شورولت بلیزر EV
اخبار خودرو

شورولت بلیزر EV مدل 2024: برد بالا با هزینه گرانتر از رقبا

در دنیای خودرو معمولاً گزینه‌ها به اندازه کافی متنوع نیستند، اما شورولت بلیزر EV مدل 2024 مجموعه‌ای از تنوعات فراتر از حد معمول ارائه می‌دهد. پلتفرم الکتریکی Ultium این خودرو از چهار نوع سیستم پشتیبانی می‌کند: دیفرانسیل جلو، دیفرانسیل عقب، و دو نوع متفاوت چهارچرخ متحرک. همچنین یک مدل SS با عملکرد بالا برای علاقه‌مندان ارائه خواهد شد، و نسخه‌هایی از این مدل برای نیروهای انتظامی محلی نیز طراحی شده است. با بررسی شورولت بلیزر EV همراه دیلی تک باشید.

شورولت بلیزر قرمز

در همین حال، نسخه بنزینی، که برخی از افراد داخلی جنرال موتورز آن را ICE Blazer می‌نامند، روی پلتفرم دیگری ساخته شده و مسیری متفاوت را دنبال می‌کند. این نسخه با شخصیتی شبیه به خودروهای شاسی‌بلند سنتی توسعه می‌یابد، در حالی که Blazer EV مسیر اسپرت‌تر و شیک‌تری را انتخاب کرده است.

مشخصات شورولت بلیزر EV مدل 2024

  • موتور جلو: AC با آهنربای دائمی، 241 اسب بخار، 225 پوند فوت
  • موتور عقب: AC القایی، 90 اسب بخار، 121 پوند فوت
  • قدرت ترکیبی: 288 اسب بخار
  • گشتاور ترکیبی: 333 پوند فوت
  • بسته باتری: لیتیوم یون خنک شده با مایع، 85 کیلووات ساعت
  • شارژر داخلی: 11.5 کیلو وات
  • حداکثر نرخ شارژ سریع DC: 150 کیلو وات
  • وزن: 5227 پوند
  • شتاب: 6 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 111 مایل در ساعت
  • برد: 279 مایل

مدل RS چهارچرخ متحرک و LT از سیستمی که شورولت آن را eAWD می‌نامد بهره می‌برند. این سیستم با دو موتور ترکیبی قدرتی معادل ۲۸۸ اسب‌بخار و ۳۳۳ پوند-فوت گشتاور تولید می‌کند. این عدد به‌مراتب کمتر از ۵۰۰ اسب‌بخار Cadillac Lyriq 600E4 و ۵۵۷ اسب‌بخار ادعایی مدل آتی Blazer SS در حالت WOW (Wide Open Watts) است. در این بخش از سایت دیلی تک، به بررسی کیا اسورتیج 2026 بپردازید.

داخل chevrolet blazer ev

چرا سیستم eAWD قدرت کمتری دارد؟

این سیستم چهارچرخ متحرک به‌صورت نیمه‌وقت عمل می‌کند و شامل یک موتور مغناطیس دائم ۲۴۱ اسب‌بخاری است که چرخ‌های جلو را به حرکت درمی‌آورد. محور عقب با یک موتور القایی کوچک‌تر با قدرت ۹۰ اسب‌بخار پشتیبانی می‌شود که بیشتر مواقع غیرفعال است و تنها زمانی وارد عمل می‌شود که چرخ‌های جلو لیز بخورند یا راننده به‌طور ناگهانی شتاب بگیرد. این شتاب‌گیری‌ها معمولاً بیشتر از چند ثانیه طول نمی‌کشد. این سیستم بیشتر برای شرایط لغزنده طراحی شده و به‌طور متوسط در ۶ ثانیه به سرعت 100 کیلومتر می‌رسد و مسیر یک‌چهارم مایل را در ۱۴.۸ ثانیه با سرعت ۹۳ مایل بر ساعت طی می‌کند.

در مقابل، مدل دیفرانسیل عقب RS با یک موتور ۳۴۰ اسب‌بخاری و گشتاور ۳۲۵ پوند-فوت عملکردی چابک‌تر دارد. این خودرو که شبیه نسخه‌ای بهتر از Cadillac Lyriq 450E است، با انرژی بیشتری از پیچ‌ها خارج می‌شود و حس اسپرت بیشتری منتقل می‌کند.

نگاهی به باتری

دو باتری لیتیوم-یونی ۴۰۰ ولتی برای Blazer EV عرضه می‌شود. مدل کوچک‌تر دارای ۱۰ ماژول با ظرفیت ۸۵.۰ کیلووات‌ساعت و توان شارژ سریع ۱۵۰ کیلووات است. مدل بزرگ‌تر ۱۲ ماژول دارد و ظرفیت ۱۰۲.۰ کیلووات‌ساعت با توان شارژ سریع ۱۹۰ کیلووات ارائه می‌دهد.

عکس blazer ev

جالب اینجاست که باتری بزرگ‌تر در مدل دیفرانسیل عقب استفاده شده، در حالی که مدل چهارچرخ متحرک باتری کوچک‌تر دارد. دلیل این کار کاهش هزینه مدل eAWD است. اما برد تخمینی EPA معادل ۲۷۹ مایل در شرایط سرد ممکن است ناکافی به نظر برسد؛ به‌ویژه وقتی که در آزمایش بزرگراهی با سرعت ۷۵ مایل بر ساعت فقط ۲۰۰ مایل پیمایش داشت. مدل دیفرانسیل عقب با برد ۳۲۴ مایل حدود ۱۵۷۵ دلار گران‌تر است اما برد بیشتری ارائه می‌دهد.

مصرف انرژی در دنیای واقعی

بلیزر EV در آزمایش برد ما عملکرد خوبی داشت:

  • برد آزمایشی: ۳۱۶ مایل (بالاتر از برد تخمینی EPA: ۲۷۹ مایل)
  • میانگین مصرف انرژی: ۳۳.۵ کیلووات‌ساعت در هر ۱۰۰ مایل
  • بهترین مصرف: ۲۰.۵ کیلووات‌ساعت در هر ۱۰۰ مایل
  • بالاترین برد ثبت‌شده: ۳۴۲.۹ مایل

در ماه دسامبر، پس از پیمودن ۱,۴۰۰ مایل، مشکلات متعددی ظاهر شد. پیغام‌های خطای متعدد، از خرابی کنترل ماژول‌های بدنه گرفته تا مشکلات موتور، در سیستم دیجیتال خودرو نشان داده شد. نمایندگی Chevrolet پس از بررسی، کدهای خطای مختلف را شناسایی کرد. تعمیرات شامل تعویض صفحه‌نمایش مرکزی، پنل ابزار، سوئیچ‌های پنجره و حسگر دمای بیرونی بود. همچنین یک فیوز تعویض و چندین ماژول نرم‌افزاری به‌روزرسانی شدند. این مشکلات باعث شد شورولت فروش بلیزر EV را برای چند ماه متوقف کند.

شورولت بلیزر 2024

سواری شورولت بلیزر EV

هر دو مدل Chevrolet در جاده تأثیرگذار هستند. آنها با روانی حرکت می‌کنند که انتظار نمی‌رفت از رینگ‌های ۲۱ اینچی حاصل شود. حرکات بدنه نرم هستند اما هرگز شناور نمی‌شوند، و دست‌اندازها و سطوح خشن جاده را به‌خوبی جذب می‌کنند. نویز جاده کمتر از انتظار بود، احتمالاً به دلیل لاستیک‌های خودترمیم Bridgestone Alenza A/S 02 Enliten که نشت‌ها را با یک لایه سیلیکونی مهر و موم می‌کنند و از دیواره‌های سخت لاستیک‌های ران‌فلت بی‌نیاز هستند.

نقاط ضعف: فرمان هیجان‌انگیز نیست، برد واقعی نسخه چهارچرخ متحرک مناسب نیست، و عملکردی کمتر از حد انتظار برای یک خودروی برقی دارد.

ترمز و هندلینگ

ترمزها کار خود را به‌خوبی انجام می‌دهند، اما این ویژگی تنها زمانی محسوس است که سیستم ترمز احیاکننده خاموش باشد. این کار به‌راحتی از طریق یک دکمه روی صفحه‌نمایش لمسی انجام می‌شود، گرچه این گزینه کمی پنهان است. در حالت خاموش، حس ترمزگیری طبیعی و سازگار است، به لطف ترکیب خوب بوستر ترمز الکترونیکی. اما مسافت توقف اندازه‌گیری‌شده از ۷۰ مایل بر ساعت تا توقف کامل برابر با ۱۹۰ فوت چندان چشمگیر نیست.

سیستم ترمز احیاکننده دو حالت قابل تنظیم دارد: High/Off و Normal/Off. حالت Normal برای زمانی که مسافران همراه شما هستند مناسب‌تر است، در حالی که حالت High برای رانندگی تهاجمی‌تر در حالت یک‌پدالی بهتر عمل می‌کند.

در آزمایش skidpad، Blazer EV امتیاز قابل‌قبولی کسب کرد. اما در هنگام پیچیدن، فرمان نتوانست انتظارات را برآورده کند. اگرچه پاسخ‌دهی پیش‌بینی‌پذیر است و بدنه خودرو به‌خوبی کنترل می‌شود، اما هیچ حس واقعی از شرایط تایرها منتقل نمی‌شود. تفاوت بین حالت‌های Normal و Sport تنها در میزان تلاش پس‌زمینه‌ای است که غیرشفاف باقی می‌ماند.

فضای داخلی

طراحی داخلی Blazer EV همچنان حسی شیک‌تر از کادیلاک لیریک دارد. طراحی منطقی و زیباست و حتی مدل آزمایشی با تم قرمز نیز جذاب و نه اغراق‌آمیز به نظر می‌رسید. صندلی‌ها راحت هستند و موقعیت رانندگی قابل تنظیم است. نویز داخلی در سرعت ۷۰ مایل بر ساعت برابر با ۶۸ دسی‌بل است، ساکت اما نه در حد اتاق‌های آکوستیک.

داخل ماشین

فضای داخلی به قدری جادار است که یک سرنشین با قد ۶ فوت و ۲ اینچ می‌تواند بدون هیچ مشکلی در صندلی عقب بنشیند. فضای بار با تا کردن صندلی‌های عقب از ۲۶ فوت مکعب به ۶۰ فوت مکعب افزایش می‌یابد و نیازی به تغییر موقعیت صندلی راننده نیست.

سیستم اطلاعاتی-سرگرمی یکپارچه با گوگل ویژگی‌های برجسته‌ای دارد: نقشه‌های Google با قابلیت پیش‌بینی میزان باتری در ایستگاه‌های شارژ و ETA در مسیر، همراه با نمایش در داشبورد. همچنین برنامه‌هایی مانند Spotify و جستجوی صوتی Google عملکرد بهتری نسبت به Siri دارند.

مدل 2024 بلیزر

قیمت‌گذاری شورولت بلیزر EV

نسخه RS eAWD با قیمت پایه 54000 دلار شروع می‌شود، در حالی که نسخه دیفرانسیل عقب با برد طولانی‌تر 56000 دلار قیمت دارد. همه مدل‌های RS به بسته RS Convenience and Driver Confidence مجهز هستند که شامل امکاناتی مانند نمایشگر سربالا، گرمکن صندلی‌های عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، ترمز خودکار عقب، و هشدار عابر پیاده است.

شورولت بلیزر EV 2024 یک خودروی الکتریکی کراس‌اوور مناسب برای سفرهای حومه‌ای است. با وجود امکانات خوب، قیمت زیر ۶۰ هزار دلار همچنان قابل‌توجه است، اما مدل‌های ارزان‌تر می‌توانند ارزش خرید بیشتری داشته باشند.

شورولت بلیزر EV مدل 2024

چرا خودرو شورولت بلیزر EV را انتخاب کردیم؟

  • سیستم کروز کنترل تطبیقی و کمک‌راننده برای حفظ مسیر
  • هشدار نقاط کور
  • صندلی‌های جلو با قابلیت گرمایش و سرمایش
  • دوربین پارک ۳۶۰ درجه

شورولت بلیزر EV از زمان معرفی توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. ما قصد داشتیم یکی از این مدل‌ها را به ناوگان خود اضافه کنیم، اما دو موضوع ما را وادار به تسریع در خرید کرد. احتمال تأثیرگذاری اعتصاب UAW بر کارخانه تولید EVهای جنرال موتورز و کندی عرضه خودروهای مبتنی بر پلتفرم Ultium، علاوه بر این، کمبود موجودی و تقاضای بالا باعث شده بود که بسیاری از نمایندگی‌ها قیمت‌ها را افزایش دهند. خوشبختانه، با کمک یکی از آشنایان در نمایندگی Sierra Chevrolet، توانستیم مدل RS AWD را که تنها مدل موجود بود، تهیه کنیم.

نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *