در حالی که خودروهای رقیب اخیراً به سمت کنترل تیز تر معکوس شدهاند، دوج چلنجر مدل 2024 با بستهای طراحی شده است که بیشتر برای لذت بردن از اسباب بازیهای قدیمی پونی کار و سرعت در خطوط راست مناسب است. موتور V-6 به عنوان استاندارد در این چالنجرهای غیر-SRT استفاده میشود اما لذت واقعی با موتورهای Hemi V-8 طبیعیتنفس مختار به همراه میآید که با حجم و خروجیهای مختلف ارائه میشود از 375 اسب بخار، 5.7 لیتر تا 485 اسب بخار، 6.4 لیتر. اگر شما حتی نیاز به قدرت بیشتر دارید، داج با خوشحالی به شما چلنجر بزرگتر SRT Hellcat را ارائه خواهد داد، که ما به طور جداگانه در دیلی تک بررسی میکنیم.
چلنجر معمولی به اندازهی چلنجر هلکت وحشتناک نیست، اما برای برخی، صدای V-8 آن و سواری نسبتاً راحت آن کافی خواهد بود تا احساسات ویژهای را برای خودروهای پونی کار داج که از نام چلنجر به اشتراک گذاشتهاند، برانگیزد. رانندگان علاقهمند میتوانند نسخههای مدرنی از شورولت کامارو و فورد موستانگ را برای جادهها و مسابقات پیچدار، قابل توجهتر بیابند.
همچنین بخوانید: بررسی خودرو سیتروئن C5
موتور و فنی دوج چلنجر 2024
موتور پایه دوج چلنجر با توان 305 اسب بخار نمیتواند تمایلجویان هیجانانگیز را راضی کند. این موتور متواضع تنها با جعبه دنده اتوماتیک هشت سرعته ارتباط دارد، اما در چلنجر سنگین، از تسریع و هیجان رقبا عقب میافتد. موتورهای Hemi V-8 داج یک داستان دیگر هستند. موتور 5.7 لیتری با توان 375 اسب بخار که ما آن را تست کرده بودیم، کافی بود تا درخواستهای قدرتی را ارضا کند و نغمه گوشخراش آن، لذتبخش بود. کسانی که میخواهند حداکثر ظرفیت چلنجر را به دست آورند، به دنبال موتور 6.4 لیتری V-8 خواهند بود که 485 اسب بخار و 475 پوند-فوت گشتاور تولید میکند. همچنین ما مدل T/A 392 با اتوماتیک را رانندگی کردیم و از صدای شروع کننده مانند یک توپخانه و جیغ بریتون آن هنگام تحریک شده، لذت بردیم.
هر چند ما طرفدار جعبه دنده دستی هستیم، اما اتوماتیک به طور بسیار پرجواب به ورودیهای گازی پاسخ میدهد، با شیفتهای سریع پرقدرت به سمت پایین. Dodge Challenger در گوشهها مثل یک گاو دیوانهای که قرمز میبیند، سریع حرکت میکند، با شور و شوق دم میزند و تهدیدکننده شلوغ میگردد. داج پر قدرت در واقعیت ماهیتی اسپرت است: برای خیابان و مسیرهای drag بهتر است تا برای دو خط و مسیرهای جاده. از زمان بازطراحی لاینآپ در سال 2015، مدلهایی که ما رانندگی کردهایم، سواری راحتی ارائه دادهاند که راحت است اما کمی ناخوشایند است. با این حال، نسبت به کنترل تیزتر و چسبندگی بیشتر کامارو و موستانگ، چالنجر در پیچهای تنگ از نظر سختی نرم و فرمان آن کمی بیحس است.
- موتور: سوپرشارژر 6.2 لیتری V-8
- نوع درایو: دیفرانسیل عقب
- قدرت: 807 اسب بخار / 707 پوند فوت
- گیربکس: هشت سرعته اتوماتیک
- حداکثر سرعت: 320 کیلومتر
- شتاب: 3.8 ثانیه
- ظرفیت صندلی: 5
- قیمت پایه: 34000 دلار
داخلی و کابین
چالنجر دارای یک داخلی کلاسیک خودروی اسپرت است، با یک طراحی ساده که الهام گرفته از پیشینیان دهه 1970 خودروی خود و امکانات راحت. نسبت به رقبای پونی کار خود، داج داخلی آن به طور قابل توجهی بزرگتر است و بزرگسالان میتوانند به واقعاً از صندلیهای عقب استفاده کنند. متأسفانه، مواد لاستیکی آن به جای پلاستیک با کیفیت، شبیه وینیلهای قدیمی هستند و دید پسزمینه آن بسیار ضعیف است. صندلیهای جلوی چالنجر برای کرایه کردن راحت هستند، اما حتی صندلیهای اختیاری که دارای پشتیبانی اضافی هستند، به خوبی از افرادشان آغوش نمیگیرند به همان شکلی که در کامارو یا موستانگ است.
خودروی پونی کار داج، هفت فوت مکعب اضافی فضای باری دارد در مقایسه با کامارو. این امکان را به چالنجر میدهد تا دو کیسه بیشتر از کامارو را بپذیرد. اگر صندلیهای عقب را بچرخانید، این مزیت به شش تا افزایش مییابد. چالنجر یک محفظه مرکزی بزرگ و یک نقطه مفید برای گوشی هوشمند دارد. با این حال، هیچ یک از ماشینهایی که در این کلاس تست شده بود، به طور ویژه مناسب برای ذخیره کردن اقلام کوچک نبود.
تریم مناسب برای خرید
امسال پایان یک دوره برای کوپه چلنجر به عنوان داجک با آمادهسازی داج برای مدل نسل بعدی، احتمالاً با یک قدرت الکتریکی، را نشان میدهد. دوج چلنجر نشانگر تختههای یادبودی ویژه زیر کاپوت را دارد تا آخرین مدل سال فعلی نسل را نشان دهد و داج رنگهای محبوب از گذشته خودرو را ارائه میدهد، از جمله Plum Crazy، B5 Blue و Sublime Green. همه مدلهای R/T یک نشان جدید را روی پرچم جلویی دریافت میکنند تا احترام به موتور Hemi V-8 که در زیر کاپوت بلند و تهویهدار خودرو قرار دارد، پرداخت شود.
ما مدل R/T Scat Pack را به دلیل موتور V-8 6.4 لیتری با 485 اسب بخار انتخاب میکنیم. باور کنید یا نه، ما برای جلوگیری از دیگر شیفت استیک احساس خمیری را از جعبه دنده استاندار، به جای آن هشت سرعته اتوماتیک را انتخاب میکنیم زیرا بسیار پرجوابتر از شیفت ستیک است. همچنین ما دمپرهای تطبیقی را برای کیفیت سواری قابل تنظیم و بسته Dynamics را برای چرخهای 20 اینچی گسترده، ترمزهای جلویی Brembo با شش پیستون و فرمان با پوشش چرم اضافه میکنیم. بسته Plus کیفیت داخلی را با نورپردازی محیطی، وارداتهای صنعتی-مخملی در صندلیها و مواد خیلی بهتر در داشبورد و دربها بهبود میبخشد. این بسته نیاز به گروه راحتی راننده نیز دارد که شامل نظارت بر نقاط کور، هشدار ترافیک عقب، آینههای برقی و چراغهای زنون با شدت بالا است.
قیمت دوج چلنجر 2024
قیمت دوج چلنجر پایه از 34 هزار دلار شروع و تا 58 هزار دلار تریم R/T Scat Pack Widebody ادامه دارد.
سال آخر تولید
بعد از 16 سال موفقیتآمیز بر روی پلتفرم فعلی خود، داج این خودروی دوج چلنجر را به مکانی به نام قبرستان بزرگ میفرستد که در آن با کامارو تا آخر روزها موتور خواهد زد. به عنوان بخشی از مدلهای آخرین فراخوان داج، کلیدهای یک نسخه ویژه با نام Black Ghost را به من دادند.
عالیه ممنونم ❤️
خوشحالیم که مفید بوده