هیوندای توسان 2025 نه تنها انتخابی شیک در میان کراساوورهای کامپکت است، بلکه خودرویی کاربردی به شمار میآید. کابین و فضای بار آن نسبت به بسیاری از رقبا بزرگتر است. یک موتور چهار سیلندر با توان 187 اسب بخار و سیستم دیفرانسیل جلو به صورت استاندارد عرضه میشود، و سیستم چهار چرخ متحرک نیز بهصورت اختیاری قابل سفارش است. شتابگیری آن چندان سریع نیست، اما سواری راحتی ارائه میدهد. با بررسی قیمت هیوندای توسان همراه دیلی تک بمانید.
نسخههای هیبرید و هیبرید پلاگین نیز موجود هستند که هر کدام عملکرد بهتری نسبت به مدل غیرهیبرید دارند، اما هیچ کدام از مدلهای توسان هیجان رانندگی مشابه با هوندا CR-V، مزدا CX-50 یا فولکسواگن تیگوان را ارائه نمیدهند؛ خودروهایی که پیچها را با اعتماد به نفس بیشتری طی میکنند. اگر بیشتر به رفتوآمدهای روزمره و سفرهای جادهای آرام علاقهمندید، توسان انتخابی مناسب است، بهویژه مدلهای لوکستر آن که با مواد مرغوب و امکانات پیشرفتهای همراه هستند.
قیمت هیوندای توسان
قیمت هیوندای توسان مدل 2025 از 30 هزار دلار آغاز شده و تا 40 هزار دلار برای نسخههای بالاتر میرسد. ما مدل SEL میانرده را توصیه میکنیم، چرا که امکانات جذابی مانند درِ صندوق عقب برقی، صندلی راننده برقی، گرمکن صندلیهای جلو، شارژر بیسیم تلفن همراه و سیستم تهویه مطبوع دو ناحیهای را ارائه میدهد. با پرداخت 2450 دلار بیشتر، بسته Convenience نیز اضافه میشود که شامل امکاناتی مانند سیستمهای کمکی راننده بیشتر، سانروف، سیستم ناوبری داخلی و نشانگرهای دیجیتال است. سیستم چهار چرخ متحرک نیز با هزینه 1500 دلار برای تمام مدلها قابل سفارش است.
- قیمت هیوندای توسان 2025 SE: حدود 30 هزار دلار
- قیمت هیوندای توسان SEL: حدود 32 هزار دلار
- هیوندای توسان Limited: قیمت 40 هزار دلار
تغییرات هیوندای توسان 2025
مدل 2025 هیوندای توسان، که چهارمین سال عرضه آن محسوب میشود، یک بازطراحی ظاهری دریافت کرده است که شامل بهروزرسانی در جلوپنجره، سپرها و چرخها میشود. در داخل کابین، سیستم اطلاعات و سرگرمی قدیمی با سیستمی جدید جایگزین شده که شامل دو نمایشگر است: یکی برای اطلاعات و سرگرمی و دیگری برای نشانگرها، که هر دو در یک قاب مستطیلی روی داشبورد قرار گرفتهاند. مدلهای پایه تنها یک نمایشگر 12.3 اینچی و نشانگرهای آنالوگ دارند. همچنین طراحی فرمان و پنل کنترل سیستم تهویه نیز بهروزرسانی شده است.
موتور، گیربکس و عملکرد
یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر با توان 187 اسب بخار بهصورت استاندارد عرضه میشود که با یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و سیستم دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ متحرک همراه است. قدرت موتور Hyundai Tucson تنها برای رانندگی در شهر و عبور از بزرگراه کافی است و رانندگان مشتاق ممکن است خواهان قدرت بیشتری باشند. در حالی که توسان خودرویی اسپرت نیست، اما فرمانپذیری آن قابل اطمینان، عملکرد فرمان نسبتا دقیق و سواری آن راحت است. آنچه بیش از همه در تجربه رانندگی توسان جلب توجه میکند، آرامش و پالایش در حین حرکت است، که حس لوکسی را منتقل میکند که در این کلاس خودروها کمتر دیده میشود.
نقاط قوت و ضعف
تقریباً تمام نقاط قوت توسان در داخل کابین آن یافت میشود. بسیاری از جزئیات طراحی داخلی جدید هیوندای را واقعاً دوست دارم. جایگاه شارژر بیسیم شاید جزئی به نظر برسد، اما جایگذاری آن اینجا بسیار هوشمندانه است. کنترلهای سیستم تهویه نیز ساده، با دکمههای فیزیکی و دکمههای لمسی بهخوبی در جای خود قرار گرفتهاند. خوشبختانه، اینجا خبری از کنترلهای تماماً لمسی نیست. صندلیها نیز راحت هستند و کیفیت ساخت کلی نسبت به قیمت خودرو بالاتر از حد متوسط است.
با این حال، فضای داخلی کاملاً بیعیب نیست. فضای صندلی عقب عالی نیست و نشانگرهای دیجیتال کمی کارتونی و ارزان به نظر میرسند (البته این مسئله سلیقهای است). اما بزرگترین مشکل موتور خستهکنندهای است که حتی مصرف سوخت قابلتوجهی ندارد.
شتاب 0 تا 100 هیوندای توسان 2025
در تستهای ما، مدل چهار چرخ متحرک Limited توانست در 8.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. نسخههای هیبرید و هیبرید پلاگین سریعتر هستند، اما نباید انتظار شتاب مشابه با تویوتا RAV4 Prime را از آنها داشت.
امکانات، گزینهها و رقبا
همانطور که از یک کراساوور اقتصادی با قیمت پایه 30,000 دلار انتظار میرود، مدل پایه توسان به اندازه مدل فولآپشن مجهز نیست. اما این به این معنی نیست که چیزی کم دارد. مدل پایه توسان 2025 شامل یک نمایشگر بزرگ 12.3 اینچی، Apple CarPlay و Android Auto بیسیم، چرخهای آلیاژی 17 اینچی، مانیتور نقاط کور، کروز کنترل تطبیقی و چراغهای جلوی LED است. بنابراین، حتی اگر ارزانترین توسان را پیدا کنید، چیز زیادی کم نخواهید داشت.
با این حال، اگر بیشتر هزینه کنید، امکانات بسیار بیشتری در انتظار شماست. مدل Limited فولآپشن دارای سانروف پانورامیک، صندلیهای چرمی، درِ صندوق عقب برقی بدون نیاز به لمس، اسپیکرهای Bose، صندلیهای جلو با قابلیت گرمکن و تهویه، و کنسول مرکزی ارتقا یافته است. در مدل Limited، خودرو واقعاً لوکس به نظر میرسد. با قیمت 41,870 دلار در حالت آزمایششده، این خودرو ارزش خوبی دارد.
رقبای توسان مانند CR-V و RAV4 نیز طراحیهای داخلی شیکی ارائه میدهند، اما طراحی توسان ظاهری بالغتر و لوکستر دارد. نمیتوان گفت مواد بهتری دارد یا بهتر ساخته شده است، اما طراحی آن به نظر میرسد سطح بالاتری دارد و چند ویژگی جذاب دارد که رقبا ندارند. برای مثال، سیستم دوربین چراغ راهنمای هیوندای که نمای زندهای از نقاط کور را هنگام روشن کردن هر چراغ راهنما در نمایشگر پشت آمپر نشان میدهد. یا زنگ هشدار هنگام حرکت خودروی جلویی در حالی که شما مشغول سرگرم کردن کودکی در صندلی عقب هستید. این جزئیات کوچک باعث میشوند توسان گرانتر و پیشرفتهتر از رقبا به نظر برسد.
مصرف سوخت هیوندای توسان 2025
EPA پیشبینی میکند که توسان با دیفرانسیل جلو، مصرف سوختی معادل 25 مایل بر گالن در شهر و 32 مایل بر گالن در بزرگراه داشته باشد. با این حال، در تست مصرف سوخت ما در بزرگراه با سرعت 75 مایل بر ساعت، مدل XRT تنها 26 مایل بر گالن مصرف داشت.
طراحی داخلی و کابین هیوندای توسان 2025
هیوندای توسان 2025 دارای طراحی داخلی ساده اما مدرنی است که شامل نمایشگر دیجیتال، دسته دنده روی ستون فرمان و یک پنل جداگانه برای کنترل سیستم تهویه با دکمههای فیزیکی میشود. خودروهای شاخص هیوندای مانند Palisade و سدانهای جدید سوناتا و النترا در طراحی داخلی نقش الهامبخشی داشتهاند و توسان این روند را با طراحی داخلی هوشمندانه و استفاده از مواد باکیفیت ادامه میدهد.
فضای صندلیهای عقب و بخش بار توسان بزرگتر از بسیاری از رقبا است که راحتی بیشتر برای سرنشینان و کاربردپذیری بیشتری را ارائه میدهد. در تست ما، توانستیم 9 چمدان دستی را در صندوق عقب جای دهیم، و با خواباندن صندلیهای عقب این تعداد به 22 چمدان افزایش یافت.
سیستم اطلاعات و سرگرمی
برای مدل 2025، توسان به یک سیستم اطلاعات و سرگرمی ارتقا یافته مجهز شده که شامل دو نمایشگر دیجیتال در یک قاب یکپارچه است که بخش عمدهای از داشبورد را در بر میگیرد. یکی از این نمایشگرها نشانگرهای دیجیتال را نمایش میدهد و دیگری دسترسی به رادیو، ناوبری، تنظیمات خودرو و سایر امکانات را فراهم میکند. این سیستم جدید تنها در مدلهای N Line و Limited بهصورت استاندارد عرضه شده و در مدل SEL بهصورت اختیاری قابل سفارش است.
سایر مدلها به یک نمایشگر 12.3 اینچی و نشانگرهای آنالوگ مجهز هستند. قابلیت Apple CarPlay و Android Auto بهصورت استاندارد در تمامی مدلها ارائه میشود و اتصال بیسیم نیز در همه مدلها موجود است. امکانات دیگری مانند رادیو ماهوارهای SiriusXM و سیستم صوتی ارتقا یافته Bose بهصورت اختیاری در دسترس هستند. همچنین اپلیکیشن کلید دیجیتال هیوندای، امکان قفل و باز کردن درها و استارت از راه دور را فراهم میکند.
اصول اولیه
وقتی با خودروهای مطرح و پرطرفداری مانند هوندا CR-V و تویوتا RAV4 رقابت میکنید، باید بهترین عملکرد خود را ارائه دهید. هیوندای توسان که همیشه خودرویی مناسب برای حملونقل بوده، تا پیش از این ویژگی خاصی برای تمایز نداشت. اما اکنون دارد. طراحی داخلی جدید هیوندای، فناوریهای چشمگیر و کیفیت سواری بهبود یافته، توسان را به یک خودروی لوکس در این کلاس تبدیل کرده است.
از بیرون، شاید متوجه تغییرات خاصی در مدل 2025 توسان نشوید، اما این خودرو واقعاً یک بازطراحی دریافت کرده است. جلوپنجره، قسمتهای پایین سپرها، چرخها و حتی برفپاککن عقب که اکنون 75 میلیمتر بلندتر است، بهروزرسانی شدهاند. با این حال، برای چشم عادی، این تغییرات جزئی به نظر میرسند. طراحی ظاهری آن همچنان شامل جلوپنجره بزرگ شطرنجی، چراغهای انباشته و خطوط، زوایا و اشکال زیادی است که بدنه آن را شبیه داخل یک کالیدوسکوپ کردهاند. به نظر من، این خودرو یکی از کمجذابیتترین طراحیها در این سگمنت دارد، بهویژه در مقایسه با طراحی جذاب هوندا CR-V جدید و تویوتا RAV4. اما میتوان فهمید چرا برخی مشتریان ممکن است از این طراحی عجیب و جسورانه خوششان بیاید.
تجربه رانندگی و قیمت هیوندای توسان
جایی که ریشههای اقتصادی توسان مشخص میشود، زیر کاپوت آن است. مگر اینکه مدل هیبریدی را انتخاب کنید، یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر خواهید داشت که… خب، فقط یک موتور است. با توان 187 اسب بخار و 178 پوند-فوت گشتاور، حرکت خودرو را بهخوبی تأمین میکند، اما هرگز با اشتیاق این کار را انجام نمیدهد. متأسفانه، این کمبود هیجان را با راندمان سوخت بالا جبران نمیکند و مصرف سوخت آن حدود 26 مایل بر گالن است.
اگرچه این مقدار تقریباً با رقبا برابر است، اما وقتی موتوری اینقدر کسلکننده است، انتظار راندمان چشمگیری دارم. خوشبختانه موتور بهطور قابلقبولی نرم کار میکند، اما این مثال خوبی است که نشان میدهد چرا خودروهای بدون موتورهای جذاب باید برقی باشند. این توسان میتوانست یک خودروی برقی عالی باشد.
البته باید واقعبین باشیم. تعداد کمی از مشتریان به پیشرانه نهچندان قوی آن توجه خواهند کرد. من خودروهای کراساوور زیادی با پیشرانههای کمقدرت و خشن راندهام. این خودروها همهجا هستند و مشتریان اگر این موضوع برایشان مهم بود، اینقدر زیاد خریداری نمیکردند. چیزی که مشتریان بیشتر اهمیت میدهند، یک کابین آرام، پر از فناوری و یک سواری راحت است. و این دقیقاً چیزی است که توسان ارائه میدهد. اگر مشتاق به دیدن قیمت تویوتا تاکوما هستید به این صفحه از سایت دیلی تک مراجعه نمایید.