را در خانه شما برطرف کند. خوب به نظر می رسد، درست است؟ ممکن است، اما – و ما نمی توانیم این را به اندازه کافی بگوییم – ممکن است برای شما ساده نباشد، زیرا قابلیت ها از خانه ای به خانه دیگر متفاوت است.

به عنوان مثال، اتاق ماشین لباسشویی من درست بیرون گاراژ است، اما پریز خشک کن من دوشاخه 10-30 اتحادیه ملی تولیدکنندگان برق با سه شاخه را می پذیرد، نه دوشاخه NEMA 14-50 چهار شاخه روی کابل شارژ لیف. و حتی اگر دوشاخه داشته است پریز 30 آمپر من کمتر از 50 آمپری بود که نیسان توصیه می کند: لیف حداکثر 30 آمپر شارژ می شود، بنابراین اگر بخواهم به سادگی پریز را عوض کنم سقفی وجود نخواهد داشت. این ممنوع است زیرا مدار و قطع کننده همیشه باید بالاتر از جریانی باشد که انتظار دارید بکشید (بر حسب آمپر)، چه در حال وصل کردن یک ماشین الکتریکی یا چیز دیگری باشید. برخی از خودروهای الکتریکی و سخت‌افزار شارژ سطح 2 به شما امکان می‌دهند آمپر شارژ کمتری را برای قرار دادن مدارهای مختلف انتخاب کنید، اما نه لیف و نه کابل قابل حمل نیسان این کار را نمی‌کنند. سطح 2 راهی برای شارژ خانگی است، بنابراین برای من، باید یک مدار اختصاصی 50 آمپری نصب کنم تا لیف را با حداکثر سرعت سطح 2 شارژ کنم. یا، برای گذراندن مداری که دارم، به یک سیستم سطح 2 نیاز دارم که خود را به 24 آمپر در 240 ولت محدود کند – که بیش از چهار برابر سریعتر از آنچه من در واقع انجام دادم خواهد بود…این کلمات زیادی است که می توان گفت من به شارژ قطره ای در یک پریز 120 ولتی معمولی متوسل شدم. 33 ساعت مداوم شارژ لیف از 28٪ به 100٪ در 1.4 کیلووات (کیلووات نشان دهنده سرعت شارژ بدون در نظر گرفتن سیستم شارژ) است. این 33 ساعت برد از 54 مایل به 187 مایل یا 4 مایل برد در ساعت دردناک را برد. با حداکثر سرعت شارژ سریعتر 6.6 کیلوواتی که توسط سطح 2 باز شده است، تخمین می‌زنم که این پر کردن الکترونیکی تنها هفت ساعت طول می‌کشد و به برد 19 مایل در ساعت نزدیک‌تر می‌شود. حتی در این حالت، سرعت شارژ 6.6 کیلوواتی لیف برای خودروهای برقی مدرن در حالت پوک‌تر قرار دارد – بولت EV 2020 می‌تواند با سرعت 7.2 کیلووات شارژ شود، ID.4 می‌تواند 11 کیلووات و تسلا مدل 3 با حداکثر 11.5 شارژ شود. کیلووات

سریع‌ترین گزینه برای شارژ در جاده در لیف، شارژر سریع DC است که می‌تواند با سرعت ۱۰۰ کیلووات در لیف پلاس شارژ شود و در ۴۵ دقیقه ادعا شده باتری را به ۸۰ درصد برساند. یک نیسان لیف با گزینه شارژ سریع از کانکتور شارژ Charge de Move در مقابل استاندارد سیستم شارژ ترکیبی استفاده می‌کند که در خودروهای برقی مدل اخیر بیشتر پذیرفته شده است (که نیسان با نیسان آریا SUV). من سعی کردم لیف را سریع شارژ کنم، اما واحد نمایندگی نیسان محلی من یک صفحه نمایش مات داشت که وقتی می خواستم از آن استفاده کنم، پیام خطا را نشان می داد. در جاده یک شارژر Electrify America CHAdeMO پیدا کردم، اما آن هم از کار افتاده بود. طبق برنامه PlugShare (که شامل تمام شبکه های شارژ می شود)، تنها 9 شارژر CHAdeMO در کل منطقه شیکاگو وجود دارد. باز هم، برخی از مناطق شرایط شارژ بهتری نسبت به ما دارند، اما استفاده از فرمت رابط کمتر محبوب – حتی اگر فرمت اصلی بود – به ویژه برای Leaf محدود کننده است.

نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *