هیوندای سانتافه هیبریدی 2021
معرفی خودرو

بررسی هیوندای سانتافه هیبریدی 2021 : تصاویر کابین و داخل خودرو

سانتافه هیبریدی 2021 جدید هیوندای نسبت به نسخه فقط گازسوز به روز شده نرم تر به نظر می رسد – به ویژه در مقایسه با پیشرانه توربوشارژ جدید آن وسیله نقلیه – اما افزودنی خوشایند و کم مصرف به خط تولید سانتافه است.

سانتافه هیبریدی انتخاب قانع‌کننده‌ای در زمینه رو به رشد شاسی بلند با مصرف سوخت بزرگ‌تر است، اما فقدان ردیف سوم یا سطح تریم خوشنویسی لوکس‌تر ممکن است آن را متوقف کند.

هیوندای سانتافه 2021

در تجسم قبلی خود، هیوندای سانتافه علیرغم پیشرانه ضعیفش برنده مقایسه شاسی بلندهای سایز متوسط ​​ما شد. هنگامی که خودروساز کره جنوبی به روز رسانی های سانتافه را برای مدل سال 2021 اعلام کرد، ما هیجان زده بودیم که یک آپشن چهار سیلندر توربوشارژ جدید را ببینیم که قدرت و گشتاور بسیار بیشتری را به ارمغان می آورد. اما شاید به همان اندازه از وعده نسخه های هیبریدی و پلاگین هیبریدی جدید برای خریدارانی که به دنبال یک SUV با قیمت مناسب و کم مصرف هستند هیجان زده بودیم.

من قبلاً سانتافه معمولی جدید را در سطح تریم خوشنویسی جدید آن برای سال 2021 با آن توربو چهار دیگ جدید بررسی کردم. اکنون وقت آن است که همین کار را برای سانتافه هیبریدی جدید 2021 انجام دهیم. (ما همچنان منتظر نسخه پلاگین هیبریدی هستیم که باید به عنوان یک مدل 2022 معرفی شود.)

سانتافه هیبریدی 2021

سانتافه هیبریدی با رقابتی از پسرعموی هیبریدی کیا سورنتو و دو شاسی بلند هیبریدی تویوتا روبرو است: هایلندر هیبریدی و ونزا که فقط به شکل هیبریدی احیا شده است. ونزا ممکن است نزدیک‌ترین رقیب سانتافه هیبریدی باشد، زیرا هم آن و هم سانتافه خودروهای دو ردیفه هستند. خودروهای هیبریدی سورنتو و هایلندر دارای سه ردیف صندلی هستند.

 

بررسی موتور هیوندای سانتافه هیبریدی 2021

سانتافه کالیگرافی 2021 که من رانندگی کردم مجهز به موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با 277 اسب بخار قدرت و 311 پوند فوت گشتاور بود. سانتافه با وضوح و تقریباً ورزشی خود تحت تأثیر قرار گرفت، اما سانتافه هیبریدی … خوب، سخت است که تحت تأثیر آرامش قرار بگیرید، اینطور نیست؟ و این چیزی است که شما به دست می آورید: یک تجربه رانندگی بدون سر و صدا و بی حاشیه.

موتور سانتافه 2021

سانتافه هیبریدی به جای تولید نزدیک به 300 اسب بخار، با موتور 1.6 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر، موتور الکتریکی 59 اسب بخار و بسته باتری 1.49 کیلووات ساعتی، 226 اسب بخار قدرت تولید می کند. در جایی که سانتافه فقط گازسوز از گیربکس هشت سرعته اتوماتیک یا هشت سرعته اتوماتیک دوکلاچه استفاده می کند، هیبریدی از گیربکس شش سرعته اتوماتیک استفاده می کند. هیبرید همچنین به صورت استاندارد با سیستم چهار چرخ متحرک عرضه می شود، در حالی که نسخه گازسوز دارای سیستم چرخ متحرک استاندارد است.

هیبرید هیچ شاهکار شتاب چشمگیری ایجاد نمی کند، اما ناامید کننده نیز نخواهد بود. شتاب به اندازه کافی تند است و بر خلاف توسان هیبریدی کوچکتر، وقتی محکم روی گاز قدم می گذارید تردید زیادی وجود ندارد. قدرت زیادی برای دادن ندارد، اما آنچه را که سانتافه هیبریدی دارد، با کمال میل می دهد.

برخی از هیبریدی ها با واکنش نامناسب ترمزگیری مشکل دارند، اما من تفاوت قابل توجهی بین سانتافه هیبریدی و نسخه فقط گازسوز مشاهده نکردم. حس اسفنجی بودن پدال در هیبرید کمی بیشتر است، اما ترمزهای احیا کننده آن تجربه رانندگی من را کاهش ندادند.

داشبورد هیوندای سانتافه هیبریدی 2021

فقدان حالت رانندگی فقط برقی نیز چنین نبود. این حالت‌ها معمولاً در هیبریدهای سنتی بسیار محدود هستند و حداقل رانندگی بدون گاز را ارائه می‌دهند. سانتافه هیبریدی حالت‌های رانندگی سنتی‌تری دارد، اگرچه آنها عمدتاً فقط واکنش پدال گاز را تنظیم می‌کنند: Eco کارها را کندتر می‌کند و اسپورت اوضاع را کمی واضح‌تر می‌کند، اما هیچ کدام تفاوت بزرگی ایجاد نمی‌کند.

داخل هیوندای سانتافه

من نتوانستم مانند سورنتو هیبریدی در یک سفر جاده ای طولانی خانوادگی با سانتافه هیبریدی سوار شوم، اما در زمان رانندگی در داخل و اطراف شیکاگو، در دهه 30 پایین ترین میزان مصرف سوخت را مشاهده کردم – برای یک SUV چشمگیر بود. اندازه سانتافه EPA امتیاز داد سانتافه هیبریدی در 36/31/34 mpg شهر/بزرگراه/ترکیبی در نسخه آبی کمتر مجهز، 33/30/32 mpg در تریم های مجهزتر (و در نتیجه، سنگین تر). این میزان سرعت ونزا 40/37/39 مایل بر گالن را دنبال می کند، اما سانتافه بزرگتر، قدرتمندتر و به طور قابل توجهی جادارتر از آن ماشین است – و چند صد پوند سنگین تر است. سانتافه فقط گازی تنها حداکثر امتیاز 25/28/26 مایل بر گالن را داشت.

هیوندای سانتافه هیبریدی 2021

نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *