هیوندای Ioniq 6 2024
اخبار خودرو

هیوندای Ioniq 6 2024 | بررسی تخصصی و تصاویر کابین

در این مطلب از دیلی تک به معرفی و بررسی هیوندای Ioniq 6 2024 خواهیم پرداخت.

در حالی که هیوندای به گسترش امپراتوری خودروهای الکتریکی خود کار می‌کند، Ioniq 6 با یک فرم سنتی و انرژی تازه و خنده‌دار وارد می‌شود. این سدان کاملاً الکتریکی اصول مکانیکی کلیدی را با کراس‌اوور Hyundai Ioniq 5 به اشتراک می‌گذارد، که در سال 2023 به عنوان SUV سال MotorTrend انتخاب شد. با این حال، این یک نگاه طراحی نسبتاً غیرمعمول دارد که آن را از رقباش مانند Polestar 2، BMW i4 و Tesla Model 3 متمایز می‌کند. با ورود به بازار در سال 2023، Ioniq 6 بدون تغییرات به سال 2024 ادامه می‌دهد.

هیوندای Ioniq 6

مقایسه شارژ با رقیبان

حتی نسخه‌های با برد کمتر، به مراتب بیشتر از یک خودروی الکتریکی معمولی حرکت می‌کنند و به سرعت شارژ می‌شوند. این به دلیل این است که Ioniq 6 پلتفرم E-GMP خود را با Hyundai Ioniq 5، کیا EV6 و Genesis GV60 با استعداد مشابه به اشتراک می‌گذارد. با این حال، از آنجا که Ioniq 6 یک خودروی سبک‌تر و با طراحی هوافضایی‌تر نسبت به این کراس‌اوورهاست، همچنین بیشترین توانایی رانندگی را ارائه می‌دهد علاوه بر بهترین برد و کارایی. ما به ثبات تعجب کرده‌ایم که چقدر از رانندگی با چرخ دو دنده‌ی چسبنده‌ی Ioniq 6 لذت برده‌ایم. همچنین به آن اثبات شده‌است که یک خودروی عالی و راحت برای رانندگی در جاده است، با سواری راحت، کابین ساکت و تکنولوژی برتر کمک‌های رانندگی.

اگرچه ما از Ioniq 6 لذت می‌بریم، معایب آن نیز قابل توجه هستند. کیفیت داخلی یکی از آنهاست، کنترل‌های مزاحم دیگری هستند. همچنین صندوق عقب برای یک سدان کوچک است. باید اعتراف کرد که همه این مسائل همچنین در رقیب اصلی Ioniq 6 وجود دارد: Tesla Model 3. با این حال، این خودرو دسترسی به شبکه Supercharger نوآورانه تسلا را دارد، همراه با قیمت‌های پایین‌تر، شتاب قوی‌تر و برد بهتر با سیستم دیسک مشترک. هر دو گزینه عالی هستند، و نشان می‌دهند که هنوز هم زندگی در بازار سدان وجود دارد.

داخل هیوندای Ioniq 6

داخلی و فناوری هیوندای Ioniq 6 2024 چگونه است؟

نخستین نگاه به داخل Ioniq 6 کمتر جسورانه‌تر از بیرون زیبای آن به نظر می‌رسد، اما به دقت نگاه کنید و خواهید دید که این داخلی یکی از خلاقانه‌ترین فضاهای بازار است. هرچند که بدون شک با Ioniq 5 یک سبک است، اما جزئیات منحصر به فردی همچون موجک‌های روی درها که نور چند رنگی محیطی را انعکاس می‌دهند، وجود دارد. این درها همچنین با این ویژگی متمایز هستند که از دکمه‌های پنجره و قفل‌کردن خالی هستند. این دکمه‌ها در کنسول مرکزی قرار دارند که باید اعتراف کرد که به مدتی طول می‌کشد تا به آن عادت کنید. همچنین کیفیت مواد نظر به هیچ وجه بهتر یا حس بهتری نسبت به آنچه در یک هیوندای سوناتا یا دیگر سدان‌های متوسط پیدا می‌شود ندارد.

خودرو هیوندای

این به ویژه در مدل SE پایه آشکار است و تنها سطح تریمی است که با ارزیابی برد 361 مایل در دسترس است. نرم‌افزار پارچه‌ای اجباری آن به نظر چیز ارزان و گیرا به نظر می‌رسد، در حالی که صندوق پلاستیک سخت یادآور مداومی خواهد بود که به شما یادآوری می‌کند که چرا از یک تریم با کیفیت بالا برای گوشی هوشمند خود که بدون امکان شارژ بی‌سیم در دوران حرکت حرکت می‌کند، انتخاب نکرده‌اید. می‌توانید بیشتر در مورد داخلی Ioniq 6 SE بخوانید، اما به طور کلی، ما آرزو داریم که راهی برای دریافت بیشترین برد با یک داخلی کمی خوشتر و بهتر تجهیز شده وجود داشت. از نظر عملکرد، Ioniq 6 بیشتر موفق است. دو صفحه نمایش 12.3 اینچی روشن، واضح و واکنش‌پذیر هستند، در حالی که رابط سیستم سرگرمی یکی از آسان‌ترین در صنعت برای استفاده است. کنترل‌های لمسی حساس به لمس کمتری دارند، و ما از نیاز به فراخوانی منوی لمسی برای فعال‌سازی صندلی‌های گرم و خنک، یا فرمان گرم خوشحال نیستیم.

موتور و عملکرد

مدل‌های ورودی Ioniq 6 دارای باتری 53 کیلووات‌ساعتی هستند که یک موتور الکتریکی عقب را تأمین می‌کند. این موتور توانایی تولید 149 اسب‌برقی و 258 پوند-فوت گشته و برد این تنظیم بر اساس ارزیابی‌ها به 240 مایل تعیین شده است. تخمین زمان شتاب‌زنی از 0 تا 60 مایل در ساعت به 7.0 ثانیه می‌رسد. تریم‌های بالاتر از باتری 77.4 کیلووات‌ساعتی بهره می‌برند که توان موتور عقب را به 225 اسب‌برقی و 258 پوند-فوت افزایش می‌دهد. طبق اطلاعات ای‌پی‌ای، برد در مدل‌های Ioniq 6 RWD با چرخ‌های 18 اینچی به اندازه 361 مایل است و در مدل‌های با چرخ‌های 20 اینچی تا 305 مایل کاهش پیدا می‌کند.

هیوندای Ioniq

با این حال، در آزمایش برد مسافرتی MotorTrend، یک Ioniq 6 RWD با این باتری و چرخ‌های 18 اینچی به مسافت 291 مایل سفر کرد. زمان شتاب‌زنی از 0 تا 60 مایل در ساعت با این پیشرانه 6.0 ثانیه تخمین زده می‌شود. با باتری بزرگ‌تر، Ioniq 6 همچنین می‌تواند با یک پیشرانه دوموتوره AWD تجهیز شود. این باعث افزایش توان به 320 اسب‌برقی و 446 پوند-فوت می‌شود که برد را در چرخ‌های 18 اینچی به 316 مایل و در چرخ‌های 20 اینچی به 270 مایل کاهش می‌دهد. زمان انتظار برای شتاب‌زنی هم کاهش می‌یابد؛ تیم آزمایش MotorTrend ثبت کرد که Ioniq 6 AWD با چرخ‌های 20 اینچی در زمان 4.4 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت می‌رسد.

قیمت هیوندای Ioniq 6 مدل 2024 چقدر است؟

از قیمت و محتوای ویژگی‌های Ioniq 6 به عنوان سه ستون فرعی فکر کنید، هرکدام ارتباط دارد با یک ترکیب موتور/باتری متفاوت. در ستون اول، تنها ترکیب موتور عقب با باتری محدود موجود در تریم پایه SE وجود دارد. در ستون دوم، ترکیب موتور عقب با باتری گسترده‌تر در سه سطح تریم SE، SEL و Limited در دسترس است. در نهایت، ترکیب موتور دوگانه با باتری گسترده‌تر نیز با همه تریم‌ها در دسترس است. باید به یاد داشت که انتخاب شما در اینجا بیشتر از کسب مقدار مورد نظر از تجهیزات مورد نظر است.

هیوندای Ioniq

به ویژه، ترکیب موتور دوگانه نه تنها اطمینان از کارایی در همه فصول را فراهم می‌کند، بلکه با افزایش قدرت قابل توجه همراه با افزایش قیمت بیشتر از حد معمول نسبت به خودروهای با موتور بنزینی دارای سیستم دیسک مشترک همراه است. همچنین برد الکتریکی خود را از دست می‌دهد. انتخاب SEL و Limited همچنین چرخ‌های بزرگتری را به دنبال دارد و بنابراین برد کمتری دارد. تمام قیمت‌ها شامل هزینه ارسال 1,150 دلار هستند. هیچ Ioniq 6‌ای برای اعتبار مالیاتی فدرال واجد شرایط نیست، اما ممکن است شیوه‌های اعتبار مالیاتی در سطح ایالتی موجود باشند.

نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *