مزدا CX-5 2021
معرفی خودرو

بررسی مزدا CX-5 2021 : یک شاسی بلند کامپکت مناسب و با فناوری جدید

CX-5 به عنوان بخشی از به‌روزرسانی‌های خود برای مدل سال 2021، دارای استاندارد صفحه نمایش مرکزی 10.25 اینچی جدید در تمام سطوح تریم است.

مزدا CX-5

“صبر کنید چرا “صفحه لمسی” را نگفتی؟” خوشحالم که پرسیدی! در مدل های خروجی، نمایشگر مزدا CX-5 2021 می تواند به عنوان یک صفحه نمایش لمسی در هنگام پارک عمل کند، اما با صفحه نمایش جدید، عملکرد لمسی کاملاً از بین رفته است. هر عمل باید از طریق یک کنترلر دستگیره نصب شده روی کنسول انجام شود.

بله، افتضاح است. ما سال‌ها از سیستم شکایت داشتیم، و مزدا – به نام ایمنی – رفت و با از بین بردن توانایی استفاده از چیزی غیر از کنترل‌کننده‌ی بدش، اوضاع را بدتر کرد. از نظر مزدا، استفاده از صفحه نمایش لمسی در حین رانندگی آنقدر ناامن است که هرگز نباید انجام شود (حتی زمانی که ظاهراً در حال حرکت نیستید).

مزدا CX 2021

با آزمایش نظریه مزدا مبنی بر ایمن تر بودن کنترلر از صفحه نمایش، از Google Maps برای پیمایش از طریق استاندارد خودرو استفاده کردم. اپل کارپلی اتصال گوشی هوشمند (Android Auto همچنین استاندارد است.) در یک نقطه، گوگل می خواست مسیر من را تغییر دهد و من مخالفت کردم. تلاش برای استفاده از کنترلر دستگیره برای لغو تغییر مسیر در حین رانندگی بسیار خطرناک بود. مطمئناً توجه من را از جاده دور کرد.

مزدا CX

بخشی از مزیت فناوری آینه‌کاری گوشی‌های هوشمند مانند Apple CarPlay و Android Auto این است که مانند تلفن شما عمل می‌کند و به کاربران یک رابط آشنا می‌دهد – رابطی که برای صفحه‌های لمسی بهینه شده است. نیاز به انجام تمام این اقدامات از طریق یک دکمه چرخشی و سیستم کلیک، خسته کننده و غیرمعمول است. هر لحظه تعامل با نمایشگر به این شکل لذت من را از Mazda MX-5 کاهش می داد.

راحتی صندلی نیز یک نقطه ضعف بود، اگرچه مشکل بسیار کمتری نسبت به نمایشگر. بالشتک‌های جلو به‌گونه‌ای پوشانده شده‌اند که احساس می‌کردم بیشتر روی آن‌ها می‌نشینم تا روی آن‌ها، و فضای پای عقب و فضای سر SUV برای خودم 6 فوتی من بسیار جذاب بود.

مزدا CX-5 2021

نگرش ایمنی-اول

اگر مزدا این انتخاب‌های ناامیدکننده را صرفاً برای ایمنی انجام می‌دهد، حداقل با رتبه‌بندی ایمنی صنعت خود مطابقت دارد. CX-5 2021 یک موسسه بیمه ایمنی بزرگراه Top Safety Pick Plus برای سال 2021، و یک امتیاز دریافت کرد امتیاز کلی پنج ستاره از اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه.

فناوری ایمنی استاندارد شامل کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری با سرعت کم به جلو با تشخیص عابر پیاده، هشدار خروج از خط با کمک حفظ خط و هشدار نقطه کور با هشدار ترافیک متقابل عقب است. برای سال 2021، مزدا یک مانیتور هوشیاری راننده و ترمز اضطراری عقب با سرعت کم با تشخیص عابر پیاده را به سطح تریم CX-5 Signature اضافه کرد که دارای سیستم دوربین 360 درجه نیز می باشد.

آیا باید مزدا CX-5 2021 بخرید؟

چیزهای زیادی برای دوست داشتن در مورد CX-5 وجود دارد. فضای داخلی آن باکیفیت است، اگر کمی در پشت تنگ باشد، و با موتور توربوشارژ اختیاری، حس اسپرت تری نسبت به رقبای خود دارد. اما سوئیچ به یک صفحه نمایش مرکزی بدون هیچ گونه قابلیت لمسی برای من یک مشکل است. من هرگز مشتاق برخورد با آن نبودم، که باعث شد رانندگی با CX-5 مانند یک کار طاقت فرسا باشد.

CX-5 Signature که ما آزمایش کردیم دارای قیمت برچسب 39225 دلار (شامل مقصد) بود و رانندگی با یک وسیله نقلیه نزدیک به 40000 دلار باید تجربه بسیار ناامیدکننده‌تری باشد.

نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *