تویوتا سکویا با پیشرانه هیبریدی قدرتمند، سبک جسورانه، و قابلیتهای چشمگیر یدککشی و خارج از جاده متمایز میشود. متأسفانه کمی گران است و در راحتی سرنشینان عقب و فضای بار به شدت مصالحه میکند. در بیشتر دهه گذشته، شاسیبلند بزرگ تویوتا در بیتوجهی به سر میبرد و با جایگزینهای جدیدتر و قدرتمندتر کنار زده شده بود.
همه اینها در سال گذشته تغییر کرد زمانی که نسل سوم تویوتا سکویا معرفی شد. مانند مدلهای پیشین، سکویا جدید نیز یک شاسیبلند سهردیفه مبتنی بر کامیون است. این نوع خودروهای مستحکم برای حمل تعداد زیادی از افراد، یدککشی بار سنگین، یا حتی هر دو به طور همزمان مناسب است. موتور V6 توربوشارژ هیبریدی تویوتا سکویا 2024 بسیار قدرتمند است و به سکویا کمک میکند تا بیش از 9000 پوند را با تجهیزات مناسب یدککشی کند.
موتور و فنی تویوتا سکویا 2024
- موتور: دوقلو توربوشارژ 3.4 لیتری V-6 هیبریدی، مغناطیس دائم سنکرون
- قدرت و گشتاور: 437 اسب بخار / 583 پوند فوت
- قیمت : پایه 63000 دلار / فول 82000 دلار
- باتری: 1.87 کیلووات ساعت نیکل-هیدرید فلز
- گیربکس: 10 سرعته اتوماتیک
- نوع درایو: چهار چرخ متحرک
- وزن: 6150 پوند
- ظرفیت صندلی: 7
- بکسل: 9010 پوند
با موتور V6 توربوشارژ و نیروی هیبریدی، سکویا یکی از سریعترین و پاسخگوترین شاسیبلندهای بزرگ در بازار است. در تستهای ما، تویوتا سکویا TRD Pro از صفر تا 100 کیلومتر در ساعت تنها در 6 ثانیه شتاب گرفت. این بسیار سریع است! قدرت ترمز نیز نسبتاً مطمئن و بیدردسر است، حتی با لاستیکهای همهجانبه TRD Pro که چسبندگی روی آسفالت را به خطر میاندازند.
با توجه به تمرکز این مدل بر روی قابلیتهای خارج از جاده، ما از پایداری و اطمینان سکویا هنگام رانندگی در پیچها خوشحال بودیم. فرمان سبک و دقیق به همراه موتور و گیربکس پاسخگو، رانندگی سکویا را در ترافیک روزمره آسان میکند. و اگر قصد دارید به جادههای خارج از جاده بروید، بدانید که سکویا TRD Pro یکی از توانمندترین SUVهای بزرگ است.
داخلی و کابین
بیایید با نکات مثبت Toyota Sequoia شروع کنیم. ما از سهولت ورود حتی برای کودکان کوچک به تویوتا سکویا به لطف پلههای جانبی و بازشوهای بزرگ دربها شگفت زده شدیم. صندلیهای کاپیتان در ردیف دوم دسترسی به ردیف سوم را در صورت استفاده از این صندلیها آسان میکنند و دستگیرهها به خوبی در دسترس هستند و برای کسانی که به آن نیاز دارند، اهرم خوبی فراهم میکنند. موقعیت نشستن راننده راحت است و دارای محدوده تنظیم مناسبی است که فکر میکنیم باید طیف وسیعی از انواع راننده را در خود جای دهد.
دید برای یک شاسیبلند بزرگ نسبتاً خوب است اما بدون چالش نیست. حتی با وجود پنجرهها و آینههای بزرگ سکویا و گلگیرهای جعبهای، از داشتن دوربینهای دید اطراف برای ارزیابی بهتر فاصله ما از اجسام نزدیک به گلگیرهایمان خوشحال بودیم. تویوتا حتی دکمهای برای فعال کردن این دوربینها فراهم میکند. کنترلهای داخلی نسبتاً آسان هستند.
در نقطه ضعف، سکویا به اندازه بسیاری از شاسیبلندهای بزرگ دیگر برای سرنشینان جادار و راحت نیست. اگر به یدککشی یا حداکثر کردن قابلیتهای خارج از جاده اهمیت نمیدهید، ما شما را تشویق میکنیم که تویوتا گرند هایلندر را برای حمل و نقل مسافر پسندتر بررسی کنید.
قیمت تویوتا سکویا 2024
قیمت تویوتا سکویا 2024 از 63000 دلار شروع شده و با توجه به تیپ و آپشنهای مختلف تا 82000 دلار افزایش مییابد. به نظر میرسد تیپ Limited بهترین ارزش را در بین مدلهای موجود ارائه میدهد. اگرچه این مدل تنها یک پله بالاتر از مدل پایه SR5 قرار دارد، اما با مجموعهای از امکانات اضافی به صورت استاندارد عرضه میشود. این امکانات شامل صفحه نمایش لمسی 14 اینچی بزرگتر، درب عقب برقی، چرخهای 20 اینچی، صندلیهای جلو با قابلیت گرمکن و سردکن، و صندلیهای ردیف سوم با قابلیت تاشو برقی است.
مدل Limited Nightshade به مجموعه مدلهای 2024 اضافه شده و با چرخهای 20 اینچی TRD منحصر به فرد با پوشش مات مشکی ارائه میشود که با دیگر آیتمهای خارجی مشکی مطابقت دارد. تیپهای Platinum اکنون میتوانند با همان پکیج TRD Off-Road که سال گذشته برای مدل Limited در دسترس بود، عرضه شوند. این پکیج شامل سیستم تعلیق آفرود با شوکهای Bilstein، صفحه محافظ، دیفرانسیل عقب با قفل الکترونیکی، حالتهای رانندگی آفرود، سیستم کنترل حرکت خزنده، قابلیت کنترل پایینآمدن از تپه و چند آیتم ظاهری خاص است. مدلهای Limited با پکیج TRD Off-Road اکنون نیز دارای ظاهر خارجی مشکی شده هستند.
مزایا:
- قدرت فراوان از پیشرانه هیبریدی V6
- لیست چشمگیر ویژگیهای فناوری استاندارد
- سواری راحت برای یک SUV مبتنی بر کامیون
- ظرفیت یدککشی بالا
معایب:
- نویز باد قابل توجه در سرعتهای بالا
- وضعیت ناخوشایند نشستن در ردیف سوم
رقبای خودرو
به لطف قدرت فراوان و سواری روان به همراه مجموعهای از ویژگیهای فناوری استاندارد و قابل دسترس، سکویا 2024 یک انتخاب مناسب در میان خودروهایی مانند شورولت تاهو، فورد اکسپدیشن و جیپ واگنیر است. بزرگترین عیب تویوتا سکویا فضای محدود ردیف سوم آن است، اما این نباید دلیلی برای نادیده گرفتن آن باشد.
فناوری و اطلاعات سرگرمی تویوتا سکویا
ویژگیهای فناوری تویوتا سکویا 2024 جدید نسبت به شاسیبلندهای رقابتی متوسط است. در مدل آزمایشی ما، مشکلاتی با سیستم ناوبری که به شبکه متصل نمیشد و مشکلاتی متناوب با اتصال Apple CarPlay مواجه شدیم. در حالی که ممکن است این مشکلات موردی باشند، اما اعتماد ما را کمتر کردند. سیستم صوتی صدای تمیز و خوبی تولید میکرد اما چیزی بیشتر از این برای تحت تأثیر قرار دادن نداشت. مدل TRD Pro ما دارای پنج پورت USB در کابین به همراه یک پریز برق خانگی و شارژر بیسیم گوشی بود. این مقدار کافی است اما کمتر از برخی دیگر رقبا است.
جایی که سکویا واقعاً برتری دارد و احتمالاً این مهمترین بخش است، کمکهای رانندگی پیشرفته است. به عنوان مثال، کروز کنترل تطبیقی سکویا به تغییرات ترافیک به سرعت واکنش نشان میدهد و به نرمی شتاب میگیرد و ترمز میکند. سیستم کمک به حفظ خط نیز به خوبی عمل میکند و سکویا را در صورت انحراف در خطوط جاده نگه میدارد.
رانندگی با تویوتا سکویا چگونه است؟
شاسیبلندهای بزرگ مبتنی بر کامیون بیشتر توانمند هستند اما ذاتاً کمتر راحت هستند نسبت به شاسیبلندهای کوچکتر با بدنه یکپارچه، این موضوع برای تویوتا سکویا 2024 نیز صادق است. طراحی تعلیق محور عقب سکویا برای چیزهایی مانند یدککشی و رانندگی خارج از جاده عالی است، اما باعث سواری پرتنشتر در شهر، به ویژه برای سرنشینان عقب، میشود. صندلیهای عقب در هر دو ردیف نیز کمی نزدیک به کف قرار دارند بنابراین زانوهای شما بالاتر از حد مطلوب قرار میگیرند. خوشبختانه صندلیهای جلو راحتتر هستند و دارای عملکرد گرمایش و تهویه قدرتمند میباشند.
مهمترین عاملی که تویوتا سکویا را در این دستهبندی به عقب میاندازد، نویز کابین است. صدای جاده بیشتر از شاسیبلندهای رقابتی مانند هوندا پاسپورت است و پیشرانه در هنگام فشار دادن پدال گاز، صدای بیشتری ایجاد میکند. همچنین متوجه شدیم که فنهای صندلیهای جلوی تهویهدار میتوانند بسیار پر سر و صدا باشند. اگر به دنبال یک شاسیبلند آرام هستید، گزینههای بهتری وجود دارد.