خودرو BMW M3 2021 حتی توانمندتر از قبل، M3 جدید یک سوپراسپرت است که به شکل یک سدان مبدل شده است اما این خود لباس مبدل است که ممکن است یک معامله شکسته باشد.
قابلیت تنظیم M3 آن را از رقبایی مانند مرسدس-AMG C63 و آلفارومئو جولیا کوادریفوگلیو متمایز می کند. این می تواند یک رزمناو آرام در اطراف شهر یا هیولای مسیر نهایی با فشار دادن چند دکمه باشد.
BMW M3 یکی از آن ماشین های ورزشی نمادین است که احساسات قوی را در بین علاقه مندان ایجاد می کند. آیا جدید به خوبی قدیمی است؟ آیا تمام فناوری آن می تواند وزن اضافی را که به اطراف می کشد جبران کند؟ آیا بسیار گران، بیش از حد دست نیافتنی، بسیار الکترونیکی شده است؟
بحثهای زیادی در دنیای ماشیندوستان وجود دارد، اما چیزی که قبلاً به طور کلی برای بی ام و M3 مطرح نبوده ظاهر آن است – تا کنون: آیا آنقدر زشت است که نمیتوان آن را جدی گرفت؟ ما معمولاً در مورد ظاهر یک وسیله نقلیه بحث نمی کنیم، زیرا سلیقه در طراحی تا حد زیادی ذهنی است. وحشتناک بودن یک نفر جذابیت شخص دیگری است. اما اگر بحثهای حکایتی ما با دارندگان سدان M3 و M4 کوپه فعلی نشانهای باشد، استایل جدید M3 ممکن است روی دوام آن برای بسیاری از خریداران تأثیر بگذارد. آیا عملکرد M3 و سایر توانایی های آن می تواند بر ظاهر مشکوک آن غلبه کند؟
BMW M3 2021 ، فیل در اتاق
خوب، ما باید این موضوع را کنار بگذاریم: استایل دندانه دار جدید بی ام دبلیو افتضاح است. این یک تخلف بدتر از “بنگل بات” BMW سری 7 2002 است. بهترین چیزی که به نظر می رسد هر کسی می تواند در مورد برخورد با توری عجیب و غریب استفاده کند این است: «به نظر نمی رسد هم بد.” این خیلی با “وای، این عالی است” فاصله زیادی دارد.
اما این فقط جلوپنجره نیست که توهین آمیز است. به سمت بدنه M3 نگاه کنید و متوجه خواهید شد که گلگیرها باز شده اند تا چرخ ها و لاستیک های پهن تر آن را بپوشانند. سپس متوجه خواهید شد که پوسته های درب دارند نه برای مطابقت با گلگیرها گشاد شده است، که در جایی که درهای عقب با پانل های یک چهارم عقب برخورد می کنند، ناخوشایند می شود. این بیامو برای ارتقا از سری 3 به M3 با تغییر نکردن پوسته درها به منظور صرفهجویی چند دلاری، ارزانتر میشود. نتیجه نیمه کاره و آماتوری به نظر می رسد – یک به روز رسانی بصری ناامید کننده که بخش قابل توجهی از جذابیت M3 را از بین می برد.
یکی از دوستان خوب من یک M4 کوپه 2015 داشت و در فکر جایگزینی آن با آخرین نسل M3/M4 بود، اما همانطور که او می گفت: “برای اینکه هر چقدر که آنها می خواهند برای ماشین جدید هزینه کنند، باید آن را دوست داشته باشم. و با نگاه کردن به آن… من آن را دوست ندارم.» جای تعجب است که چند نفر دیگر از مالکان قدیمی BMW به آخرین نسل M3 نگاه خواهند کرد و همین انتخاب را خواهند داشت تا عضویت خود را در باشگاه Bimmer دوباره حفظ نکنند.
اگر بتوانید از ظاهرها عبور کنید…
صندلی راننده جایی است که M3 جدید قویترین حالت خود را برای نادیده گرفتن این واقعیت ایجاد میکند که شبیه فرزند عشق باب اسفنجی شلوار مربعی و یک باغچه است. و این مورد واقعا قوی است. M3 مانند همیشه رانندگی میکند، با تواناییهایی بینظیر در بسیاری از خودروهای فوقاسپورت فوقالعاده گران قیمت – همه اینها در حالی که خود را به عنوان یک سدان اسپرت جمعوجور پنهان میکند.
این موتور با یکی از شیرینترین پیشرانههای بنزینی که تا به حال روی چهار چرخ قرار گرفته شروع میشود: موتور 3 لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ TwinPower BMW که 503 اسب بخار قدرت و 479 پوند فوت گشتاور در تریم Competition تولید میکند. این مقدار کمی بیشتر از M3 استاندارد است، که در آن موتور “فقط” 473 اسب بخار و 406 پوند فوت گشتاور تولید می کند. من تریم Competition را رانندگی کردم که فقط با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک قابل استفاده است. اگر می خواهید دنده چوبی داشته باشید، یک جعبه دنده شش سرعته دستی در دسترس است، اما نمی توان آن را با نوع Competition داشت. من یک M3 دیفرانسیل عقب رانده شدم، اما برای اولین بار، همه چرخ متحرک هر لحظه در دسترس خواهد بود.من حتی به این فکر نکردم که ماشین آزمایشی من اتوماتیک است، زیرا ترکیب موتور و گیربکس آن جهانی است. این دو بهطور استثنایی با هم تطابق دارند و میتوانید با انتخاب یکی از شش حالت گیربکس بهتدریج اسپورت – سه حالت اتوماتیک و سه حالت دستی، عملکرد آن را بهخوبی تنظیم کنید. من به ندرت از عملکرد دستی برای تعویض دنده استفاده می کردم. نیازی به حدس زدن دومی نداشتم که گیربکس به تنهایی چه کاری را به خوبی انجام میدهد، و ایده تعویض دستی گیربکس اتوماتیک با شیفترهای پدال شل و ول به نظرم احمقانه است.
شتاب انفجاری است. پدال را له کنید و تا آخر عمر ادامه دهید، زیرا وقتی از آن خواسته می شود چیزی با نیرویی جدی به جلو پرتاب می شود. زیبایی M3 این است که همه چیز به صورت الکترونیکی قابل تنظیم به نظر می رسد، از پاسخ دریچه گاز و تعویض دنده گرفته تا بازخورد فرمان و احساس پدال ترمز. تنظیمات خود را در رایانه ذخیره میکنید، سپس آنها را از طریق چند دکمه قرمز بزرگ درست روی فرمان انتخاب میکنید.
وقتی صحبت از خودروهای ام پرفورمنس به میان میآید، من دوست دارم یکی از دو گزینه را بهعنوان کروزر (پاسخهای آرامتر، تعلیق نرمتر، تعویض دندههای آسانتر) و دیگری را بهعنوان یک جنگنده (فرمان تهاجمی، تعلیق محکمتر، مو) تنظیم کنم. دریچه گاز ماشه). برای رانندگی در اطراف شهر، آن را در حالت کروزر نگه می دارم و از رانندگی با یک سدان اسپرت راحت و مجلل لذت می برم. سپس وقتی به یک جاده پرپیچ و خم در عقب – یا حتی یک بزرگراه طولانی در رمپ برخورد می کنم – حالت brawler فوراً M3 را تا زمانی که بخواهم به سطوح بسیار تهاجمی تر و سرگرم کننده تر می رساند.و مرد، آیا همیشه سرگرم کننده است. همه چیز در M3 Competition برای مسیر آماده است، با ترمزهای کنترل شده الکترونیکی که احساس بسیار بهتری نسبت به ترمزهای استاندارد سری 3 یا 4 دارند. فرمان سریع و پاسخگو است، و سیستم تعلیق پیچیده است – همه اینها برای رانندگی امکان پذیر است خوب بیش از حد مجاز سرعت اعلام شده بدون اینکه حتی متوجه شوید که این کار را انجام می دهید. تنها نشانهای که شما سریعتر از آنچه باید پیش میروید، میزان نسبتاً شگفتانگیز صدای جاده و باد است که به کابین میرسد. بخشی از آن به خاطر لاستیکهای عملکرد تابستانی فوقالعاده چسبنده خودروی آزمایشی من بود (روی چرخهای 19 اینچی در جلو، 20 اینچی در عقب)، که تا حدودی به لطف آیرودینامیک خودرو، صدای زیادی از پیادهرو را منتقل میکند.
درونی تکاملی BMW M3 2021
در حالی که نمای بیرونی جدیدترین M3 به طور قابل توجهی در مقایسه با مدل قبلی تغییر کرده است، فضای داخلی شاهد پیشرفت تکاملی تری بوده است. در واقع آنقدر آهسته تغییر کرده است که ممکن است در آن بنشینید و فکر کنید که چه چیزی متفاوت است. اما این اشکالی ندارد، زیرا جدیدترین فضای داخلی BMW بسیار زیبا هستند – و اینطور هستند نه شامل یک حرکت بیش از حد تهاجمی به سمت سطوح صفحه تخت حساس به لمس روی دکمه های سنتی است، خدا را شکر.