کیا EV6 2024
اخبار خودرو

کیا EV6 2024 | بررسی تخصصی و تصاویر کابین

در این مطلب از دیلی تک به معرفی و بررسی کیا EV6 2024 خواهیم پرداخت.
کیا موتورز در حال برنامه‌ریزی برای مجموعه گسترده‌ای از خودروهای الکتریکی است، و EV6 اولین خودروی این تلاش است. این خودرو برند کیا از سال مدل 2022 به بازار عرضه شده و پلتفرم باطری‌زدای خود را با خودروهای Hyundai Ioniq 5 و Genesis GV60 به اشتراک می‌گذارد. با ظاهری مشابه یک کراس‌اوور شبیه به واگن، کیا EV6 مدل 2024 با خودروهای تسلا Model Y، نیسان Ariya و فورد Mustang Mach-E رقابت می‌کند.

کیا EV6

داخلی و فناوری چگونه است؟

به طور خلاصه، بسیار شیک است. از روشنایی‌های رنگارنگ و خط متالیک در مرکز کنسول تا دو نمایشگر جذاب، هیچ چیز دیگری مانند این وجود ندارد. اگر از خودروی آینده‌نگر خود می‌خواهید که بصورت آینده‌نگر به نظر برسد، این خودرو این خواسته را برآورده می‌کند. لازم به ذکر است که در سطوح نقره‌ای و GT-Line تفاوت‌های قابل توجهی در ظاهر و مواد وجود دارد، که در مدل GT-Line به دلیل طراحی و محیط غنی‌تر به نظر می‌رسد. آیا این تفاوت حدود 4000 دلار ارزش دارد؟ احتمالاً نه، اما این یک مسئله‌ای است که به شما بستگی دارد. مدل GT از GT-Line با نقاط زرد نئون منحصر به فرد و صندلی‌های چسبنده‌تر بهره می‌برد، اما این صندلی‌ها به صورت دستی قابل تنظیم هستند که برای یک خودرویی با برچسب قیمت خودروهای لوکس یک گام نادرست است.

خودرو کیا

علیرغم ظاهر آینده‌نگر، هر نسخه از داخلی EV6 همچنان توسط افرادی که به نحوه عملکرد خودروها در حال حاضر عادت دارند، به خوبی قابل استفاده است. هنوز هم یک پنل جداگانه برای نمایشگر سرعت و دکمه‌ها و دسته‌های سنتی وجود دارد، حتی کنترل‌های لمسی نیز بهتر اجرا شده‌اند نسبت به آنچه در جاهای دیگر یافت می‌شود. حالا، یک نکته کوچک وجود دارد که زیر این بخش آخری، ردیفی از دکمه‌های لمسی کنترل هوا و میانبرهای سیستم سرگرمی قرار دارد – برای جابجایی بین کنترل حرارت و سیستم سرگرمی باید یک دکمه تعویض فشار داده شود (با این حال دکمه‌های دفراست و بازیافت هوا همیشه در جا هستند). پس از هزاران مایل رانندگی با EV6 مدل بلندمدت ما، برخی از ویراستاران ما هنوز از آنها عصبانی هستند در حالی که دیگران اصلاً اذیت نمی‌شوند. تفاوت اصلی نظر به این موضوع برمی‌گردد که چقدر اغلب شما کنترل‌های حرارتی را تنظیم می‌کنید. حتی همه موافق هستند که این کنترل‌ها به ظاهر تمیزی ارائه می‌دهند، و این روزها قطعاً موارد بسیار بدتری دیده می‌شود.

عملکرد، موتور و شارژ

تنها مدل EV6 Light استاندارد با باتری 58.0 کیلووات‌ساعتی تجهیز شده است که قابلیت شارژ تا 180 کیلووات را دارد. برد این مدل به 232 مایل ارزیابی شده است. این مدل دارای موتور عقب با توان 167 اسب‌برقی و 258 پوند-فوت گشته است که برای زمان 0-60 مایل در ساعت به تخمین زده شده 8.0 ثانیه خوب است. برای سال 2024، می‌توانید مدل‌های Light Long Range RWD و Light e-AWD را با باتری بهبود یافته 77.4 کیلووات‌ساعتی دریافت کنید.

کیا EV6 2024

تمامی تریم‌های دیگر EV6 – Wind، GT-Line و GT – تنها با باتری 77.4 کیلووات‌ساعتی در دسترس هستند که به حداکثر 240 کیلووات سریع شارژ می‌شود. Wind و GT-Line به صورت استاندارد با یک موتور عقب با توان 225 اسب‌برقی و 258 پوند-فوت عرضه می‌شوند، که برای زمان 0-60 مایل در ساعت به مدت 6.5 ثانیه مناسب است. این تریم‌ها همچنین یک پیشرانه همه چرخ محرک با دو موتور دارند که با کمک هم، توان 320 اسب‌برقی و 446 پوند-فوت را ارائه می‌دهند و زمان 0-60 مایل در ساعت را به 4.5 ثانیه کاهش می‌دهند. برد برای مدل‌های RWD به 310 مایل و برای مدل‌های AWD به 282 مایل ارزیابی شده است.

قیمت کیا EV6

قیمت کیا EV6 2024 چقدر است؟

مدل EV6 Light RWD نقطه ورودی برای EV6 مدل 2024 است و با هزینه‌ای از 44 هزار دلار، شامل هزینه ارسال آغاز می‌شود. اگر به باتری بزرگتر و توان اضافی مدل EV6 Light Long Range RWD ارتقا دهید، به قیمتی در حدود 47,000 دلار خواهید رسید. با توجه به تمام مزایای آن در زمینه برد، توان و شارژ، اینجا جایی است که ما جستجو را شروع می‌کنیم. همچنین مهم است به یاد داشت که EV6 اهل دریافت اعتبار مالیاتی ایالتی برای خودروهای الکتریکی فدرال نیست، هرچند که در حال حاضر تعداد کمی از خودروها اهل این اعتبار هستند.

همه قیمت‌ها شامل هزینه ارسال هستند. همچنین به یاد داشته باشید که سیستم دیسک مشترک علاوه بر فراهم کردن کشش در همه فصول، بهبود عملکرد را نیز افزایش می‌دهد. هر GT دارای سیستم دیسک مشترک است.

نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *