خطاهای ماشین لباسشویی ال جی
متفرقه

بروز خطاهای ماشین لباسشویی ال جی نشانه چیست؟

به گزارش دیلی تک، خطاهای ماشین لباسشویی ال جی، می تواند نشانه یا هشداری درباره شرایطی غیر عادی یا اختلال و خرابی باشند.
ماشین لباسشویی های ال جی همانند سایر ماشین لباسشویی ها ، ممکن است با مشکلات و خطاهایی روبرو شوند که می توانند عملکرد صحیح دستگاه را تحت تأثیر قرار دهند. خطاها، نشانگر مشکلات مختلفی در ماشین لباسشویی می باشند و اطلاعاتی درباره مشکل و اقداماتی که باید برای رفع آن انجام دهیم را ارائه می ‌دهند. این کد ها می ‌توانند به صورت عددی یا با استفاده از نماد ها و حروف نشان داده شوند و هرکدام از آن ها به مشکل خاصی در ماشین لباسشویی اشاره می‌ کند.

خطاهای ماشین لباسشویی ال جی

به طور معمول، در دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی های ال جی، لیستی از کد خطاها و شرح کوتاهی از هر خطا قرار داده شده است. برای مثال، برخی از کد ها ممکن است به مشکلات مانند عدم وصل شدن به برق، نقص در سیستم آب‌ رسانی، قفل شدن درب یا مشکل در بخش الکترونیکی ماشین لباسشویی اشاره کنند. پیش از تماس با نمایندگی تعمیرات لباسشویی ال جی در کرج ، توصیه می شود این دفترچه را مطالعه کنید.
خطاهای مختلفی ممکن است در ماشین لباسشویی رخ دهد که هر کدام کد های مخصوص به خود را دارند. در ادامه برخی از خطاهای ماشین لباسشویی ال جی را بررسی می کنیم.

خطا ماشین لباسشویی ال جی

1. خطای IE

این خطا نشان دهنده وجود مشکل در تامین آب می باشد. ممکن است دریچه تامین آب به طور کامل باز نشده و یا شیلنگ ورودی آب مسدود شده باشد.

2. خطای OE

در صورتی که پس از پایان فرآیند شستشو، آب پس از 5 دقیقه تخلیه نشود، خطای OE نمایان می شود. این خطا همچنین می تواند به دلیل پیچ خوردگی یا گرفتگی شلنگ تخلیه یا گرفتگی فیلتر تخلیه ایجاد شود.

3. خطای UE

این خطا زمانی ظاهر شود که بار دستگاه خیلی زیاد و یا به طور کلی نامتعادل باشد. در واقع، ماشین لباسشویی های ال جی مجهز به یک سیستم تشخیص و تصحیح عدم تعادل می باشند که تعادل بار دستگاه را بررسی می کند و در صورت وجود مشکل، خطای UE را نمایش می دهد. توصیه می ‌شود که لباس های خود را با توجه به ظرفیت ماشین لباسشویی و به مقدار حد مجاز در درون دستگاه قرار دهید تا مشکلی ایجاد نشود.

4. خطای PE

خطای PE هنگامی رخ می دهد که در سنسور سطح آب مشکلی ایجاد شده باشد. در این مواقع کابل برق را از دستگاه جدا کرده و چند ثانیه صبر کنید. دوباره آن را به برق وصل کرده و دستگاه را دوباره راه‌اندازی کنید. در صورتی که خطا برطرف نشد، شیر آب را ببندید، دستگاه را از برق بکشید و با تعمیرکار لباسشویی تماس بگیرید.

5. خطای LE

این خطا زمانی رخ می دهد که عملکرد موتور دچار اختلال شده باشد. این کد ممکن است به دلیل یک ناهنجاری ارتباطی بین پنل کنترل و موتور نیز ایجاد شود. در این شرایط کابل برق را از دستگاه جدا کنید و دکمه شروع یا مکث دستگاه را به مدت 5 ثانیه فشار دهید، سپس دستگاه را دوباره وصل کنید و عملکرد آن را بررسی کنید.
مقداری لباس درون ماشین لباسشویی قرار داده و موتور را تحت فشار قرار دهید. پس از 30 دقیقه دتسگاه را از برق بکشید تا موتور خنک شود. سپس چرخه شستشو را مجدداً راه اندازی کنید. اگر خطا برطرف نشد بهتر است از یک تکنسین جهت بررسی موتور ماشین لباسشویی خود کمک بگیرید.

راه های جلوگیری از ایجاد خطا در ماشین لباسشویی

برای جلوگیری از ایجاد خطا در ماشین لباسشویی های ال جی، تدابیر زیر را در نظر بگیرید.

1. توجه به دستورالعمل ها

مطالعه و رعایت دستورالعمل ‌های استفاده و نگهداری که در دفترچه راهنما یا روی ماشین لباسشویی ذکر شده است، بسیار مهم می باشد. این دستورالعمل‌ ها شامل مواردی مانند میزان بار مجاز، نوع مواد شوینده مورد استفاده، دمای آب و غیره می ‌شوند. رعایت این دستورالعمل‌ ها می ‌تواند احتمال ایجاد خطاها را کاهش دهد.

2. رعایت ظرفیت ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی های ال جی دارای ظرفیت مشخصی برای شستشوی لباس‌ ها می باشند. از پر کردن زیاد دستگاه خودداری کنید، زیرا این کار می ‌تواند منجر به اعمال بار زیاد بر روی موتور و ماشین لباسشویی شده و خطاهایی را ایجاد کند.

3. نگهداری صحیح و تمیزکاری منظم

ماشین لباسشویی خود را به صورت منظم و دوره‌ای تمیز کنید. از تجمع آلودگی ها و کثیفی ها در داخل دستگاه و در ناحیه داخلی آن جلوگیری کنید. همچنین، پس از هر بار استفاده، درب ماشین لباسشویی را باز نگه دارید تا رطوبت داخلی تبخیر شده و وارد دستگاه نشود.

4. انتخاب برنامه شستشوی مناسب

ماشین لباسشویی های ال جی دارای برنامه ‌های مختلفی برای شستشوی لباس ‌ها می باشند. انتخاب برنامه مناسب بر اساس نوع پارچه، میزان کثیفی و دمای مورد نیاز می ‌تواند از وقوع خطا جلوگیری کند.

5. تعمیرات منظم

برای جلوگیری از ایجاد خطا و مشکل در ماشین لباسشویی خود، بهتر است به طور منظم آن را تعمیر و بررسی کنید. این کار شامل تمیزکاری و تعویض فیلتر ها، بررسی و تعمیر هرگونه خرابی یا نقص در دستگاه و بررسی دوره‌ای توسط تکنسین می شود.

در هنگام رو به رو شدن با خطاهای ماشین لباسشویی ال جی ، بهتر است ابتدا منابع و راهنما های ارائه شده در دفترچه راهنما را مطالعه کنید و در صورت نیاز با تعمیرکار تماس بگیرید.

نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *