فیات 500L
متفرقه

بررسی فیات 500L: مشخصات فنی و قیمت

در سایت دیلی تک به بررسی خودرو جدید فیات خواهیم پرداخت. آمریکایی‌ها به خودروهای کراس‌اوور کوچک علاقه دارند، اما فیات 500L یکی از آن‌ها نیست. اگرچه 500L فضای خوب باری می‌دهد، رانندگی در ترافیک با آن کار سختی است، زیرا شتاب آن کند است و حتی زمانی که جاده باز می‌شود، شما همچنان باید با رانندگی نامنظم و رانندگی آن بی‌تناسب مقابله کنید.

فیات

تجهیزات داخلی ارزان قیمت هستند و نمی‌توانید از دستگاه‌های کمکی راننده مدرن مانند مانیتورینگ نقطه کور یا کنترل کروز تطبیقی استفاده کنید. Fiat 500L مدل 2020 یک واگن کوچک چهار درب است که در سه نسخه Pop، Trekking و Lounge عرضه می‌شود. هر Fiat 500L توسط یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ تأمین انرژی می‌شود که توسط یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته، چرخ‌های جلو را می‌چرخاند.

فیات 500 استاندارد یک هاچبک دو درب کوچک است، 500X یک مدل شاسی‎‌بلند جاده‌ای است، و Fiat 500L مدل 2020 یک واگن است. نسبت به هم‌نیازانش، 500L فضایی بیشتر دارد. بهترین نسخه از این واگن کوچک زیرمجموعه Lounge است. این نسخه برخی ویژگی‌های خوبی ارائه می‌دهد، مانند سیستم صوتی BeatsAudio و رادیوی ماهواره‌ای، بدون افزایش هزینه زیاد نسبت به نسخه پایه ارائه می‌شود.

داخلی فیات 500L

موتور و فنی فیات 500L

فیات 500L مدل 2020 دارای موتور چهار سیلندر 1.4 لیتری توربوشارژ با توان 160 اسب بخار است. یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته تعداد دنده‌های جلو را حرکت می‌دهد؛ در این مدل چهار چرخ متحرک موجود نیست. در مسیر آزمایشی ما، فیات 500L در 8 ثانیه به 0 تا 100 کیلومتر رسید.

نمای عقب

500L چاق و بی‌حال به نظر می‌آید وقتی سعی می‌کنید در ترافیک تسریع دهید، موتور تاخیر توربویی قابل توجهی دارد و گیربکس اتوماتیک مشکل را با داشتن تغییر دنده‌های آهسته‌ای تشدید می‌کند. وقتی که وارد یک خم شوید، بدنه بلند این واگن به شدت خم می‌شود و استیرینگ، هر چند نسبت به ورودی‌های راننده به سرعت واکنش نشان می‌دهد، اطلاعات کافی برای رانندگی پرانرژی فراهم نمی‌کند.

 

قیمت فیات 500L

قیمت این خودرو در زمان تولید در سال 2020 حدود 24 هزار دلار بود.

داخلی و راحتی

هم مسافران نشسته در جلو و هم مسافران نشسته در عقب در داخل کابین فیات 500L فضای کافی دارند، اگرچه خود صندلی‌ها ارائه پشتیبان کمی می‌دهند. پنجره‌های بزرگ دیدگاه بیرونی عالی را ارائه می‌دهند. سقف پانورامای قابل دسترسی، احساسی هوایی ارائه می‌دهد، اما اگر بیش از 6 فوت قد دارید، این گزینه بی‌استفاده خواهد بود.

صندوق عقب

ظرفیت بارگیری برای این کلاس قابل توجه است، با 22 فوت مکعب پشت صندلی‌های عقب و 68 فوت مکعب وقتی آنها برگشته‌اند. مواد ارزان در داخل 500L اصلی‌ترین نقص را ایجاد کرده‌اند و ما کیفیت ساخت ضعیفی را در خودروهای آزمایشی‌مان دیده‌ایم.

امکانات و ایمنی خودرو

سطوح تجهیزات میانی میان مدل‌های ارائه شده برای فیات 500L مدل 2020 مشابه هستند. اگر می‌خواهید از پوشش چرمی، صندلی‌های گرم‌کننده و چرخ‌های 17 اینچی استفاده کنید، باید از نسخه‌های Trekking یا Urbana شروع کنید. Lounge دارای تعدادی ویژگی اضافی است، از جمله تنظیم کمر و سنسورهای پارکینگ عقب، اما این‌ها به عنوان گزینه در Trekking نیز موجود هستند.

نمای جلویی

در نهایت، تصمیم شما به سلیقه شخصی شما برمی‌گردد، زیرا هر نسخه از 500L طراحی متفاوتی دارد. تمام مدل‌های فیات 500L مدل 2020 دارای رابط سرگرمی با صفحه نمایش لمسی 7 اینچی با ادغام Android Auto و Apple CarPlay هستند. یک سیستم صوتی Beats بر روی همه مدل‌ها به جز مدل پایه Pop به عنوان گزینه دار است. یک سیستم مسیریابی در داشبورد بر روی مدل‌های Trekking، Urbana و Lounge ارائه شده است. یک پورت USB با قابلیت انتقال داده، شارژ در دسترس است.

نمای بغلی خودرو فیات

اگرچه اداره ملی ایمنی امتیازات آزمون تصادفی را بر روی فیات 500L منتشر نکرده است، انستیتو ایمنی خودروها این واگن کوچک را آزمایش کرده است. این خودرو امتیازات خوب را در آزمون‌های تصادف جلوی متوسط و جلوی کنار به دست آورده است. Fiat سنسورهای پارکینگ عقبی را بر روی 500L ارائه می‌دهد، به عنوان تکمیلی برای دوربین عقب، اما از این خودرو انتظار ویژگی‌های پیشرفته‌تری همچون ترمز اتوماتیک اضطراری، نظارت بر نقاط کور یا کروز کنترل تطابقی نداشته باشید.

نکات مثبت:

فضای زیادی برای مسافران و بار مسافر
رابط لمسی جذاب و آسان

نکات منفی:

کیفیت رفت‌وآمد در مسیرهای نامساعد ناپایدار است
مواد داخلی ارزان به نظر می‌رسند
ویژگی‌های جدیدترین امنیت راننده پیشرفته موجود نیستند

نسخه Pop سطح پایه از ویژگی‌هایی مانند آینه‌های برقی، صندلی‌های عقب تاشو که به جلو و به عقب لغزش می‌کنند، صفحه نمایش لمسی 7 اینچی و پشتیبانی از Apple CarPlay و Android Auto دارد. ارتقاء به سطح Trekking بسیار بیشتری را به دنبال دارد، از جمله بدنه و تزئینات منحصر به فرد با تم ماجراجویی، همچنین نورپردازی داخلی LED ، مبلمان چرمی، صندلی‌های جلوی گرم، سیستم صوتی BeatsAudio با هفت بلندگو، ناوبری و رادیوی ماهواره‌ای را اضافه می‌کند.

نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *