معرفی خودرو

بررسی تویوتا توندرا 2022 : تصاویر داخل خودرو و کابین

وانت تویوتا توندرا 2022 که در نهایت دوباره طراحی شده است، بهبود را برای بسیاری از افراد جدید در اولویت قرار می دهد. فقدان دومی ممکن است سقف موفقیت آن را محدود کند، اما خریداران اصلی نیم تنی باید چیزهای زیادی را پیدا کنند که دوست داشته باشند.

تویوتا توندرا 2022

Tundra جدید بسته‌های بارگیری یا یدک‌کشی بالا، فناوری پیشرفته کمک راننده یا فضای داخلی مجلل را که در برخی کامیون‌های دیگر خواهید یافت، ارائه نمی‌دهد. اما ویژگی های فراوان و پیشرانه های عالی را در تمام سطوح تریم پخش می کند.

توندرا 2022 که برای اولین بار در 15 سال مدل کاملاً بازطراحی شده است، در دو کابین، سه تخت، دو پیشرانه و دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ متحرک عرضه می شود. سطوح تریم و تعلیق هر کدام نیم دوجین است. در پیش نمایش مطبوعاتی تویوتا در سن آنتونیو، من یک روز پرجمعیت را صرف ارزیابی شش پیکربندی Tundra کردم

توندرا 2022

از نزدیک با تویوتا توندرا لیمیتد 2022

من اغلب به تنظیمات خاصی اشاره می کنم، بنابراین در اینجا یک برگه تقلب در جلو آمده است:

  • سطوح تریم: تریم ها به ترتیب صعودی عبارتند از SR، SR5، Limited، Platinum، 1794 Edition و TRD Pro.
  • کابین و تخت: کابین توسعه یافته Tundra که Double Cab نام دارد، دارای چهار درب رو به جلو و تخت های 6.5 یا 8.1 فوتی است. کابین خدمه، به نام CrewMax، دارای تخت های 5.5 یا 6.5 فوتی است، که دومی اولین بار برای CrewMax است. کابین معمولی (تک) در دسترس نیست، زیرا هیچ تاندرا از سال 2017 آن را ارائه نکرده است.
  • پیشرانه ها: پیشرانه های V-6 فقط گازسوز یا هیبریدی، هر دو توربوشارژ، با گیربکس 10 سرعته اتوماتیک و دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ متحرک جفت می شوند. هیبریدی فقط روی CrewMax عرضه می شود.
  • سیستم های تعلیق: کمک فنرهای غیرفعال با فنرهای سیم پیچ در اطراف استاندارد هستند. فنرهای بادی عقب و فنرهای بادی عقب با کمک فنرهای تطبیقی ​​چهار گوشه اختیاری هستند. (شما نمی توانید شوک های تطبیقی ​​را با فنرهای مارپیچ عقب دریافت کنید.) در نهایت، سه بسته از تویوتا Racing Development – مسابقه ای TRD Sport، مسیر محور TRD Off-Road و صخره خزنده TRD Pro – از کمک فنرها و سیم پیچ غیرفعال ساخته شده است. فنر. TRD Pro سطح تریم خودش است، در حالی که TRD Sport و TRD Off-Road بسته‌های اختیاری هستند که در تریم‌های منتخب دیگر در دسترس هستند.

مقامات تویوتا گفتند که توندرا فقط گازسوز در ماه دسامبر به فروش می رسد و مدل هیبریدی آن در بهار 2022 عرضه می شود.

توندرا 2022

طراحی تویوتا توندرا 2022

من به ندرت به طراحی خودرو می پردازم، اما جلوپنجره کاپوت توندرا سزاوار بحث است – یا به طور خاص، چارچوب میکند. این قاب با رنگ متضاد در بالای سپر پایینی مشکی در اکثر پیکربندی‌ها آویزان شده است، قاب مانند یک قوس له شده به نظر می‌رسد که در یک پرتگاه سیاه قرار دارد. پرتگاه – متأسفم، سپر – چانه‌ای را شکل می‌دهد که به‌قدری برجسته است که به‌نظر می‌رسد به تنهایی مسئول طول تقریباً 5 اینچی Tundra 2022 است. (در واقع، این دستاوردها همگی ناشی از آویزان هستند؛ فاصله بین دو محور برای اکثر نسخه‌ها تغییری نکرده است.) شایان ذکر است که جلوپنجره‌های ماموت جلوی فروش مدل‌های اخیر تویوتا را مانند گنگ‌باسترها نمی‌کنند. نمی توان گفت که خودروساز آن را امن بازی کرده است.

تویوتا توندرا 2022

موتورها و گیربکس ها

پیشرانه قدیمی 5.7 لیتری V-8 تاندرا که با یک توربوشارژ 3.5 لیتری V-6 جایگزین شده است، از بین رفته است. متمایز از V-6 توربوشارژ با جابجایی مشابه است در بخش لکسوس تویوتا استفاده می شودمقامات به من گفتند که 389 اسب بخار قدرت و 479 پوند فوت گشتاور تولید می کند. درجه SR دارای یک نسخه تنظیم شده است که 348 اسب بخار قدرت و 405 پوند فوت گشتاور تولید می کند. در نهایت، پیشرانه هیبریدی که تویوتا آن را با نام i-Force Max به بازار عرضه می کند، یک موتور ژنراتور الکتریکی و کلاچ را در محفظه زنگ بین موتور و گیربکس قرار می دهد، با خروجی ترکیبی 437 اسب بخار و 583 پوند فوت. موتور الکتریکی نیرو را از یک باتری نیکل-هیدرید فلزی در زیر صندلی عقب می گیرد و مقامات گفتند که هر دو پیشرانه خروجی های تبلیغاتی خود را با بنزین 87 اکتان تولید می کنند.

موتور تویوتا توندرا 2022

شما V-8 را از دست نخواهید داد. توربوشارژ V-6 در SR5 و بالاتر به همان اندازه قدرتمند است و توندرا را در زمان اندک به سرعت بزرگراه‌ها می‌رساند، همراه با توربوشارژرهای پرشور. (من با پیشرانه پایه SR رانندگی نکردم.) پاسخ پدال گاز از یک توقف نسبتاً بدون تاخیر است و پس از آن دور موتور به سرعت افزایش می یابد. این به اندازه موتور 3.5 لیتری V-6 توربوشارژ فورد F-150 یا موتور V-8 5.7 لیتری رم 1500، برای نام بردن از دو پیشرانه رقیب قوی، بسیار قدرتمند است. و تویوتا انتظار دارد 20 مایل بر کیلوگرم در مصرف سوخت ترکیبی EPA برای توندرا با محرک عقب فقط گازسوز باشد. این رقابتی است با پیکاپ هایی با قدرت مشابه، باید EPA تایید کند.

اگر نقطه ضعفی وجود دارد، آن 10 سرعته اتوماتیک است. برای اولین بار برای هر وسیله نقلیه ای با برند تویوتا در ایالات متحده، 10 سرعته دنده های کوتاه و دور سریع را امکان پذیر می کند، اما من متوجه شدم که چند تعویض دنده های بی نظم و تردید مداوم برای پایین آوردن دنده در حال حرکت است. دریچه گاز سبک کیک داون تک دنده ای را بدون تاخیر زیاد به ارمغان می آورد، اما شتاب گیری سخت تر در سرعت های بزرگراه – به عنوان مثال، شلیک شکاف در خط عبور برای عبور از ترافیک کندتر – در حالت های معمولی یا اسپرت قابل انتخاب توسط راننده، تاخیرهای 2 ثانیه یا بیشتر ایجاد می کند.

تویوتا توندرا جدید

تویوتا a تکرار مجرم برای تاخیر کیک داون، و بنابراین به اینجا می رسد. موتور 3.5 لیتری در دورهای متوسط ​​به بالا قوی ترین حس را دارد، اما سرعت 10 سرعت رسیدن به آن را برای مدت طولانی به تاخیر می اندازد. من ساعت زده ام نیم زمان حرکت از شورولت سیلورادو 1500 10 سرعته عالی. واحد تویوتا نیاز به کار دارد.

یک رانندگی کوتاه در توندرا هیبریدی قاطعیت بیشتری را از 10 سرعته نشان داد – کیک داون کمی زودتر انجام می شود، اگرچه در کل آهسته باقی می ماند – همراه با قدرت بیشتر، به ویژه در خارج از خط. تویوتا ادعا می کند که این هیبریدی قادر به پیشرانه فقط الکتریکی با سرعت 18 مایل در ساعت است، اما تشخیص قدرت الکتریکی و موتور دشوار است. بیشتر اوقات به نظر می رسد که آنها با هم کار می کنند، ویژگی که من در Cars.com نیز مشاهده کرده ام. F-150 هیبریدی بلند مدت.

سواری و هندلینگ

توندرا جدید با لندکروزر بازطراحی شده، یک شاسی بلند که برای بازارهای بین المللی در نظر گرفته شده است، زیربنای مشترک دارد. این بدان معناست که به جای کانال‌های C عقب تاندرا خروجی، یک قاب کاملاً جعبه‌دار، به‌علاوه فنرهای مارپیچ عقب به‌جای فنرهای برگ. آپشن‌ها شامل فنرهای هوا در پشت و شوک‌های تطبیقی ​​در اطراف است، که دومی ارتقاء ارزشمندی برای کنترل بدنه است.

فنرهای هوا و شوک‌های غیرفعال کیفیت سواری بدون بار قابل قبولی را با ضربه‌های نرم، اما درجه‌ای از طنین لرزان همتراز با سایر پیکاپ‌های بدنه روی فریم می‌دهند. (افزودن محموله اغلب می‌تواند نحوه سواری پیکاپ‌ها را بهبود بخشد، اما من تاندرا را که به این ترتیب تجهیز شده بود ارزیابی نکردم.) شوک‌های تطبیقی ​​لرزش‌ها را به‌طور قابل‌توجهی پاک می‌کنند، اما نه به صورت کاملبا یک تنظیم Comfort قابل انتخاب توسط راننده که سختی تاثیر را بیشتر قطع می کند. در عین حال، تاندرا به کیفیت سواری بسیار خوب در سیلورادو سبک و جی‌ام‌سی سیرا نزدیک می‌شود، زیرا تویوتا کمک‌های تطبیقی ​​را با چرخ‌های عظیم و لاستیک‌های کم‌حجم و کم‌حجم جفت نمی‌کند. رینگ‌ها با اندازه نسبتاً متوسط ​​20 اینچ، با لاستیک‌های همراه با مشخصات P265/60R20 برجسته می‌شوند. اکثر سطوح تریم، از جمله هر نمونه ای که من آزمایش کردم، چنین تنظیماتی را دارند، اگرچه تریم های پایین تر و مدل های انتخابی TRD می توانند با 18s ارائه شوند.

پکیج TRD Sport که در Tundra SR5 موجود است، دارای یک نسخه اسپرت تنظیم شده از فنرهای غیرفعال و فنرهای مارپیچ است. من یکی را نمونه‌برداری کردم، و خیلی سخت نیست – لمسی آشفته‌تر، اما همچنان راحت‌تر، با فرمان بسیار بی‌حس و نسبت آهسته که مستحق صدور صورت حساب بسیار سرگرم‌کننده برای رانندگی باشد. با چرخ های 20 اینچی، روکش همرنگ بدنه و ارتفاع سواری نیم اینچی کمتر، بیشتر یک بسته ظاهری است.

آفرود

پکیج آفرود TRD که در سطوح مختلف موجود است، چرخ‌های 20 اینچی (18 ثانیه در SR5) را با کمک فنرهای تک لوله‌ای Bilstein به جای دمپرهای دو لوله استاندارد جفت می‌کند. همچنین دارای صفحات لغزنده، محافظ‌های گلی، دیفرانسیل عقب قفل‌کننده و اگر یکی با 4WD داشته باشید، یک کنترل‌کننده انتخاب زمین که تنظیمات مختلف درایو را برای شرایط بیرون بهینه می‌کند، دارد. 4WD TRD Off-Road همچنین دارای سیستم Crawl Control تویوتا است در پیکاپ سایز متوسط ​​تاکوما رایج شد که می تواند دریچه گاز را برای یک سرعت ثابت و قابل انتخاب مدیریت کند. (شما همچنین می توانید TRD Off-Road را تهیه کنید بدون 4WD، که در آن بیشتر به یک بسته ظاهری تبدیل می شود.)

در یک مسیر جنگلی خارج از جاده، یک مدل 4WD Limited با پکیج آفرود TRD و لاستیک‌های همه‌جانبه Falken Wildpeak، زمین‌های تپه‌ای را با نمایش کمی مدیریت کرد. اگر یک محور را در چیزی عمیق بیاندازم، سپس دریچه گاز را فشار می‌دادم تا دوباره حرکت کنم، Crawl Control چند ثانیه گرفتار می‌شد. این کار را بدون لغزش محسوس چرخ در هر گوشه ای انجام داد، حتی روی برخی از سنگ های سربالایی بدون دیفرانسیل قفل عقب درگیر شده است. در حالی که قفل درگیر بود، توندرا با حداقل چرخش چرخ بر روی کنده های نیمه مدفون می خزد.

بیشتر می خواهید؟ TRD Pro دارای شوک های بای پس داخلی 2.5 اینچی فاکس (برعکس Bilsteins 1.8 اینچی هستند)، سیستم تعلیق جلو 1.1 اینچی و نوار تثبیت کننده جلو 20 درصد سفت تر است. همچنین از زیر بدنه منحصربه‌فردی برای موتور، مخزن سوخت و جعبه انتقال برخوردار است. TRD Pro که بر اساس Tundra Limited ساخته شده است، دارای چرخ‌های 18 اینچی با لاستیک‌های 33 اینچی P285/65R18 Falken Wildpeaks است که پهن‌ترین تایر تاندرا است. زوایای نزدیک و خروج در TRD Pro به ترتیب 26.2 و 24.2 درجه است که از 21 و 24 درجه برای سایر تریم ها افزایش یافته است. با این حال، توجه داشته باشید که این زوایای نزدیک کم‌تر هستند و ناشی از افزایش پیش‌فرض ذکر شده در بالا هستند: در سال 2021، توندراهای سطح پایین‌تر دارای زاویه نزدیک شدن 26 درجه بودند، اگرچه زاویه خروج فقط 16 یا 17 بود، بسته به تریم. تنها TRD Pro 2021 دارای زاویه نزدیک 31 درجه و زاویه خروج 17 درجه بود.

ظرفیت بکسل و بار

ظرفیت بکسل و محموله نسبت به Tundra خروجی بهبود می یابد، اما آنها نمی توانند حداکثر بسته های ارائه شده در جاهای دیگر را لمس کنند. حداکثر حجم بار برای مدل 2022 به 1940 پوند می رسد که نسبت به نسل قبلی 1730 پوند بیشتر است اما نسبت به Silverado 1500 (2280 پوند)، Ram 1500 (2300) یا F-150 (یک 3325 پوندی) بسیار کمتر است.

یک روند در میان پیکاپ‌های بازطراحی‌شده، مجموعه‌ای از نوآوری‌های تختخواب است که از مفید تا حیله‌گر را شامل می‌شود. تویوتا حداقل از کارخانه زیاد به دیوار پرتاب نکرد. Tundra جدید ویژگی های شماره ژنراتور پردازنده، درب عقب چند تاشو یا صندوق عقب تختاگرچه 51 لوازم جانبی جدید یا بازطراحی شده (به اضافه 64 لوازم جانبی) ممکن است یک یا سه مورد غافلگیر کننده داشته باشند. تریم‌های بالاتر دارای یک دکمه رها کردن فوق‌العاده هستند که در چراغ‌های عقب تعبیه شده است که در صورت پر بودن بازوها، می‌توانید با آرنج آن را پایین بیاورید. (دیدن، وجود دارد چیزی!)

مهمتر از آن، مواد تخت کامپوزیتی با آلومینیوم تقویت شده با استاندارد جدید توندرا است که ممکن است برخی از خریداران را در هزینه اضافه کردن روتختی جداگانه صرفه جویی کند. تویوتا می گوید این ماده در برابر فرورفتگی و خوردگی بهتر از فولاد یا آلومینیوم مقاومت می کند. در واقع، احساس شن و اسپری آن نسبتاً بادوام به نظر می رسد. صرف نظر از این، خریدارانی که نیازهای جدی به حمل و نقل دارند ممکن است بخواهند یک آستر در بالای آن تهیه کنند، زیرا مواد از طرفین بالا نمی روند.

حداکثر ظرفیت یدک کشی برای توندرا 2022 به 12000 پوند تحت استاندارد SAE International افزایش می یابد. استانداردهای J2807. این نسبت به وزن 10200 پوندی نسل پیشین سود بسیار خوبی دارد، اما کمتر از رقابت های سه دیترویت (12750 تا 14000 پوند، بسته به کامیون) است. کمک‌های بکسل موجود برای سال 2022 از چراغ‌های تریلر رو به عقب در آینه‌های یدک‌کش اختیاری گرفته تا Straight Path Assist، سیستمی که می‌تواند به‌طور خودکار Tundra را هنگام پشتیبان‌گیری هدایت کند تا تریلر شما را در مسیر مستقیم نگه دارد. این شبیه به F-150 است Pro Trailer Backup Assist. من SPA را با یک تریلر کوتاه در سمت عقب نمونه‌برداری کردم، و چاقوی مخوف را کاهش می‌دهد تا مستقیماً پشتیبان‌گیری شود، مشروط بر اینکه تریلر را از قبل در جهت مورد نظر قرار دهید. تنظیم عنوان شما ممکن است، اما انتظار یک منحنی یادگیری را داشته باشید.

نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *