فورد اسکیپ 2021
معرفی خودرو

بررسی فورد اسکیپ 2021: کارایی هیبریدی

کارایی آن را نمی توان انکار کرد، اما اشتیاق فورد Escape Plug-In Hybrid 2021 برای روشن کردن تصادفی موتور گازی خود، هر کسی را که امیدوار به تجربه رانندگی الکتریکی ثابت تر است خشمگین می کند.

فلسفه پشت فورد اسکیپ 2021 به تنهایی بسیار متفاوت از تویوتا RAV4 Prime است که بر عملکرد همراه با کارایی تاکید دارد.

فورد اسکیپ

علیرغم گسترش اخیر وسایل نقلیه الکتریکی با باتری کامل (BEVs، در خودرو) از انواع خودروسازان، خودروهای پلاگین هیبریدی (یا PHEV) نیز همچنان برای افرادی که کاملاً آماده نیستند ظاهر می شوند. برقی شدن این وسایل نقلیه معمولاً بهترین‌های هر دو دنیا را ارائه می‌کنند: کارکرد کاملاً الکتریکی برای مسافت محدود – به رانندگان با یک رفت‌وآمد کوتاه و شارژر خانگی این امکان را می‌دهند که عمدتاً بدون گاز کار کنند – و توانایی رانندگی به شهر بعدی و فراتر از آن با حداقل امکانات. توقف و سوخت گیری سریع به همین دلیل است که وسایل نقلیه‌ای مانند فورد Escape Plug-In Hybrid 2021 وجود دارند: آنها دارای مصرف سوخت هیبریدی فوق‌العاده هستند و اگر رفت و آمد شما کوتاه است، می‌توانید بدون مصرف یک قطره بنزین آن را مدیریت کنید. برد الکتریکی رسمی نسخه Escape PHEV 37 مایل است.

کابین فورد اسکیپ 2021

با این حال، جدیدترین PHEV فورد بدون ویژگی‌های عجیب و غریب خود نیست، که مطمئناً برخی از آنها طرفداران پلاگین هیبریدی مانند من را گیج و عصبانی می‌کنند. بنابراین، چه چیزی باعث شد که من در مورد این فرار عصبانی شوم؟

موتورهای هیبریدی کارآمد

Escape Plug-In Hybrid یک شاسی بلند جمع و جور است که از یک سیستم هیبریدی گاز-الکتریک نیرو می گیرد. این موتور چهار سیلندر 2.5 لیتری را با یک گیربکس اتوماتیک متغیر پیوسته برقی ترکیب می کند که فقط چرخ های جلو را به حرکت در می آورد. با وجود اینکه در Escape هیبریدی معمولی موجود است، سیستم چهار چرخ متحرک گزینه ای نیست. با تولید تنها 200 اسب بخار قدرت، به لطف ماهیت موتورهای الکتریکی هنوز هم بسیار سرحال است: تمام گشتاور در خارج از خط در دسترس است و زمانی که کل سیستم هیبریدی را درگیر کرده اید، شتاب را سریع می کند.

فورد اسکیپ

با این حال، اگر آن را در حالت EV نگه دارید، شتاب آن کم است. موتور کشش الکتریکی بزرگ نیست، و برای اینکه آن را فقط EV نگه دارید، باید به سرعت روی پدال گاز بروید. با این حال، بیش از اندازه کافی نیرو دارد تا بتواند با ترافیک روزمره هماهنگ باشد و در حالت EV و زمانی که در سرعت بزرگراه، سیستم هیبریدی تصمیم می گیرد که به موتور نیازی ندارد و آن را برای کروز خاموش می کند، بی سر و صدا حرکت می کند. این سیستم عملیات برق و گاز را به خوبی ترکیب می کند و ترکیبی عالی از قدرت قابل استفاده و نیروی محرکه کارآمد برای رفت و آمد روزانه ارائه می دهد. این کشتی موشکی مانند تویوتا راو4 پرایم نیست، اما این فقط به این دلیل است که فورد با ذهنیتی متفاوت به Escape Plug-In Hybrid نزدیک شد.

چقدر کارآمد است؟ EPA می‌گوید که می‌تواند 37 مایل را با نیروی الکتریکی پیش از راه‌اندازی موتور بنزینی طی کند و با یک مخزن پر از بنزین معمولی 87 اکتان، آن را به برد کلی 520 مایل برساند. رتبه بازدهی رسمی آن معادل 105 مایل بر گالن، ترکیبی 40 مایل بر گالن در حالت بنزینی است – بد نیست با توجه به رتبه بندی ترکیبی Escape هیبریدی درایو جلو معمولی فقط 1 مایل بر کیلوگرم بهتر است. برای مقایسه، تویوتا راو4 پرایم مدل 2021 با برد 42 مایل اما تنها 38 مایل بر گالن در حالت گازسوز کار می کند، در حالی که هیوندای توسان PHEV جدید 2022 با برد 33 مایلی EV و فقط 35 مایل بر گالن در حالت گازی رتبه بندی شده است. برای PHEV ها، دوره عادی آزمایش ما این است که یک تست برد الکتریکی خاص با وسیله نقلیه در حالت فقط EV انجام دهیم، نتایج ما را با رتبه رسمی EPA مقایسه کنیم، اما ما نتوانستیم این کار را با Escape Plug-In انجام دهیم. هیبریدی به یک دلیل ساده: حالت فقط EV آن نیست در حقیقت یک حالت فقط EV

داخل فورد اسکیپ 2021

عملیات تمام الکتریکی

علیرغم وجود حالت EV برای Escape ما، در حالی که این حالت انتخاب شده بود، موتور بنزینی همچنان به هر یک از ده ها دلیل به خودی خود روشن می شود و حالت EV را لغو می کند حتی زمانی که هیچ دلیل ظاهری برای آن وجود نداشته باشد. این یک تجربه دیوانه کننده ناامید کننده برای کسی است که انتظار عملکرد تمام الکتریکی را دارد.

پس چرا موتور Escape PHEV حتی زمانی که شارژ کامل دارد و بیرون نسبتاً گرم است، روشن می‌شود؟ یکی از سخنگویان فورد به دیلی تک برخی از دلایل مختلف را تأیید کرد. مواردی که برای ما منطقی هستند عبارتند از:

  • قدرت محرکه: موتور روشن شده است، زیرا شما پدال گاز را خیلی محکم، خیلی زیاد یا خیلی سریع فشار داده اید. این برای PHEV های دارای موتورهای الکتریکی که قدرت زیادی تولید نمی کنند غیر معمول نیست. اگر خودرو احساس کند که از آن قدرتی بیشتر از توان موتور الکتریکی می‌خواهید (مثلاً زمانی که در ترافیک سریع ادغام می‌شوید)، موتور گازی روشن می‌شود تا حرکت بیشتری را ارائه دهد.
  • سرعت بالا: شما سریعتر از آن چیزی که موتور الکتریکی می تواند رانندگی کنید، رانندگی می کنید.
  • تنظیم بخاری: هوای بیرون سرد است و شما کنترل آب و هوا را برای گرم کردن کابین تنظیم کرده اید و کارآمدترین راه برای انجام این کار، روشن کردن موتور گازسوز است.
  • دمای باتری: باتری خیلی داغ یا خیلی سرد است و کارکردن موتور به حفظ بهترین دمای کارکرد آن کمک می کند.
  • دنده کم: گیربکس در حالت Low است (برای کشش یا بکسل؟).
  • شارژ باتری: عملکرد هیبریدی معمولی از موتور برای شارژ کمی باتری استفاده می کند. از طرف دیگر، می‌توانید ماشین را طوری تنظیم کنید که در هنگام رانندگی، باتری را در یک وضعیت شارژ خاص نگه دارد، سپس زمانی که حس (کارآمد) بیشتری داشت، به حالت EV بروید.

داشبورد فورد اسکیپ 2021

فورد همچنین دلایل زیادی برای روشن شدن موتور در حالت EV ارائه کرد که به نظر من منطقی نیست زیرا راننده حالت EV را انتخاب کرده است زیرا آنها نکن می خواهید موتور روشن باشد:

  • ترمز موتور: اگر با شارژ کامل باتری به راه افتادید و در یک سراشیبی جزئی قرار گرفتید، Escape موتور گازی را روشن می‌کند تا از ترمز موتور برای حفظ سرعت استفاده کند. در میان خودروهای برقی رایج، این SUV نمی‌تواند ترمز احیاکننده را در زمانی که باتری پر است، ارائه دهد، و فقط اجازه دادن به شما در ساحل یک گزینه نیست، بنابراین موتور روشن می‌شود. این بخشی از ویژگی کمک درجه فرار است. وقتی کروز کنترل فعال است، اگر پای شما روی پدال گاز نباشد، ممکن است به تنهایی این کار را انجام دهد. بسیار ناامید کننده.
  • “عملکرد عادی”: بدون هیچ دلیل واضحی، Escape PHEV ممکن است هنگام رانندگی در حالت EV با پیام «موتور به دلیل عملکرد عادی فعال شده است» موتور را روشن کند. این بدان معناست که خودرو به سادگی تصمیم گرفت موتور را روشن کند، علیرغم اینکه شما گفتید نمی خواهید آن را روشن کنید. در واقع، ابتدا شما را آزار می‌دهد تا در حالت EV، به آن اجازه دهید موتور را روشن کند، و پیغام‌ها را به طور مکرر روی دسته ابزار چشمک زن می‌دهد، قبل از اینکه در نهایت تصمیم به انجام آن بگیرید.
  • استفاده کم: اگر مدتی است از Escape خود استفاده نکرده اید، ممکن است موتور را فقط برای گردش روغن موتور روشن کند. به طور معمول این قابل درک است، اما نه در حالت EV.
  • موتور سرد: باز هم، اگر Escape در حالت EV باشد، این معنی ندارد. اگر نمی خواهید از موتور استفاده کنید دمای موتور مهم نیست.
  • دنده خنثی: اگر Escape در حالت خنثی باشد، موتور کار می کند. من مطمئن هستم که یک توضیح فنی برای این یکی وجود دارد.

به زبان ساده، Escape Plug-In Hybrid وقتی در حالت EV قرار می گیرد، به طور قابل اعتمادی به عنوان یک EV عمل نمی کند. به قدری موتور را روشن می‌کند که باعث شد تعجب کنم که چرا حتی یک حالت EV دارد، با توجه به اینکه موتور باید به طور مکرر کار کند تا عملکرد و کارایی بهینه را حفظ کند. ارائه یک حالت EV فقط یک تجربه عملیاتی خسته کننده را ایجاد می کند. شما برای چیزی بیشتر از یک Escape ترکیبی ساده پول خرج کرده اید، اما هنوز هم بیشتر مانند یک Escape هیبریدی عمل می کند.

فورد اسکیپ 2021

یک کابین جامد

فضای داخلی Escape Plug-In Hybrid با ترکیب مواد باکیفیت با کنترل‌های به‌روز شده تلاشی محکم است – و خوشبختانه به جز صفحه‌نمایش لمسی چندرسانه‌ای، هیچ چیز حساس به لمس نیست. هیچ تفاوتی با دیگر فضاهای داخلی Escape ندارد، بدون هیچ چیز خاصی که آن را متمایز کند و تمام مزایا و معایب آن وجود دارد. به لطف خط کمربند کم و گلخانه نسبتاً مطبوع، دید از جلو و به پهلوها و عقب خوب است. اما همانطور که در شاسی‌بلندهای فورد معمول است، صندلی‌ها کوتاه به نظر می‌رسند و فضای پای زیادی در صندلی عقب وجود ندارد که در برخی از رقبای Escape مانند فولکس واگن تیگوان و هیوندای توسان وجود دارد.

نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *