تویوتا کمری 2025
اخبار خودرو

تویوتا کمری 2025: بهترین سری کمری در راه است

تویوتا فرمول سدان متوسط خود را دهه‌ها پیش به کمال رسانده است، و هر نسل پیاپی بهبودی نسبی نسبت به نسل قبلی داشته است. اما این کمری نسل نهم جدید، انقلابی آرام را همراه دارد و تنها به صورت هیبریدی موجود است.

این موضوع برای یک ماشین که حتی در دوران امروزی غلبه شاسی بلند، تنها در ایالات متحده حدود 300 هزار دستگاه در سال به فروش می‌رسد، مهم است. در حال حاضر، هیبریدها حدود 20 درصد از فروش کمری را تشکیل می‌دهند، کمی کمتر از 60 هزار عدد است.

همچنین بخوانید: هوندا آکورد

تویوتا کمری

موتور و فنی تویوتا کمری 2025

مانند پرایوس جدید، تویوتا کمری 2025 نیز نسخه‌ای از سیستم هیبریدی نسل پنجم تویوتا را (THS 5) دریافت می‌کند، اما از موتور چهار سیلندر 2 لیتری به نسخه بازسازی شده‌ای از موتور 2.5 لیتری خودروی قدیمی می‌پردازد. این موتور با ضریب فشرده‌سازی بسیار بالای 14.0:1 کار می‌کند و توان خروجی آن به تنهایی 184 اسب بخار و 163 پوند فوت گشتاور است. با ترکیب آن با دو واحد موتور-ژنراتور THS، توان خروجی کلی سیستم به 225 اسب بخار افزایش می‌یابد.

اسپرت

کمری با سیستم داشتن چرخان برقی اضافی برای چرخ‌های عقب، که توان خروجی کلی را به 232 اسب بخار می‌رساند، مجهز به سیستم چرخ‌های همه‌جهت است. در غیر این صورت، کمری جدید اختلاف چشمگیری با پیشینه خود ندارد. از همان پلتفرم استفاده می‌کند، با بدنه جدید و داخلی بازسازی شده و سیستم سرگرمی جدیدترین تویوتا را دارد. تمامی کمک‌های رانندگی جدید تویوتا به صورت استاندارد می‌آیند.

  • موتور: 2.5 لیتری چهار سیلندر هیبریدی
  • قدرت: 225 اسب بخار
  • وزن: 1600 کیلوگرم
  • شتاب: 7.3 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 185 کیلومتر

کابین تویوتا کمری

داخلی و کابین

در داخل تویوتا کمری هیبریدی با فضای بزرگ آن، به اندازه کافی جا برای بزرگسالان برای راحتی در صندلی‌های جلو و عقب وجود دارد. طراحی داشبورد با یک قطعه تزئینی بزرگ برجسته است که از سمت سواری به نمایشگر سرگرمی می‌رسد. پارچه‌ای برای پوشش صندلی‌ها به صورت استاندارد است، همچنین کنترل اتوماتیک دو منطقه‌ای برای کنترل دما و سیستم تهویه عقبی نیز وجود دارد. مدل‌های XLE و XSE پوشش چرمی، صندلی‌های گرم، فرمان گرم، نورپردازی محیطی، شیشه‌های صوتی اکوستیک، آینه داخلی خودکار کاهش تاریکی، و سرپیچ‌های قابل تنظیم صندلی‌های عقبی را اضافه می‌کنند.

داشبورد ماشین

نمایشگر سرگرمی استاندارد یک واحد 8.0 اینچی است، اما مدل SE یک واحد بزرگتر 12.3 اینچی را به عنوان گزینه ارائه می‌دهد، و نمایشگر بزرگتر به صورت استاندارد در مدل‌های XLE و XSE موجود است. به هر حال، هر دو صفحه از آخرین رابط نرم‌افزاری تویوتا را اجرا می‌کنند، که ما آن را کاربرپسند و سریع یافته‌ایم. تمام مدل‌ها همچنین دارای یک نمایشگر شماره‌گذاری دیجیتالی هستند، اما تنها این دو تراش بالایی نسخه دیجیتال بزرگ 12.3 اینچی را دارند. Apple CarPlay و Android Auto در تمامی مدل‌ها استاندارد است و بی‌سیم بر روی همه‌ی تراش‌ها کار می‌کند. سیستم صوتی JBL با نه بلندگو گزینه ارتقاءی است که تنها در مدل‌های XLE و XSE موجود است.

شتاب مناسب

تویوتا کمری 2025 بسیار پرکشش است، به طوری که از هر نسخه مختلفی از آن لذت می‌برید. دی‌جونگ می‌گوید که یکی از ایده‌های تنظیمات قدرتمندی، ایجاد حسی مشابه خودروهای الکتریکی در شتاب دادن بود. این به معنای پاسخ فوری، اما صاف به ورودی پدال شتاب است. کمری به این ایده پاسخ می‌دهد، و جالب اینجاست که به واقعاً سریع احساس می‌شود. فکر می‌کردم که از ویژگی V-6 اختیاری کمری قدیمی عقب‌مانده باشم، اما سیستم قدرت هیبریدی از شهر تا سرعت‌های بزرگراهی به اندازه کافی توان فراهم می‌کند.

کمری 2025

راحتی و سواری خودرو

کیفیت رانندگی خوب باعث کاهش کیفیت رانندگی نمی‌شود، حتی با چرخ‌های 19 اینچی، اگرچه رانندگی در XLE لطیف‌تر است. دی‌جونگ به‌ویژه از تنظیمات پدال ترمز افتخار می‌کند که به شکلی بیشتر ترکیب میان ترمزگرفتن تجدیدمصرف و ترمز کلافی کرده است. پدال یک دندانه فوری دارد و مسافت کوتاهی دارد. دوباره، نمی‌توان انتظار داشت که خریداران کمری تفاوت‌هایی در تنظیم پدال ترمز را متوجه شوند، اما این نشان می‌دهد که تویوتا به سطحی رفته است که این خودرو را بهبود بخشد.

بنابراین، رانندگی آن بسیار لذتبخش است، و باید زندگی با آن بسیار خوب باشد. شما سیستم سرگرمی جدید تویوتا را دریافت می‌کنید، که اصولی است اما به خوبی کار می‌کند، و یک تخته سرعت دیجیتال. تخته سرعت بزرگتر ارتقاء یافته در مدل‌های XSE و XLE کمی پیچیده به نظر می‌رسد که برای تنظیمات، اما بعد از آن که آن را به دلخواه خود تنظیم کردید، نباید زیاد تغییر کنید. کیفیت مواد داخلی به اندازه لطافتی که در برخی از رقبای کمری دریافت می‌کنید، حس خوبی نمی‌دهد، اما با توجه به این که این یک تویوتاست، هنوز هم احساس می‌کنید که به مدتی طولانی خواهد بود. پس آیا مهم است؟

تویوتا کمری جدید

قیمت تویوتا کمری 2025

قیمت تویوتا کمری پایه از 29 هزار دلار شروع و تا 35 هزار دلار تریم XSE ادامه دارد. هر دو XSE و XLE لوکسی‌های زیادی را به شما می‌دهند، اما به نظر می‌رسد SE نقطه شیرین محدوده باشد. حتی با اضافه کردن تمامی بسته‌های اختیاری، زیر 35 هزار دلار است. صراحتاً، سخت است با آن اختلاف نظر کرد. تنها انزوای واقعی، کمک نگه‌داری خط تندرست تویوتا است.

دیگر اطلاعات مفید

طبیعتاً برخی از صدای موتور که با سیستم قدرت هیبریدی که از گیربکس سنتی استفاده نمی‌کند و موتور در محدوده چرخش ایده‌آل برای شتاب محکوم می‌شود، به ما شناخته شده است. اما در حالت کروز، به سختی قابل شنیدن است. ما هیچ آزمایش علمی از کارایی سوخت انجام ندادیم، اما تویوتا برای مدل پایه LE 51 مایل بر گالن ترکیبی و برای مدل همه چرخ محرک XSE 44 مایل بر گالن را اعلام کرده است. در یک سفر از کوهستان‌های نزدیک مرز و به شهر سن دیگو، ما به آسانی این تعداد را با یک XSE AWD برداشتیم، و بدون تلاش واقعی. ما در مورد استفاده‌ی بیش‌اندازه از کولر هوا، باز شدن با ترافیک و غیره صحبت می‌کنیم.

تویوتا تغییرات بزرگی را در شاسی مدل‌های اسپرت، SE و XSE انجام داده است. من از عبارات استفاده می‌کنم چرا که تویوتا کمری جدید یک سدان اسپرت نیست. دی‌جونگ این موضوع را بسیار واضح می‌کند. با این حال، در جاده‌های کوهستانی، رفتار خودرو بسیار خوب است و اعتماد به نفس الهام بخش است. آیا بسیاری از خریداران کمری به این نوع موارد علاقه‌مند هستند؟ مشکوک است، اما خوب است که ببینیم مهندسان تویوتا این موضوع را مهم می‌دانند.

نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *