به گزارش دیلی تک، در حالی که هوندا فیت از یک موتور چهار سیلندر با قدرت متوسط استفاده میکند، شتاب آن در شهر حس سرزندهای دارد و در سرعتهای بزرگراهی سریعتر از بیشتر هاچبکهای کامپکت و کراساوورهای کوچک میرسد. همچنین مصرف سوخت آن بسیار بهینه است و در دنیای واقعی به راحتی با تخمینهای EPA همخوانی دارد. هندلینگ تیز فیت نیز یکی از جذابیتهای آن است. هوندا فیت 2020 مانند یک خودروی جادویی است که با وجود اندازه کوچک خود، قابلیت جای دادن وسایل بیشتری را نسبت به آنچه که اندازهاش نشان میدهد، دارد.
این هاچبک کوچک فضای داخلی بیشتری نسبت به آنچه بیشتر مردم انتظار دارند، ارائه میدهد و صندلی عقب چند حالته آن، کلید انعطافپذیری فوقالعاده آن است. با اینکه این نسل از فیت شخصیت سرگرمکننده در رانندگی نسلهای قبلی خود را ندارد، هنوز هم دارای موتوری با مصرف سوخت بهینه و کیفیت سواری نرم است. البته، موتور پر سر و صدا و برخی از مواد داخلی نه چندان جذاب آن، قیمت مناسبش را نشان میدهند. با این حال، هوندا فیت 2020 یکی از عملیترین و چندمنظورهترین خودروهای کوچک موجود در بازار است.
موتور و فنی هوندا فیت 2024
- موتور: 1.5 لیتری چهار سیلندر
- گیربکس: ششسرعته دستی و CVT
- انتقال: دیفرانسیل جلو
- قدرت: 130 اسب بخار
- گشتاور: 114 پوند-فوت
تنها تصمیم مربوط به پیشرانه که خریداران هوندا فیت باید بگیرند، انتخاب بین گیربکس ششسرعته دستی و CVT است، اگرچه توان موتور برای مدلهای مجهز به CVT به 128 اسب بخار کاهش مییابد. با این حال، در سرعتهای بالای موتور، موتور پر سر و صدا است. گیربکس دستی کنترل بیشتری برای استفاده از حداکثر توان موتور فراهم میکند؛ CVT زندگی از موتور میگیرد و رانندگی را چندان لذتبخش نمیکند.
تنها کیفیت سواری هوندا فیت برجسته است. خودرو در هنگام رانندگی بر روی بیشتر نواقص جادهای تقریباً نرم است، به خصوص وقتی که به لاستیکهای بزرگتر مدل پایه LX مجهز است. هر چند که سواری خوب همیشه به معنای هندلینگ خوب نیست و تعلیق نرم فیت آن را به طور دینامیکی غیر استثنایی میکند.
مدلهای هوندا فیت 2020
هوندا فیت 2020 یک هاچبک کوچک است که در چهار تریم LX، Sport، EX و EX-L عرضه میشود. همه مدلهای فیت با یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر که چرخهای جلو را به حرکت درمیآورد، قدرت میگیرند. گیربکس دستی شش سرعته در مدلهای LX و Sport استاندارد است، در حالی که گیربکس اتوماتیک پیوسته (CVT) اختیاری است. گیربکس CVT در مدلهای EX و EX-L استاندارد است. با گیربکس دستی، موتور 130 اسب بخار قدرت و 114 پوند-فوت گشتاور تولید میکند. انتخاب CVT به طور جزئی قدرت را به 128 اسب بخار و 113 پوند-فوت گشتاور کاهش میدهد.
هوندا فیت LX شامل چرخهای فولادی 15 اینچی، چراغهای اتوماتیک، فرمان با قابلیت تنظیم شیب و تلسکوپی، صندلی راننده قابل تنظیم ارتفاع، یک صفحه نمایش مرکزی 5 اینچی و سیستم صوتی چهار بلندگو است. همچنین صندلیهای جادویی فیت را دریافت میکنید. این صندلیها شامل صندلی جلوی سرنشین کاملاً خواباندهشده و صندلی عقب تاشو 60/40 است و میتوانند به چندین پیکربندی مختلف قرار گیرند. به این ترتیب، فیت قادر به جا دادن انواع بیشتری از بارها نسبت به سایر هاچبکها است.
سیستم سرگرمی
هر هوندا فیت 2020 به طور استاندارد با اتصال بلوتوث صدا و تلفن، حداقل یک پورت USB، و کنترلهای صوتی روی فرمان عرضه میشود. صفحه لمسی 7.0 اینچی که در همه مدلها در هوندا به جز تریم پایه LX موجود است، قابلیتهای Apple CarPlay و Android Auto و دو بلندگوی اضافی برای سیستم صوتی را اضافه میکند. در نشانهای از دوران تلفنهای هوشمند ما، هوندا در واقع ورودی صوتی کمکی فیت را حذف کرده و تنها USB را ارائه میدهد.
داخلی و کابین
داخلی با طراحی تمیز و با مونتاژ باکیفیت از مواد خوب، داخل هوندا فیت را در بین بهترینها در این بخش میدرخشد. با در نظر گرفتن فضای داخلی بزرگ آن، این فضای داخلی جای راحتی است. در بیشتر ابعاد، کابین فیت بزرگترین در کلاس زیرکامپکت است. فضای صندلی عقب آن بهویژه شگفتانگیز است و از نظر فضای پا بهطور قابلتوجهی از هر رقیب مستقیم بیشتر است؛ تقریباً با برخی از سدانهای کامل اندازه برابری میکند.
این مدل شهرت خود را بر اساس صندلی عقب جادویی خود ساخته است. این نیمکت دوتایی میتواند صاف شود. تشکیل یک سطح بدون وقفه از سپر عقب تا پشت صندلیهای جلو یا میتواند قسمت پایین آن به حالت عمودی بچرخد، اجازه میدهد که اقلام بلند و عریض از طریق درهای جانبی بارگیری شوند و در کف پای عقب قرار گیرند. نتیجه یک قابلیت پیکربندی بینظیر است که با فضای داخلی و حجم بار جادار فیت تقویت میشود. با صندلیهای عقب تا شده، ما توانستیم 20 چمدان دستی را در داخل کابین هوندا فیت جا دهیم.
قیمت هوندا فیت 2020
قیمت هوندا فیت 2020 از 17000 دلار شروع میشود و بسته به تریم و گزینههای انتخابی تا 21000 دلار میرسد. بیشتر خریداران فیت به دنبال راهی مقرونبهصرفه برای رسیدن از نقطه A به نقطه B هستند، اما آنها همچنین ویژگیهای مطلوبتری نسبت به مدل پایه میخواهند. این شامل یک صفحه لمسی 7 اینچی با قابلیتهای Apple CarPlay و Android Auto و همچنین افزودنیهای خارجی جذابتر است.
با این دیدگاه، ما پیشنهاد میکنیم که به تریم اسپورت هوندا فیت ارتقا دهید که همچنان مقرونبهصرفه است. در حالی که گیربکس دستی استاندارد است و ما از تعامل اضافی آن خوشمان میآید، فکر میکنیم که گیربکس اتوماتیک پیوسته (CVT) اضافی ارزش هزینه اضافی را دارد زیرا مصرف سوخت بهتری دارد. همچنین انتخاب CVT بستهای از فناوریهای ایمنی هوندا را فعال میکند که شامل کنترل تطبیقی سرعت، ترمز اضطراری خودکار، و کمک به حفظ مسیر است.
معایب هوندا فیت
- موتور در سرعت بالا صدای بلندی دارد
- فضای سر صندلی عقب محدود
- نداشتن گیربکس دستی
بررسی راحتی خودرو
خودروهای کوچک به طور طبیعی برخی راحتی، تکامل و ویژگیها را برای برچسب قیمتی مقرونبهصرفه قربانی میکنند، اما هوندا فیت کمتر از بیشتر خودروها این امتیازات را میدهد. در آزمایشات ما، فیت در زمان ترمزگیری شدید کمی ناپایدار است، که در توقفهای ناگهانی اعتماد به نفس نمیدهد. موقعیت رانندگی ایستاده نیز پیدا کردن جای راحت را برای رانندگان قدبلند عاشق هوندا پاسپورت سخت میکند. سیستم اطلاعات و سرگرمی هوندا فیت 2020 نیز کمی قدیمی است و کند به دستورات پاسخ میدهد. با این حال، این مشکلات نباید خریداران را از خرید یک هاچبک کوچک معقول با قیمت رقابتی منصرف کند.