آئودی Q5 Sportback 2021
معرفی خودرو

بررسی آئودی Q5 Sportback 2021 | تصاویر کابین خودرو

آئودی Q5 Sportback 2021 اسپورت بک 2021 برخی از کاربردهای معمولی Q5 را با ظاهری اسپورت تر عوض می کند – و عملی بودن کمتر از حد انتظار را در انجام این کار قربانی می کند.

Q5 Sportback 2021

روند کوپه مانند شاسی بلند برای ما کمی سخت است، زیرا استایل بدنه اغلب فضای داخلی کمتری نسبت به یک شاسی بلند سنتی (برای پول بیشتر) به جا می گذارد. Q5 Sportback از این فرمول منحرف نمی شود، اما معاوضه های نسبتا کمی آن جذابیت کلی آن را افزایش می دهد.

آئودی Q5

علاوه بر سبک بدنه جدید اسپورت بک، آئودی Q5 2021 همچنین دارای استایل بیرونی به روز شده، یک پیشرانه پایه هیبریدی ملایم و یک سیستم چندرسانه ای جدید است که کنترلر مبتنی بر دستگیره ای که آئودی سال ها از آن استفاده کرده است را به نفع رابط صفحه نمایش لمسی حذف می کند. در مقایسه کنار هم به تفاوت های Q5 2020 و 2021 نگاهی بیندازید.

آئودی 2021

آئودی Q5 و SQ5 اسپرت بک 2021: کمتر، بیشتر است؟

خودرو آزمایشی Q5 اسپورت بک 2021 ما طبق آزمایش قیمتی معادل 56540 دلار داشت که شامل 1095 دلار هزینه مقصد می‌شود. این پکیج به پکیج Premium Plus و همچنین پکیج های ناوبری و اسپرت آئودی مجهز بود که دومی دارای سیستم تعلیق اسپرت و چرخ های 21 اینچی با لاستیک های تابستانی بود. ماشینی که ما سوار شدیم یک استریو اختیاری Bang & Olufsen نیز داشت.

آئودی Q5 Sportback 2021

چگونه رانندگی می کند

موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربوشارژ استاندارد Q5 با 261 اسب بخار قدرت، موتوری با دور نرم و پاسخگو است که این SUV را به خوبی حرکت می دهد. یک سیستم هیبریدی ملایم جدید کارایی Q5 معمولی را برای سال 2021 افزایش داده است و به آن رتبه ترکیبی EPA را می دهد که 1 مایل بر کیلوگرم بالاتر از Q5 2020 است.

آئودی Q5 Sportback 2021

با این حال، موتور به دلیل واکنش بسیار تدریجی پدال گاز در حالت درایو گیربکس آسیب می بیند، که باعث می شود Q5 در هنگام استارت زدن احساس کندی کند. قرار دادن انتخابگر دنده در حالت اسپورت، واکنش پیشرانه را به شدت بهبود می بخشد، اگرچه گیربکس را در دنده های پایین تر نیز حفظ می کند. چهار سیلندر توربو با یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه کار می کند که وقتی پدال گاز را زمین می گذارید سریع از بین می رود.

آئودی Q5 Sportback 2021

مسافت پیموده شده تخمینی EPA برای Q5 2021 23/28/25 mpg شهر/بزرگراه/ترکیبی است که مشابه دیگر رقبای لوکس فشرده است. آئودی برای موتور چهار سیلندر توربو اسپورت بک گاز پریمیوم را توصیه می کند که برای این کلاس نیز معمول است.سیستم تعلیق اسپرت خودروی آزمایشی ما و لاستیک‌های کم‌حجم روی چرخ‌های 21 اینچی به یک سواری محکم و غیرقابل بخشش کمک کردند که گاهی اوقات در پیاده‌روی ناهموار شکننده می‌شد. با این حال Q5 Sportback در پیچ‌های سریع و فراگیر نسبتاً صاف می‌ماند و یک رزمناو مطمئن و آماده در پیاده‌روی صاف است. به غیر از صدای لاستیک، کابین در سرعت های بزرگراه بسیار آرام است.مانند سایر آئودی ها، Q5 Sportback دارای فرمان بسیار کمکی است که چرخاندن چرخ را آسان می کند، اما بازخورد زیادی را ارائه نمی دهد. با این حال، دقت فرمان خوب است و Q5 به راحتی به ورودی های فرمان پاسخ می دهد.

داخلی آئودی Q5 Sportback 2021

کیفیت و تناسب و روکش مواد کابین خوب است، با سطوح نرم و لطیف در قسمت بالای داشبورد و درها، اما طرح رنگی تمام مشکی داخل خودروی آزمایشی ما تاسف‌باری داشت که حتی پراکنده‌ای از لهجه‌های متالیک نمی‌توانست. غلبه کند. برخی از تزئینات براق‌تر کنسول میانی حتی گاهی در حین رانندگی نور خورشید را به چشمان من منعکس می‌کنند. کنسول نیز فضای ذخیره سازی زیادی ندارد.

آئودی Q5 Sportback 2021

صندلی‌های اسپرت جلو با قابلیت تنظیم برقی با تنظیم دستی طول کوسن استاندارد هستند. صندلی راننده راحت است و خیلی محدود نیست و فضای سر جلو خوب است. سطوح چرمی صندلی و گرمکن صندلی های جلو استاندارد هستند.

علیرغم خط سقف فست بک اسپورت بک، دید از روی شانه به لطف شیشه های جانبی بزرگ عقب، پنجره های سه گوشه عقب و پنجره عقب قابل ملاحظه ای مناسب است. تصاویر واضح از سیستم دوربین 360 درجه موجود نیز کمک می کند.سقف شیب دار اسپورت بک به میزان قابل توجهی فضای سر صندلی های عقب را که برای بزرگسالان قد بلندتر مناسب است، به خطر نمی اندازد. صندلی عقب راحت است و خم می شود و به جلو و عقب می لغزد. فضای پای خوبی در زیر صندلی های جلو نیز وجود دارد.طبق اندازه‌گیری‌های آئودی، فضای بار اسپورت‌بک بسیار کوچک‌تر از Q5 معمولی است: این برند می‌گوید که اسپورت بک دارای 24.7 فوت مکعب فضای بار با صندلی عقب بالا و 51.9 فوت مکعب با پایین‌تر است، در مقابل 25.9 و 54.1 فوت مکعب در Q5 معمولی خط سقف اسپورت بک ارتفاع فضای بار را کاهش می دهد و با خم شدن صندلی عقب، شیب جزئی در کف بار کشیده شده وجود دارد. دستگیره‌های جداکننده پشتی صندلی در قسمت بار، تا کردن صندلی عقب را هنگام ایستادن در پشت SUV آسان‌تر می‌کند.

نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *