فورد F-150 رپتور 2021
معرفی خودرو

بررسی فورد F-150 رپتور 2021 : قیمت بهتر، اما با مشکل بزرگ

فورد پیشرانه رپتور را به طور عمده ارتقا نداد، اما فقط فضای داخلی را ارتقا نداد و آن را یک روز نامید. رپتور 2021 دارای یک سیستم تعلیق جدید پنج پیوندی عقب با بازوهای عقبی “فوق العاده بلند”، میله پانهارد و فنرهای 24 اینچی است که به رپتورها با لاستیک های 35 اینچی استاندارد 15 اینچ مسیر تعلیق عقب را می دهد.

فورد F-150 رپتور 2021

فورد همچنین کمک فنرهای کاملاً جدید فاکس Live Valve را رپتور 2021 ارائه کرد. شوک‌های با قطر 3.1 اینچ بزرگ‌ترین شوک‌های موجود در رپتور هستند و فورد می‌گوید که قوی‌تر هستند و بهتر می‌توانند در برابر افزایش گرما مقاومت کنند. میرایی فعال می تواند تا 500 بار در ثانیه تنظیم شود و بیش از 1000 پوند نیروی میرایی در هر گوشه ایجاد کند.

فورد F-150 رپتور 2021

یک بسته اختیاری 7500 دلاری با لاستیک‌های 37 اینچی – که کامیون آزمایشی ما با آن بود نه مجهز — مقداری مسیر تعلیق را با فاصله اضافی از سطح زمین عوض می کند: 13.1 اینچ، در مقابل فاصله 12 اینچی از سطح زمین که در کامیون های مجهز به لاستیک های استاندارد دریافت می کنید. این پکیج که شامل صندلی‌های سطلی Recaro و سایر موارد است، زوایای رویکرد، خروج و شکست Raptor را از 31.0، 23.9 و 22.7 درجه به ترتیب به 33.1، 24.9 و 24.4 درجه با 37 اینچی ارتقا می‌دهد.

فورد می‌گوید منظور از ارتقاء سیستم تعلیق این است که رپتور در زمین‌های ناهموار با سرعت‌های بالا، توانایی و راحتی بیشتری دارد. متأسفانه، ما هنوز نتوانسته‌ایم آن را با این رپتور آزمایش کنیم، اما من کاملاً مطمئن هستم که می‌تواند تقریباً هر چیزی را که شما می‌توانید به آن پرتاب کنید، تحمل کند.

فورد F-150 رپتور

ما انجام داد آفرود با سرعت کم انجام دهید، و مانند مدل های قبلی خود، رپتور آن را با سرسختی اداره کرد – و کمی آزاردهنده شبیه ریکی بابی “I wantna go fast” بود. احساس می کرد که از ما التماس می کند که آن را زمین بگذاریم. با وجود این نیاز، کنترل دریچه گاز در سرعت های پایین آسان است. اگر ترجیح می دهید، رپتور دارای Trail Control استاندارد، اساساً “کروز کنترل” خارج از جاده، و Trail One-Pedal Driving است که به شما امکان می دهد از پدال گاز به تنهایی برای کنترل سرعت خود استفاده کنید: پدال را بردارید و ترمزها اعمال می شوند. من هنوز ترجیح می دهم در این سناریوها کار خودم را انجام دهم، اما داشتن آنها ویژگی های خوبی هستند.

فورد F150

بزرگترین مانعی که رپتور در روی یا خارج از سنگفرش با آن روبرو می شود، عرض عظیم آن است. آن چراغ های نشانگر امضا برای نمایش نیستند. آنها آنجا هستند زیرا Raptor تقریباً 87 اینچ عرض دارد، بدون احتساب آینه های جانبی آن. هم مسیرها و هم خیابان ها می توانند بسیار بسیار تنگ به نظر برسند.

در خیابان، رپتور بسیار سریع است. موتور 3.5 لیتری V-6 توربوشارژ دوقلو آن 450 اسب بخار قدرت (بیشترین F-150 فعلی) و 510 پوند فوت گشتاور تولید می کند (فقط 570 پوند فوت PowerBoost Hybrid). فورد موتور را برای سال 2021 بهینه کرد، نسبت تراکم را افزایش داد و فن های خنک کننده با قدرت بیشتری به آن داد، اما عمدتاً همان موتور 3.5 لیتری سال گذشته است. من مطمئن نیستم که رپتور F-150 هیبریدی ما را در یک مسابقه درگ شکست دهد، اما قطعاً بسیار نزدیک خواهد بود. ما زمان شتاب 0 تا 60 مایل در ساعت F-150 خود را بر روی سطح درگ نوار آماده شده در 5.74 ثانیه، با زمان یک چهارم مایل 13.9 ثانیه در 99.3 مایل در ساعت اندازه گیری کردیم.

فورد رپتور 2021

آن زمان ها و ارقام قدرت قابل توجه است – تا زمانی که به یاد بیاورید که موتور 6.2 لیتری V-8 سوپرشارژر رم 1500 TRX 702 اسب بخار قدرت و 650 پوند فوت گشتاور تولید می کند. در آن نوار درگ جایی که ما اعداد F-150 را ثبت کردیم، در همان روز یک TRX به سرعت 60 مایل در ساعت تنها در 4.1 ثانیه در راه رسیدن به یک چهارم مایل 12.55 ثانیه ای با سرعت 107 مایل در ساعت رسید. اگر TRX رانندگی کرده اید، نمی توانید رپتور استاندارد را کمی عابر پیاده پیدا کنید.

یکی از زمینه‌هایی که رپتور TRX را شکست می‌دهد، مصرف سوخت است – بدیهی است که نگرانی اصلی برای دارندگان هر یک از پیکاپ‌ها (# طعنه) است. رپتور دارای امتیاز EPA با سرعت 15/18/16 mpg در شهر/بزرگراه/ترکیبی یا 15/16/15 با تایرهای 37 اینچی است. هر دو بسیار بهتر از TRX دارای امتیاز EPA 10/14/12 mpg هستند. فورد بنزین ممتاز را برای رپتور توصیه می‌کند، اما می‌توانید از گاز معمولی استفاده کنید، هرچند که با جریمه عملکرد همراه است.

رپتور 2021

احساس فرمان کمی شل است، بیشتر به سمت خارج از جاده متمایل می شود، اما در مقایسه با F-150 معمولی اسفنجی نیست و تنظیمات فرمان اسپرت آن کمی شرایط را سفت می کند. صرف نظر از حالت رانندگی، سیستم تعلیق کاملاً چاله های شیکاگو را می بلعد و باعث کار سریع دست اندازهاهای با سرعت بالاتر و نواقص جاده می شود. در تنظیمات سیستم تعلیق معمولی، مقدار قابل انتظاری از انحراف پهلو به پهلو کامیون y وجود دارد – به لطف سیستم تعلیق خارج از جاده بلندتر و طولانی تر، شاید حتی کمی بیشتر از حد انتظار باشد. در حالت آفرود/باجا، کمی لاغرتر است، اما این باعث می‌شود کامیون بازیگوش‌تر و سواری راحت‌تر شود. سیستم تعلیق را در حالت اسپورت قرار دهید و سواری و هندلینگ رپتور تا جایی که می‌تواند به یک خودروی اسپورت نزدیک شود.

اگزوز فعال جدید رپتور صدای بسیار رضایت‌بخش‌تری نسبت به نسل دوم رپتور تولید می‌کند، اما هنوز هم چندان چشمگیر نیست و هیچ شباهتی به سر و صدای TRX ندارد. سوپاپ‌های فعال اگزوز دو اگزوز جدید با قطر 3 اینچ و طول مساوی برای اولین بار برای رپتور هستند و چهار حالت – آرام، عادی، اسپرت و باجا – باعث افزایش غرغر می‌شوند.
ظرفیت یدک کش و محموله رپتور برای سال 2021 200 پوند افزایش یافت، به ترتیب به 8200 و 1400 پوند رسید، اما از این نظر با توانمندترین F-150 فاصله زیادی دارد: محموله آن کمترین بار در خط تولید است و ظرفیت یدک کشی آن نیز همچنین در انتهای پایین چیزها. همچنین به خاطر داشته باشید که رقم محموله بسته به تجهیزات متفاوت خواهد بود (شما می توانید ظرفیت بار ویژه Raptor خود را بر روی برچسبی روی درب درب راننده بیابید). و این رقم شامل سرنشینان خودرو می شود. با وزن تنها 1400 پوند، چهار بزرگسال بزرگ و چمدان‌هایشان به‌طور قابل‌توجهی از بار رپتور فراتر می‌رود. همه آن وسایل آفرود هزینه دارد.

یکی از ویژگی های بسیار خوب F-150 که به Raptor راه یافته است، ژنراتور موجود ProPower Onboard است. از آنجایی که رپتور هیبریدی نیست، فقط یک نسخه 2.0 کیلوواتی به جای ژنراتور 7.2 کیلوواتی موجود هیبریدی است، اما اگر به قدرت بیشتری نیاز دارید هر جا که رپتور شما را می برد، یک ویژگی خوب است.

آیا رپتور می‌تواند کارهای وانت بار انجام دهد؟ مطمئناً، اگرچه قطعاً چیزهای وانت محدود است. اما آیا هدفش این است؟ نه واقعا. این امر در مورد TRX نیز صدق می کند. هیچ یک از کامیون‌ها قرار نیست کاری بیشتر از سرعت بسیار زیاد در زمین‌های ناهموار انجام دهند.

ایمنی

فورد F-150 2021 یک موسسه بیمه برای انتخاب ایمنی برتر بزرگراه برای سال 2021 است و برای رپتورهایی که پس از ژوئن 2021 ساخته شده اند، چراغ های جلو استاندارد امتیاز خوبی کسب می کنند. (F-150 و Raptors ساخته شده قبل از ژوئن 2021 واجد شرایط این رتبه بندی نیستند، و همچنین برخی از سطوح تریم F-150 که پس از ژوئن 2021 ساخته شده اند، نیستند.) همچنین رتبه بندی ایمنی کلی پنج ستاره را از اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه کسب کرده است. در بررسی صندلی اتومبیل ما، F-150 2021 در هر آزمایش به جز یک مورد، نمره A را کسب کرد، جایی که نمره B قابل احترامی را کسب کرد.

قیمت فورد F-150 رپتور 2021

با قیمت اولیه نزدیک به 66000 دلار، رپتور 2021 به طور قابل توجهی گرانتر از نسل قبلی است، اگرچه آن کامیون در پیکربندی کابین توسعه یافته ارزانتر موجود بود، در حالی که مدل 2021 منحصراً یک کابین خدمه است. حتی بدون بسته 7500 دلاری که تایرهای 37 اینچی را اضافه می کند، رپتوری که ما سوار آن شدیم قیمتی بیش از 78000 دلار داشت. در آن محدوده قیمت، برخی از همپوشانی‌ها با TRX شروع می‌شود، اگرچه Ram می‌تواند به راحتی به قیمت‌های شش رقمی نزدیک شود و حتی آن را تحت الشعاع قرار دهد.

در بخش بسیار باریکی که حق بالیدن همه چیز است، فورد موقعیت را به Ram واگذار کرده است. این به این معنی نیست که این رپتور اصلا بد است. من عاشق رانندگی با آن بودم. رپتور بسیار سرگرم‌کننده است، و سریع‌تر از هر وانتی که تا به حال باید انجام شود، احساس می‌کند و عملکرد بهتری دارد. اما تا زمانی که Raptor R آینده چالش جدی تری برای TRX ایجاد کند، رم پادشاه کامیون ها باقی خواهد ماند.

نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *