نحوه ساخته شدن توپ فوتبال
گوگل نیوز

نحوه ساخته شدن توپ فوتبال – ویدیو جالب از کارخانه توپ فوتبال

با ما در دیلی تک همراه باشید تا شما را به داخل کارخانه توپ فوتبال ببریم و شاهد روند جذاب ساخت توپ‌های فوتبال با تکنیک‌های مختلف در مقیاس بزرگ باشید.

نحوه ساخت توپ فوتبال

امروز ما راهنمای کامل نحوه ساخته شدن توپ فوتبال را نشان خواهیم داد. تمام توپ‌های فوتبال را می‌توان به راحتی به دو قسمت تقسیم کرد: تیوپ و پوشش بیرونی.
روند توپ‌های مختلف فوتبال متفاوت است و ترکیب تیوپ و پوشش بیرونی نیز متفاوت است. توپ فوتبال در جهان را می‌توان به طور تقریبی به دو دسته توپ ماشین‌دوز (با نمایندگی چین) و توپ فوتبال دست‌دوز (با نمایندگی پاکستان) تقسیم کرد.
ساخت توپ فوتبال

فرآیند تولید توپ فوتبال

همانطور که از نامش پیداست، باید توپ فوتبال را برای تولید با دقت آماده کنیم. از لحظه‌ای که سفارش را دریافت می‌کنیم، باید به وضوح بدانیم که چگونه این توپ‌های فوتبال را تولید کنیم. چقدر چرم نیاز داریم، چند تیوپ نیاز داریم، تعداد قطعات از 6 تا 32 می‌باشد. توپ‌های 32 تکه فوتبال، گردی کامل دارند. اگر قطعه کمتری انتخاب می‌کنید، مثلاً شکل 6 پنل را دوست دارید، توصیه می‌کنیم برای تضمین گرد بودن، از چرم نرم‌تر برای تولید استفاده کنید.

نکته اصلی این است که مواد را قبل از چاپ باید تمیز کرد. قبل از چاپ، مواد باید با الکل و سایر پاک‌کننده‌های با کارایی بالا تمیز شوند تا از نقص چاپ جلوگیری شود. زیرا اگر چرم تمیز نباشد و مقداری گرد و غبار روی سطح آن باشد، جوهر روی گرد و غبار چاپ می‌شود. در نهایت برخی ایرادات چاپی ایجاد می‌شود، این برای چاپ لوگو وحشتناک است.

مراحل ساخت توپ فوتبال

توپ فوتبال دست‌دوز

مرحله 1، برش پانل‌ها

اولین قدم در ساخت توپ فوتبال، بریدن پانل‌هایی است که برای ساخت توپ استفاده می‌شود. پنل‌ها معمولاً از چرم مصنوعی ساخته می‌شوند که ماده‌ای بادوام و مقاوم در برابر آب است. پانل‌ها به شکل‌هایی بریده شده و سپس به هم دوخته می‌شوند تا توپ را تشکیل دهند.

مرحله 2، دوخت پانل‌ها به هم

پس از برش پانل‌ها، با استفاده از دستگاه مخصوص به هم دوخته می‌شوند. این دستگاه با استفاده از یک دوخت، پانل‌ها را به هم می‌دوزد که به ایجاد درز محکم و بادوام کمک می‌کند. این یک مرحله مهم در فرآیند تولید است، زیرا توپ باید بتواند در برابر فشار و ضربه شدید یک بازی فوتبال مقاومت کند.

مرحله 3، اضافه کردن تیوپ

بعد از اینکه پانل‌ها به هم دوخته شدند، مرحله بعدی اضافه کردن تیوپ است. تیوپ قسمت داخلی توپ است که هوا را نگه می‌دارد. معمولاً از لاتکس یا بوتیل ساخته شده و از طریق سوراخ کوچکی وارد توپ می‌شود. هنگامی که تیوپ در جای خود قرار گرفت، سوراخ برای جلوگیری از خروج هوا بسته می‌شود.

مرحله 4، اضافه کردن گرافیک

هنگامی که توپ جمع شد و تیوپ در جای خود قرار گرفت، مرحله بعدی اضافه کردن گرافیک است. گرافیک‌ها معمولاً با استفاده از یک فرآیند چاپ روی صفحه مخصوص، روی توپ چاپ می‌شوند. این گرافیک می‌تواند شامل لوگوی تیم، لوگوی سازنده و هر طرح یا الگوی دیگری باشد که توپ ممکن است داشته باشد.

نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *