شیشه بالابر
اخبار خودرو

راهنمای انتخاب شیشه بالابر برای خودرو

به گزارش دیلی تک، هر فردی که در خودرو می‌نشیند، تمایل دارد که شیشه خودرو را با توجه به وضعیتی که جاده‌ها دارند، بالا یا پایین بکشد و از فضای اطراف خود در حین رانندگی لذت ببرد. به طور مثال، اگر هوای بارانی است، ممکن است شما تصمیم بگیرید که شیشه را پایین بکشید تا طراوت به درون کابین خودرو کشیده شود. از طرف دیگر، زمانی که هوا برفی یا گرم است، ممکن است که شیشه بالا کشیده شود تا هوای درون کابین متناسب باقی بماند. با توجه به این مسئله خرید شیشه بالابر برای خودرو یکی از مهمترین مواردی است که تمامی افراد باید به آن توجه داشته باشند.

در کنار تمامی این موارد، افراد برای خرید قطعات خودرو از جمله لنت ترمز و تیغه برف پاک کن به مراکز معتبر مراجعه کنند. توصیه می‌شود در زمان خرید از فروشنده گارانتی دریافت شود. گارانتی نشان می‌دهد که کالا اصیل است و تمامی استانداردها در ساخت آن رعایت شده‌اند. هرگز قطعاتی را که اصیل نیستند و استانداردها در ساخت آنها رعایت نشده‌اند، خریداری نکنید و در ساختار خودرو خود به کار نبرید. زیرا ممکن است بی‌کیفیت باشد و به قطعات دیگر خودرو آسیب وارد کند.

شیشه بالابر

راهنمای شیشه بالابر خودرو

شیشه بالابر خودرو یکی از اجزای مهم هر اتومبیل است که برای بالا و پایین بردن شیشه ها استفاده می شود. انواع مختلفی از شیشه بالابرها وجود دارد، از جمله دستی، برقی و اتوماتیک.

  • شیشه بالابر دستی ساده ترین نوع است و با چرخاندن یک دستگیره کار می کند.
  • شیشه بالابر برقی با استفاده از دکمه یا کلید کار می کند و معمولاً در خودروهای مدرن رایج است.
  • شیشه بالابر اتوماتیک پیشرفته ترین نوع است و می تواند با لمس یک دکمه یا با استفاده از ریموت کنترل کار کند.

چگونه بهترین شیشه بالابر را برای خودرو خود انتخاب کنم؟

برای انتخاب یک شیشه بالابر مناسب برای خودرو، می‌توانید به موارد زیر توجه کنید:

  • ظرفیت بارگیری متناسب با مشخصات فنی خودرو: ابتدا باید مطمئن شوید که شیشه بالابر که برای خودرو خود انتخاب کرده‌اید، این توانایی را دارد که شیشه را رو به بالا حرکت دهد. اطلاعات ظرفیت بارگیری بر روی بسته‌بندی این قطعه موجود است و شما می‌توانید قبل از خرید آن را مطالعه کنید.
  • ارتفاع حداکثر: در این رابطه اطمینان حاصل کنید که ارتفاع حداکثری که شیشه بالابر می‌تواند خودرو را بالا ببرد، دقیقا متناسب با خودرو شماست. اگر به این مسئله توجه نداشته باشید، ممکن است شیشه به سختی جابه جا شود و مشکلات زیادی را به وجود بیاورد.
  • متریال: یکی از مهمترین مواردی که در زمان خرید این قطعه باید به آن توجه داشته باشید، متریالی است که در ساخت آن به کار رفته است و این متریال باید کیفیت مناسبی داشته باشد.
  • امکانات اضافی: ممکن است شما بخواهید این قطعه دارای امکانات اضافی مانند سایز کوچک، طراحی قابل تنظیم ارتفاع، سیستم ایمنی مانند قفل‌های ایمنی یا سیستم‌های پشتیبانی از خودرو باشد.
  • کیفیت ساخت و قیمت: در زمان خرید شیشه بالابر باید به کیفیت ساخت آن توجه داشته باشید. انتخاب یک محصول با کیفیت معمولا منجر به طول عمر بیشتر و عملکرد بهتر می‌شود. همچنین، مقایسه قیمت‌ها و انتخاب گزینه‌ای که با بودجه شخصی شما سازگار است، مسئله مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید.

با در نظر گرفتن تمامی این موارد، می‌توانید بهترین شیشه بالابر را برای خودرو خود انتخاب کنید.

لنت

لنت ترمز جلو چگونه بر ترمز خودرو اثر می‌گذارد؟

لنت ترمز جلو می‌تواند بر مکانیزم ترمز خودرو اثر بگذارد و در نتیجه، این مسئله می‌تواند از وقوع تصادفات سنگین در جاده‌ها جلوگیری کند. بهتر است بدانید که بررسی‌ها نشان می‌دهند لنت‌های جلو زودتر از لنت‌های عقب فرسوده می‌شوند و دلیل اصلی آن این است که وزن بیشتری در هنگام ترمزگیری به لنت‌های جلو منتقل می‌شود و همین امر باعث سایش بیشتر می‌شود. بنابراین، بهتر است هر 25 تا 35 هزار یکبار لنت خودرو تعویض شود.

تیغه برف پاک کن معمولی بهتر است یا ژله‌ای؟

امروزه، در بازار تیغه برف پاک کن معمولی و ژله‌ای موجود هستند و شما می‌توانید یکی از این دو را انتخاب کنید. اما ممکن است این سوال مطرح شود که کدام تیغه بهتر است. بهتر است بدانید که تیغه‌ برف پاک کن ژله‌ای دارای ساختار بسیار منعطفی هستند و زمانی که بر روی شیشه کشیده شوند، از ایجاد خط و خش جلوگیری می‌کنند. همچنین، طول عمر این تیغه‌ها در مقایسه با تیغه‌های معمولی بسیار بیشتر است و شما می‌توانید با خرید این محصول به مزایای زیادی دست پیدا کنید.

گروه صنعتی اتحاد

برای خرید شیشه بالابر به کجا مراجعه کنیم؟

گروه صنعتی اتحاد يكي از هلدينگ‌هاي بزرگ و قابل اعتماد در صنعت قطعه‌سازي خودرو در كشور است و فعاليت خود را با تاسيس شركت اتحاد موتور در سال 1369 آغاز نمود. این برند از آن زمان تا به امروز، با تمام توان به روند رشد و توسعه خود ادامه داده است و هم اكنون داراي 15 كارخانه به عنوان زير مجموعه‌هاي خويش در استانهاي مختلف كشور است و طيف وسيعي از قطعات و لوازم يدكي خودرو را با کیفیت بسیار بالا به بازار عرضه می‌کند.

نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *