سیتروئن C5 2023
اخبار خودرو

سیتروئن C5 2023 | بررسی تخصصی و تصاویر کابین

به گزارش دیلی تک، سیتروئن C5 2023 در زمینه عملکرد و راحتی نشان‌دهنده تعهدی قابل توجه است، اما سبک‌بندی آن ممکن است به سلیقه همه نپیوستد. من پیشنهاد می‌کنم مدل بنزینی با توان 180 اسب بخار در تریم شاین وسط را انتخاب کنم. این مدل بیشترین معنی را ارائه می‌دهد اگر شما یک راننده خودرو شرکتی هستید، زیرا مزایای مالیاتی بزرگی وجود دارد، اگرچه نرخ مالیاتی نسبتاً کمتر به دلیل مسافت الکتریکی نسبتاً کمتر نیست.

سیتروئن C5

همچنین این خودرو کمی گران‌تر از مدل‌های بنزینی است، بنابراین به عنوان خودروی خصوصی کمتر معقول به نظر می‌آید. ما به عنوان مدل بنزینی با توان 180 اسب بخار علاقه داریم. موتور به طور کل در سرعت‌های کمتر سرعت ترازو می‌آورد و تصفیه شده است، اما در سرعت‌های پایین‌تر انتقال ممکن است کمی دچار ترترک و ترترکی شود. سیستم خاموشی موتور که زمانی که در حالت آرامی ایستاده هستید، ممکن است بیش از حد فعال باشد و باعث توقف ناگهانی شما در هنگام نزدیک شدن به چراغ‌ها شود.

سیتروئن

آیا سیتروئن C5 2023 خودرو خوبی است؟

اگر نتوانید درباره نوع خودرویی که نیاز دارید تصمیم بگیرید، آنگاه سیتروئن C5 به نظر می‌آید که کمی از همه چیز ارائه می‌دهد. می‌توانید بگویید که این مانند سفارشی کردن برنج تای دیگر از رستوران چینی محلی شما است. در آن مقداری از اس یو وی گولیک، همچنین یک قسمت از خودروی کاربردی و هچ‌بک شیک وجود دارد – همه اینها ترکیبی ایجاد می‌کنند که شاید در نگاه اول به نظر آشفته نماید، اما وقتی سیر کنید، واقعاً خوشمزه است.

با توجه به این ترکیب عجیب، جایگزین‌هایی که ممکن است به آن فکر کنید، متنوع هستند. از نظر قیمتی، هر چیز از یک کوپرا فورمنتور تا یک فولکس واگن تیگوان یا یک ایستگاه اسکودا سوپرب ممکن است در فهرست خرید شما باشد؛ اما خودروی سیتروئن به طریقی عجیب حداقل به آن کمک می‌کند تا از میان آن مدل‌ها بیشتر متمایز شود. در داخل نیز به نظر می‌آید که شکل خاصی دارد. صندلی‌های پوشیده از چرم نرم و تزیینات اثر چوب و پلاستیک‌های نرم، به C5 X جو یک اتاق نشیمن‌خانه‌ای جذاب می‌دهند. در عین حال، سیستم سیستم رفاهی خوبی دارد و کار کردن با آن به اندازه کافی آسان است. اما این سیستم پاسخگویی برتری در جهان ندارد و شما احتمالاً به استفاده از Apple CarPlay یا Android Auto نیز برمی‌گردید.

تنظیم‌پذیری زیادی در جایگاه رانندگی وجود دارد، و ردیف دوم صندلی‌ها بزرگ است – حتی بزرگ‌ترین افراد نیز خواهند یافت که فضای خوبی برای تنظیم موقعیت خود دارند. تعدادی سینی درهای مفید و داخلی برای پنهان کردن اشیاء مختلف شما وجود دارد، و چمدان با حجم 545 لیتر به راحتی بزرگ برای حمل چند چمدان بزرگ و بسیاری دیگر از بارها است.

موتور و گیربکس

در زمینه موتورها، در حال حاضر سه گزینه مختلف دارید، اگرچه طرفداران دیزل‌های معروف سیتروئن ناامید خواهند شد و گزینه دستی نیز وجود ندارد. دو موتور بنزینی وجود دارد که به ترتیب دارای توان 130 اسب بخار و 180 اسب بخار هستند و توسط دنده اتوماتیک هشت سرعته به چرخ‌های جلو می‌رود. سپس مدل هیبرید اتصالی 225 اسب بخار وجود دارد که یک موتور بنزینی را با یک باتری بزرگتر و یک موتور الکتریکی ثانویه برای دامنه رسمی کاملاً الکتریکی 34 مایل ترکیب می‌کند – اگرچه در دنیای واقعی به نسبت کمتری دست پیدا خواهید کرد.

رانندگی با C5 بسیار راحت است و خاطرات دلپذیری از سیتروئن‌های بزرگ کلاسیک را باز می‌آورد. در شهر به راحتی از چاله‌ها و لغزش‌ها در جاده عبور می‌کنید و در جاده‌ای که به نظر می‌آید که بر روی ابر حرکت می‌کنید. قابلیت دید به عقب بسیار خوب نیست، اما صداهای باد یا صدای جاده زیادی وجود ندارد و کنترل سرعت تطبیقی (از سری مدل برتر) به کمک کمتر شدن خستگی در سفرهای بلند فاصله کمک می‌کند.

حتی در جاده‌های متعرج پرجلوه نیز خوشحالی می‌کند، که امری شگفت‌آور است به ازای تنظیمات نرم و جذابیتی که آیا این یک اس‌یوی یا ایستگاه است، وجود دارد. در انتها،سیتروئن C5 2023 دارای مزایای فراوانی است. از نظر راحتی بسیار مطلوب است، بسیار بزرگ و عملی است.

قیمت سیتروئن C5 چقدر است؟

سیتروئن C5 2023 یک محدوده قیمت توصیه‌شده  از 28 تا 40 هزار پوند دارد. محبوب‌ترین نسخه‌های ما از Citroen C5 X عبارتند از: هم قیمت لیست و هم پرداخت‌های ماهانه از C5 X به نظر می‌رسد که ارزش قابل توجهی دارد، مشابه رقبای کوچکتر و کم‌جذاب‌تر است. با وجود قیمت پایین‌تر، همچنان خودرو به خوبی تجهیز شده است. حتی مدل Sense Plus ورودی دارای چرخ‌های آلیاژی 19 اینچی، چراغ‌های LED، و یک صفحه نمایش لمسی 10.0 اینچی با ناوبری، Apple CarPlay و Android Auto به عنوان استاندارد است. همچنین سنسورهای جلو و عقب پارکینگ و دوربین عقب هم در این مدل گنجانده شده‌اند.

سیتروئن 2023

مدل میانی Shine دارای چرم مترقی در داخل و برخی از المان‌های چرمی شیک در اطراف بدنه است. شما همچنین یک فرمان گرمکن دارید، یک سیستم سرگرمی لمسی 12.0 اینچی بزرگتر، یک صفحه نمایش سر به بالا و یک پد شارژ بی‌سیم برای گوشی‌های هوشمند خود، مدل بالاترین رده Shine Plus صندلی‌های چرمی ویژه‌ای با یک طراحی چرمی منحصر به فرد دارد، و همچنین یک دوربین پارکینگ 360 درجه کامل. صندلی‌های جلو از نوع برقی هستند و همچنین گرم‌کننده‌ای دارند، در حالی که شما همچنین یک درب موتور برقی دارید که به شما کمک می‌کند بارگیری و تخلیه کردن یک کم آسان‌تر باشد.

عملکرد و راحتی در رانندگی

نرمی آواره‌های C5 X به معنای راحتی و کیفیت دورانی است. اما موتورهای بنزینی و هیبرید آن کاملاً کامل نیستند. خودروهای بزرگ هرگز در شهر مورد علاقه نیستند، اما C5 X به اندازه کافی راحتی می‌آورد. با تنظیم آواره‌های بسیار نرم خود، سیتروئن بزرگ در محیط‌های شهری برای راننده و مسافران به طور کلی خیلی راحت است.

سیتروئن C5 به خوبی با مسیرهای لکه‌لکه‌ای جاده سر و کار دارد، با یک پوزیشن بدنی فراتر از حد بزرگ. شوک‌ها و لغزش‌های ناگهانی دیگر می‌تواند از طریق اتاق کابین برود، با این حال، بنابراین این امکان را ندارد که معجزه مانند یک سیتروئن کلاسیک را که به نظر می‌آید بتواند بلندی‌های سرعتی را به نظر برساند، ناپدید کند. این بدون شک به مقدار خیلی بیشتری مقید شده است تا یک خودروی اسپرت با زمزمه سفت و سخت از یکی از برندهای آلمانی معتبر تقلید کند. فرمان سیتروئن نیز بسیار سبک است، که ممکن است ابتدا کمی عجیب به نظر آید. اما بعد از اینکه به آن عادت کنید، متوجه می‌شوید که تجربه رانندگی ماشین C5 X را در مکان‌های تنگ به راحتی کرد و رانندگی مطمئن‌تری می‌سازد. دید به عقب به دلیل ستون‌های عقب ضخیم خودرو بهترین نبود، اما سنسورهای پارکینگ جلو و عقب به علاوه یک دوربین عقب به کمک می‌آیند.

در جاده
در جاده‌ها سیتروئن C5 2023 واقعاً به خوبی به حرکت در می‌آید و سفر بسیار راحتی ارائه می‌دهد. در سرعت 70 مایل در ساعت، کمترین صدای باد یا جاده به کابین اجازه نمی‌دهد و صدای تایر نیز به خوبی مهار می‌شود، حتی در بخش‌های خشن‌تر جاده‌ها. موتورها ممکن است به نظر برسد که برای یک خودروی این اندازه خیلی کوچک هستند (1.2 و 1.6 لیتر)، اما به طور بسیار آرامی زمزمه می‌کنند. توربوها و در مورد PHEV، موتور الکتریکی نیز به افزایش قدرت در محیط‌های صعودی و جاده‌های اتصالی کمک می‌کنند، بنابراین حتی مدل با توان 131 اسب بخار کافی به نظر می‌آید.

قسمت جلو

C5 به طور استاندارد با صندلی‌های راحتی پیشرفته Citroen همراه است. اینها در واقعیت فقط صندلی‌های بزرگ و بزرگنمایی شده‌ای هستند که حساب کرسی معمولی خودرو را نمی‌دهند، و از لایه‌های مختلفی از فوم‌های مختلف برای ارائه پشتیبانی بهتر استفاده می‌کنند. در طول مسافتها، آنها بسیار راحت و پشتیبانی‌کننده هستند، و با وجود شکل و اندازه بزرگ و حجیم آنها به فضای کابین ارزشمند نمی‌دهند. شما همچنان فضای کافی برای بازی در جلو دارید.

تنظیم‌پذیری زیادی در موقعیت رانندگی هم وجود دارد، بنابراین آسان است که در پشت فرمان راحت شوید. مدل‌های ورودی Sense Plus و Shine دارای صندلی‌های جلو قابل تنظیم دستی هستند، در حالی که مدل برتر دارای صندلی‌های برقی و گرم نیز است. اختیاری می‌توانید عملکرد ماساژ و تهویه را اضافه کنید تا هنگام رانندگی بیشتری راحت‌تر شوید.

بعد از آن که راحت شدید، نیاز به کیسه‌های ذخیره‌سازی نیز نخواهید داشت. جعبه دستکش به اندازه خوبی بزرگ است، و در پایین کنسول میانی یک محفظه نسبتاً بزرگ وجود دارد. یک پد شارژ بی‌سیم نیز در زیر کنترل‌های تهویه هوا قرار دارد و به اندازه کافی بزرگ است که برخی از تلفن‌های هوشمند بزرگ‌تر که امروزه می‌توانید بخرید، را نگه دارد.

نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *