هوندا NSX Type S
اخبار خودرو

هوندا NSX Type S | بررسی تخصصی و تصاویر کابین

به گزارش سایت دیلی تک، این هوندا NSX Type S  یک خداحافظی برای این خودروی اسپرت هیبریدی است که تنها به 350 دستگاه در سراسر جهان محدود خواهد بود. این بازگشت به نام تجاری اختصاصی به آخرین بار در سال 1997 بوده است و قدرت خودروی جدید به 600 اسب بخار افزایش پیدا کرده و اقداماتی در زمینه شاسی انجام شده است.

هوندا NSX

طراحی هوندا NSX Type S 2022

تغییرات در هوندا ان‌اس‌اکس نوع اس به ظرافت واحد است اما در ارائه نگاهی خشن‌تر موثر می‌باشد. در جلو، آن دارای یک بامپر جلوی بازطراحی شده است که خنک‌کنندگی را بهبود می‌بخشد، همچنین یک دیفیوزر عقب بزرگ برای کمک به افزایش دینامیک خودرو وجود دارد. همچنین یک باله داکتیل کربن فایبر بزرگ نیز وجود دارد، همچنین مجموعه‌ای از چرخ‌های آلیاژی پنج تایی جدید که همچنین عرض مسیر ان‌اس‌اکس را افزایش می‌دهد.

هوندا NSX Type S 2022

از میان 350 دستگاه مقرر به تولید، 70 دستگاه از آن‌ها دارای پوشش مات رنگی “گاتهام گری” هستند که در این تصاویر مشاهده می‌شود. موتور و شاسی

توان در هوندا NSX Type S به 600 اسب بخار و 667 نیوتن متر گشتاور افزایش می‌یابد، توسط توربوشارژ از خودروی مسابقات NSX GT3 بهره گرفته شده است. همچنان توسط جعبه دنده اتوماتیک دوشتاچ نه سرعته به تمام چهار چرخ ارسال می‌شود. تغییراتی در شاسی نیز وجود دارد. این شامل برخی قطعات کربن فایبر جدید برای کاهش وزن، تنظیماتی در سیستم تورک وکتورینگ خودرو و مجموعه‌ای از تایرهای فوق‌لذت Pirelli P-Zero می‌شود.

شما می‌توانید نیز برای بسته سبک وزن انتخاب کنید، که ترمز‌های کربن سرامیک، روکش موتور کربن فایبر و برخی از تریم داخلی از این ماده را به همراه دارد. تنها 350 دستگاه از هوندا ان‌اس‌اکس نوع اس برای تولید مقرر شده‌اند، که 300 دستگاه از آن‌ها برای بازار آمریکا مقرر شده‌اند. جایی که به عنوان یک هوندا ان‌اس‌اکس نوع اس عرضه خواهد شد. 50 دستگاه باقیمانده برای بقیه جهان برای رقابت در میان خواهند ماند، بنابراین احتمالاً بریتانیا تنها چندین دستگاه از این خودروهای جدید را دریافت خواهد کرد. احتمالاً قیمت آن بسیار بالاتر از 140 هزار پوند خواهد بود و برای داشتن یکی از آن‌ها باید بسیار سریع عمل کنید.

تاریخچه خودرو

هوندا اجازه داد که ان‌اس‌اکس تنها دو سال مرده بماند و در سال 2007 معلوم شد که نسل دومی آن معرفی خواهد شد. هوندا آمریکا تخمین زد که ان‌اس‌اکس در سال 2010 با موتور V10 به بازار بازگردد. این شرکت سازنده به هدف برتری بر رقیب خود یعنی نیسان GT-R در دور افتراقی نوربرگرینگ چشم گرفت. طرفداران هیجان زده شدند، اما متاسفانه این رویای طولانی‌مدت نخواهد داشت.

توسعه نسل دوم ان‌اس‌اکس یکی از قربانیان رکود بزرگ سال 2008 بود. هوندا به دلیل نوسانات اقتصادی پروژه را لغو کرد. اما دو سال بعد، گزارش‌ها آغاز به پخش شدن توسعه مجدد خودروی جدید کردند. مردم دوباره هیجان زده شدند. در سال 2012، اکورا یک حمله بازاری بزرگ برای خودروی جدید انجام داد. ماشین نمونه در نمایشگاه خودروهای شمال آمریکا در سال 2012 ظاهر شد، یک تبلیغ با حضور کمدین عاشق خودرو جری ساینفلد در سوپربول پخش شد و تونی استارک حتی در فیلم اول انتقام جویان با یک ماشین نمونه ان‌اس‌اکس رانندگی کرد. ان‌اس‌اکس جدید آغاز شد، اما موتور V10 رفت. به جای آن، یک موتور V6 خودبخود تراشه‌ای به کار رفت.

هوندا 2022

اما همانطور که هوندا می‌نویسد، توسعه در نصف مسیر تغییر کرد. ساده‌ترین کار گذاشتن یک موتور V6 در خودرو نخواهد بود. اگر ان‌اس‌اکس جدید به عنوان یک جانشین مناسب شناخته می‌شود، باید همانند نسل اول، قوانین را شکننده باشد. به همین دلیل موتور پیشرفته‌تر شد و دو توربو افزود. و از آنجایی که هدف طراحی انسانی از ان‌اس‌اکس اصلی شامل انجام چیزهای متفاوت با سیستم قدرت بود، اجازه داد که مهندسان با بسته‌بندی بازی کنند. در این مورد، هوندا تصمیم به الکتریفای نمودن ان‌اس‌اکس جدید گرفت.

زیر شیشه

قلب اصلی هوندا NSX Type S یک موتور V6 توربو دوگانه با ظرفیت 3.5 لیتری است که توانایی تولید 500 اسب بخار و 406 پوند-فوت گشتاور دارد. توربوها تا فشار 15.2 PSI را تولید می‌کنند. در مدل نوع S نهایی، توربوها از مدل GT3 Evo گرفته شده‌اند و یک افزایش 20 اسب بخاری، 37 پوند-فوت گشتاور و افزایش 0.9 PSI در فشار دارند.

ان‌اس‌اکس همچنین یک خودروی هیبرید است که از سه موتور الکتریکی و یک باتری برای افزایش عملکرد استفاده می‌کند. دو موتور 36 اسب بخاری در جلو به چرخ‌های جلویی حرکت می‌دهند و یک موتور 47 اسب بخاری مستقیماً به چرخ‌های عقب حرکت می‌دهد. با افزودن موتورهای الکتریکی، ان‌اس‌اکس استاندارد توانایی تولید 573 اسب بخار و 476 پوند-فوت گشتاور را دارد در حالی که نوع S دارای 600 اسب بخار و 492 پوند-فوت گشتاور می‌باشد. این موتورها از یک باتری لیتیوم-یون 1.3 کیلووات-ساعت تغذیه می‌شوند. همه این‌ها به جمع‌آوری از صفر تا 60 مایل در ساعت در 2.9 ثانیه تقدیر می‌شود. توان اضافی نوع S به ظاهر این عدد شتاب را تغییر نمی‌دهد، اما اکورا می‌گوید که این خودروی جدید توانسته است 2 ثانیه از زمان دور زدن خودروی خود در سوزوکا کاهش دهد.

نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *