قیمت تسلا سایبرتراک
اخبار خودرو

قیمت تسلا سایبرتراک مدل 2025 چقدر است؟

تسلا سایبرتراک هیچ شباهتی به پیکاپ‌های سنتی ندارد. طراحی آن مانند چیزی است که برای یک فیلم Star Trek ساخته شده اما در Minecraft طراحی شده باشد! ظاهر تسلا سایبرتراک 2025 کاملاً غیرمتعارف و بحث‌برانگیز است و این فقط به خاطر ایلان ماسک نیست.

بدنه‌ی این خودرو از استیل ضدزنگ ساخته شده که برخلاف بدنه‌های معمولی، قابلیت فرم‌دهی ندارد. به همین دلیل، فاصله‌های غیرعادی بین پنل‌های بدنه دیده می‌شود. البته، این بیشتر به ویژگی‌های فلز مربوط است تا کیفیت ساخت خودرو یا شاید این فقط یک بهانه‌ی خوب باشد! برای بررسی کامل و اطلاع از قیمت تسلا سایبرتراک با دیلی تک همراه بمانید.

قیمت تسلا سایبرتراک 2025

قیمت تسلا سایبرتراک

قیمت تسلا سایبرتراک 2025 از 82000 دلار شروع می‌شود و بسته به مدل و آپشن‌ها تا 102000 دلار افزایش می‌یابد.

  • قیمت تسلا سایبرتراک دو موتوره (AWD): حدود 82000 دلار
  • تریم Beast: حدود 102000 دلار
  • قیمت سایبرتراک Cyberbeast: حدود 102000 دلار

تا زمانی که نسخه‌ای با دیفرانسیل عقب (RWD) عرضه نشود، این خودرو فقط در دو مدل AWD و Beast موجود است. از آنجایی که محدوده پیمایش برای اکثر خریداران اهمیت بالایی دارد، مدل AWD را پیشنهاد می‌کنیم؛ این مدل نه‌تنها قیمت پایین‌تری دارد، بلکه محدوده پیمایش واقعی بیشتری نیز ارائه می‌دهد، درحالی‌که همچنان بسیار سریع است.

آیا تسلا سایبرتراک خودروی خوبی است؟

درهای Tesla Cybertruck با فشار یک دکمه‌ی مخفی روی ستون‌ها باز می‌شوند و بدون فریم هستند، به‌طوری‌که فقط شیشه بالای پانل درب قرار دارد. سایبرتراک بزرگ‌ترین شیشه‌ی جلو را در بین تمام خودروهای تولیدی جهان دارد و البته، بزرگ‌ترین برف‌پاک‌کن را هم دارد. چراغ‌های جلو در پایین‌ترین بخش پنل جلویی پنهان شده‌اند.

تسلا سایبرتراک 2025

در داخل کابین، سایبرتراک چیزی جز یک تسلا نمی‌تواند باشد. یک صفحه‌نمایش بزرگ در مرکز، یک فرمان کوچک و تقریباً هیچ دکمه‌ای روی داشبورد دیده نمی‌شود. همه چیز از طریق صفحه‌نمایش کنترل می‌شود بله، همه چیز! خوشبختانه، رابط کاربری سریع و آسان است.

شتاب خودرو

در جاده، سایبرتراک به‌طرز شگفت‌انگیزی راحت‌تر و روان‌تر از یک پیکاپ سنتی با شاسی مستقل است. مدل Cyberbeast با سه موتور، شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت را تنها در 2.6 ثانیه ثبت می‌کند!

جزئیات فنی و موتوری تسلا سایبرتراک 2025

سیستم محرکه‌ی استاندارد سایبرتراک شامل دو موتور الکتریکی با سیستم چهارچرخ محرک است که مجموعاً 600 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. مدل Cyberbeast با استفاده از سه موتور، قدرتی معادل 845 اسب بخار دارد. هر دو نسخه شتاب بسیار بالایی دارند و تحویل قدرت در هر شرایطی نرم و قوی است. حداکثر ظرفیت یدک‌کشی در صورت تجهیز کامل، 11000 پوند اعلام شده است.

شیشه جلو

تسلا تخمین زده است که سایبرتراک در نسخه‌ی استاندارد می‌تواند در 4.1 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن 180 کیلومتر بر ساعت است. در مقابل، مدل Cyberbeast این شتاب را تنها در 2.6 ثانیه ثبت می‌کند و حداکثر سرعت آن به 210 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

برد الکتریکی و باتری تسلا سایبرتراک 2025

  • برد: 250 تا 470 مایل
  • ظرفیت باتری: 123 کیلووات‌ساعت
  • حداکثر توان شارژ: 250 کیلووات
  • زمان شارژ DC: اضافه شدن 136 مایل در 15 دقیقه
  • محل درگاه شارژ: سمت چپ عقب
  • قدرت خروجی: 315 اسب بخار / 600 اسب بخار / 845 اسب بخار

البته، هدآپ دیسپلی ندارد، و کنترلرهای راهنما روی فرمان ناکارآمد هستند. همچنین، کیفیت مونتاژ خوب است اما به قیمت 100 هزار دلار چندان محکم به نظر نمی‌رسد.

صندلی‌های جلو طوری طراحی شده‌اند که به نظر می‌رسد باید سه نفر در آن جای بگیرند، اما به‌جای آن، فضای ذخیره‌سازی بزرگی در وسط وجود دارد. در عقب، سه صندلی وجود دارد اما ارتفاع سقف محدود است، بنابراین هنگام رانندگی آفرود مراقب باشید، زیرا سرنشینان عقب ممکن است سرشان به سقف شیشه‌ای بزرگ برخورد کند.

فضای بار عقب 2800 لیتر ظرفیت دارد و یک پوشش متحرک مقاوم دارد که می‌توانید روی آن بایستید! علاوه بر این، سایبرتراک دارای صندوق جلو (Frunk) بزرگ و همچنین یک فضای ذخیره‌سازی زیرکف در عقب است. حداکثر ظرفیت بار 1134 کیلوگرم است و صندوق جلو می‌تواند نقش نیمکت پیک‌نیک را نیز ایفا کند.

مدل مشکی

سیستم فرمان فعال، که به‌جای اتصال مکانیکی، با کامپیوتر کنترل می‌شود، بسیار حساس و تا حدی ناپایدار است. اما فرمان جدید (دارای قسمت بالایی) بسیار بهتر از طراحی “یوک” در مدل S است.

بسته به مدل، سایبرتراک حداکثر 470 مایل برد دارد و از جدیدترین فناوری باتری استفاده می‌کند که سلول‌های آن بزرگ‌تر، مقاوم‌تر و قابل‌اعتمادتر از مدل‌های قدیمی تسلا هستند. شارژ از طریق شبکه سوپرشارژرهای تسلا باعث می‌شود سفرهای طولانی آسان باشند.

عملکرد در بزرگراه

تسلا سایبرتراک در بزرگراه نیز همان سطح راحتی و نرمی را ارائه می‌دهد که در مسیرهای دیگر تجربه می‌کنید. سیستم تعلیق بادی این خودرو عملکرد فوق‌العاده‌ای در جذب ضربات ناشی از اتصالات انبساطی جاده دارد. در تئوری، این خودرو از سیستم‌های کمکی رانندگی اتوپایلوت تسلا بهره می‌برد، اما در مدل‌های تسلا مدل Y نشان داده شده که این سیستم همیشه کاملاً قابل‌اعتماد نیست، هرچند در بزرگراه‌ها که محیط رانندگی ساده‌تر است، نباید مشکل خاصی ایجاد کند.

عکس لاستیک سایبرتراک

حتی با وجود تایرهای ضخیم آفرود، صدای جاده بسیار کم است.

با استفاده از برد توسعه‌یافته‌ی اختیاری که اساساً یک باتری از مدل 3 است که در قسمت بار قرار می‌گیرد. سایبرتراک می‌تواند تا 470 مایل را با یک‌بار شارژ طی کند. شبکه‌ی سوپرشارژرهای تسلا نیز فرآیند شارژ را بسیار آسان می‌کند. ما محاسبه کردیم که مدل Cyberbeast در شرایط واقعی می‌تواند تا 294 مایل را با یک‌بار شارژ طی کند، که تقریباً نزدیک به ادعای 320 مایلی تسلا است.

در جاده‌های پرپیچ‌وخم

فرمان فعال که باعث می‌شود سایبرتراک گاهی اوقات بیش از حد حساس باشد، در اینجا نیز یک چالش محسوب می‌شود. این ویژگی باعث می‌شود خودرو سریع به پیچ‌ها واکنش نشان دهد، اما از آنجایی که احساس و بازخورد زیادی از چرخ‌های جلو دریافت نمی‌کنید، همیشه مطمئن نیستید که چرخ‌های جلو دقیقاً چه کاری انجام می‌دهند.

فراتر از این، سایبرتراک با وجود سرعت بالا به دلیل ابعاد و وزن زیادش، چندان مناسب رانندگی در جاده‌های پرپیچ‌وخم نیست. هرچند، نسبت به رقبای بنزینی سریع از فورد و رم، روان‌تر و چابک‌تر است. در جاده‌های باریک بریتانیا، عرض زیاد سایبرتراک می‌تواند محدودکننده باشد.

فضا و کاربردی بودن تسلا سایبرتراک 2025

فضای داخل کابین در قسمت جلو مناسب است، اما فضای عقب کمی محدود بوده و صندوق عقب نیز چندان جادار نیست. بین صندلی‌های جلو، یک محفظه‌ی ذخیره‌سازی بزرگ، دو جا لیوانی بزرگ (با ابعاد استاندارد آمریکایی!) و شیارهای زاویه‌دار برای شارژ بی‌سیم تلفن همراه قرار دارد. در فضای باز زیر داشبورد، فضای کافی برای یک کوله‌پشتی بزرگ یا حتی یک چمدان کوچک وجود دارد، و جیب‌های درب جلو نیز اندازه‌ی مناسبی دارند.

داخل تسلا سایبرتراک

جعبه‌داشبورد که از طریق صفحه‌نمایش لمسی یا کنترل صوتی باز می‌شود، به‌صورت کشویی از سمت سرنشین جلو خارج می‌شود و فضای مناسبی دارد. در قسمت جلو، فضای پای کافی و سقف بلند فراهم شده است و صندلی‌های جلو نیز راحت هستند، هرچند که چندان بدن را در بر نمی‌گیرند.

فضای صندلی‌های عقب

فضای زانو در صندلی‌های عقب عالی است، اما سقف با شیب تند طراحی شده و باعث می‌شود افراد با قد بیش از 175 سانتی‌متر کمی برای جای سر دچار مشکل شوند. علاوه بر این، هنگام عبور از مسیرهای ناهموار آفرود، سرنشینان عقب ممکن است سر خود را به سقف شیشه‌ای بزرگ بکوبند.

کف خودرو کاملاً مسطح است و فضای زیادی در زیر صندلی‌های جلو برای پاها در نظر گرفته شده است. همچنین، در قسمت عقب یک صفحه‌نمایش لمسی کوچک برای تنظیم سیستم تهویه وجود دارد و همچنین می‌توان از آن برای جابه‌جایی صندلی سرنشین جلو استفاده کرد، البته در صورتی که کسی روی آن ننشسته باشد.

در قسمت عقب، سه صندلی مجزا وجود دارد که امکان نشستن سه بزرگسال را فراهم می‌کند، اما مهم‌تر از آن، سه نقطه‌ی اتصال ISOFIX برای نصب صندلی کودک تعبیه شده است. درب‌های عقب نیز تا 90 درجه باز می‌شوند، که فرآیند ورود و خروج را آسان می‌کند. علاوه بر این، صندلی‌های عقب مانند هوندا جاز، به سمت بالا جمع می‌شوند تا امکان حمل اشیای بلند در قسمت عقب را فراهم کنند.

طراحی داخلی و سیستم اطلاعات سرگرمی

صفحه‌نمایش عالی، اما نیاز به هدآپ دیسپلی دارد. طراحی داخلی تسلا سایبرتراک 2025 کاملاً به سبک تسلا است. یک صفحه‌نمایش لمسی بزرگ در مرکز قرار دارد که همه‌چیز، از جمله نشانگرهای داشبورد، از طریق آن کنترل می‌شود. اگر تسلا یک هدآپ دیسپلی اضافه می‌کرد، نیازی نبود که راننده برای بررسی سرعت مدام به صفحه‌نمایش نگاه کند، اما ظاهراً این یک ویژگی معمول در محصولات تسلا است که چنین نمایشی را ارائه نمی‌دهند.

از نظر فناوری، سیستم کنترل صوتی بسیار خوب عمل می‌کند (حتی برای باز کردن جعبه‌داشبورد کشویی)، و همان ویژگی‌های سرگرم‌کننده‌ی تسلا، از جمله بازی‌های مختلف، روی صفحه‌نمایش اصلی در دسترس هستند، که می‌توانند هنگام توقف برای شارژ، سرنشینان را سرگرم کنند.

قیمت تسلا سایبرتراک

ایمنی تسلا سایبرتراک

تسلا سایبرتراک مدل 2025 هنوز تست‌های تصادف را پشت سر نگذاشته است، اما تعداد زیادی از ویژگی‌های ایمنی فعال استاندارد، از جمله سیستم تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل تطبیقی، نظارت بر نقاط کور، سیستم کمکی حفظ مسیر و دوربین 360 درجه را ارائه می‌دهد. سیستم رانندگی خودکار تسلا به‌عنوان یک گزینه‌ی اضافی قابل سفارش است.

برای نصب صندلی کودک، سه مجموعه‌ی کامل از اتصالات LATCH برای صندلی‌های عقب تعبیه شده است. سایبرتراک در بیشتر سطوح جاده‌ای به‌صورت نرم حرکت می‌کند، و سیستم تعلیق بادی تطبیقی استاندارد، ناهمواری‌ها را به‌خوبی جذب می‌کند. سیستم فرمان چرخ‌های عقب در مانورهای فضایی تنگ کمک می‌کند، اما همچنان احساس رانندگی با یک کامیون بزرگ را خواهید داشت.

سایبرتراک از سیستم الکترونیکی steer-by-wire بهره می‌برد که تحت شرایط خاصی، می‌تواند بدون نیاز به چرخش کامل فرمان، خودرو را به حداکثر زاویه‌ی چرخش برساند. ترکیب سیستم تعلیق و فرمان باعث کاهش بازخورد از سطح جاده می‌شود، که اطمینان در پیچ‌ها را کمی دشوار می‌کند.

نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *