هیوندای کونا
معرفی خودرو

بررسی هیوندای کونا 2022 : فرمول زیبا و جذابی که منطقی است

ابعاد مرتب هیوندای کونا 2022 آن را شهر پسند می کند، در حالی که سیستم چهار چرخ متحرک موجود آن را به یک شاسی بلند واقعی تبدیل می کند.آداب جاده ای جذاب کونا رانندگی را از بسیاری در این کلاس لذت بخش تر می کند، اما صندلی عقب تنگ و فضای بار کوچک آن را به یکی از کوچک ترین وسایلی که می توانید خریداری کنید تبدیل کرده است.

هیوندای کونا 2022

هیوندای کونا 2022 با استایل بیرونی چشمگیرتر، فضای پای بیشتر در عقب و سیستم چندرسانه ای به روز شده با صفحه نمایش بزرگتر به روز شد. هیوندای همچنین تریم N Line الهام گرفته از ورزش را با ظاهری تهاجمی تر اضافه کرده است که از موتور توربوشارژ ارتقا یافته کونا استفاده می کند.

هیوندای کونا

کونا در کلاس رو به رشد شاسی بلند ساب کامپکت با خودروهایی مانند هوندا HR-V، کیا سلتوس و سوبارو کراس‌ترک رقابت می‌کند.

آداب جاده ای

کونا سواری راحت برای وسیله نقلیه ای با فاصله بین دو محور کوتاه دارد. سواری در سمت ثابت قرار دارد، اما فاقد آن تندی است که گاهی اوقات می تواند بر کیفیت سواری یک شاسی بلند کوچک تأثیر بگذارد. برآمدگی ها به خوبی جذب می شوند و حرکات بیش از حد بدن کنترل می شود. به طور کلی، دارای یک احساس کشیده، کنترل‌شده و شعاع چرخشی محکم است که به مانورپذیری کمک می‌کند. رانندگی جذاب است، اما خیلی اسپورت نیست، اگرچه قرار دادن آن در حالت اسپورت کمک می کند.

هیوندای کونا

Kona دارای حالت‌های Sport، Smart و Normal قابل انتخاب توسط راننده است. نمی‌توانستم تفاوت زیادی بین حالت‌های هوشمند و معمولی تشخیص دهم، اما اسپورت پاسخ تهاجمی‌تری را از تریم محدودی که من رانندگی کردم ارائه کرد. این خودرو مجهز به موتور 1.6 لیتری توربوشارژ با 195 اسب بخار قدرت بود که نسبت به سال گذشته 175 اسب بخار بیشتر بود.تریم N Line نیز از این موتور استفاده می کند، در حالی که کونا N با عملکرد گرا آینده از یک توربو 2.0 لیتری چهار سیلندر با قدرت 276 اسب بخار، همراه با گیربکس اتوماتیک دو کلاچه هشت سرعته استفاده خواهد کرد. در لیمیتد، 1.6 لیتری با نسخه اصلاح شده 2021 اتوماتیک هفت سرعته دوکلاچه کار می کند. این جفت ارتقاء یافته از پیشرانه پایه، یک 4 سیلندر 2.0 لیتری 147 اسب بخاری است که به یک گیربکس اتوماتیک متغیر پیوسته جدید متصل شده است.پیشرانه در لیمیتد گاهی اوقات کمی جکیل و هاید احساس می‌کرد: یک دقیقه آهنگ‌سازی می‌شد و دقیقه‌ی بعد بدحال. از یک توقف پرتاب شد، و انتقال سریع – هر چند ناگهانی – باعث شد همه چیز به خوبی حرکت کند. با این حال، در یک توقف، موتور احساس می‌کرد و صدایی خشن داشت، با یک لرزش واضح در بیکاری که حال و هوای تصفیه‌نشده‌ای ایجاد می‌کرد. با این حال، در مقابل رقابت، کونا از کراس‌ترک با صدای بلند و آهسته (با موتور پایه‌اش) و HR-V استفاده می‌کند.

هیوندای کونا 2022

در مورد مصرف سوخت نیز عملکرد خوبی دارد. کونا رتبه بندی شده است 30/35/32 mpg شهر/بزرگراه/ترکیبی در تریم پایه دیفرانسیل جلو با موتور استاندارد. موتور 1.6 لیتری توربو که من تست کردم دارای امتیازات مشابه با FWD است، در 29/35/32 mpg. AWD آن را کمی به 27/32/29 mpg می رساند. این اعداد در آزمایش های دنیای واقعی قابل دستیابی بودند: من در طول یک سفر 310 مایلی که عمدتاً رانندگی در بزرگراه را شامل می شد، میانگین 33 مایل بر کیلوگرم را بدست آوردم.

کیا سلتوس، که خواهر و برادر کونا است، دارای قوای محرکه یکسانی است و امتیاز مشابهی دارد: 29/35/31 مایل بر کیلوگرم در تریم پایه FWD با موتور استاندارد. پیشرانه 1.6 لیتری توربو تنها با AWD در دسترس است و نرخ پایین تری دارد، یعنی 25/30/27 mpg. موتور پایه سوبارو کراس‌ترک نیز رتبه پایین‌تری دارد، با سرعت ضعیف 22/29/25 مایل بر گالن با AWD استاندارد و استاندارد. کتابچه راهنمایانتقال؛ انتخاب CVT آن را به 28/33/30 mpg می رساند. موتور بزرگتر Crosstrek دارای 27/34/29 mpg است. در نهایت، هوندا HR-V دارای امتیاز 28/34/30 mpg در تریم FWD پایه خود است.

هیوندای کونا

هیوندای همچنین یک نسخه برقی از کونا را ارائه می دهد ، اما یک نکته وجود دارد: این مدل که از یک موتور الکتریکی 201 اسب بخاری استفاده می کند و برد آن 258 مایل است، تنها در 12 ایالتی به فروش می رسد که نیاز به افزایش فروش خودروهای بدون آلایندگی دارند. از میان رقبای ذکر شده در اینجا، این تنها رقبای است که نسخه‌ی برقی آن در همه جا موجود است، اگرچه Crosstrek به عنوان یک پلاگین هیبریدی در دسترس است.

کنترل های تمیز، طراحی کسل کننده

دید بیرونی کونا به لطف شیشه‌های زیاد و موقعیت رانندگی عمودی فوق‌العاده است – همه اینها به منحرف شدن حواس از فضای داخلی آن کمک می‌کند. به نظر می رسد هیوندای از تمام نکات استایل خود در خارج استفاده کرده است. نمای بیرونی با جلوپنجره دینامیکی بزرگ و طراحی تهاجمی چراغ‌های جلو متمایز است، اما داخل بلیتی به Dullsville است.کابین فاقد هر گونه حس سبک یا طراحی است، با تم مشکی روی مشکی روی مشکی که فقط به طول می انجامد. نکته برجسته کابین، سیستم چندرسانه‌ای و کنترل ساده هیوندای است که خوشبختانه کونا هنوز از آن استفاده می‌کند (سایر مدل‌های جدید هیوندای مانند توسان، تا حد زیادی آن را برای سیستم کنترل پیچیده‌تر و حساس به لمس کنار گذاشته‌اند که خشم ما را برانگیخته است. ). برای سال 2022، صفحه‌نمایش‌های لمسی 7 اینچی و اختیاری 8 اینچی با 8 و 10.25 اینچ جایگزین شده‌اند. هر دو هنوز دارای Apple CarPlay و Android Auto هستند، اما واحد 8 اینچی یکپارچه سازی تلفن هوشمند بی سیم را اضافه می کند. با این حال، مانند الانترا جدید، صفحه نمایش 10.25 اینچی به اتصالات تلفن هوشمند سیمی باز می گردد.من صفحه نمایش بزرگتر را آزمایش کردم که برای دید خوب و دسترسی آسان روی داشبورد قرار می گیرد. دکمه های تنظیم و حجم بزرگ آن نیز مفید هستند. استفاده از این سیستم به لطف ساختار منوی ساده و چند لمس اضافی، مانند عملکرد جستجوی مفید، آسان است. این ویژگی به شما امکان می‌دهد بدون جستجو در منوها، به سرعت به تنظیماتی که می‌خواهید تنظیم کنید، دسترسی پیدا کنید.یکی از مشکلاتی که من به آن عادت کرده ام، اجرای Android Auto است. Apple CarPlay از تمام عرض صفحه عریض Kona استفاده می‌کند، اما درایورهای Kona با تلفن‌های اندرویدی (مثل من!) باید به مقدار بسیار کمتری رضایت دهند. رابط Android Auto در بخش بسیار کوچک‌تری از صفحه نمایش نمایش داده می‌شود و یک جعبه سیاه بقیه فضا را در سمت راست آن اشغال می‌کند.

هیوندای کونا

تنظیمی برای فعال کردن عملکرد «تقسیم صفحه» وجود دارد، اما فقط اطلاعات حداقلی مفید از جمله قطب نما، زمان و آب و هوا را نمایش می دهد. من امیدوار بودم که چیزی مربوط به Android Auto را نشان دهد – مثلاً اگر نقشه روی صفحه اصلی باشد، انتخاب صوتی من می تواند روی صفحه کوچک اضافی باشد – اما اینطور نیست.

نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *