به نظر می رسد حرکت بدنه در هر دو مدل خودرو هیوندای توسان 2022 هیبریدی و فقط گازی به طور منطقی کنترل شده باشد، با حداقل نیروی قوی پس از تغییرات سریع ارتفاع یا روکش های فاضلاب فرورفته، اگرچه مقداری حرکت جانبی روی برجستگی های گوشه میانی وجود دارد.
سختی ضربه به طور کلی به اندازه کافی خاموش است، حتی با وجود چرخ های 19 اینچی و لاستیک های سطح پایین در هر دو خودروی آزمایشی ما. تریم های پایین تر دارای چرخ های 17 اینچی و لاستیک های با مشخصات بالاتر هستند که ممکن است آنها را حتی نرم تر کند، اما ما یکی را ارزیابی نکردیم.
مدلهای فقط گازسوز یک موتور چهار سیلندر تنفس طبیعی (187 اسب بخار) را با یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک جفت میکنند. تمایل هشت سرعته به بالا بردن زودهنگام دنده و اغلب باعث می شود که در هنگام شتاب گیری با سرعت کم، قدرت بیشتری بخواهید. در عوض شما اغلب یک دنده خیلی بالا و هزار دور در دقیقه خیلی کم هستید. گیربکس بالاتر از آن به یک همراه قابل سرویس تبدیل می شود و در صورت نیاز به شتاب گرفتن در سرعت های بزرگراه، با کمترین تاخیر دنده را پایین می آورد. با فشار دادن به دورهای بالاتر، موتور در صورت پر سر و صدا، قدرت کافی را ارائه می دهد.
بازخورد فرمان ضعیف است، اما به طور قابل توجهی با حالت اسپرت قابل انتخاب توسط راننده که شمارهگیری کمک برقی پشتی است، بهبود مییابد. چرخش بدنه در سرتاسر محدود است، اما تعادل کلی به اندازه هر شاسی بلند کامپکت مبتنی بر درایو جلو سنگین است. توسان هیبریدی تعادل را بهبود میبخشد و به اندازهای است که بسیاری از کمفرمانهای مزمن مدل فقط گازسوز را از بین میبرد – نتیجه محسوس بسته باتری آن که وزن بسیار مورد نیاز را در اطراف محور عقب اضافه میکند. به این ترتیب، نگهداری جاده به اندازهای بهبود مییابد که شاسی بلند هیبریدی را کاملاً سرگرمکننده برای پرتاب کردن در پیچها کند.
پیشرانه توسان هیبریدی است گاهی سرگرم کننده این یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ کوچک با یک موتور الکتریکی کوچک با قدرت ترکیبی 226 اسب بخار جفت میکند و این ترکیب باعث میشود که وقتی هر دو در حال بازی هستند، قدرت سریع و خطی تولید شود. (این خطی به لطف یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک معمولی است، نه سبک متغیر پیوسته که اکثر هیبریدی ها استفاده می کنند.) متأسفانه، چنین جهش هایی در رانندگی روزانه نادر است، جایی که توسان هیبرید قدرت موتور را تا حد امکان به حداقل می رساند. توسان هیبریدی تحت نیروی بیشتر الکتریکی، با یک موتور دوره ای، احساسی آزمایشی، حتی بدون روده دارد. اگر در شهر پیاده روی می کنید یا همیشه در حالت اسپرت رانندگی می کنید، پیشرانه چیزهای خود را نشان می دهد – لعنت به مسافت پیموده شده بنزین.
این مسافت پیموده شده، به هر حال، دارای رتبه EPA در مجموع 37 تا 38 مایل بر گالن است – که بسته به خط پیشرانه، نسبت به توسان معمولی 26 تا 29 مایل بر گالن افزایش قابل توجهی دارد. همین است تقریبا رقابتی با سایر SUV های هیبریدی جمع و جور.
Tucson Plug-in Hybrid موتور توربو را با موتور الکتریکی با قدرت بالاتر، اتوماتیک شش سرعته و بسته باتری با ظرفیت بالاتر ترکیب می کند. این پیشرانه برای هیوندای 261 اسب بخار و 32 مایل برد تمام الکتریکی ترکیب میشود و PHEV را به سریعترین و کارآمدترین نسخه خط تولید میکند – روی کاغذ. ما هنوز آن را ارزیابی نکردهایم و EPA هم رتبهبندی خود را منتشر نکرده است.
فناوری ایمنی و کمک راننده هیوندای توسان 2022
توسان با لنگرهای چفت با دسترسی آسان و ردیف دوم به اندازه کافی جادار و جادار که حتی برای صندلیهای ماشین حجیم رو به عقب ما مناسب باشد، توسان چک صندلی خودرو Cars.com را با رنگهای متفاوت پشت سر گذاشت. توسان همچنین به لطف امتیازات برتر در هر شش دسته قابلیت تصادف، بهعلاوه چراغهای جلو با رتبهبندی خوب و ترمز اضطراری خودکار رو به جلو، وضعیت Top Safety Pick Plus را از مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه کسب کرد. هشدار برخورد رو به جلو با ترمز اضطراری خودکار و تشخیص عابر پیاده استاندارد است. یک عملکرد تشخیص دوچرخه سوار اختیاری است.
در دفترچه راهنمای مالک تصریح می کند ترمز اضطراری خودکار در توسان می تواند فقط با سرعت 37 مایل در ساعت کار کند – بسیار کمتر از آستانه عملیاتی ارائه شده توسط اکثر سیستم های AEB رقبا. این اولین بار نیست خودرویی از هیوندای یا زیرمجموعه آن کیا چنین محدودیتهایی را اعمال کرده است، اما با این وجود این یک نقطه ضعف ظاهری است.
دستیار تعقیب خطوط هیوندای، یک سیستم فرمان محور محور، استاندارد است. تریمهای بالاتر دارای کروز کنترل تطبیقی توقف و حرکت با کمک رانندگی بزرگراه است که قابلیتهای پیشرفتهتری را در بزرگراههای با دسترسی محدود اضافه میکند.
آیا باید توسان بخرید؟
هر کسی که به تریم های بالاتر توسان 2022 فکر می کند، باید با کنترل های حساس لمسی این شاسی بلند صلح کند و به فکر جدایی باشد. نزدیک به 40000 دلار. (یا می توانید به جای دیگری نگاه کنید؛ بسیاری از شاسی بلند های جمع و جور دیگر، فضای داخلی پر از ویژگی ها را با دکمه ها و دستگیره های فیزیکی ادغام می کنند. این علم موشکی نیست.) خوشبختانه، تریم های پایین تر دارای مزیت مضاعف ارزش بالایی هستند – شاسی بلند از 26135 دلار با مقصد شروع می شود. ، کاهش قیمت هوندا CR-V و تویوتا راو 4 و آوردن هیوندای گارانتی عالی و تعمیر و نگهداری رایگان پیشرو در کلاس برای راه اندازی – به علاوه کنترل های فیزیکی و ادغام بهتر گوشی های هوشمند. Less is more: اگر هر توسانی ارزش بررسی دارد، اینها هستند.