فولکس واگن پولو
اخبار خودرو

فولکس واگن پولو | بررسی تخصصی و تصاویر کابین

به گزارش دیلی تک، خودروی فولکس واگن پولو ممکن است یکی از خودروهای خانوادگی کوچک با کلاس، راحت و با پردازش بیشتر باشد، اما از لحاظ سرگرم‌کنندگی در رانندگی، دور از اینکه جذاب‌ترین باشد.

فولکس واگن پولو

فولکس واگن طراحی پولو جدید را با یک نوار LED جلویی جدید، پنل‌های جلو و عقب جدید و چند خط اضافی در برخی قسمت‌ها به‌کار رفته برای تیز کردن ظاهر آن تغییر داده است. بنابراین، اگرچه این خودرو به شیک‌ترین هاچ‌بک نمی‌پردازد، اما پولو جدید به نظر خیلی شیک می‌آید.

آیا فولکس واگن پولو خودروی خوبی است؟

این یک خودروی کوچک با قیمت مقرون به صرفه است که ظاهر شیکی دارد و در استفاده روزمره راحت است. با این وجود، این موضوع نباید شما را از در نظر گرفتن یک پولو جدید به جای یک پژو 208، رنو کلیو یا سیت ایبیزا منصرف کند. ما فکر می‌کنیم که این یکی از بهترین خودروهای کوچکی است که می‌توانید در حال حاضر بخرید و عقلانیت آن یک قسمت کلیدی از جلب کنندگی آن است.

درب را باز کنید و متوجه می‌شوید که فولکس واگن کوچک به احساس یک هاچ‌بک بزرگ‌تر می‌آید. برای یک خودروی اندازه‌اش، پولو نه تنها به طور معجزه‌آسا فضایی بزرگ دارد، بلکه راحت و نسبت به قیمتش نیز لوکس است. پلاستیک‌های نرم لمسی در اینجا معمولی هستند و تعدادی تزیین‌کننده تریم رنگارنگ به صورت اختیاری نیز موجود است تا جایگاه را جذاب‌تر کند. البته در این محدوده نرم، سطوح سخت و خشنی نیز وجود دارد، اما انتظار می‌رود که در این رده قیمتی این امر رخ دهد.

فولکس واگن پولو ممکن است به جذاب‌ترین خودروی کوچک حوله نباشد، اما قطعاً راحت‌ترین خودرو برای زندگی روزمره خواهد بود، به خصوص با موتور 95 اسب‌بخاری، راحتی نشستن در پشت فرمان به دلیل تنظیم‌پذیری بزرگ در هر دو قسمت صندلی و ستون فرمان بسیار آسان است. همچنین هیچ مشکلی برای مسافران صندلی عقب نیز پیش نمی‌آید، زیرا هم فضای سر و هم فضای پای کافی برای دو نفر بزرگ برای راحتی وجود دارد. و از آنجا که تنها به عنوان یک خودروی پنج درب موجود است، ورود و خروج از صندلی‌های عقب بسیار آسان است. فضای بارنیز نیز مناسب است و بزرگتر از یک فورد فیستا یا پژو 208 است.

برای پیشبرد به‌گام و کاهش انتشارات، فولکس واگن موتورهای دیزل را از پولو حذف کرده است. به جز مدل GTi، پولو فقط با یک موتور بنزینی 3 سیلندری 1.0 لیتری عرضه می‌شود که نسخه توربوشارژ هم برای افزایش قدرت موجود است.

قیمت فولکس واگن پولو چقدر است؟

فولکس واگن پولو یک محدوده قیمتی از 20 تا 26 هزار پوند دارد. محبوب‌ترین نسخه‌های فولکس واگن پولو شامل موارد زیر هستند: فولکس واگن پولو کمی گران‌تر از نسبت به نسخه‌های مشابهی مانند Seat Ibiza و Skoda Fabia است و قیمت مشابهی با Renault Clio دارد. با این حال، با پلاستیک‌های نرم لمسی و تزیینات چرمی خود، قطعاً احساس می‌شود که از لحاظ لوکسیته بیشتری برخوردار است نسبت به Ibiza و Fabia. اگرچه شما برخی از ویژگی‌های عالی را به عنوان استاندارد دریافت می‌کنید، اما تنها می‌توانید رنگ آسکات گری را انتخاب کنید، بنابراین برای رنگ‌های دیگر باید بیشتر پرداخت کنید. مگر آنکه برای مدل GTi بروید، پولو دارای یک موتور بنزینی 1.0 لیتری سه سیلندری است، بنابراین مصرف سوخت آن معقول است و بیمه و مالیات نیز مقرون به صرفه هستند.

عملکرد و راحتی در رانندگی

فولکس واگن پولو به راحتی در شهر رانندگی می‌کند و به طور معقولی در جاده‌های بزرگ خلوت است، اما نمی‌توانید آن را هیجان‌انگیز تلقی کنید و موتور بنزینی مقرون به صرفه آن ضعیف است.

اگرچه قبلاً می‌توانستید پولو را با مجموعه‌ای از موتورهای بنزینی و دیزلی بخرید، حالا موتورهای دیزلی حذف شده‌اند. بنابراین، شما انتخابی از موتورهای 1.0 لیتری سه سیلندری دارید، که ما ترجیح می‌دهیم واحد با توربوشارژ با توان 95 اسب‌برق است. این موتور پرقدرت‌تر از موتور 80 اسب‌برق غیرتوربو ولگرد است، اما همچنان معقول اقتصادی است. این موتور به طور قابل توجهی در شهر ساکت است و به سرعت‌های جاده احساس کم‌تری از کشش شده است.

فولکس واگن پولو یکی از خودروهای کوچکی است که روی جاده به خصوص راحتی بیشتری ارائه می‌دهد. این خودرو شما را روی لکه‌لکه‌ها و تراکم‌ها تکان نمی‌دهد و روی جاده بسیار ساکت و به طرز معجزه‌آسا آرامش‌بخش است. جلوهای خودرو دقیق و سبک‌وزن آن، رانندگی در شهر را نیز آسان می‌کند – اما انتظار نداشته باشید که در جاده‌های پیچ‌تن به همان اندازه سرگرم‌کننده به نظر بیاید که یک فورد فیستا.

در شهر

فولکس واگن پولو به راحتی در شهر رانندگی می‌کند به دلیل فرمان سبک و دید خوب آن. ستون‌های نسبتاً باریک دید را در تقاطع‌ها مسدود نمی‌کنند و شیشه عقب بزرگ آن نیز به پارک کردن کمک می‌کند.

حتی در مدل‌هایی با چرخ‌های آلیاژی بزرگ‌تر، شما توسط گودال‌های عمیق خیابان کم تکان نخواهید خورد و آن به طور مشخص در پیچ‌های تنگ نیز بیش از حد مایل نخواهد شد. جعبه دنده خودروی اتوماتیک هفت‌سرعته به سرعت‌های کمتر کمی تکان‌دهنده است، بنابراین برای پارک کردن مورد استفاده ایده‌آل نیست. در مورد پارک کردن هم انتخاب‌های زیادی وجود دارد، از جمله کمک به پارک کردن. بنابراین حتی اگر به اضطراب از پارک کردن موازی تمایل داشته باشید، به سرعت آن را ساده خواهید یافت.

در جاده

در سرعت‌های جاده، پولو به خوبی نویز باد و تایر را کاهش می‌دهد و احساس استحکام قابل توجهی برای یک خودروی کوچک دارد. موتورهای مدل‌های میانی و بالا قدرتی مناسب دارند، بنابراین برای انجام عملیات اجتناب در جاده مناسب هستند، اگرچه با مدل ورودی بدون توربو بنزینی مشکل دارید.

جعبه دنده دستی پنج سرعت در جاده نیز تا حدی مزاحم است و به وضوح نیاز به یک دنده اضافی دارد. متاسفانه دیگر مدل‌ها دنده دستی شش سرعته ندارند. با این حال، تمام مدل‌ها دارای کنترل سرعت هستند و حتی می‌توانید به کنترل سرعت تطبیقی برای آسانی رانندگی در جاده مجهز شوید.

فضا و صندوق

احتمالاً به نظر می‌آید که در بیرون ابعاد کوچکی دارد، اما فولکس واگن پولو در داخل بسیار فضایی است. برخی درخواست‌ها برای راحتی شما وجود دارد و حتی اگر قد بلند باشید، همچنان می‌توانید راحتی کافی را داشته باشید. تمام کنترل‌ها به راحتی قابل دسترسی هستند و تنظیم موقعیت فرمان برای دید خوب به صفحه نمایش دیجیتال آسان است. مساحت در نشیمنها هم به اندازه محل جلویی بسیار فراوان است.

فضای صندلی‌های عقب هم قابل توجهی است. مقدار معادل درازی پا و فضای سر در آن مانند یک گلف است و بسیار بیشتر از آنچه در یک ووکس‌هال کورسا یا حتی اسکودا فابیا پیدا خواهید کرد. مسافران بلندتر نیز مشکلی در یافتن راحتی نخواهند داشت و فضای کافی زیر صندلی‌های جلو برای قرار دادن پاهایشان نیز وجود دارد.

فولکس واگن پولو یکی از بهترین خودروهای خانواده‌ای کوچک برای حمل سه نفر در کنار هم است. همچنان کمی تنگ است که با سه بزرگ‌تر در داخل خودرو بسازید، اما صندلی وسط نسبتاً عریض است و تنها یک سنگ بزرگ در کف وجود دارد که مسیر پاهای مسافر وسطی را مسدود می‌کند.

فولکس واگن پولو به صورت استاندارد دارای پنج درب است، بنابراین شما نیازی به پریدن از خودرو ندارید تا دوستانتان به نشیمن عقب بروند و نصب یک صندلی کودک با استفاده از نقاط اتصال Isofix استاندارد بسیار آسان است. این نقاط با پوشش‌های پلاستیکی قابل جداشدن مشخص شده‌اند، اما باید دقت کنید که آن‌ها را از دست ندهید.

نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *