استون مارتین رپید 2019
متفرقه

بررسی استون مارتین رپید 2019

به گزارش سایت دیلی تک، همچنان که سایر خودروهای چهار درب از طراحی معقولانه و آرامی برخوردار هستند، استون مارتین رپید 2019 جذابیت بی‌پایان دارد. این خودرو به شکل شیشه‌ی جنگنده‌های جنگی طراحی شده و از تخته‌های آلومینیوم ساخته شده که زیبایی آنها به اندازه‌ای است که نباید آنها را رنگ آمیزی کرد. متاسفانه، 2019 سال آخر تولید مدل Aston Martin Rapide خواهد بود؛ خودروی الکتریکی از استون مارتین برای جایگزینی استون مارتین رپید در دست ساخت به نظر می‌آید، اما زمان عرضه آن مشخص نیست.

استون مارتین رپید

تولید استون مارتین رپید 2019 به اتمام رسیده است. هر یک از 210 مدلی که آستون مارتین برای سال 2019 ساخته است، به وسیله‌ی یک موتور V12 6 لیتری تغذیه می‌شوند که قدرت را از طریق یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند.

داخلی خودرو

فنی و موتور استون مارتین رپید 2019

آخرین مدل استون مارتین رپید مدل AMR با موتور V-12 6 لیتری با توان 580 اسب بخار زیر کاپوت جذابش است. تنها گیربکس آن یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته است و تمام مدل‌های Rapide AMR دارای دیفرانسیل عقب هستند. آستون مارتین ادعا می‌کند که زمان شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت این خودرو 4.2 ثانیه است.

نمای بغلی

در مورد خودروهای کاملاً الکتریکی، شایعات حاکی از این است که آستون مارتین در حال کار بر روی نسخه الکتریکی از رپید به نام Rapide E می‌باشد، که به گفته‌ها حداقل توانایی 600 اسب بخار از دو موتور الکتریکی دارد و دارای بیش از 320 کیلومتر مسافت پیمایشی می‌باشد.

نکات مثبت

  • موتور 6.0 لیتری V12 صداهای فوق العاده‌ای ایجاد می‌کند
  • طراحی شیک و فریبنده
  • سبک داخلی درجه یک
  • چابک و جذاب برای رانندگی

 

نکات منفی

  • صندلی عقب تنگ مخصوصا فضای پا
  • نداشتن بسیاری از جدیدترین تجهیزات پیشرفته ایمنی راننده
  • کندتر از رقبا
  • فضای بار نسبتاً کوچک

نمای جلویی استون مارتین رپید 2019

Rapide AMR یک نسخه جدید 595 اسب بخاری با عملکرد بالاتر است. بخشی از اولین نسل رپید که برای سال 2010 معرفی شد. سال 2019 آخرین سال برای استون مارتین راپید با موتور V12 است. استون مارتین برای کمک به غروب آفتاب، آن را در تریم جدید AMR با عملکرد بالا ارائه می‌کند. تولید این مدل تنها به 210 دستگاه محدود شده است و با قدرت کمی بیشتر، گیربکس تنظیم مجدد و ارتفاع سواری 10 میلی متری کمتر عرضه می شود.

داخلی و کابین خودرو

استون مارتین رپید خودرویی بزرگ است، اما سقف کم ارتفاع آن در قسمت عقب باعث محدود شدن فضای سر برای مسافران می‌شود. بنابراین بهتر است چیز دیگری را برای شب مهمانی‌ها انتخاب کنید. اما این مهم نیست؛ هر سفر با رپید یک رویداد خاص و شگفت‌انگیز است. کابین از چرم با کیفیت بالا و تزئینات واقعی از فلز ساخته شده است؛ بدون شک به نظر شیک و معتبر می‌آید.

نمای جلو

متأسفانه، این یک کابوس ارگونومیکی است، کنترل‌های تنظیم صندلی با نیرو قابل تنظیم در تونل مرکزی قرار دارند، نقاط بستن کمربند ایمنی دسترسی سختی دارند، فضای پایی پشت صندلی‌های جلو محدود است، و گیربکس از یک گزینه انتخاب گیری دکمه‌ای است که در تونل مرکزی قرار دارد. برای کسانی که می‌توانند با این مشکلات کنار بیایند، رپید یک انتخاب نادر و منحصر به فرد در بازار خودروهای لوکس فوق‌العاده است.

Rapide AMR تنها سدان آستون مارتین است و اگرچه رانندگی با رپید می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد، اما صندلی عقب تنگ و فضای بار کوچک آن از جمله کمترین سدان‌های قابل استفاده در بازار محسوب می‌شود. همچنین نمی‌تواند به طور کامل با توانایی عملکرد برخی از رقبا رقابت کند.

Rapide AMR مجهز به یک لیست مناسب از ویژگی‌های استاندارد است، از جمله:

ترمزهای کربن سرامیک برای عملکرد بهتر در توقف
چرخ‌های 21 اینچی
جلوگیره‌های تطبیقی برای کیفیت سواری قابل تنظیم
جلوگیره جلویی کربن فیبر، نوارهای کناری، دیفیوزر عقب و درپوش
پوشش چرم
صندلی‌های جلوی قابل تنظیم
گرم‌کن صندلی‌های جلو
ناوبری ماهواره‌ای
اتصال صوتی و رسانه‌ای بلوتوث
سنسورهای پارکینگ جلو و عقب
چراغ‌های خودکار و ترمزهای خودکار
سیلندرهای ترمز رنگی
تزئینات فیبر کربن
سیستم صوتی Bang & Olufsen
صندلی‌های عقب قابل تاشو
تزئینات کربن فیبر اضافی در بیرون
پک امضای AMR
رنگ سبز Sterling با جزئیات سبز لیمو

نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *