پورشه 911 توربو 2021
معرفی خودرو

بررسی پورشه 911 توربو 2021 | بررسی تخصصی و تصاویر کابین

پورشه 911 توربو 2021 پرچمدار پورشه که این روزها بیشتر یک گرند تور لوکس است تا یک خودروی اسپورت ، همچنان یک جانور شگفت انگیز (و گران قیمت) با روکش چرمی است و میراث باستانی خود را ادامه می دهد.

پورشه 911

جدیدترین 911 توربو پورشه مدل هایی مانند مرسدس-ای ام جی GT و بنتلی کانتیننتال GT را هدف قرار داده است — کوپه های لوکس شخصی فوق گران قیمت که به طور شگفت انگیزی سریع هستند. اگر به دنبال یک خودروی اسپورت پیست محور هستید، نسخه های بهتری از 911 وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

پورشه 911 توربو

شما فقط باید پورشه 911 را دوست داشته باشید. برای چندین دهه، تعداد کمی از وسایل نقلیه در این سیاره می توانند چنین هدفی را دنبال کنند – ماموریتی که به قدری اختصاصی است که از زمان معرفی به سختی از آن متزلزل شده اند. اما در پی تغییر گسترده مصرف کنندگان جهانی به سمت واگن های بلند سوار که به عنوان وسایل نقلیه همه منظوره خارج از جاده ظاهر می شوند، 911 به عنوان یک خودرو اسپورت هدفمند ایستاده است. دو صندلی راحت (چهار نفر در رویاهای شما)، با فن آوری پیشرفته تعلیق، هندلینگ استثنایی و ظاهری که بلافاصله در فاصله یک مایلی قابل تشخیص است.

پورشه 911 توربو

پورشه 911 توربو 2021 چند تریم دارد ؟

 

یکی از چیزهای زیبا در مورد 911 این است که ده ها مدل و تریم مختلف برای انتخاب وجود دارد: آیا یک ماشین گرند تور لوکس می خواهید یا یک ماشین مسابقه ای تیغ تیز و متمرکز بر پیست؟ مدلی که من رانندگی کردم توربوی جدید بود که مدت‌ها پیش بهترین تریم عملکردی 911 بود، اما اکنون به چیزی شبیه GT پرستیژ تبدیل شده است و در مقابل گرند تورینگ کوپه‌های لوکس بسیار گران‌قیمتی مانند مرسدس AMG GT قرار گرفته است. یا بنتلی کانتیننتال GT. هنوز هم به طرز شگفت‌انگیزی سریع و پر از فناوری است که هدف آن این است که جوهای معمولی احساس کنند قهرمانان پیست مسابقه‌ای هستند، اما به نظر می‌رسد هدف این توربوی جدید، نقش یک گردشگر متمدن را پر می‌کند. پس در این نقش چگونه عمل می کند؟

Porsche 911Porsche 911

ظاهر پورشه 911 توربو 2021

تقریبا هیچ دلیلی برای صحبت در مورد ظاهر خودرو پورشه 911 توربو وجود ندارد. هر نسخه متوالی فقط یک تغییر جزئی از نسخه قبلی است، و این مورد از زمان شروع آن بوده است. با هر نسل کمی بزرگ‌تر می‌شود، کمی نرم‌تر می‌شود و گاهی از فناوری‌های جدیدی مانند چراغ‌های LED یا آیرودینامیک فعال استفاده می‌کند. با این حال، یک 2021 911 را در کنار نسخه اصلی پارک کنید، و اصل و نسب خانواده به وضوح مشخص خواهد شد.

پورشه 911 توربو 2021

این چیز بدی نیست. اشکال واقعاً نمادین کمی در خودرو وجود دارد، اما 911 قطعا یکی از آنهاست. آخرین نسخه دارای چند تغییر بدنه در مقایسه با نسخه قدیمی است که ناشی از تغییرات بزرگتر مدل است که در زیر کاپوت اتفاق می افتد. نسخه های توربو همیشه عریض تر از مدل های کمتر 911 کاررا هستند، اما این توربو جدید حتی عریض تر از مدل قبلی است. هر چهار گلگیر مسیر عریض تری، جلو و عقب را پوشش می دهند، و دریچه های دریچه سنتی در گلگیرهای عقب هدف جدیدی دارند: آنها دیگر هوای خنک کننده را جذب نمی کنند (که اکنون از طریق یک دریچه جدید روی عرشه زیر شیشه عقب اتفاق می افتد). پورشه می‌گوید، آن‌ها «هوای فرآیندی» را که برای مقاصد دیگر است جذب می‌کنند.

پانچ بیشتر از آخرین توربو

بزرگترین تغییر برای مدل سال 21، موتور 3.8 لیتری شش سیلندر باکسر است که اکنون 572 اسب بخار قدرت و 553 پوند فوت گشتاور تولید می کند. این افزایش 32 اسب بخاری نسبت به خودروی قدیمی است، و پورشه می گوید که این 911 توربو را تقریباً به همان قدرت – و به همان سرعت – پورشه 911 توربو S 2019 می کند. (توربو S جدید در راه است، و قول می دهد حتی سریعتر و قدرتمندتر از ’21 توربو باشد.)

پورشه 911 توربو 2021

با توجه به اینکه ما در دنیایی از ماشین‌های 700 اسب بخاری زندگی می‌کنیم که می‌توان آن‌ها را برای یک آهنگ نسبی خرید، قدرت 572 اسب بخار دیگر دستاورد خارق‌العاده‌ای به نظر نمی‌رسد، اما همه چیز در نحوه استفاده شما از آن است – و 911 توربو به خوبی از آن استفاده می‌کند.

پورشه می گوید شتاب 0 تا 60 مایل در ساعت را تنها در 2.7 ثانیه انجام می دهد – 0.2 ثانیه سریعتر از توربو قبلی. اما بیایید در اینجا واقعی باشیم: این نوع بهبود در واقع فقط معنایی و لاف زدن است. دستگاه اندازه گیری صندلی شلوار شما تفاوت 0.2 ثانیه ای بین دو وسیله نقلیه را ثبت نمی کند، حتی اگر آنها را پشت سر هم برانید.

این موتور به یک جعبه دنده هشت سرعته PDK دوکلاچه متصل می شود. این تنها گیربکس موجود است – بدون گیربکس دستی – که به نظر می رسد امتیاز دیگری برای توربو باشد که بیشتر یک مسافرت روزانه است تا یک اسباب بازی علاقه مندان. با این حال، گیربکس به خوبی سایر قسمت های خودرو اجرا می شود: بصری، به خوبی با موتور مطابقت دارد، از طریق حالت های مختلف قابل تنظیم است و همیشه آماده رقصیدن است.

کافی است که بگوییم شتاب توربو کاملاً شگفت‌انگیز است. ضربه زدن به دریچه گاز در هر یک از حالت‌های اسپرت خودرو، سر شما را به عقب برمی‌گرداند و نفس شما را بند می‌آورد. همچنین یک دکمه اختصاصی روی فرمان وجود دارد که یک سوئیچ مختصر را در تهاجمی ترین تنظیمات خودرو برای یک انفجار ناگهانی عملکرد فعال می کند و فشار ندادن آن به طور منظم بسیار سرگرم کننده است. تنها شکایت من این است که این کنترل باید قرمز روشن باشد، نه پلاستیک سیاه. رانندگان به هشدارهایی در مورد آنچه که در شرف تجربه هستند نیاز دارند. مانند تمام 911های مدرن، فرمان توربو عملاً بی عیب و نقص است. این فقط به اندازه کافی تقویت می کند که سنگین نباشد و فقط بازخورد کافی برای به شما می گوید که چه اتفاقی می افتد. این کمک می کند تا وضعیت توربو به عنوان یک ماشین جاده ای درخشان حفظ شود.من عاشق این هستم که چگونه می‌توانید کارها را در پورشه 911 حس کنید. با هدایت توربو در امتداد یکی از سوئیچ‌بک‌های به طرز وحشتناکی اما سرگرم‌کننده میشیگان (بله، ما تعداد کمی داریم)، ​​می‌توانم حس کنم که سیستم تعلیق برای نگه داشتن خودرو در مسیر با حداقل درام کار می‌کند.

پورشه 911 توربو 2021

فرمان به چیزی که لاستیک در حال غلتیدن است اطلاع می‌دهد، قسمت عقب شما برجستگی‌های خاموشی را از طریق صندلی‌های اسپرت بسیار راحت اما همچنان پشتیبان احساس می‌کند، و متوجه می‌شوید که حرکات خودرو دقیقاً با زمین مطابقت ندارد – یعنی سیستم مدیریت تعلیق جادویی پورشه. دارد کار خود را انجام می دهد توربو لذتی مطلق برای رانندگی است: نرم، سریع و فوق العاده بخشنده برای رانندگان آماتور، در عین حال برای حرفه ای های باتجربه پاداش دهنده. حافظ‌های الکترونیکی آن به مبتدیان کمک می‌کند تا در صورت وارد شدن به سرشان، مانند مسابقه‌دهنده‌های پیشرفته احساس کنند و از آنها دوری کنند. البته اکثر این مایندرهای الکترونیکی را می توان غیرفعال کرد، اما این کار را با مسئولیت خود انجام دهید. 911 توربو یک خودروی اسپورت نیست، یک سوپراسپرت است – با تمام سرعت و پتانسیل خطراتی که به همراه دارد. اگرچه واقعاً، با وجود توانایی‌های باورنکردنی آن – و حتی بسته‌ای که شامل یک تایمر الکترونیکی است – این جدیدترین توربو برای علاقه‌مندان به روز مسابقه طراحی نشده است. این یک کوپه پرفورمنس شخصی با تورهای بزرگ است که هدف آن خریداران ثروتمندی است که به دنبال یک مدل معتبر هستند تا جنگجویان آخر هفته. (برای آن رانندگان، پورشه مدل‌هایی مانند جدیدترین GT3 می‌سازد، که یک ماشین مسابقه‌ای خیابانی است که گران‌تر است و تجربه بسیار بهتری نسبت به توربوی جذاب‌تر ارائه می‌دهد.) همه یک ماشین مسابقه نمی‌خواهند، و برای افرادی که هدفشان این است. این توربو برای استفاده از یک کوپه شخصی زیبا و متعادل برای رفت و آمد خود به دفتر و گاهی اوقات آن را از طریق دره های صبح زود عبور می دهد.

تجربه شیک پورشه

 

با قیمتی نزدیک به 200 کیلو دلار، انتظار دارید که فضای داخلی 911 توربو مجلل باشد – و اکثراً درست می‌گویید. فضای داخلی از چند متریال بسیار زیبا ساخته شده است (علیرغم برخی پلاستیک مشکی براق مشکوک و بسیار بازتابنده روی کنسول میانی)، اما چیزی که شما برای آن هزینه می کنید چوب منحصر به فرد یا پوست حیوانات عجیب و غریب نیست، بلکه توانایی شخصی سازی فضای داخلی است. به میل دقیق شما – تقریباً هر قطعه از داخل را با چرم بپوشانید، یا قطعات تزئینی خاصی را هر طور که دوست دارید رنگ کنید، یا حتی مشخص کنید که چه رنگی می خواهید همه این کارها را در داخل و خارج انجام دهید. این سطح از شخصی‌سازی به طرز وحشتناکی گران است، زیرا مستلزم وقفه در خط تولید و پیچیدگی سرسام‌آور است، و به همین دلیل است که هرگز نمی‌توانید این سطح از ترجیحات شخصی را در چیزی مانند تویوتا کرولای تولید انبوه مشاهده کنید. اما به بررسی پیکربندی ساخت در وب سایت پورشه بروید و خواهید دید که چقدر شخصی سازی با یک 911 امکان پذیر است.

نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *