مرسدس Mercedes AMG GLA45 2021
تکنولوژی

بررسی مرسدس Mercedes AMG GLA45 2021 | بررسی تخصصی

اگر بنا به دلایلی به یک خودرو کراس اوور کوچک بسیار سریع، پر از تکنولوژی و بسیار گران قیمت نیاز دارید که در بالا نشسته باشد و احساس اسپورت وحشتناکی نداشته باشد (به غیر از شتاب سریع)، مرسدس Mercedes AMG GLA45 2021 بهترین گزینه برای شماست.

Mercedes AMG GLA45 2021

تعداد کمی از خودروسازان شاسی بلندهای با عملکرد بالا به این کوچکی تولید می کنند. اکثر آنها یک کلاس بزرگتر هستند که GLA45 را متمایزتر می کند اما نه جذاب تر.

مرسدس Mercedes AMG GLA45 2021

سدان های اسپرت را به خاطر دارید؟ چگونه می‌توانید یک سدان یا هاچ‌بک جمع‌وجور، پرقدرت، کم‌حجم که فضای زیادی در داخل نداشته باشد، اما به لطف شتاب قوی و بازتاب‌های سریع، تعداد شگفت‌انگیزی لبخند در هر مایل ارائه می‌دهد، بخرید؟

مرسدس Mercedes AMG GLA45 2021

به قول بچه ها “خوب بومر”. خریداران امروز برای شاسی بلندها و کراس اوورها – که اساساً واگن‌های بلندی هستند که بر اساس وسایل نقلیه لذت‌بخشی نیستند – و نه سدان‌های اسپورت فریاد می‌زنند. بنابراین، به‌جای عرضه سدان‌های اسپورت، روند امروز خودروسازان این است که خودروهایی مانند مرسدس بنز-AMG GLA45 2021 را تحویل دهند. و باید بگویم: هر کراس اوور جدید با کارایی بالا مجهز به لاستیک‌های تهاجمی، تایمرهای الکترونیکی احمقانه مسیر محور و سایر مدل‌های فریبنده عملکرد محور، مضحک‌تر از گذشته به نظر می‌رسد. این خودروها هرگز در پیست مسابقه با عصبانیت چرخ را نمی چرخانند. هیچ علاقه‌مندی به رانندگی برای رانندگی با یک واگن بلند و صندلی بلند در مسیر جاده‌ای فریاد نمی‌زند. اما ظاهراً خریداران زیادی وجود دارند که مشتاق به خرج کردن پول برای یک کراس اوور با نشان، فوق سریع و با مارک عملکرد هستند.

مرسدس Mercedes AMG GLA45 2021: مشخصات بالاتر، قیمت بالاتر

GLA نسخه کراس اوور مرسدس بنز کلاس A است. این بلندتر است اما ردپایی مشابه دارد و ظاهر کلی آشنای جدیدترین SUV های مرسدس را حفظ می کند. یک جلوپنجره دهانه گشاد مرکزی وجود دارد که با چراغ‌های جلوی LED باریک در جلو، با بدنه ساده اما بی‌خطر و چراغ‌های عقب مجزا در عقب وجود دارد. این یک نگاه کلی و شگفت آور است – که توسط خودروسازان دیگر (به ویژه خودروسازان کره جنوبی) اما سربازان کپی شده است.

Mercedes AMG GLA45 2021

AMG بخش عملکرد مرسدس بنز است – یا حداقل قبلاً چنین بود. اکنون آنها نشان را تقریباً بر روی هر چیزی در خط تولید می گذارند، هنگامی که فرمول عملکرد خاصی را به کار می برند تا آن را به نسخه ای سریع تر، تهاجمی تر و ظاهراً اسپرت تر – اگر به طور فزاینده ای منحصر به فردتر – تبدیل کنند.

مرسدس به هر چیزی که دارای نشان AMG است، سبک خاص خود را اضافه می کند و GLA45 نیز از این قاعده مستثنی نیست. جلوپنجره و ترکیب سپر تهاجمی‌تر، گلگیرها برای پوشاندن چرخ‌ها و لاستیک‌های 19 اینچی پهن‌تر و اگزوز دوگانه در عقب وجود دارد. این یک جلوه بد به نظر نمی رسد، و به GLA کسل کننده حضور بیشتری در خیابان می دهد. شما حتی می توانید یک بال مسخره در پشت (که خوشبختانه خودروی آزمایشی من نداشت) انتخاب کنید.

شاید GLA45 از رنگ سفید نشدن آن سود می برد، که باعث شد مدلی که من رانندگی کردم شبیه هیوندای اجاره ای به نظر برسد. یک طرح تمام مشکی این دریچه/واگن نامناسب را به یک ماشین ورزشی متقاعدتر تبدیل می کند. با این حال، همانطور که آزمایش شد، چیزی برای تپیدن قلب شما نیست.

سریع اما مشکل ساز در اطراف شهر

قلب GLA45 موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربوشارژ دست ساز اصلاح شده آن است که مرسدس می گوید قوی ترین موتور چهار سیلندر است که تا کنون در یک خودروی تولیدی عرضه شده است. این موتور 382 اسب بخار قدرت و 351 پوند فوت گشتاور دارد که از بسیاری از موتورهای V-8 تنفس طبیعی بیشتر است. این خودرو به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک دوکلاچه متصل است که نیرو را به هر چهار چرخ می فرستد. تمام چرخ متحرک استاندارد است.

مرسدس Mercedes AMG GLA45 2021

مرسدس می گوید که موتور برای سرعت 4.3 ثانیه از 0 تا 60 مایل در ساعت خوب است و بر اساس تست صندلی از شلوار من، هیچ دلیلی برای شک در این ادعا وجود ندارد. GLA45 وقتی دریچه گاز را له می کنید، بسیار سریع احساس می شود. مشکل این است که گیربکس واقعاً نمی‌خواهد چنین رفتاری را داشته باشد، بنابراین شما با خودرویی مواجه نمی‌شوید که چابک، باهوش و چابک به نظر می‌رسد. درعوض، احساس ولرم و بی حال می کند – مگر اینکه تمام حالت های اسپرت را به حداکثر برسانید، که برای رانندگی در اطراف شهر مناسب نیست.

مشکل، من متقاعد شده‌ام، همچنان رفتار گیربکس دوکلاچه است. وقتی سرعت را برای گوشه خیابان شهری کم می‌کنید، احساس می‌کنید گیج می‌شوید، سپس اگر تصمیم گرفتید که نیازی به توقف ندارید، دوباره روی گاز بگیرید. وقتی از ساحل به پایین می روید تا روشن شود، نیم ثانیه تردید می کند. این احساس را به پدال گاز می دهد که با نوارهای لاستیکی به هم متصل شده است، با پاسخ پیشرانه که نیم قدم پشت سر درخواست پای راست شما قرار می گیرد. این یک تجربه رانندگی در اطراف شهر بسیار خسته کننده است. این چیزی است که من در نسخه‌های دیگر پلتفرم‌های محرک جلو فشرده مرسدس مشاهده کرده‌ام، و ظاهراً در این آخرین دورگرد حل نشده است. ناامید کننده باقی می ماند.بقیه تجربه GLA45 تا حدودی گیج کننده است. اگر به دنبال یک SUV قدرتمندتر و تهاجمی تر هستید که شتاب قدرتمندی را ارائه دهد، در نقطه مناسبی هستید. اما فرمان GLA45 آن چیزی است که من می گویم خیلی ارتباطی نیست. بسیار میرایی است، و در حالی که به نظر می رسد تلاش فرمان از طریق حالت های مختلف AMG قابل تنظیم است، فرمان احساس هرگز آنقدر عالی نیست

از سوی دیگر، کیفیت سواری، حتی با چرخ‌های بزرگ 19 اینچی AMG، عالی است. استحکام تعلیق قابل تنظیم است و حتی حالت های مسیر برای GLA45 وجود دارد. این به نظر من عجیب است: هیچ کس یک SUV را به یک روز پیست نمی برد، و تمام هزینه های مهندسی و تلاشی که برای ساخت و تنظیم این سیستم ها صرف شده است، احمقانه است. GLA45 ممکن است به شدت در خیابان رانندگی شود، اما یک SUV چیزی است که شما رانندگی می کنید به یک روز مسابقه، نه برای یک روز آهنگ بعد از گذراندن یک هفته با این یکی، هیچ تمایلی به رانندگی آن در یک مسیر جاده ای نداشتم.

راحتی و تجمل فراوان است

چیزی که واقعاً به نظر می رسد GLA45 در مورد آن است، جدا کردن ثروتمندان از پول آنها است، نه اینکه یک هیولای سرگرم کننده برای علاقه مندان به رانندگی باشد. همه چیز در مورد نمادهای وضعیت و حسادت نشان است – و مرسدس آن را به خوبی می داند. فضای داخلی GLA45 این را ثابت می کند: مملو از قرار ملاقات های مجلل، تابلو برق زیبا، صندلی های جذاب و جزئیات مسابقه ای است. من معتقدم که مرسدس بنچمارک برای فضای داخلی خودروهای لوکس باقی می ماند و GLA45 نمونه دیگری از زیبایی شناسی این شرکت در عمل است. بسیاری از مواد نرم و لطیف با تزئینات فلزی واقعی و روکش‌های چرم معمولی ترکیب می‌شوند تا یک فضای داخلی جذاب، راحت و بسیار جذاب ایجاد کنند. وقتی سوار مرسدس بنز هستید، هرگز واقعاً تعجب نمی کنید که چرا ماشین اینقدر گران است. نگاه کردن به اطراف، لمس کردن همه چیز، جابجایی سوئیچ ها و فشار دادن دکمه ها همگی این واقعیت را تقویت می کنند که شما در چیزی خاص هستید.

نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *