به گزارش دیلی تک، اگر سطح تخصص شما هرچقدر باشد، ممکن است برای رفع مشکلات برخی از خطاها و یا تعمیر و نگهداری باز هم نیازمند یک شخص متخصص هستید که در مواقع اظطراری بروزرسانی و پشتیبان گیری را نیز برای وبسایت شما انجام دهد.
خوشبختانه امروزه انواع خدمات پشتیبانی وردپرس در قالب نگهداری، بروزرسانی، تعمیر، برای هر نوع وبسایت وردپرس وجود دارد که به کمک وبسایت شما خواهد آمد. که یک راه حل حرفه ای می باشد.
در ادامه خدمات و در این مقاله، خدمات پشتیبانی وردپرس را به شما معرفی خواهیم کرد و مزایا آن را به صورت کلی بررسی خواهیم کرد.
فعالیت پشتیبانی وردپرس چیست؟
پشتیبانی وردپرس خدماتی می باشد که می تواند به شما کمک کند تا بسیاری از کارها از جمله نگهداری، بروزرسانی، تعمیر، رفع خطاهای وبسایت وردپرس را بدون اینکه برای آن زمانی بگذارید توسط یک تیم و یا شخص متخصص انجام می شود.
اگر در خصوص نگهداری و برخی امورات وبسایت مبتدی باشید داشتن یک پشتیبان وردپرس برای کسب و کار خودتان می تواند بسیار مفید باشد. تا اگر مشکلی برای کسب و کار یا وبسایت شما ایجاد شد در کمترین زمان ممکن برای شما حل شود تا هم در زمان خود صرفه جویی کنید و هم اینکه سایت وردپرس شما آسیب جدی نبیند.
استخدام یک سرویس پشتیبانی چه مزایایی دارد؟
ممکن است در مرحله اول برای پرداخت هزینه پشتیبانی وردپرس کمی دچار تردید شوید اما باید بدانید که این هزینه در اصل یک سرمایه گذاری است تا کسب و کار شما بدون مشکل رشد کند و در برابر رقبا حرفی برای گفتن داشته باشید.
اما در عوض اگر وبسایت شما دچار خطاهای مکرر شود و برای رفع آن زمان زیادی صرف شود عملا وقت شما و همچنین برای خطایابی ممکن است هزینه های سنگینی نیز بپردازید و در نهایت در این فاصله ممکن است سایت شما فروش زیادی را نداشته باشد.
علاوه بر مواردی که ذکر شد اگر سایت در دسترس نباشد و یا موارد امنیتی روبرو شود، افرادی که به سایت شما مراجعه و با پیغام های امنیتی مواجه شوند سایت شما را بلافاصله ترک خواهند کرد و براحتی مشتریان خود را از دست خواهید داد.
باید بدانید که اگر در خصوص حل سریع مشکلات به وجود آمده در سایت خود تخصص کافی ندارید، داشتن یک پکیج پشتیبانی وردپرس نجات دهنده کسب و کار شما خواهد بود.
به چه صورت می توانیم سرویس پشتیبانی وردپرس مناسب انتخاب کنیم؟
در توضیحات بالا پشتیبانی وردپرس را شرح دادیم و حالا که به درک کاملی از پشتیبانی رسیدیم، میتوانیم به راحتی ارائه دهنده مناسب را بر اساس کسب و کار خود انتخاب کنیم که در زیر به چهار مورد اشاره کرده ایم تا با توجه به نیاز و بودجه خود تصمیم نهایی را برای داشتن یک سرویس مناسب گرفته باشید.
1: پشتیبانی همیشگی یا موردی؟
اگر در خصوص وبسایت خود و یا کسب و کار خود اطیمنان دارید و گهگاهی نیاز به پشتیبانی برای سایت خود دارید بهتر است از پکیج هایی استفاده کنید که به صورت روزانه می باشند استفاده کنید که در این حالت به ازای دریافت مبلغ مشخصی به صورت ثابت و یکباره درخواست بررسی و رقع مشکل را از شخص و یا شرکت ارائه دهنده داشته باشید.
اما باید بدانید که در پیکج های که به صورت ماهانه و یا طولانی مدت که ارائه می شود و به صورت طولانی مدت با ارائه دهنده در ارتباط باشید مزایایی نیز دارد.برای مثال در نوع قیمت گذاری و نحوه پاسخ دهی که به صورت آنی می باشد برخوردار شوید و همچنین برای رفع مشکل نیازی به خرید مجدد یک پکیج پشتیبانی وردپرس نمی باشد.
با این حال تمامی موارد به سطح مهارت شما نیز بستگی خواهد داشت و اگر یک متخصص در زمینه وردپرس باشید و مطمئن هستید که می توانید از عهده بیشتر وظایف خود برآیید، بهتر است از سرویس های پشتیبانی طولانی مدت استفاده نکنید.
2: دسترسی به پشتیبانی به صورت همیشگی
خدمات پشتیبانی معمولا به صورت همیشگی و هر روز هفته می باشد و برخی از شرکت ها نیز ممکن است به صورت شبانه روزی انجام فعالیت کنند. در این صورت شما باید بررسی لازم را داشته باشید که یک پشتیبان مداوم سایت شما را بررسی کند و هر زمان که به آن نیاز داشتید در دسترس باشد تا کمک حال شما باشد.
همچنین ممکن است به دلیل مشغله های زیاد زمان پاسخگویی را در انتهای هفته قرار دهید اما این موضوع نیز معایبی خواهد داشت و ممکن است بسیاری از پشتیبان ها زمان طولانی تر را برای پشتیبانی کنند.
حتی این موضوع را نیز در نظر بگیرید که متخصص استخدام شده در چه زمان هایی در دسترس است تا بتوانید با آن در ارتباط باشید. خوشبختانه در سایت آقای پشتیبان هر زمان که نیاز به پشتیبانی داشته باشید متخصصان آماده کمک و پشتیبانی به سایت شما خواهند بود.
موضوعی که بسیار مهم می باشد و باید بررسی کنید، نوع دسترسی و ارتباط با پشتیبان می باشد که در پکیج های ارائه شده در سایت آقای پشتیبان برای سرویس های پشتیبانی وردپرس به صورت سه بعدی در گزینه های تماس تلفنی، چت آنلاین، شبکه های اجتماعی ارائه می شود.
3: دیگر خدمات ارائه شده
بسیاری از ارائه دهندگان که در حوزه پشتیبانی فعالیت می کنند تنها در بعد فنی سرویس دهی میکنند اما برخی دیگر خدمات اضافه نیز به مشتریان ارائه میکنند. برای مثال طراحی سایت فروشگاهی و توسعه و یا ویرایش سایت های فروشگاهی برای بسیاری از علاقه مندان نیز کاربردی باشد.
چرا که در این حالت میتوانند در کنار بعد فنی، طراحی و یا توسعه سایت فروشگاه اینترنتی را نیز با خیال راحت به تیم آنها واگذار کند. این موضوع از نظر امنیت نیز بسیار توصیه می شود چرا که در این حالت دسترسی سایت خود را تنها به یک تیم و یا شخص واگذار کرده اید.
4: نوع قیمت گذاری در پکیج ها
خدمات پشتیبانی وردپرس از نظر قیمت در پیکج های ارائه شده متفاوت است. برای همین منظور اگر پکیج ماهانه و یا چند ماهه را انتخاب و تهیه کنید با توجه به خدماتی که ارائه می شود همراه با تخفیف و اقتصادی خواهد بود.
در پکیج های ارائه شده می توان تمامی جزئیات را بررسی نمود که در برخی از شرکت ها ممکن است برای پشتیبانی محدودیت قرار دهند و در هر ماه تعداد درخواست پشتیبانی محدودتری داشته باشند. اما برخی دیگر نیز در پیکج های ارائه شده، ارائه خدمات را منوط به دریافت هزیه به صورت روزانه یا ماهانه و یا حتی سالانه کرده اند.
برای نمونه در سایت آقای پشتیبان طبق تصویر زیر پکیج های ارائه شده برای سرویس های پشتیبانی وردپرس آمده است که میتوانید به خوبی آنها را بررسی و مناسب سایت خود آن را تهیه کنید.
در پکیج های ارائه شده مشاهده میکنید که تمامی خدمات ارائه شده محدودیتی ندارند و با پرداخت مبالغ تمامی خدمات ذکر شده قابل انجام می باشد.
کلام آخر…
کارهای نگهداری، تعمیر، بکاپ، رفع عیب برای یک مدیر سایت و یا یک شخص مبتدی می تواند از نظر زمانی به صرفه نباشد و زمان زیادی را از شما بگیرد و بهتر است اینکار را بر عهده افرادی بگذارید تا در نبود شما مانند نگهبان مراقب وبسایت شما باشند و شما تنها به مدیریت سایت و فروش و خدمات خود بپردازید و این یعنی دوری استرس از شما که خیالتان از بابت برخی مسائل همانند ایجاد مشکل و یا امنیت راحت خواهد بود.