بنز EQA 2022
متفرقه

بررسی بنز EQA 2022: مشخصات فنی و قیمت

در دیلی تک به بررسی خودرو الکتریکی جدید بنز خواهیم پرداخت. مرسدس بنز EQA 2022 یک شاسی‌بلند کراس‌اوور الکتریکی است که بر پایه مدل زیرکمپکت GLA معمولی ساخته شده است، و در حالی که در ابتدا گمان می‌رفت که به بازار آمریکا می‌آید، این طرح‌ها هرگز به عمل نیاورد. مرسدس EQA را در بازارهای جهانی دیگر معرفی کرد، بنابراین اگر به خارج از کشور سفر می‌کنید، ممکن است برخی از آن‌ها را در جاده‌های اروپایی ببینید.

بنز EQA

قدرت در مدل‌های دیفرانسیل جلو و مدل‌های چهار چرخ محرک 188 اسب بخار و 268 اسب بخار است، که هر دو از باتری‌های زیر بدنه خودرو برق می‌گیرند. با توجه به اشتهای آمریکایی‌ها برای SUVهای لوکس، ما فکر می‌کردیم که به اینجا آوردن EQA حرکت خوبی خواهد بود، اما مرسدس با EQB جعبه‌ای تر و بر پایه کلاس GLB موفقیت بیشتری یافته است.

داخل بنز EQA

موتور و فنی بنز EQA 2022

در زیر موتور کلاسیک، EQA250 استاندارد یک موتور الکتریک تک‌موتوره تولید کننده 188 اسب بخار قدرت و دیفرانسیل جلو می‌باشد. تنظیمات چهار چرخ محرک 268 اسب بخار ارائه می‌کرد. نسخه اروپایی مدل چرخ‌جلو، EQA250 با توان 188 اسب بخار که ما رانندگی کردیم، به دلیل وزن سنگین خود محدودیت داشت. اگرچه در سرعت‌های شهری حساس به نظر می‌رسید، اما بالای 100 کیلومتر در ساعت بسیار کندتر بود.

داخلی خودرو

مرسدس تخمین می‌زند که از صفر تا 100 را در 8.9 ثانیه برسد. بنز EQA 2022 با توان بیشتر ممکن است وزن خود را جبران کند، اما نمی‌توانیم بگوییم آیا این تغییر در رفتار و کنترل رانندگی آن تأثیر داشته باشد. EQA از یک باتری با ظرفیت 66 کیلووات‌ساعت برای ارائه محدوده رانندگی بین 200 تا 250 مایل استفاده می‌کند. این عدد محدوده بسیار مهمی است زیرا به این معناست که می‌تواند با رقبای با هم قیمت خود مانند مدل‌های تسلا رقابت کند.

قیمت بنز EQA

قیمت ارزانترین مدل یعنی Progressive از 57 هزار و Advanced از 67 هزار دلار شروع می‌شود.

نمای عقبی

نگاهی به تکنولوژی خودرو

به جز چند جزییات و دیگر تزئینات، داخلی بنز EQA 2022 اساساً مشابه GLA است. به این معناست که پنج صندلی با فضای مناسبی در داخل کاپوت عقب وجود دارد. با این حال، مرسدس کمی کف کابین و کف کاپوت عقب را ارتفاع داده و باتری را جای داده است. این موجب کاهش فضا در هر دو منطقه می‌شود و به معنای این است که مسافران صندلی عقب به یک موقعیت نشستن کمتر راحتتر نسبت به GLA معمولی انتقال می‌یابند.

ما مطمئن نیستیم که اندازه کاهش یافته در فضای بار چقدر است، بنابراین نمی‌دانیم که چگونه بر روی ظرفیت بار موثر است. ما موفق شدیم شش چمدان پستی پشت صندلی عقب GLA250 را جا بیاندازیم. این تعداد با جمع شدن صندلی به 16 کیسه مسافرتی افزایش یافت. سیستم سرگرمی MBUX مرسدس بنز در EQA نیز وجود دارد.

این سیستم دارای یک صفحه نمایش لمسی، دستور صوتی و کنترل‌های دسته فرمان برای صدا، مسیریابی و سایر وظایف است. ما در برخی موارد پیدا کرده‌ایم که استفاده از این رابط جدید ممکن است ناراحت‌کننده باشد، به ویژه دستیار صوتی بیش از حد مشتاق آن که هر زمان که کلمه Mercedes را بگویید ظاهر می‌شود. سیستم مسیریابی یک ویژگی ارائه می‌دهد تا رانندگان به راحتی ایستگاه‌های شارژ EV را پیدا کنند.

نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *