به گزارش دیلی تک، کاپوت، سپر، درب های کناری، صندوق عقب و سپر ماشین جزو قسمت هایی از بدنه هستند که قابل صافکاری می باشند و احتیاجی به تعویض آن ها نخواهد بود.
در این مطلب می خواهیم قسمت هایی از بدنه خودرو را معرفی کنیم که قابل صافکاری هستند و احتیاجی به تعویض کردن نخواهد بود. البته امیدوار هستیم که هیچوقت به خواندن این مطلب نیازی نداشته باشید.
کاپوت
به گفته بسیاری از اساتید صنعت صافکاری و کارشناسان، بیشترین قسمت از خودرو که در ضربه خوردگی آسیب می بیند، کاپوت می باشد چون دقیقا در جلو قرار دارد. از طرفی اگر رنگ کاپوت ریخته باشد افت قیمت زیادی را به دوش مالک خواهد گذاشت. اما خوشبختانه ابزار های pdr پیشرفته و مجهزی برای درست کردن کاپوت وجود دارند. به عنوان مثال یکی از لوازمی که برای تشخیص قری ها استفاده می شود، پنل نور صافکاری می باشد. پنل نور به شخص صافکار این امکان را می دهد که حتی ریز ترین قری ها را به درستی ببینید.
درب صندوق عقب
ناحیه دیگری از ماشین که با صافکاری pdr قابل ترمیم است، درب صندوق عقب می باشد. مانند کاپوت، درب صندوق عقب هم جزو قسمت هایی است که امکان دارد صدمه ببیند و یک تورفتگی روی سطح آن ایجاد شود. این تورفتگی ها باعث می شود که خودرو در نگاه اول شکل جالبی نداشته باشد چون از پشت معلوم است.
سقف
سقف خودرو استحکام کمتری نسبت به سایر اجزای بدنه دارد. همچنین در مواقعی که اجسام مختلف سقوط کنند و یا بارش تگرگ اتفاق بی افتد، به صورت نقطه نقطه گودی هایی نمایان می شوند. برای صافکاری pdr سقف خودرو هم می توان از ابزار های صافکاری چسبی از جمله تگرگ کش، چسبونک، چسب حرارتی و … استفاده کرد.
درب های کناری
یکی از سوال هایی که افراد مطرح می کنند، این است که آیا درب خودرو را می توان pdr کرد؟ بله درب هم یکی دیگر از قسمت هایی است که با صافکاری pdr می توان آن را ترمیم نمود. مواردی که خدمت شما می گوییم برای همه ماشین ها یکسان می باشد؛ یعنی فرقی نمی کند خودرو ایرانی، چینی، ژاپنی، فرانسوی یا … سوار می شوید.
گلگیر ها
گلگیر محلی است که در بالای لاستیک قرار دارد و برای محافظت از رینگ ها در برابر خاک، گرد و غبار و … طراحی شده است. البته صافکاری گلگیر ها به دلیل شکل منحنی و گردی که دارند، کمی دسترسی را دشوار می کند و با ابزار مخصوصی مانند میله pdr روی آن کار می شود. البته شخص صافکار تصمیم گیری می کند که برای گلگیر از چه وسیله و متدی به کار گیرد. البته در صورتی که شدت آسیب دیدگی خیلی بالا باشد، بهتر است که با مشتی قالب تنه و نقاشی رفع شود.
رکاب و ستون
عده ای از افراد تصور می کنند رکاب خودرو چون در پایین بدنه خودرو قرار دارد احتمال این که ضربه ببیند خیلی کمتر است. اما این قضیه به شرایط مختلف بستگی دارد چون امکان دارد در طی برخورد با جدول خیابان از حالت نرمال خارج شود. در این شرایط اساتید صافکاری با ابزار های کششی آن را فرم کاری می کنند تا به حالت اولیه برگردانند. سپس روی جزئیات متمرکز می شوند.
سپر
سپر برخلاف سایر اجزای بدنه خودرو از جنس پلاستیک فایبرگلاس ساخته شده است و با دستگاه جوش پلاستیک قابل جوش دادن و متصل کردن می باشد.
در این مطلب سعی کرده ایم تا قسمت هایی از بدنه خودرو که با صافکاری pdr قابل ترمیم هستند را توضیح دهیم. امیدواریم که برایتان مفید بوده باشد. برای آشنایی بیشتر در خصوص کاربرد ابزار های صافکاری pdr، با کارشناسان فروشگاه اینترنتی پارسیان تول تماس بگیرید.