فورد موستانگ Mach-E GT
معرفی خودرو

بررسی فورد موستانگ Mach-E GT و Performance Edition 2021

زدن نشان “GT” روی هر چیزی باید چیزی در مورد آن وسیله نقلیه بگوید. به این معنی است که رانندگی سریع‌تر، اسپرت‌تر و سرگرم‌کننده‌تر از سطوح تئوری “LX” یا “S” آن خودرو خواهد بود.

فورد موستانگ

فورد نام GT را بسیار جدی می‌گیرد، مخصوصاً زمانی که از آن به عنوان «فورد موستانگ» یاد می‌شود. موستانگ GT برای چندین دهه استاندارد چنین مدلی بوده است – قدرت بیشتر، سبک بیشتر، قابلیت بیشتر و سرعت بیشتر. بنابراین زمانی که فورد شاسی بلند پنج سرنشینه تمام الکتریکی خود را با نام موستانگ تزئین کرد، انتظار می رفت مدل GT عرضه شود. و برای سال 2021، اینجاست: نه یک، بلکه دو نسخه از موستانگ Mach-E جدید که با نشان GT تزیین شده اند. و این تمرین ثابت می ماند: قدرت بیشتر، سرعت بیشتر، سبک بیشتر … و پول بیشتر.

فورد موستانگ

در طول سال‌ها، قیمت موستانگ GT بالا و بالاتر رفته است و Mach-E نیز تفاوتی ندارد. این‌ها گران‌ترین نسخه‌های خودروی الکتریکی جدید فورد هستند، اما سریع‌ترین و قدرتمندترین آنها نیز هستند. با موستانگ Mach-E اصلی بدون کسل کردن در بخش سرعت و هندلینگ من به سانفرانسیسکو آمدم تا موستانگ Mach-E GT و GT Performance Edition جدید 2021 را رانندگی کنم تا ببینم آیا ارزش دارند یا خیر.

فورد موستانگ

فورد موستانگ Mach-E GT 2021، GT Performance Edition: قدرت بیشتر، برد کمتر

بسته بندی پانچ بیشتر

همه مدل‌های GT نسخه‌های دو موتوره و چهار چرخ متحرک موستانگ Mach-E هستند. GT قدرت 480 اسب بخار و گشتاور 600 پوند فوت دارد و برد 270 مایلی تخمین زده شده توسط EPA دارد، در حالی که GT Performance Edition دارای موتور جلویی کمی متفاوت است که گشتاور سیستم را تا 634 پوند فوت و با کاهش برد به ارمغان می آورد.

فورد موستانگ

تا 260 مایل بسته باتری لیتیوم یونی بدون تغییر نسبت به نسخه های کمتر Mach-E دو موتوره باقی می ماند: یک واحد 88 کیلووات ساعتی. دو مدل GT در برخی از تجهیزات خود نیز متفاوت هستند، زیرا GT دارای چرخ‌های 20 اینچی پهن‌تر با لاستیک‌های تمام فصل Continental 245/45R20، سیستم تعلیق کاهش 10 میلی‌متری، کالیپرهای ترمز برمبو جلو با رنگ قرمز و GT- است. سد هوای جلویی خاص نسخه پرفورمنس با الگوهای چرخ‌های مختلف (به نظر من با ظاهر بهتر) و با استفاده از لاستیک‌های هم‌اندازه اما با ترکیبی متفاوت از آن استفاده می‌کند – اینها تایرهای عملکرد تابستانی پیرلی هستند که به‌طور خاص برای فورد موستانگ Mach-E GT Performance Edition ساخته شده‌اند. به گفته فورد و کلیدی است که به موتور جلو اجازه می دهد 34 پوند فوت بیشتر گشتاور تولید کند. ترمزهای جلو نیز کمی بزرگتر می شوند و به روتورهای جلو 385 میلی متری می رسند. نسخه پرفورمنس همچنین دارای سیستم تعلیق تطبیقی ​​الکترونیکی MagneRide فورد است که تنها تریم موجود در آن است. جدای از تغییرات جزئی زیبایی در قسمت جلو، نشان GT، گلگیرهای رنگ بدنه و صندلی‌های اسپرت (نسخه‌های فورد پرفورمنس در نسخه پرفورمنس) با دوخت‌های منحصربه‌فرد، GT از نظر ظاهری تفاوت چندانی با نسخه‌های کمتر MME ندارد.

فورد موستانگ Mach-E GT

با این حال، مطمئناً متفاوت رانندگی می کند. تنظیم حالت رانندگی را در “Unbridled” رها کنید (شما یک GT خریدید، چرا آن را در هر حالت دیگری داشته باشید؟)، و از گشتاور عظیم، آنی و غیر خدایی که سر شما را به پشتی سر فشار می دهد و دهان شما را ناخواسته دراز می کند لذت ببرید.

این یک تجربه سورئال است که این اسب‌سواری را با سرعت‌های سرسام‌آور کنار هم بچرخانید – شما تمام سرعت یک موستانگ GT350 با موتور V-8 را بدون هیچ‌کدام از خشم دریافت می‌کنید. علیرغم اینکه MME GT دارای یک موسیقی متن صوتی خاص و کمی بلندتر است که می‌توان آن را روشن کرد تا صدای موتور گازی غرغر را تکرار کند، این وسیله با هیچ یک از ضربه‌های درونی V-8 خروشان کوپه، سرعتی نامقدس ارائه می‌کند. برای کسی که با موسیقی متن مبدل‌های سوخت به نویز آمریکایی در زیر کاپوت ماشین‌های عضلانی دیترویت سه بزرگ شده است، این موضوع ناراحت‌کننده است. اما در 15 سال، زمانی که همه ماشین‌های پرفورمنس مدرن دارای پیشرانه‌های الکتریکی هستند، شرط می‌بندم بچه‌ها از صدای موتورهای گازی آزاردهنده‌ای که حواس آنها را از سرعت منحرف می‌کند، شکایت کنند، برخلاف آنچه که خودروهای برقی hi-po بی‌صدا ارائه می‌کنند. آینده برای ما رانندگان مسن تر عجیب خواهد بود. تو فقط صبر کن

بقیه عملکردهای خوب GT، مانند سیستم تعلیق پایین، لاستیک‌های پهن‌تر و چسبنده‌تر و احساس فرمان زیباتر نیز به توانایی این خودرو با سرعت‌های بسیار سرگرم‌کننده در جاده‌های عقب مناسب کمک می‌کنند. MME GT در سقف سیاه فوق‌العاده پرپیچ و خم و دو خطه بین Sausalito و بزرگراه ساحلی اقیانوس آرام، کاملاً می‌درخشد. آن را در حالت Unbridled رها کنید و سوئیچ رانندگی با یک پدال را برای حداکثر ترمز احیا کننده فعال کنید، و پرتاب کردن به منحنی ها لذت بخش می شود. قدرت اضافی به چرخ‌های جلو به‌ویژه در نسخه Performance قابل توجه است که به لطف چسبندگی بیشتر و گشتاور اضافی، دوست دارد از پیچ‌ها خارج شود. من در بزرگراه 1 ایالات متحده با سرعت قابل توجهی به سمت جنوب منفجر شدم و باعث شرمساری برخی افراد بدبخت در یک شورت کامارو اس اس در پشت سرم شدم که ناامیدانه سعی می کردند خود را ادامه دهند (و نمی توانستند). هیچ جایگزینی برای گشتاور فوری تولید EV مانند MME GT وجود ندارد. (تا زمانی که در نهایت یک کاماروی الکتریکی را نبینیم.)

یک مشکل هنوز در مورد موستانگ Mach-E باقی مانده است که حتی با سیستم تعلیق تطبیقی ​​MagneRide که با نسخه Performance عرضه می شود، حل نشده است: کیفیت سواری بدبو است. راه دیگری برای گفتن وجود ندارد.

موستانگ Mach-E هنوز به طرز ناخوشایندی تندرست است، مشخصه ای که با نسخه های GT نیز بهبود نیافته است. پیاده‌روی ناهموار باعث می‌شود مسافران در فضای داخلی غوغا کنند، زیرا این شاسی‌بلند فنر محکم در سراسر جاده می‌چرخد. به ندرت ثبات جهت خودرو را بر هم می زند، بنابراین به هیچ وجه روی فرمان تاثیر نمی گذارد، اما می تواند به راحتی سرنشینان را از موقعیت خود تکان دهد یا آنها را در صندلی های خود بیقرار کند، که منجر به برخی مشکلات اعتماد به نفس و کنترل می شود. سیستم تعلیق MagneRide در نسخه پرفورمنس نیز توسط راننده قابل تنظیم نیست – هیچ تنظیمات Comfort یا Sport برای انتخاب وجود ندارد. (بر اساس اینکه کدام یک از چهار حالت رانندگی – Whisper، Engaged، Unbridled یا Unbridled Extend را انتخاب می کنید، نرمی را تنظیم می کند، اما تفاوت کمی بین آنها برای کیفیت سواری قابل درک است.) این واقعاً بزرگترین نقص در عملکرد Mach-E است، اما اگر در جایی زندگی می کنید که جاده های کاملاً صاف و شیشه ای دارد (مثل … دبی، شاید؟)، مشکلی نیست.

با این حال، حتی در جاده های به خوبی مراقبت از شهرستان مارین، به اندازه کافی ناراحت کننده و ناراحت کننده است.بزرگترین آرزوی من برای Mach-E GT؟ قابلیت تنظیم بیشتر شما محدود به حالت‌هایی هستید که فورد ایجاد کرده است، اما با وجود الکترونیکی بودن همه چیز، چرا حالت فردی مانند هر برند لوکس آلمانی وجود ندارد که به من اجازه دهد پارامترها و تنظیمات را با سلیقه خود ترکیب و مطابقت دهم؟

چرا نمی توانم فرمان فوق العاده اسپرت و سواری بسیار سازگارتر داشته باشم؟ چرا صفحه نمایش داشبورد الکترونیکی باید به حالت های درایو مرتبط باشد؟ از آنجایی که همه چیز در MME الکترونیکی است، گزینه های من بی دلیل محدود به نظر می رسد.یکی از حالت‌های جدید که فقط در تریم GT ارزش شرح‌دادن دارد، Unbridled Extend است. به گفته فورد، اگر بخواهید Mach-E GT خود را در حالت عادی Unbridled از مسیر خارج کنید، احتمالا باتری را در مدت کوتاهی تخلیه کرده و احتمالاً بیش از حد گرم می کند.

و این روز شما را کوتاه می کند. کاری که Unbridled Extend انجام می دهد این است که خروجی موتورها را شماره گیری می کند، نقشه ترمز و گاز را تغییر می دهد تا در عملکرد آنها خطی تر باشد، و باتری را پیش شرطی می کند تا به شما امکان دهد در یک دور ثابت تر بچرخید. فورد اعداد خاصی در مورد میزان برقی که از موتورها قطع می کند نداشت، اما چند انفجار در مسیر اتوکراسی که فورد با Mach-E GT Performance Editions در یک پایگاه دریایی متروکه راه اندازی کرده بود، ثابت کرد که شلاق های مکرر شاسی بلند. در اطراف یک مسیر چالش برانگیز جاده موقت بدون هیچ گونه کاهشی در عملکرد، قابل تکرار باقی ماند.

نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *