تویوتا تاکوما 2021
معرفی خودرو

بررسی تویوتا تاکوما 2021 : تصاویر داخل خودرو و کابین

فروش پیشرو در کلاس همچنان ایراداتش را پنهان می کند، اما تویوتا چقدر دیگر می تواند بدون مدرن کردن تاکوما ادامه دهد؟

رقابت: فکر کردن به یک چیز واحد که تاکوما بهتر از رقبای خود انجام می دهد سخت است … جز فروش.

من می گویم هنوز وسایل نقلیه قدیمی – یا حتی کاملا قدیمی – را برای رانندگی لذت بخش می دانم، حتی با مدرن شدن رقبا. رانندگی با تویوتا 4 رانر مدل 1997 برای بیش از یک دهه این کار را با یک فرد انجام می دهد. اما حتی من هم به سختی می‌توانستم چیزی لذت‌بخش را در مورد رانندگی تویوتا تاکوما پیدا کنم، یک پیکاپ 2021 که واقعاً نباید بیش از 20 سال از آن بزرگتر باشد.

تویوتا تاکوما

تاکوما همه چیز بد نیست، اما استفاده از یکی به عنوان راننده روزانه باعث شد به این فکر کنم که تویوتا چقدر دیگر می‌تواند با ارائه نسخه‌های ویژه و رنگ‌های جدید تاکوما کنار بیاید، اما هیچ ارتقای معنی‌داری ندارد. این خودروساز به‌تازگی به پیکاپ فول سایز توندرا یک طراحی مجدد کامل داده است و تاکوما باید در ردیف بعدی باشد.

قدرت تاکوما که من رانندگی کردم از یک موتور 3.5 لیتری V-6 تنفس طبیعی که 278 اسب بخار قدرت و 265 پوند فوت گشتاور تولید می کند، تامین می شد. یک 4 سیلندر 2.7 لیتری کوچکتر نیز موجود است. خودروی آزمایشی ما دارای گیربکس شش سرعته اتوماتیک بود، اما یک جعبه دنده شش سرعته دستی نیز موجود است.

داشبورد تویوتا تاکوما 2021

V-6 پر سر و صدا است و صداها تحت شتاب سخت ضعیف می شود. قدرت برای عبور و ادغام در دسترس است، اما به راحتی به دست نمی آید. تاکوما می‌تواند در رانندگی با سرعت بالاتر، پس از تنظیم دور، بخار خود را از دست بدهد، و گیربکس همیشه با میل و میل پایین نمی‌آید تا دوباره به حرکت درآید.

جالب توجه است (و ناامیدکننده)، گیربکس اتوماتیک در هنگام استفاده از کروز کنترل تطبیقی ​​تاکوما، برخی رفتارهای تشدید کننده را نشان می دهد. در شرایطی که برای حفظ سرعت مورد نظر نیاز به شتاب گیری داشت، گیربکس از 6 به 4 پایین می آید، به سرعت تعیین شده می رسد و سپس دنده 4 را نگه می دارد. دنده پایین تر و دور در دقیقه بیشتر پر سر و صدا و آزاردهنده بود. گاهی اوقات تاکوما به تنهایی به دنده بالاتر برمی گشت، و گاهی اوقات مجبور می شدم از یک لمس سریع پدال گاز استفاده کنم تا به گیربکس یادآوری کنم که دنده بالاتر بهتر است. حالت تعویض دستی میتوانست این مشکل را نسبتاً به راحتی با امکان تعویض دنده به بالا حل کنید، اما این مشکل فقط در هنگام رانندگی در حالت اسپورت در دسترس است، که گیربکس را به چهار دنده محدود می‌کند – باعث می‌شود یک بار دیگر در بزرگراه در رتبه چهارم گیر کنید.

تویوتا تاکوما 2021 نمای جلو

سواری و هندلینگ خیلی بهتر نیست. ما همیشه گفته‌ایم که تاکوما شادترین آفرود است و مانند بقیه کامیون‌ها، این وضعیت تغییر نکرده است. بدون بار و روی سنگفرش، سواری سفت و پرانرژی است، اگرچه داشتن مقداری وزن در تخت کمی کمک می کند. TRD Off-Road شامل یک سیستم تعلیق تنظیم شده در خارج از جاده است که در کامیون های دیگر اغلب به معنای سواری نرم – اگر متزلزل باشد – است. اینجا فقط سفت و سخت است. فرمان مبهم و غیر قابل ارتباط است و میزان بازی در فرمان حتی در هنگام پیچیدن نیز تکان دهنده است. حداقل از تصحیح بیش از حد در هنگام خزیدن سنگ جلوگیری می کند.

تصاویر تویوتا تاکوما 2021

ترمزهای تاکوما نیز چیزهای زیادی را به جای می گذارد. مقدار قابل توجهی گاز اولیه وجود دارد – آنقدر که احساس می‌کردم چند بار به سختی از عقب نشینی اجتناب کردم – اما پس از آن مقدار قابل توجهی حرکت پدال برای اعمال قدرت توقف اضافی لازم است. من می توانم ببینم که گاز اولیه چگونه در موقعیت های آفرود با سرعت کم مفید است، زمانی که می توانست تاکوما را قبل از وقوع فاجعه به سرعت متوقف کند، اما در جاده های آسفالت شده بیشتر فقط من را آزار می داد. با این حال، یکی از کارهای خوبی که تویوتا انجام می‌دهد این است که تایرهای آفرود فوق‌العاده ضربتی را روی کامیون‌های آفرود متمرکز نمی‌کند، گویی که خودروساز می‌داند که بیشتر مایل‌های کامیون در پیاده‌رو طی خواهد شد. بازده آن صدای کمتر و بهبود احساس جاده است، اما آفرودهای جدی احتمالاً به سراغ لاستیک‌های پس از فروش خواهند رفت.

تصاویر تویوتا تاکوما

موتور تویوتا تاکوما 2021 :

تاکوما با سیستم چهار چرخ متحرک، موتور 3.5 لیتری V-6 و 6 سرعته اتوماتیک، مسافت پیموده شده بنزین 18/22/20 مایل بر گالن شهر/بزرگراه/ترکیبی توسط EPA دارد. همان پیشرانه با دیفرانسیل عقب کمی کارآمدتر است، در 19/24/21 mpg. تاکوما چهار سیلندر به سختی کارآمدتر است.

با این حال، در حالی که تاکوما به دور از کارآمدی است، از رقبای مشابه مجهزتر نیست. برای بهره‌وری بیشتر از یک وانت، خریداران باید انواع مختلفی از پیشرانه‌ها مانند دیزل (موجود در شورولت کلرادو، GMC Canyon و جیپ گلادیاتور، و همچنین هر پیکاپ فول سایز به جز تاندرا) یا هیبریدی را در نظر بگیرند. موجود است اما هنوز توسط EPA در Tundra و همچنین F-150 و Maverick فورد رتبه بندی نشده است). من از نبود بردی که در یک مخزن پر در تاکوما در دسترسم بود، ناامید شدم، اما در این بخش دور از دسترس نیست.

تویوتا تاکوما 2021

در صورت تجهیز مناسب، ظرفیت بکسل برای تاکوما 2021 حداکثر به 6800 پوند می رسد (در یک مدل کابین توسعه یافته RWD با بسته آماده بکسل). TRD Off-Road با کابین خدمه که ما آزمایش کردیم نمی تواند بیش از 6400 پوند وزن داشته باشد. ظرفیت بار بسته به تجهیزات متفاوت است: خودروی آزمایشی ما می تواند تا 1155 پوند را تحمل کند، اما مدل های دیگر تا 1685 پوند وزن دارند.

نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *