هیوندای ولوستر Hyundai Veloster N 2021
معرفی خودرو

بررسی هیوندای ولوستر Hyundai Veloster N 2021 — تصاویر کابین

اضافه شدن گیربکس اتوماتیک دوکلاچه و ویژگی‌های عملکرد استاندارد جدید، به‌علاوه فضای داخلی ارتقا یافته و لوازم جانبی سریع، خودرو هیوندای ولوستر Hyundai Veloster N 2021 را برای همه جذاب کرده است.

هیوندای ولوستر Hyundai Veloster N 2021

سایر دریچه‌ها ممکن است داغ‌تر از Veloster N باشند، اما تعداد کمی از رقبای هیوندای ترکیبی از عملکرد، قیمت و گیربکس اتوماتیک موجود عالی هستند.

هیوندای ولوستر

من قصد دارم نتیجه گیری این بررسی را کمی خراب کنم: من یک هیوندای Veloster N مدل 2021 دارم که نسخه با عملکرد بالا از هاچ بک سه در هیوندای دیفرانسیل جلو Veloster است. (N برای هیوندای است همانطور که M برای BMW است – مناسب است، زیرا هیوندای رئیس سابق BMW M را برای رهبری تحقیق و توسعه استخدام کرد.) بنابراین، بله، فکر می کنم ارزش توجه شما را دارد.

هیوندای ولوستر Hyundai Veloster N 2021

علیرغم محبوبیت فزاینده شاسی بلندها (هیوندای حتی قصد دارد یک Kona N بسازد)، Veloster N با رقبای قدرتمندی از جمله هوندا سیویک Si و Type R، فولکس واگن گلف GTI و R، و سوبارو WRX و WRX STi روبرو است. قیمت‌های این کلاس از 20000 دلار میانه (Civic Si، Golf GTI، Subaru WRX) تا شمال 40000 دلار (Civic Type R، Golf R، WRX STi) متغیر است.

Veloster N در وسط بسته قرار دارد، با قیمت اولیه 33245 دلار، با احتساب مقصد. علاوه بر لوازم جانبی فروشنده، تنها گزینه موجود یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته دوکلاچه جدید برای سال 2021 به جای گیربکس استاندارد شش سرعته دستی است که قیمتی معادل 1500 دلار دارد. هیوندای به این دلیل آن را گیربکس دوکلاچه مرطوب می نامد، احتمالاً به این دلیل که DCT های مبتنی بر کلاچ خشک شهرت زیادی ندارند.

هیوندای ولوستر Hyundai Veloster N 2021

هیوندای ولوستر Hyundai Veloster N 2021 : استاندارد عملکرد، اختیاری خودکار

علاوه بر افزودن گیربکس اتوماتیک موجود، هیوندای استاندارد بسته عملکرد اختیاری قبلی را برای سال 2021 ایجاد کرد که قدرت استاندارد Veloster N را 275 اسب بخار کرد، از 250 استاندارد سال 2020. گشتاور در اکثر مواقع 260 پوند فوت است. (ما به آن خواهیم رسید.) دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی، اگزوز قابل تنظیم و تایرهای عملکرد تابستانی نیز بخشی از بسته استاندارد جدید هستند.یکی دیگر از به‌روزرسانی‌های مهم برای سال 2021، مجموعه صندلی‌های اسپرت دستی N در جلو است. هیوندای می‌گوید صندلی‌های جدید 4 پوند وزن را کاهش می‌دهند و پشتی صندلی‌ها دارای لوگوی نورانی N هستند. صندلی‌ها واقعاً در فضای داخلی طبقه‌بندی می‌شوند، و لوگوی نورپردازی به طور همزمان فوق‌العاده زیبا و فوق‌العاده لذت بخش است.

Veloster N من یک دستی شش سرعته است و من آن را دوست دارم. پس از رانندگی با نسخه جدید DCT، من حتی بیشتر عاشق Veloster N هستم.

دسترسی مهم است

نکته ای که در مورد رقبای ذکر شده در بالا باید به آن توجه کرد این است که آنها به شدت به سمت گیربکس های دستی گرایش دارند. این یک شکایت نیست. ما یک تعطیلات کامل برای جشن گرفتن تعویض چوب ایجاد کردیم. اما احساس می کند، خوب… محدود کننده است. هوندا حتی در سیویک Si یا تایپ R خودکار نیز ارائه نمی‌کند. سوبارو WRX STi نیز فقط دستی است – و WRX باید چنین باشد، با توجه به عملکرد بد گیربکس متغیر سوبارو. حداقل فولکس واگن یک گیربکس اتوماتیک دوکلاچه عالی برای گلف GTI و گلف R دارد.

هیوندای ولوستر Hyundai Veloster N 2021

اگر نمی‌توانید یا نمی‌خواهید یک ماشین دستی رانندگی کنید (هیچ وقت برای یادگیری دیر نیست!) اما می‌خواهید یک هاچ بک با عملکرد نسبتاً مقرون به صرفه داشته باشید، احتمالاً قبل از امسال به دنبال یک فولکس واگن یا شاید هم یک مینی بودید. . حالا شما انتخاب دیگری دارید.

عملکرد مهم است

گیربکس دوکلاچه Veloster N است عالی. اگر به دنبال این هستید که در اسرع وقت با Veloster N بروید، این همان چیزی است که من توصیه می کنم. شیفت های بالا و پایین را میخکوب می کند و به نظر نمی رسید که هرگز پا را اشتباه بگذارد. هیوندای به جای ساخت خودکاری که وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهد، یک ویژگی اضافی به آن داده است: N Grin Shift. ویژگی مزخرف اما به درستی نام گذاری شده – که توسط دکمه ای که در جایی که ویژگی تطبیق دور موتور دستی قرار می گیرد فعال می شود – 20 ثانیه افزایش بیش از حد توربوشارژر را درگیر می کند که گشتاور خروجی موتور را از 260 به 278 پوند فوت افزایش می دهد در حالی که به طور موقت اسپورت ترین برنامه تعویض گیربکس را فعال می کند.

در خودرویی با این اندازه (وزن DCT Veloster N فقط 3247 پوند، 141 بیشتر از مدل دستی)، این گشتاور اضافی قابل توجه است. در یک چشم به هم زدن، عملکرد Veloster N از «هی، این واقعاً سریع است» به «هی، من می‌روم» می‌گیرد. چقدر سریع؟بین استفاده ها یک دوره خنک شدن اجباری وجود دارد – که با توجه به اینکه این ویژگی چقدر مست کننده است، می تواند خسته کننده باشد – اما منفجر نشدن موتور شما نیز چیز خوبی است. هیوندای همچنین برای رانندگی تهاجمی تر، ترفندهای برنامه نویسی را به خودکار اضافه کرده است. می‌تواند تشخیص دهد که چه زمانی روی پدال گاز می‌گذارید یا چه زمانی (امیدوارم) در حال رانندگی در مسیر هستید و برنامه‌ریزی شیفت را بر این اساس تنظیم می‌کند.

حتی بدون N Grin Shift، شتاب خط مستقیم چشمگیر است. هیوندای تخمین می زند که Veloster N اتوماتیک از 0 تا 60 مایل در ساعت در 5.6 ثانیه می رسد (دسته دستی کمی کندتر است)، اما این تخمین محافظه کارانه به نظر می رسد. سایر خروجی‌ها دستی را در 5.2 ثانیه از 0-60 و DCT را در 4.8 ثانیه اندازه‌گیری کرده‌اند. مهم نیست که چقدر سریع به سرعت بالا می‌روید، Veloster N به لطف سیستم اگزوز قابل تنظیم استاندارد جدیدش فوق‌العاده به نظر می‌رسد.

رتبه‌بندی‌های مصرف سوخت برآورد شده توسط EPA Veloster N برای خودروهای اتوماتیک کمی بدتر از دستی است: 20/27/22 مایل بر گالن شهر/بزرگراه/ترکیبی در مقابل 22/28/25 مایل بر گالن چوب. با توجه به دو دنده اضافی خودرو، عجیب به نظر می رسد، اما این گیربکس حداقل یک مزیت اضافی دارد: در سرعت های بزرگراه، دنده 8 اتوماتیک در حدود 2000 تا 2200 دور در دقیقه حرکت می کند. در دنده دستی که تنها شش دنده به جلو دارد، همین سرعت ها منجر به دورهای بسیار پر سر و صدای 2700 تا 3000 دور در دقیقه می شود. در یک سفر طولانی تر، کاهش صدای خروجی خودکار بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

رتبه‌بندی مصرف سوخت Veloster N در کلاس پایین‌تر است، فقط بنزین درجه یک می‌نوشد و خیلی رانندگی با در نظر گرفتن کارایی دشوار است. صرفه جویی در مصرف سوخت به احتمال زیاد دغدغه اصلی خریداران Veloster N نیست، اما بدانید که این دریچه نمی تواند در هزینه شما در پمپ صرفه جویی کند.

با وجود تمام ستایش هایی که از اتوماتیک کرده ام، من هنوز از انتخاب دستی Veloster N راضی هستم. آیا این بهترین گیربکس دستی در کلاس است؟ جواب منفی؛ احتمالاً این جایزه به Civic Type R تعلق می گیرد، اما Veloster N’s ​​بسیار خوب است. پدال کلاچ سبک تر از آنچه من ترجیح می دهم است، و پرتاب های شیفتر می تواند سریع تر باشد، اما پس از چند ماه مالکیت، من از آن بسیار راضی هستم. و به همان اندازه که اتومات خوب است، ارتباطی که هنگام رانندگی با ماشین احساس می‌کنید سخت است.

بقیه تجربه رانندگی

سواری و هندلینگ در هر دو نسخه Veloster N یکسان است: هندلینگ بی عیب و نقص است، سواری وحشتناک است.

بیایید با کیفیت سواری یا بهتر بگوییم فقدان آن شروع کنیم. از آنجایی که من یک Veloster N خریدم، بدیهی است که این را یک معامله شکن نمی دانم، اما سواری آن است خشن – کلیه های خود را به شدت تکان دهید. از روی یک چاله خشن از صندلی خود بپرید. اگرچه کمک فنرهای آن تطبیقی ​​هستند و توسط کامپیوتر کنترل می‌شوند، اما تنظیم سیستم تعلیق که به Veloster N کمک می‌کند احساس کند روی ریل‌ها می‌پیچد، همچنین منجر به ضربه‌ها و ضربه‌های محکم می‌شود و لاستیک‌های کم‌حجمی که دور چرخ‌های 19 اینچی پیچیده شده‌اند، هیچ گونه بالشتکی ندارند. صرفه جویی کردن من یک فروم Veloster N را در مورد چرخ های پس از فروش خواندم، و به نظر می رسید که همه در حال کاهش سایز به چرخ های 18 اینچی هستند. متوجه شدم اگر یا زمانی که به مجموعه جدیدی از لاستیک های تابستانی نیاز داشته باشم، احتمالاً همین کار را انجام خواهم داد.

پاداش آن کیفیت سواری خشن، یکی از بهترین هندلینگ هایی است که در یک خودروی زیر 35000 دلار تجربه کرده ام. گوشه صاف است. من هرگز احساس نمی‌کنم که در پیچ‌ها دست از کار افتادم، و دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی از کم‌فرمان کردن جلوگیری می‌کند. یکی از چیزهایی که LSD همیشه نمی تواند کاملاً حاوی آن باشد، توانایی Veloster N برای چرخاندن چرخ های جلوی خود هنگام شتاب گیری از یک توقف است. پدال را خیلی محکم بزنید تا لاستیک ها را روشن کنید، اسکوبی دوو برای لحظه ای در جای خود قرار دهید، سپس بلند شوید.

نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *