مرسدس بنز Mercedes EQ EQS 2022
معرفی خودرو

نقد و بررسی مرسدس بنز Mercedes EQ EQS 2022 | تصاویر داخل بنز

اولین پرچمدار خودروی الکتریکی اختصاصی مرسدس بنز Mercedes EQ EQS 2022 قرار است لحن را برای تمام مرسدس‌های برقی آینده ایجاد کند و بیشتر موفق می‌شود.

Mercedes EQ EQS 2022

در مقابل یک تسلا مدل S، EQS مانند نسل بعدی خودروهای لوکس EV به نظر می رسد – اما در مقابل پرچمدار سنتی کلاس S مرسدس بنز، به نظر می رسد خریداران باید برخی مصالحه ها را بپذیرند.

مرسدس بنز 2022

اگر به نظرتان می رسد که سیل ناگهانی خودروهای برقی از سوی خودروسازان معتبر آمده است، قابل درک است – اشتباه نمی کنید. به‌طور خاص به نظر می‌رسد خودرو مرسدس بنز در مورد خودروهای الکتریکی یک شبه از صفر به قهرمان تبدیل شده است. هیچ چیز قابل توجهی برای صحبت در مورد آن وجود ندارد، سپس ناگهان مدل هایی مانند مرسدس-EQ EQS 2022 را می بینیم، یک سدان برقی پرچمدار به سبک S کلاس که قرار است با تسلا مدل S همگام شود. اولا کالنیوس، رئیس مرسدس، این را توضیح می دهد. اثر “منحنی S” – به نظر می رسد که هیچ کاری انجام نمی شود، ناگهان یک فناوری جدید در همه جا وجود دارد و همه آن را دارند. به گفته کالنیوس، کار بر روی EQS از پنج سال پیش آغاز شد، همراه با 12 خودروی برقی دیگر که مرسدس بنز در سال 2022 و یک سال پس از آن به فروش خواهد رسید. تسلا را به خاطر جرقه زدن این تغییر و اثبات اینکه بله، اعتبار دارد است بازار نسبتاً قابل توجهی برای خودروهای برقی ممتاز – دنیا را متقاعد کرده است که ساخت خود را آغاز کند و به همین دلیل جهان در شرف تبدیل شدن به مکان بسیار جالب‌تری است.

مرسدس بنز 2022

سدان تمام الکتریکی 2022 مرسدس-EQ EQS از 103360 دلار شروع می شود.

این سدان پرچمدار جدید مرسدس بنز نشان دهنده آینده این برند لوکس مشهور است. این یک طرح تمیز بر روی پلت فرم جدیدی به نام Electric Vehicle Architecture است که خودروساز از آن برای ایجاد مجموعه کاملی از وسایل نقلیه، از جمله سدان AMG EQS، SUV EQS و سدان و شاسی بلند سایز متوسط ​​EQE استفاده خواهد کرد. اما در ابتدا یک جفت سدان لوکس با کیفیت بالا به نام EQS450 Plus و EQS580 4Matic که مرسدس بنز آنها را جایگزین برقی برای سدان کلاس S سنتی می داند که خود برای مدل سال 2021 دوباره طراحی شده است. اما ماموریت EQS با S-Class متفاوت است – EQS تجسم زیبایی شناسی جدید “لوکس مترقی” خودروساز است، در مقابل ایده سنتی تر “لوکس پیچیده” کلاس S. این به معنای فناوری بسیار بیشتر، طراحی ماجراجویانه تر و نگرش جدید نسبت به ظاهر، احساس و کارکرد مرسدس بنز است. من مدل‌های جدید را در شمال کالیفرنیا راندم تا ایده‌ای در مورد آینده آن داشته باشم و بیشتر تحت تأثیر قرار گرفتم.

مرسدس بنز Mercedes EQ EQS 2022

پیشرانه خود را انتخاب کنید

بزرگترین تفاوت بین دو مدل EQS موجود در هنگام عرضه در پیشرانه است: EQS450 Plus یک مدل تک موتوره دیفرانسیل عقب است که 329 اسب بخار قدرت و 419 پوند فوت گشتاور دارد. EQS580 4Matic یک مدل دو موتوره چهار چرخ متحرک است که 516 اسب بخار قدرت و 631 پوند فوت گشتاور تولید می کند. آنها از یک باتری استفاده می کنند: یک واحد لیتیوم یونی 112 کیلووات ساعتی که در کف خودرو قرار دارد. مرسدس بنز می گوید می توان آن را در حدود 11 ساعت با یک شارژر 240 ولتی سطح 2 (با سرعت 32 آمپر) شارژ کرد یا با شارژر سریع 200 کیلوواتی DC در حدود 31 دقیقه از 10 درصد به 80 درصد شارژ رسید.

مرسدس بنز Mercedes EQ

تقریباً مانند تمام خودروهای برقی، هر EQS گشتاور و سریع است – مرسدس گزارش می‌دهد که 450 پلاس 0-60 مایل در ساعت را در 5.9 ثانیه انجام می‌دهد، در حالی که 580 قدرتمندتر آن را در 4.1 ثانیه انجام می‌دهد. اینها اعداد استثنایی برای چنین وسیله نقلیه سنگینی هستند (حدود 5600 پوند برای 450 پلاس و کمی کمتر از 5900 پوند برای 580).

بزرگترین تفاوت بین دو مدل EQS موجود در هنگام عرضه در پیشرانه است: EQS450 Plus یک مدل تک موتوره دیفرانسیل عقب است که 329 اسب بخار قدرت و 419 پوند فوت گشتاور دارد. EQS580 4Matic یک مدل دو موتوره چهار چرخ متحرک است که 516 اسب بخار قدرت و 631 پوند فوت گشتاور تولید می کند. آنها از یک باتری استفاده می کنند: یک واحد لیتیوم یونی 112 کیلووات ساعتی که در کف خودرو قرار دارد. مرسدس بنز می گوید می توان آن را در حدود 11 ساعت با یک شارژر 240 ولتی سطح 2 (با سرعت 32 آمپر) شارژ کرد یا با شارژر سریع 200 کیلوواتی DC در حدود 31 دقیقه از 10 درصد به 80 درصد شارژ رسید. . تقریباً مانند تمام خودروهای برقی، هر EQS گشتاور و سریع است – مرسدس گزارش می‌دهد که 450 پلاس 0-60 مایل در ساعت را در 5.9 ثانیه انجام می‌دهد، در حالی که 580 قدرتمندتر آن را در 4.1 ثانیه انجام می‌دهد. اینها اعداد استثنایی برای چنین وسیله نقلیه سنگینی هستند (حدود 5600 پوند برای 450 پلاس و کمی کمتر از 5900 پوند برای 580).

مرسدس بنز EQS 2022

در خیابان، هر دو مدل مانند وارثان عالی مرسدس بنز کلاس S ایده‌آل احساس می‌شوند – آنها فوق‌العاده نرم هستند، آرام زمزمه می‌کنند و بدون هیچ گونه خشم، درام یا درام، شتاب را در یک شتاب آنی به دست می‌دهند. نشانه های احشایی اگرچه ممکن است به اندازه یک تسلا مدل S بالا نباشد، اما احتمالاً فقط در یک نوار کشش مهم است. ماموریت EQS این است که یک کلاس S الکتریکی باشد، که بیشتر در مورد حرکت مطمئن بین خانه و محل کار است تا حکاکی گوشه ها در دره مورد علاقه شما (و اگر واقعاً می خواهید این کار را انجام دهید، شاید منتظر AMG با عملکرد بالا باشید. EQS که چند ماه پس از مدل های کمتر EQS می آید).

مرسدس بنز Mercedes EQ EQS 2022

فرمان EQS فقط ارتباط متوسطی دارد، اما در S-Class نیز چنین است. ترفند واقعی فرمان، تأثیر عملکرد فرمان محور عقب بر چابکی خودرو است – شگفت‌انگیز است. چرخ‌های عقب می‌توانند تا 10 درجه بچرخند و به چرخ‌های جلو کمک می‌کنند تا دایره چرخش خودرو را در محیط‌های شهری کوتاه کنند یا چابکی آن را در جاده‌های پرپیچ و خم بهبود ببخشند. به زیبایی کار می‌کند و باعث می‌شود EQS بزرگ مانند یک احساس شود بسیار ماشین کوچکتر برای رانندگی در هر محیطی.به لطف سیستم تعلیق بادی استاندارد، سواری نرم است، و حتی زمانی که به حالت اسپورت می روید، فقط یک تیک محکم تر می شود. این یک ماشین اسپورت نیست – یک سدان تورینگ بزرگ است و هیچ چیز از بیرون نباید مزاحم ذن شما شود. شتاب تک موتوره 450 پلاس تند است، اما در 580 4Matic پدال را فشار دهید و کاملاً گردن گیر است. دوگانگی شخصیت آنها باعث لبخند من می شود – این یک سدان لوکس آرام و شناور است تا زمانی که پدال گاز را کف کنید، سپس بهترین کیفیت خودروهای الکتریکی مشخص می شود: گشتاور فوری در دور صفر. این به معنای اعتماد به نفس در سوار شدن به آن سطح شیب دار بزرگراهی قبل از آن کامیون، یا عبور از چراغ راهنمایی بعدی قبل از زرد شدن آن است. یا EQS می‌رود، می‌پیچد و به زیبایی سوار می‌شود… اما به خوبی متوقف نمی‌شود.
مشکل نحوه عملکرد EQS ترمزها است – آنها به سادگی وحشتناک هستند. آنها ترکیبی از ترمز احیا کننده الکتریکی و عملیات اصطکاک هیدرولیک سنتی هستند، و اختلاط ضعیف تنظیم شده است. همانطور که مرسدس بنز می‌گوید، چهار سطح از «بازیابی» وجود دارد: هیچ‌کدام، که به خودرو اجازه می‌دهد آزادانه حرکت کند. نرمال، که از ترمز اندکی موتور برای بازپس گیری مقداری انرژی استفاده می کند. خودکار، که به خودی خود میزان درخواست را بر اساس تعدادی از عوامل تعیین می کند. و Maximum Recuperation که گزینه رانندگی با یک پدال است که بسیاری از دارندگان خودروهای برقی دوست دارند از آن استفاده کنند. در هر شرایطی، پدال ترمز سفری فوق‌العاده طولانی و احساس اسفنجی دارد که هیچ اطمینانی را نسبت به حس ترمز خودرو ایجاد نمی‌کند. در حالت حداکثر بازیابی، حتی پدال ترمز را حرکت می دهد تنهایی وقتی به یک توقف می‌رسید، بنابراین وقتی می‌روید پدال را فشار دهید، در واقع در جایی که فکر می‌کردید قرار ندارد. که باعث می شود شما را سریعتر و سخت تر از آنچه که برنامه ریزی کرده اید فشار دهید و باعث توقف ناگهانی وحشت می شود. احساس ترمز و عملکرد بسیار شبیه مرسدس نیست و این تنها نقص واقعی در یک تجربه رانندگی عالی است. این کافی نیست که برای EQS یک معامله شکن باشم، اما مانع از تغییر ماشین به حالت رانندگی با یک پدال در بیشتر مواقع شد.

خود را در صندلی های جلوی شیک فرو کنید و تنها یک چیز وجود دارد که توجه شما را جلب می کند: Hyperscreen با نام دقیق، یک تکه شیشه منحنی 56 اینچی خیره کننده که پشت آن سه صفحه نمایش دیجیتال مختلف قرار گرفته است. دسته گیج 12.3 اینچی پشت فرمان قرار دارد، در حالی که یک صفحه نمایش دیود ساطع کننده نور ارگانیک 17.7 اینچی کنسول مرکزی را زیبا می کند، در حالی که یکی دیگر صفحه نمایش 12.3 اینچی OLED در داشبورد سمت سرنشین قرار دارد و به کمک خلبان اجازه می دهد تا عملکردهای مختلفی را انجام دهد. این ترکیبی شگفت‌انگیز از جادوگری فن‌آوری فوق‌العاده و طراحی عجیب و غریبی از شیشه‌های فوق بازتابنده است که بدون توجه به زاویه‌ای که ماشین رو به آن است، نور خورشید بیرون را به چشمان شما خیره می‌کند. همچنین به‌طور گیج‌کننده‌ای بلند است، به این معنی که برای دیدن دسته سنج باید فرمان را در موقعیتی غیرطبیعی بالا تنظیم کنید، که در نتیجه حالت رانندگی «بالا بازو» به دست می‌آید که راحت نیست. احتمالاً در نهایت فرمان را در موقعیت های ساعت 4 و 8 به جای موقعیت های 10 و 2 نگه دارید تا هر از چند گاهی به بازوهای خود استراحت دهید.

نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *