کیا سورنتو 2021 هیبریدی
اخبار خودرو

کیا سورنتو 2021 هیبریدی : خودروی بزرگ با مصرف سوخت کم

خانواده هایی که به دنبال یک خودرو بزرگ با مصرف سوخت خودروهای کوچک هستند، گزینه های زیادی ندارند، اما کیا سورنتو 2021 هیبریدی خودروی خوبی است.

کیا سورنتو 2021

شاسی بلند سه ردیفه برقی‌شده با افزودن یک دست‌انداز مناسب در بخش مسافت پیموده‌شده بنزین، مجموعه‌ی چشم‌گیر سورنتو را تکمیل می‌کند.

کیا سورنتو 2021 هیبریدی

سورنتو هیبریدی رقبای مستقیم کمی دارد، اما نزدیکترین آنها تویوتا هایلندر هیبریدی است. هایلندر کمی بزرگتر است، اما کیا قیمت کمتری دارد و مصرف سوخت بهتری دارد.

کیا سورنتو 2021

کیا سورنتو که برای سال 2021 بازطراحی شده است، جایگاه‌های شاسی بلند سه ردیفه‌ای را درست زیر آن قرار داده است تلوراید SUV سه ردیفه در خط تولید کیا. در مقایسه با سال 2020سورنتو امسال بزرگ‌تر است و دارای سیستم چندرسانه‌ای به‌روز، کابین زیباتر، پیشرانه هیبریدی موجود، ویژگی‌های ایمنی استانداردتر و نسخه آفرود ناهموار است.

بررسی کیا سورنتو 2021 هیبریدی : کودک وسطی که شایسته توجه است

سورنتو هیبرید از یک موتور چهار سیلندر 1.6 لیتری توربوشارژ، یک موتور الکتریکی 44 کیلوواتی و یک باتری 1.5 کیلووات ساعتی برای خروجی کل سیستم 227 اسب بخار استفاده می کند که بسیار قدرتمند است. گشتاور از یک توقف قوی است و گیربکس شش سرعته اتوماتیک به سرعت تعویض دنده ها را انجام می دهد و باعث می شود قدرت بدون سر و صدا در سرعت های بالاتر تحویل داده شود. هیبریدی گاهی اوقات صداهای غوغایی عجیب و غریب و اثیری ایجاد می کند، مانند بسیاری از هیبریدی های موجود در بازار، اما کیا کار محکمی برای هموارسازی سایر ویژگی های هیبریدی در دو حوزه انجام داده است: ترمز احیاکننده و انتقال از قدرت خودروی الکتریکی به گاز.

کیا سورنتو

ترمزهای سورنتو حس پدال و عملکرد خطی نسبتاً طبیعی دارند که هر دوی آن‌ها بسیار بر خلاف پدال‌های محکم و بی‌پاسخ برخی هیبریدی‌ها هستند. هیچ حالت EV برای اجبار عملکرد فقط برقی وجود ندارد، اما موتور الکتریکی مکرراً – هم برای افزایش قدرت و هم برای حرکت ماشین تنها با نیروی الکتریکی – برای افزایش راندمان وارد کار می شود. تغییر به برق فقط یکپارچه اتفاق می افتد. تنها سرنخ یک چراغ نشانگر سبز رنگ EV است.

سورنتو هیبرید MPG

سورنتو هیبریدی دارای رتبه مصرف سوخت EPA است 39/35/37 mpg شهر/بزرگراه/ترکیبی – اعداد ثابت برای وسیله نقلیه ای به این اندازه. آنها کمی بالاتر از FWD هستند هایلندر هیبرید رتبه EPA از 36/35/36 mpg; برای اطلاعات بیشتر در مورد این دو، مشخصات Highlander Hybrid و Sorento Hybrid را در اینجا مقایسه کنید. هایلندر هیبریدی با سیستم چهارچرخ محرک (مجموع 35 مایل بر گالن)، که سورنتو هیبرید آن را ارائه نمی دهد، کمی پایین تر است.

کیا سورنتو

در عمل، برآورد مصرف سوخت سورنتو کمی دشوار بود. من در طول یک سفر جاده ای 1309 مایلی به طور متوسط ​​34.7 مایل بر گالن رسیدم – کمی کمتر از امتیاز کلی آن. با این حال، چند چیز بر ضد آن کار می کرد. SUV بود لود شده با پنج نفر و وسایل یک هفته‌ای، و این سفر تقریباً منحصراً شامل رانندگی در بزرگراه بود، که مانع از جذب انرژی ترمز از دست رفته مورد نیاز برای شارژ باتری و افزایش قدرت موتور شد. میانگین 34.7 مایل بر گالن ما، در واقع، بسیار نزدیک به تخمین بزرگراهی SUV بود.

همانطور که انتظار دارید، مصرف سوخت هیبریدی بسیار بهتر از سورنتو معمولی است. سورنتو معمولی از موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری 191 اسب بخاری و چهار سیلندر 2.5 لیتری توربوشارژ 281 اسب بخاری استفاده می کند. V-6 قبلی دیگر در دسترس نیست. با موتور پایه و FWD، سورنتو معمولی یک EPA برآورد شده 24/29/26 mpg، در حالی که نسخه توربو محرک جلو سطح بالا دارای امتیاز 22/29/25 mpg است.

کیا سورنتو 2021

و حتی مصرف سوخت بهتر در راه است. سورنتو هیبریدی پلاگین با قدرت 261 اسب بخار، AWD و حدود 30 مایل برد تمام الکتریکی در اواخر سال 2021 به خط تولید ملحق خواهد شد.
و حتی مصرف سوخت بهتر در راه است. سورنتو هیبریدی پلاگین با قدرت 261 اسب بخار، AWD و حدود 30 مایل برد تمام الکتریکی در اواخر سال 2021 به خط تولید ملحق خواهد شد.

آنچه را که شما رها می کنید

ما در سفر خود چیزی یدک نکشیدیم، اما اگر نیاز دارید، باید به اندازه کافی چمدان را ببندید. سورنتو هیبریدی تنها برای دویدن 2000 پوند رتبه بندی شده است که کمتر از حداکثر امتیاز 3500 پوندی مدل گازسوز (با موتور اختیاری) است. همچنین از امتیاز 3500 پوندی هایلندر هیبریدی پایین تر است. چند مایل طول کشید تا به آداب جاده‌ای سورنتو هیبریدی برسید. سواری محکم تری دارد و نسبت به نسخه معمولی صدای بیشتری از جاده وارد می کند. لاستیک های هیبریدی خاص آن احتمالا تا حدودی مقصر هستند. با این حال، از بسیاری جهات دیگر، سورنتو هیبریدی از موفقیت‌های سورنتو معمولی بهره می‌برد، به‌ویژه زمانی که صحبت از فضا و ویژگی‌های کابین به میان می‌آید.

کیا سورنتو 2021 هیبریدی

به استثنای چند مورد. بنا به گفته کیا، سورنتو هیبریدی در پشت ردیف سوم فضای بار برابر با نسخه گازسوز، ۱۲.۶ فوت مکعب دارد. این کمتر از امتیاز 16 فوت مکعب هیلندر هیبرید است. وقتی صحبت از فضای سر عقب به میان می‌آید، مدل‌های سورنتو بار دیگر با هم مطابقت دارند – و بار دیگر کمی از هایلندر عقب‌تر هستند. در فضای پای عقب، سورنتو هیبرید یک اینچ فضای پای کمتری نسبت به مدل گازی ارائه می‌کند، اما برای من یا خدمه صندلی عقبم قابل توجه نبود. با این حال، آنچه از نظر فضا ناامید کننده است، این است که مدل هیبریدی فقط با صندلی های کاپیتان ردیف دوم ارائه می شود. همانطور که در نسخه فقط گازسوز وجود دارد، هیچ نیمکت سه نفره ای موجود نیست. این حذف تطبیق پذیری SUV را محدود می کند. همچنین محدود کننده این واقعیت است که هیبریدی فقط در تریم‌های سطح متوسط ​​S و EX عرضه می‌شود – که در همان لحظه وارد کابین خواهید شد. هنگامی که یک تریم برتر SX-Prestige سورنتو فقط گازسوز را آزمایش کردم، از مواد تصفیه شده و طراحی درجه یک آن شگفت زده شدم. هیبرید آن نیست. Sorento Hybrid EX I که آزمایش کردم، با قطعات پلاستیکی فراوان و طراحی کم‌تر پیچیده‌تر، حس اقتصادی بیشتری داشت.

همچنین صفحه نمایش لمسی بزرگ 10.25 اینچی نسخه های سطح بالا از هیبریدی غایب است. که ظاهری نرم و آسان برای استفاده دارد. سورنتو هیبریدی تنها دارای صفحه نمایش 8 اینچی لمسی است. همچنین ساده و پاسخگو است، اما من تنظیمات بزرگتر را ترجیح می دهم.

ایمنی و ارزش کیا سورنتو 2021 هیبریدی

همانند نسخه گازسوز، کیا سورنتو 2021 هیبریدی دارای ویژگی‌های ایمنی استاندارد است که بسیاری از آن‌ها را انتظار دارید و ممکن است نداشته باشید. ویژگی های ایمنی معمولی عبارتند از ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابر پیاده، کمک جلوگیری از برخورد با نقطه کور، هشدار ترافیک متقابل عقب، سیستم هشدار توجه راننده، کمک حفظ بین خطوط و محور خودکار خط. کروز کنترل تطبیقی ​​با توقف و حرکت فقط در مدل‌های EX استاندارد است.

نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *