کیا EV9
اخبار خودرو

کیا EV9 2024 | بررسی فنی، قیمت و تصاویر کابین

در این مقاله از سایت دیلی تک به بررسی فنی کیا EV9 2024 می‌پردازیم. کیا EV9 خودروی برقی است که خانواده‌های علاقه‌مند به خودروهای سه‌ردیفی منتظر آن بودند. با داشتن کابینی جادار و بردی تا 300 مایل، این کراس‌اوور برقی جایگزینی عالی برای کیا تلوراید محسوب می‌شود.

ورود به دنیای تمام برقی فقط محدود به سدان‌ها، پیکاپ‌ها و شاسی بلندهای کوچک نیست. کیا EV9 سه‌ردیفی که تقریباً به اندازه تلوراید فعلی با موتور بنزینی است، پلتفرم خود را با هیوندای آیونیک 7 آینده به اشتراک می‌گذارد. EV9 در نسخه‌های دیفرانسیل عقب یا چهارچرخ محرک عرضه می‌شود که نسخه چهارچرخ محرک دارای سیستم قدرت دو موتوره با 379 اسب بخار است. مدل‌های برد بلند با سیستم دیفرانسیل عقب و چهارچرخ محرک دارای باتری 99.8 کیلووات‌ساعتی هستند که برد تخمینی EPA آن‌ها با تنظیمات تک‌موتور 304 مایل است.

کیا EV9 2024

مدل استاندارد دیفرانسیل عقب EV9 دارای باتری 76.1 کیلووات‌ساعتی است که برد تخمینی EPA آن 230 مایل است. اندازه بزرگ این خودرو با ظرفیت یدک‌کشی 5000 پوند همراه است که همان ظرفیت حداکثر تلوراید بنزینی است. ردیف سوم قابل استفاده EV9 باید برای خانواده‌های در حال رشد جذاب باشد.

داخلی و فناوری چگونه است؟

کیا EV9 می‌تواند در نسخه‌های شش یا هفت نفره سفارش داده شود. بسته به اینکه ردیف دوم دارای صندلی‌های کاپیتان باشد یا نیمکت، در تریم‌های بالای EV9، ردیف سوم به صورت برقی تا می‌شود. صندلی‌های جلو در نمونه اولیه‌ای که ما رانده‌ایم به خوبی بالشتک‌گذاری شده بودند و بسیاری از روکش‌های مصنوعی کمی ارزان به نظر می‌رسیدند.

داخلی و کابین

صندلی‌های کاپیتان ردیف دوم EV9 نیز مانند صندلی‌های جلو راحت هستند و دارای گرمکن، تهویه و ماساژ هستند. در انتهای عقب، ردیف سوم به راحتی بزرگسالان را جا می‌دهد اما نیاز به تعادل از سوی سرنشینان ردیف دوم برای ارائه فضای پای راحت دارد.

عملکرد، موتور و قدرت

  • قدرت: 379 اسب بخار – 516 پوند فوت
  • گیربکس: تک سرعته اتوماتیک
  • نوع درایو: تمام چرخ متحرک
  • شتاب: 5.1 ثانیه
  • قیمت: 56000 دلار

سانروف ماشین

خط تولید EV9 با تریم Light دیفرانسیل عقب شروع می‌شود که دارای یک موتور الکتریکی عقب با 215 اسب بخار است. نسخه Long Range Light نیز دیفرانسیل عقب است اما با افزودن باتری بزرگتر، قدرت آن به 201 اسب بخار کاهش می‌یابد. مدل‌های چهارچرخ محرک دارای سیستم دو موتوره با 379 اسب بخار هستند و یک حالت Boost موجود است که خروجی گشتاور را افزایش داده و شتاب سریع‌تری فراهم می‌کند. در آزمایش‌ها، EV9 چهارچرخ محرک توانست به سرعت 60 مایل در ساعت در فقط 4.5 ثانیه برسد که برای کسانی که به دنبال شتاب‌های قوی برقی هستند، گزینه مناسبی است.

تلوراید بنزینی برای رسیدن به 60 مایل در ساعت دو ثانیه بیشتر زمان می‌برد. یک مدل GT با عملکرد بالا برای سال 2025 به خط تولید اضافه خواهد شد که ممکن است تا 576 اسب بخار قدرت ارائه دهد. ما متوجه شدیم که EV9 همانقدر که زیبا است، رانندگی با آن نیز لذت‌بخش است. در بزرگراه، EV9 سواری نرمی دارد و حالت یک پدال قابل غیر فعال شدن، به آرامی SUV را تا توقف کامل هدایت می‌کند.

کیا EV9

تسلا برقی بخریم یا کیا؟

استایل مسئله‌ای سلیقه‌ای است، اما من کیا EV9 را به طور کلی جذاب‌تر از هر تسلا می‌دانم. همچنین به خوبی رانندگی می‌کند، با کنترل بدنه و عایق‌بندی صدای بهتر از مدل‌های X و Y، و فضای بار و سرنشین بیشتری نیز دارد. تجربه شارژ نیز با ورود پورت سوپرشارژر به خودروهای کیا و سایر خودروسازان، بهتر یا برابر با آن خواهد بود.

صرف نظر از تأثیر آن بر سودآوری، قیمت‌گذاری تسلا بدون شک فشار را بر تازه‌واردان خودروهای برقی مانند کیا EV9 افزایش می‌دهد. اما خودروهای سه‌ردیفی E-GMP هنوز هم چیزهای زیادی برای ارائه دارند، از جمله شارژ دوطرفه کم‌هزینه، زمان شارژ سریع چشمگیر و دینامیک خودرو بالاتر از حد متوسط، همچنین، این خودرو جادارترین خودروی برقی موجود است. بنابراین خانواده‌هایی که به دنبال رهایی از سوخت‌های پتروشیمی هستند، از سوار شدن در EV9 لذت خواهند برد همان‌طور که من از رانندگی با آن لذت بردم.

شاسی بلند کیا

پلتفرم برقی آینده‌نگر

کیا دو چیز را در حال حاضر به خوبی انجام می‌دهد: کراس‌اوورهای سه‌ردیفی و خودروهای برقی، تلوراید محبوب به افزایش بالاترین قیمت‌های معاملاتی و ارزش‌های باقی‌مانده کیا کمک کرده است، در حالی که کیا EV6 با برد چشمگیر و یکی از بهترین نرخ‌های شارژ DC در صنعت برجسته است.

ترکیب این دو فلسفه، فضای سه‌ردیفی و یک پلتفرم برقی 800 ولتی آینده‌نگر نتیجه‌ای به نام کیا EV9 2024 به همراه دارد. این خودرو بر اساس همان پلتفرم Electric Global Modular Platform (E-GMP) که در EV6، هیوندای آیونیک 5 و جنسیس GV60 استفاده شده، ساخته شده است.

ابعاد و وزن کیا EV9 چقدر است؟

EV9 خودروی بزرگی است که از سپر تا سپر 197 اینچ و فاصله بین محورهای جلو و عقب 122 اینچ طول دارد. این ابعاد بزرگتر از تلوراید هستند. با باتری 99 کیلووات‌ساعتی که در مدل‌های دو دیفرانسیل و مدل با برد بلند وجود دارد، کیا نیز وزن بالایی دارد، مدل GT-Line که من راندم، 5800 پوند وزن داشت.

متأسفانه، این شاسی بلند بزرگ دچار نوسانات شدید و تعلیق نرم است، ترکیبی که باعث می‌شود تکان‌های بزرگ، مسافران را به عروسک‌های حرکتی تبدیل کند و ناهمواری‌های کوچک، سواری لرزانی به وجود آورند. چرخ‌های استاندارد 21 اینچی مدل پرچم‌دار احتمالاً به این مشکل افزوده‌اند، اگرچه طراحی عجیب آن‌ها ممکن است ارزشش را داشته باشد. در مورد صدا، در EV9 چیز زیادی برای گفتن نیست. مسافران عقب ممکن است در سرعت‌های بالا صدای تایر را بشنوند، اما به طور کلی نویز باد و جاده محدود است.

قیمت کیا EV9

قیمت کیا EV9 2024 چقدر است؟

قیمت کیا EV9 2024 از 56000 دلار شروع شده و بسته به تریم و آپشن‌ها تا 75000 دلار می‌رسد. مدل میانی Wind ارزش بیشتری ارائه می‌دهد، زیرا سیستم قدرت چهارچرخ محرک با 379 اسب بخار را باز می‌کند. این مدل همچنین دارای ویژگی‌های استاندارد مطلوبی مانند صندلی‌های کاپیتان ردیف دوم، پمپ حرارتی برای سیستم کنترل آب و هوا، صندلی‌ها و فرمان گرم شونده و مجموعه‌ای از ویژگی‌های کمک راننده است.

نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *