هوندا پاسپورت
اخبار خودرو

هوندا پاسپورت 2024: تصاویر، مشخصات و قیمت هوندا پاسپورت

به گزارش دیلی تک، برای یک کراس‌اوور دو ردیفه میدسایز، هوندا پاسپورت فضای داخلی بزرگ و کارآمدی فراهم می‌کند. تنها فولکس واگن اطلس نزدیک به فضای مسافران و بار آن است. ردیف دوم فضای سر و پا زیادی ارائه می‌دهد. همچنین به میزان قابل توجهی جلو و عقب می‌رود تا کودکان را به والدین نزدیک‌تر کند یا فضای بار را آزاد کند.

هوندا پاسپورت 2024

هوندا پاسپورت 2024 تنها یک گزینه موتور و گیربکس دارد، موتور V6 با 280 اسب بخار قدرت و 3.5 لیتر حجم که با گیربکس 9 سرعته اتوماتیک جفت شده است. این‌ها با دیفرانسیل تمام چرخ استاندارد ترکیب شده‌اند.

موتور و فنی هوندا پاسپورت 2024

  • موتور: 24 سوپاپ V-6، بلوک و سر آلومینیومی، تزریق مستقیم سوخت
  • قدرت: 280 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
  • گشتاور: 262 پوند فوت در 4700 دور در دقیقه
  • شتاب: 5.9 ثانیه
  • انتقال: 9 سرعته اتوماتیک
  • فاصله بین دو محور: 110.9 اینچ
  • طول: 189.1 اینچ
  • عرض: 78.6 اینچ
  • ارتفاع: 72.2 اینچ
  • وزن پایین: 4235 پوند

 

متاسفانه، موتور جدید V-6 دو محوره‌ی هوندا از مدل پایلوت به پاسپورت نرسیده است. پاسپورت همچنان از موتور 3.5 لیتری VTEC تک‌محوره با 280 اسب بخار قدرت و 262 پوند فوت گشتاور استفاده می‌کند که از طریق یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک به چهار چرخ منتقل می‌شود. در نیمه پایین تاکومتر قدرت چندانی ندارد، اما اگر دور موتور را بالا ببرید، صدای جذاب پروفایل کام VTEC را خواهید شنید.

تغییرات جدید

مدل TrailSport پاسپورت 2022 در تست ما برای رسیدن به 100 کیلومتر بر ساعت به 6 ثانیه زمان نیاز داشت و مدل 2024 در این مورد فقط یک دهم ثانیه بهتر بود. با وجود لاستیک‌های جدید، عملکرد ترمزگیری تقریباً بدون تغییر باقی ماند. مدل 2022 با سرعت 70 مایل بر ساعت در 184 فوت متوقف شد و مدل 2024 در 181 فوت متوقف شد. این امر تعجب‌آور نیست، زیرا به‌روزرسانی‌های TrailSport وزن اندکی اضافه کرده‌اند.

تغییرات جدید

پاسپورت 2024 از درس‌هایی که مهندسان honda از بازطراحی پایلوت 2023 آموختند، بهره‌مند شده است. TrailSport دارای سیستم تعلیق جدید و مجموعه‌ای از تایرهای واقعی آفرود از General است که به آن اعتبار بیشتری در آفرود نسبت به نسخه سال گذشته می‌بخشد. هوندا همچنین از این فرصت استفاده کرد تا کنسول مرکزی پاسپورت را بازطراحی کند. هوندا اعلام کرده که پاسپورت 2024 را با به‌روزرسانی‌هایی عرضه می‌کند که شامل ارتقاءهای مرتبط با آفرود در نسخه TrailSport است. مدل جدید Black Edition جایگزین مدل Elite شده و به عنوان تریم برتر این مدل معرفی می‌شود.

مدل‌های بازبینی شده از پاییز امسال به بازار خودرو عرضه خواهند شد. نسخه TrailSport پاسپورت 2024 دارای سیستم تعلیق بهبود یافته‌ای است که شامل تغییراتی در نرخ فنرها، تنظیمات جدید برای دریچه‌های دمپر و ارتقاء میله‌های تثبیت‌کننده است که منجر به افزایش قابلیت حرکتی می‌شود. تایرهای General Grabber A/Tx آفرود جایگزین تایرهای فعلی Firestone شده‌اند. هوندا ادعا می‌کند که این تایرها بهبود چسبندگی بیشتری در آفرود ارائه می‌دهند و همچنان در جاده‌ها ساکت هستند.

داخلی و کابین

داخلی هوندا پاسپورت
فضای داخلی هوندا پاسپورت در گذشته کاملاً شبیه به پایلوت بود، اما اکنون که شاسی‌بلند بزرگ‌تر هوندا بازطراحی شده است، تفاوت‌های بیشتری بین این دو مدل وجود دارد. فضای داخلی پاسپورت کمی قدیمی و نه به اندازه شورولت بلیزر یا هیوندای سانتافه جذاب است، اما کیفیت مواد بسیار بالاست و همه چیز به خوبی کنار هم قرار گرفته است. با وجود تفاوت‌های ظاهری، پاسپورت هنوز بسیاری از ویژگی‌های ذخیره‌سازی استثنایی پایلوت را به ارث برده است.

هرچند تغییرات اخیر از ظرفیت کلی پاسپورت کاسته است. فناوری داخلی کمتر چشمگیر است. استانداردهای زیادی دارد، درست است، اما روش کنترل آن‌ها می‌تواند ناامیدکننده باشد. دکمه‌های منو کافی نیستند، دکمه تنظیم وجود ندارد و فرآیند جابجایی بین رابط‌های هوندا و اپل/اندروید بسیار آزاردهنده است.

قیمت هوندا پاسپورت 2024

قیمت هوندا پاسپورت 2024

قیمت هوندا پاسپورت TrailSport 2024 از 45,800 دلار شروع می‌شود و افزایش قیمت سالانه 900 دلاری منطقی به نظر می‌رسد با توجه به تمامی امکانات جدید. اما اگر همچنان می‌خواهید ظاهر آن را بهبود ببخشید، هوندا آماده کمک است. بسته‌های Honda Performance Development شامل چرخ‌های آلیاژی 18 اینچی مشکی، مهره‌های چرخ مشکی، تزئینات چراغ عقب و جلوپنجره متفاوت با قیمت 2250 دلار است. یا 2800 دلار اگر فلاپ‌های گلگیر نیز بخواهید. نمونه ما دارای محافظ تابه روغن نصب شده توسط فروشنده بود، اما همچنان امیدوار بودیم که یک بالابر تعلیق برای قابلیت بیشتر ارائه شود.

دیگر امکانات

نسخه Black Edition پاسپورت در رنگ‌های مشکی کریستالی، خاکستری صوتی، سفید پلاتینی و قرمز درخشان موجود است. این تریم دارای تزئینات مشکی بر روی جلوپنجره، چراغ‌ها، جزئیات جانبی، دستگیره‌های در، پنجره‌ها و تزئینات چراغ‌های مه‌شکن است. داخل این نسخه دارای چرم سوراخ‌دار با جزئیات قرمز، صندلی‌های جلو با تهویه و صندلی‌های عقب گرم‌شونده است. دوخت قرمز متضاد روی فرمان، صندلی‌ها و پانل‌های درب دیده می‌شود. نورپردازی قرمز برای داشبورد، درها و کنسول وسط جذابیت بیشتری به این تریم می‌بخشد.

دیگر امکانات

تمام مدل‌های پاسپورت 2024 دارای کنسول مرکزی جدیدی هستند. این کنسول از نسخه فعلی پهن‌تر است و دارای یک استراحتگاه بازو یکپارچه است. اندازه بزرگتر آن به این معناست که جعبه ذخیره‌سازی داخلی می‌تواند یک تبلت کامل را جا بدهد. سینی ذخیره‌سازی جلوی دنده نیز می‌تواند دو گوشی هوشمند را کنار هم جا دهد.

تصاویر هوندا پاسپورت

نشان TrailSport هوندا ابتدا به‌صورت تزیینی عرضه شد، اما در تست ما از نسخه 2022 پاسپورت TrailSport، احساس کردیم که می‌تواند از قابلیت‌های واقعی آفرود بهره‌مند شود. هوندا برای 2024 با تغییرات سخت‌افزاری، از جمله سیستم تعلیق و تایرها، این کمبود را جبران کرد و نتایج نشان داد که توانسته این تغییرات را بدون تخریب وظیفه اصلی پاسپورت که حمل و نقل مطمئن خانواده‌ها است، انجام دهد.

فضا و راحتی بیشتر

از زمان معرفی، هوندا پاسپورت فضای بار زیاد و کابینی بسیار قابل زندگی ارائه کرده است، اما هوندا تصمیم گرفته تا توجه بیشتری به این بخش نشان دهد. کنسول مرکزی قدیمی جای خود را به یک کنسول بزرگ‌تر داده است. یک استراحتگاه بازویی بزرگ به سمت بالا باز می‌شود و فضای کافی برای کیف دستی یا یک کیسه خرید کوچک فراهم می‌کند. در حالی که شارژر بی‌سیم دستگاه‌های جلو دکمه‌های دنده تغییر جهت داده است، تا جای بیشتری برای یک سینی کوچک دیگر ایجاد کند. پورت USB-C جلو نیز شارژ سریع‌تری را فراهم می‌کند. نمایشگرها تغییر نکرده‌اند. دسته‌بندی دیجیتالی جزئی نشان‌دهنده و صفحه‌نمایش مرکزی 8 اینچی همچنان به سمت سانروف متمایل هستند.

معایب هوندا پاسپورت

  • کابین و سیستم اطلاعات سرگرمی بدون جذابیت
  • قیمت بالا
  • اسپرت نبودن نسبت به رقبا
  • پلتفرم قدیمی

معایب هوندا پاسپورت

نه، این فقط تخیل شما نیست. هوندا پاسپورت 2024 اساساً یک نسخه کوتاه‌تر از پایلوت نسل قبلی است. این به این معناست که پاسپورت نه تنها به اندازه پایلوت طولانی نیست و صندلی‌های زیادی ندارد، بلکه از مهندسی مجدد پایلوت جدید نیز بهره‌مند نمی‌شود. برای بسیاری، این می‌تواند نقطه ضعف باشد، اما این به معنای آن نیست که پاسپورت همچنان یک کراس‌اوور دو ردیفه مدرن و کارآمد نیست.

بله، این یک شاسی میان‌رده است؛ پهن‌تر از مدل دو ردیفه اصلی هوندا، CR-V، اما با کابینی کمتر شلوغ‌تر از پایلوت به دلیل حذف ردیف سوم. نتیجه یک خودرویی است که برای کسانی که نیازی به شش صندلی عقب برای حمل دو کودک ندارند، طراحی شده است.  در هر صورت، اگر حمل تجهیزات برای شما بیشتر از حمل افراد مهم باشد، هوندا پاسپورت ممکن است همان چیزی باشد که به دنبال آن هستید.

نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *