هوندا پایلوت 2025 دارای فرمانپذیری آسان، سواری راحت، کابینی جادار و فهرستی طولانی از امکانات استاندارد است. با این حال طبق بررسی سایت دیلی تک، در میان شاسیبلندهای متوسط، رقابت سختی برای متمایز شدن دارد.
قیمت هوندا پایلوت
قیمت هوندا پایلوت 2025 از 41000 دلار آغاز میشود و بسته به تیپ و امکانات، تا 56000 دلار افزایش مییابد.
- قیمت هوندا پایلوت Sport: حدود 41000 دلار
- قیمت پایلوت EX-L: حدود 44 هزار دلار
- تریم Touring: حدود 48 هزار دلار
- مدل TrailSport: حدود 50 هزار دلار
- قیمت هوندا پایلوت Black Edition: حدود 56 هزار دلار
ما نسخه EX-L را به دلیل تعادل بین قیمت و امکانات توصیه میکنیم. این مدل شامل صندلیهای چرمی، نمایشگر 9 اینچی، اتصال بیسیم اپل کارپلی و اندروید اتو، شارژ بیسیم گوشی و درب صندوق عقب برقی است. انتخاب سیستم تمام چرخ متحرک به نیاز و ترجیح شخصی بستگی دارد، اما افزایش ظرفیت بکسل که همراه با آن ارائه میشود، ارزش هزینه بیشتر را دارد.
هوندا پایلوت 2025 با فناوریهای مدرن از جمله اتصال بیسیم اپل کارپلی و اندروید اتو، نمایشگرهای قابل تنظیم و ویژگیهای ایمنی طراحی شده است تا تجربهای راحتتر و متصلتر را در جاده فراهم کند. این خودرو از قابلیت پخش بیسیم، بهروزرسانیهای سیستم سرگرمی و تبدیل شدن به یک هاتاسپات وایفای پشتیبانی میکند. همچنین، شارژر بیسیم تعبیهشده در کنسول جلو، امکان شارژ سریع را فراهم کرده و فضایی راحت و در دسترس را برای شارژ دستگاههای هوشمند ارائه میدهد.
مشخصات پیشرانه و موتور هوندا پایلوت
هوندا پایلوت مدل 2025 تنها با یک پیشرانه عرضه میشود: یک موتور 3.5 لیتری V6 تنفس طبیعی که به یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک متصل است. این ترکیب، قدرتی معادل 285 اسب بخار و گشتاوری برابر با 262 پوند-فوت تولید میکند، فارغ از اینکه خودرو دارای دیفرانسیل جلو (FWD) یا چهارچرخ متحرک (AWD) باشد.
میزان مصرف سوخت، بسته به تیپ خودرو متفاوت است. در مدلهای FWD اسپرت، EX-L و Touring، مصرف سوخت 19 مایل بر گالن در شهر، 27 مایل بر گالن در بزرگراه و 22 مایل بر گالن بهصورت ترکیبی است. مدلهای دیفرانسیل جلو هوندا پایلوت توانایی یدککشی تا 3500 پوند را دارند، درحالیکه نسخههای AWD میتوانند تا 5000 پوند را یدک بکشند.
مقایسه هوندا پایلوت 2024 و 2025: چه تغییراتی رخ داده است؟
در سال 2025، هوندا مدل پایه LX را از خط تولید حذف کرد و مدل اسپرت را به گزینه ورود به این سری تبدیل کرد. همچنین، تیپ جدید Black Edition به مجموعه پایلوت اضافه شد که دارای تزئینات مشکی در بدنه و رنگ قرمز در داخل کابین است.
تغییرات کلیدی در سالهای اخیر:
- 2025: حذف تیپ LX و معرفی تیپ جدید Black Edition
- 2024: تغییر قابل توجهی نداشت
- 2023: بازطراحی کامل با ظاهر جدید، سیستم تعلیق بهبودیافته، فضای بیشتر برای صندلیهای عقب، موتور جدید 3.5 لیتری V6 و گیربکس 10 سرعته اتوماتیک
- 2022: اضافه شدن اپل کارپلی و اندروید اتو به امکانات استاندارد؛ معرفی تیپهای اسپرت و TrailSport
عملکرد و رانندگی
هوندا پایلوت 2025 در بسیاری از زمینهها عملکرد خوبی دارد. سواری آن روان و راحت است، ترمزها عملکرد مطمئنی دارند و فرمانپذیری آن آسان است. با این حال، سبک بودن فرمان ممکن است برای برخی رانندگان خوشایند نباشد.
خودرو Honda Pilot دارای یک موتور 3.5 لیتری V6 با 285 اسب بخار قدرت و 262 پوند-فوت گشتاور است. گیربکس 10 سرعته اتوماتیک بهصورت استاندارد ارائه میشود و قابلیت انتخاب بین دیفرانسیل جلو یا تمام چرخ متحرک وجود دارد. شتاب اولیه چندان سریع نیست، اما موتور و گیربکس هماهنگی خوبی برای رانندگی در بزرگراه دارند. با این حال، برخی منتقدان معتقدند که گیربکس در رانندگی شهری عملکردی حساس دارد.
نقاط ضعف
هیچ خودرویی کامل نیست، اما طراحی کنترلهای پایلوت چندان موفق نبوده است. البته هوندا تنها شرکتی نیست که طراحیهای غیرمعمول برای تعویض دنده ارائه میدهد، اما این سیستم خاص که از ترکیب سه دکمه فشاری و یک دکمه کشیدنی استفاده میکند، از بهترینهای بازار نیست. این نوع طراحی در چندین مدل هوندا استفاده شده، اما همچنان برای بسیاری از رانندگان سردرگمکننده است.
مشکل دیگر، نیاز به عایقبندی بهتر صدا در کابین است. صدای باد و لاستیکها بیش از حد به داخل نفوذ میکند، که برای خودرویی که حداقل 40 هزار دلار قیمت دارد، چندان قابل قبول نیست. این مسئله در تمام تیپها، از جمله مدل Black Edition مشهود است.
ارزش خرید هوندا پایلوت 2025
هوندا پایلوت 2025 ارزش متوسطی در کلاس شاسیبلندهای متوسط دارد. ارزش خرید آن بر اساس هزینه کلی مالکیت و قیمت مدلهای پایه و فول تعیین شده است.
بررسی ایمنی
هوندا پایلوت 2025 عمدتاً امتیازات خوبی از سوی موسسات ایمنی دریافت کرده است. این خودرو دارای مجموعهای از ویژگیهای استاندارد کمکراننده مانند سیستم کمکی حفظ مسیر و هشدار برخورد از جلو است.
برای نصب صندلیهای ایمنی کودک، پایلوت تا چهار مجموعه کامل از اتصالات LATCH دارد. همچنین لنگرهای مهاری برای صندلیهای ردیف سوم در موقعیتهای وسط و سمت راننده وجود دارند. موسسه IIHS به این سیستم LATCH امتیاز خوب+ داده است که نشان میدهد این یکی از راحتترین و همهکارهترین سیستمها برای استفاده است. با این حال، صندلی وسط ردیف دوم به دلیل سختی در دسترسی به لنگر مهاری، امتیاز “قابل قبول” را دریافت کرده است.
تجربه رانندگی
هوندا پایلوت 2025 دارای شتاب مناسب، تعویض دندههای نرم و سواری راحتی است که رانندگی در بزرگراه را لذتبخش میکند. با این حال، فرمان خودرو جای بهبود دارد. در ابتدا سبک و روان به نظر میرسد، اما ارتباط چندانی با جاده برقرار نمیکند. حس فرمان نه آنقدر سنگین است که دقیق باشد و نه آنقدر سبک که بیحس باشد، اما همچنان اطلاعات کمی از سطح جاده به راننده منتقل میشود.
این وضعیت مشابه خودروهای آمریکایی دهه 60 میلادی با فرمانهای هیدرولیکی است. از یک جهت، باید از هوندا قدردانی کرد که سعی نکرده با ایجاد حس مصنوعی، فرمان را دقیقتر جلوه دهد، اما اضافه کردن کمی بازخورد واقعی از جاده، میتوانست گزینه بهتری باشد.
فضای داخلی و کابین هوندا پایلوت
هوندا پایلوت یک شاسیبلند سهردیفه با کابینی جادار و باکیفیت است، اما برای خودرویی در این محدوده قیمتی، استفاده از پلاستیکهای سخت در برخی قسمتها کمی زیاد به نظر میرسد. این موضوع میتواند برای کسانی که به دنبال دوام بالا هستند، یک مزیت باشد.
بسته به نسخه انتخابی، این خودرو میتواند دارای 7 یا 8 صندلی باشد. دو ردیف اول فضای کافی برای سرنشینان بزرگسال دارند، اما صندلیها میتوانستند راحتتر باشند. ردیف سوم برای کودکان مناسبتر است اما بزرگسالان نیز میتوانند در آن جای بگیرند.
فضای بار پایلوت 18.6 فوت مکعب پشت ردیف سوم، 48 فوت مکعب با خواباندن صندلیهای ردیف سوم و 87 فوت مکعب با خواباندن صندلیهای ردیف دوم و سوم است. درِ صندوق عقب در مدل پایه دستی بوده و در مدلهای بالاتر نسخههای برقی و بیدستی نیز در دسترس هستند.
کابین هوندا پایلوت جادار بوده و دارای راهکارهای هوشمندانهای برای ذخیرهسازی است. امکانات داخلی قابل سفارش شامل موارد زیر هستند:
- صندلیهای چرمی
- پردههای آفتابگیر برای ردیف دوم
- ظرفیت 8 سرنشین
- سانروف پانورامیک با قابلیت باز شدن با یک لمس
امکانات فناوری
تمامی مدلهای هوندا پایلوت 2025 بهصورت استاندارد دارای امکاناتی مانند سیستم کنترل خودکار دمای سهمنطقهای، ورود بدون کلید، استارت دکمهای و از راه دور، و شیشههای برقی با قابلیت بالا و پایین شدن خودکار هستند. از نظر فناوری، صفحهنمایش دیجیتال ۷ اینچی برای پشت آمپر در تمامی تیپها استاندارد است، درحالیکه مدلهای Elite و Black Edition از نمایشگر 10.2 اینچی بهره میبرند. تنها در این دو تیپ، نمایشگر سربالا نیز بهصورت استاندارد ارائه میشود.
سیستم اطلاعات و سرگرمی در مدل اسپرت از یک صفحهنمایش 7 اینچی استفاده میکند، اما در سایر تیپها این اندازه به 9 اینچ افزایش مییابد. اپل کارپلی و اندروید اتو در تمامی مدلها بهصورت بیسیم ارائه میشود، بهجز مدل اسپرت که در آن اتصال سیمی است. در بخش ارتباطات، تمامی مدلهای 2025 پایلوت دارای یک درگاه USB-A و یک درگاه USB-C برای سرنشینان جلو هستند، درحالیکه دو پورت USB-C برای ردیف دوم در نظر گرفته شده است. سرنشینان ردیف سوم در تمامی تیپهای بالاتر از اسپرت نیز دو درگاه USB-C در اختیار دارند. برای شارژ بیسیم تلفن همراه، باید یکی از تیپهای بالاتر از اسپرت را انتخاب کنید.
در بخش سیستم صوتی، مدل اسپرت با یک مجموعه صوتی هفتبلندگو عرضه میشود. مدلهای EX-L و TrailSport این تعداد را به 9 بلندگو افزایش میدهند، درحالیکه مدلهای Touring، Elite و Black Edition بهصورت استاندارد از سیستم صوتی 12 بلندگوی Bose بهره میبرند.
قیمت هوندا پایلوت 2025 چقدر است؟
قیمت هوندا پایلوت 2025 از 41000 دلار برای مدل اسپرت آغاز میشود، زیرا مدل LX دیگر در این سال تولید نمیشود. مدل اسپرت بهصورت استاندارد دارای صندلیهای پارچهای، صندلیهای جلو گرمشونده و سیستم نظارت بر نقاط کور است. مدل EX-L با قیمت 44 هزار دلار، امکاناتی مانند روکش چرمی صندلیها و اتصال بیسیم اپل کارپلی و اندروید اتو را اضافه میکند. مدل Touring که از 48 هزار دلار شروع میشود، دارای امکاناتی مانند سیستم ناوبری و درِ صندوق عقب برقی بدون نیاز به دست است.
نسخه TrailSport با قیمت 50 هزار دلار، دارای لاستیکهای آفرود، صفحات محافظ زیرین، تعلیق مخصوص آفرود و ویژگیهای دیگر است. تیپ Elite از 53 هزار دلار آغاز شده و امکاناتی مانند نمایشگر هدآپ و صندلیهای دارای تهویه را ارائه میدهد. در نهایت، تیپ جدید Black Edition با قیمت پایه 56000 دلار، شامل تمامی امکانات مدل Elite بههمراه طراحی مشکی در بدنه و تزئینات قرمز در کابین است.
بهترین مدل هوندا پایلوت برای خرید کدام است؟
ما مدل پایه اسپرت را به دلیل نسبت عالی قیمت به امکانات توصیه میکنیم. این مدل از همان موتور V6 موجود در تیپهای بالاتر بهره میبرد، اما با قیمت مناسبتر و مجموعهای از امکانات استاندارد ارائه میشود. این امکانات شامل صندلیهای جلو گرمشونده، نظارت بر نقاط کور و اتصال سیمی تلفن هوشمند است. اگر نیاز به سیستم تمام چرخ متحرک دارید، میتوانید آن را با هزینه 2000 دلار اضافه کنید.
آیا پایلوت یک شاسیبلند خوب است؟
بله، هوندا پایلوت 2025 خودروی خوبی است. اگر بهدنبال یک خودروی راحت، جادار و با رانندگی آسان هستید، پایلوت تمام این موارد را ارائه میدهد. فضای کافی در دو ردیف اول، حجم بار مناسب، فرمانپذیری خوب و فهرست مناسبی از امکانات استاندارد، آن را به گزینهای ارزشمند تبدیل کرده است.
با این حال، بازار شاسیبلندهای سهردیفه پر از رقبای سرسختی است که کار را برای پایلوت سخت میکنند. مزدا CX-90 یکی از رقبای نزدیک آن است که طراحی داخلی لوکستری دارد، و از نظر ارزش کلی، کیا تلوراید همچنان یکی از برترین گزینهها در این کلاس محسوب میشود. بنابراین، قبل از انتخاب پایلوت، بررسی و مقایسه سایر گزینهها توصیه میشود.
مطلب پیشنهادی: